Siemens a Green Solar navrhnou koncept energeticky soběstačného města

Německé město Herzogenrath se 46 000 obyvateli plánuje pokrýt do roku 2030 veškerou svou spotřebu bezemisní energií díky výstavbě nového energetické systému – energetické farmy.

Pro Siements Energy a Green Solar půjde o vlajkový projekt energetického přechodu města na bezuhlíkový provoz
foto: Siemens

Společnosti GREEN Solar Herzogenrath GmbH a Siemens Energy pro město připraví ekonomicky životaschopný koncept se zajištěním dostupného financování od země Severní Porýní-Vestfálsko, federální německé vlády a podpory EU pro uhelné regiony.

Jaroslav Lahoda, ředitel Siemens Energy, s.r.o., k tomu doplňuje: „Je to první projekt takového rozsahu v Evropě a může být inspirací i pro města v České republice. I ta totiž dnes řeší strukturální problémy související s útlumem klasické fosilní energetiky, přechodem k bezemisní výrobě elektřiny a tepla, stejně jako k bezemisní dopravě a průmyslu a na to navázanou zaměstnanost.“

Siemens Energy nabízí širokou škálu flexibilních, decentralizovaných energetických řešení, včetně vyvážení dodávky a poptávky energie pomocí bateriového uložiště nebo technologie power to-X pro výrobu vodíku. Ten je možné využít přímo nebo jako zelený zdroj pro další výrobu energie.

„Po zajištění dostatečného financování bude energetická farma provozována dceřinou společností založenou GREEN Solar,“ vysvětlují ředitelé GREEN Solar Franz-Josef Türck-Hövener a Charles Russel ve společném prohlášení.

„Nejenže bude energetická farma v Herzogenrathu prvním udržitelným krokem k úspěšné strukturální změně v regionu, ale proslaví město jako technologického vůdce přechodu na nový energetický mix.“

Koncept řešení pro město Herzogenrath vychází z existující solární elektrárny provozované společností GREEN Solar a zahrnuje mimo jiné rozšíření výroby sluneční energie a vybudování řady větrných turbín.

Nadbytečná energie z obnovitelných zdrojů bude uložena a ve chvíli, kdy nebude k dispozici síla slunce ani větru, bude z úložiště dodávána do domů 46 000 obyvatel města Herzogenrath.

Teplo produkované těmito procesy, stejně jako vyrobené z obnovitelných zdrojů, bude využito k zásobování místních domácností „zeleným“ teplem prostřednictvím sítí dálkového vytápění.

Projekt „Herzogenrath“ kromě elektřiny a tepla pro domácnosti počítá také s elektřinou a následně i vodíkem pro rostoucí počet elektromobilů. Projekt samozřejmě také předpokládá budoucí zapojení místních průmyslových společností.

Konečným cílem je zajistit energeticky nejúčinnější a ekonomicky nejúspornější kombinaci solárních elektráren, větrných turbín, bateriových úložišť, tepláren a elektráren s kombinovaným cyklem, a také systémů skladování tepla a výroby a využití vodíku. To také zahrnuje celou logistiku pro přenos energie koncovým uživatelům na základě poptávky.

Součástí projektu je i zařízení na výrobu vodíku. Nejnovější elektrolyzér Siemens Silyzer přemění přebytečnou elektřina na vodík, který bude uložen pro výrobu elektřiny a tepla, nebo použit přímo k pohonu automobilů.

tisková zpráva

19 Comments on “Siemens a Green Solar navrhnou koncept energeticky soběstačného města”

    1. Takze Suzuki obchazi zakony a aktualne.cz jim skryte fandi.
      Takze Suzuki obchazi zakony a aktualne.cz jim skryte fandi. Spalovaci fanousci maji asi emisni abstak, jinak to nelze pochopit, ze muze nekdo tomu podvodu fandit. Ne-Doufam ze bude bmw take prodavat sve kraxny jako dodavky bez sedacek s nadlimitnimi emisemi.

      1. je to predaj emisných povoleniek v ružovom.
        ak vezmeme

        je to predaj emisných povoleniek v ružovom.
        ak vezmeme ideológiu, tak tesla predáva väčším znečisťovateľom.
        tuná sa dá pochybovať o tom, či sú moderné motory čistejšie ako ten v jimny. 1.5l toyota yaris hybrid v predpredajnom letáku píše 85-112.
        bmw s malými motoirmi prišlo vtedy, keď v taliansku zaviedli vysokú daň z obsahu, nie pre plnenie noriem.
        a kedy sa začali predávať osobné autá s mrežami v tomto priestore?

        1. Kdyz nekdo nedodrzi emise, musi zaplatit pokutu a nebo si
          Kdyz nekdo nedodrzi emise, musi zaplatit pokutu a nebo si obstara emisni povolenku. Plati to pro teplarny i automobylky. Suzuki nezaplati ani pokutu, ani nekupuje povolenky a tudiz obchazi zakon. Zda jsou povolenky moralni ci ne je jina vec.

                1. Mate Recht, pokousel jsem se aby muj tablet na kolech
                  Mate Recht, pokousel jsem se aby muj tablet na kolech odepisoval na vase blemty, ale nejak to Elon odflaknul a tak se s vami musim obtezovat osobne. Verte, nestojite za to.

          1. nezaplatí, pretože zmení „auto“ – schválený
            nezaplatí, pretože zmení „auto“ – schválený typ/homologácia/referenčný vzorok/… reálne zaplatia ten proces.
            a ak je to v zhode s predpismi, tak nič neobídu. píšte si čo chcete.
            tak, ako žiarovka nie je svetelný, ale tepelný zdroj. s premenou energie na teplo a malú časť svetla.

      2. To je slušnej blábol…
        V práci potřebuji auto se

        To je slušnej blábol…
        V práci potřebuji auto se slušnými terénními schopnostmi. Bohužel kvůli nesmyslnému omezení emisí naprosto bez ohledu na účel auta si teď můžu vybrat buď nic nebo dvoutunovou obludu se spotřebou 10 a víc… Jen kvůli tomu abych dovezl sebe a pár nijak velkých přístrojů a zpátky navíc pár desítek kg vzorků.
        To je rozhodně pro planetu a ovzduší naprosto báječné.

      3. Mýlíte se!
        Suzuki žádný zákon neobešlo, prostě Jimmy

        Mýlíte se!
        Suzuki žádný zákon neobešlo, prostě Jimmy bylo a je užitkové auto, kde se hodily dvě nouzová sedadla. Nebyli schopni splnit emise pro osobák, tak z toho udělalo pouze užitkové auto, na které se regulerně vztahují jiné emise. Zisk je udržení vozu a motorizace – ztráta možnost někdy přepravit vzadu dva lidi (asi tak jako lavice v transitu). Za mě je to jen důkaz, jak jsou emise osobáků démonizovány neprávem – protože většina emisí je stejně od užitkových aut a jak pracuje ekologistická inkvizice (vyšší forma lobby). Za to, že někdo potřebuje auto a při jeho nenájezdu je pro něj vhodný spalovák (Aby to mělo reálný smysl pro ochranu životního prostředí), případně takové auto BEV vůbec není, je pranýřován…ale nadporodukce, zbytečné létání a převážení zboží čímkoli je v pořádku akceptováno..

        Obcházení zákona by bylo opět zavést přepážky v osobácích – jako bylo na odečet DPH a taková auta homologovat s možností horších emisí – ostatně možná se toho i regulerně dočkáme až se bude homologovat každá myslitelná konfigurace auta – pak už to vůbec nebude náš zákazník náš pát, ale ekologistická inkvizice dovolila

Napsat komentář