Siemens spolupracuje s automobilkou Nissan na konstrukci výrobních linek pro nový elektrický crossover Nissan Ariya.
Výroba by měla probíhat v japonském závodu Nissan v Točigi. Obě firmy již pojí předchozí dlouholeté partnerství, kdy Nissan využívá softwarové portfolio Siemens Digital Industries v oblasti optimalizace návrhu a výroby. Díky komplexnímu a ucelenému digitálnímu řetězci programů může automobilka propojit velké množství různých zdrojů informací v rámci PLM platforem.
„Úspěšné spuštění nových výrobních linek představuje milník v naší dosavadní spolupráci,“ uvedl Cedrik Neike, člen management boardu koncernu Siemens AG a generální ředitel Digital Industries. „Za nejnovějším vývojem elektrizovaných pohonů stojí především klimatické změny a přísné ekologické předpisy. V rámci aktuální spolupráce nabízíme všechny naše špičkové technologie pro vysoce flexibilní, efektivní a zároveň udržitelnou výrobu automobilů.“

„Naše nová inteligentní továrna v Točigi bude ztělesněním budoucnosti mobility. Umožní nám nejen dále vylepšovat pracovní prostředí, ale budujeme zde i zcela bezemisní výrobní systém. Pro digitalizaci linky na výrobu nového elektromobilu jsme si vybrali našeho dlouhodobého inovačního partnera, společnost Siemens, která má jako přední expert na průmyslovou automatizaci a digitalizaci v této oblasti veškeré potřebné znalosti a zkušenosti,“ doplnil Teiji Hirata, viceprezident divize Vehicle Production Engineering and Development společnosti Nissan Motor Co., Ltd.
Systémová architektura nově vyvíjené elektrické hnací jednotky Nissan by měla standardizovat její zpracování a montáž. Součástí systému je proto bezpečnostní programovatelný automat Simatic S7-1500 a distribuovaný I/O modul ET200SP poskytované na bázi ‚Siemens One Single Solution‘ (OSS), tj. jako jedno ucelené řešení. Komunikaci mezi provozní a řídicí úrovní zajistí Profinet a integrace všech automatizačních zařízení proběhla v prostředí inženýrského rámce TIA Portal.
Řešení tak nabízí kompletní přístup k celému digitalizovanému procesu automatizace – od digitálního plánování přes integrované projektování, až po transparentní provoz. Inteligentnější automobily potřebují také více výkonných elektronických řídicích jednotek (ECU), a to platí i pro nový Nissan Ariya.
Součástí nové výrobní linky je tak i diagnostický systém zprovoznění Siemens Sidis Pro, který zapisuje data do ECU a ověřuje elektrické komponenty automobilu. Tento systém používá již řada automobilových výrobců po celém světě. Sidis Pro provádí pokročilou diagnostiku vozidla a řízení kontrolních dat, čímž zajišťuje nejen optimální podporu během kontroly, ale i kvalitu výroby.
Systém řídí nejrůznější data se serverovými funkcemi a přispívá tak k digitalizaci výrobních linek. Umožňuje maximální flexibilitu automobilové výroby – je totiž snadno a rychle modifikovatelný podle jednotlivých plánů výroby či požadovaných změn. Různé aplikace mají k dispozici jeden software, což usnadňuje systémovou standardizaci a snižuje potřebné množství zdrojů pro výkon více úloh, a to i v jiných výrobních závodech.
zdroj: tisková zpráva
SC Olomouc je supr nabíječka na rozdíl od Vystrkova kde debilně parkují fosiláci … 😉 😀
https://youtu.be/wz_w7hTK-K8?t=3016
A ja naivne myslel ze je uz vyrabi. Nejak nechapu.
Uff, tak sláva. Bál jsem se, že tam „udržetelnost“ nebude, ale soudruh Neike ji ze sebe nakonec vytlačil.
udrzitelnost je prece lepsi nez neudrzitelnost. to vi kazdy, az na vyjimky.
To Ty moc dobre vis, Skopcaku, bo uz neudrzis moc ani myslenku, co?
Co máte vy konzervy vlastně proti udržitelnosti??…Vždyť ,,,,Udržet i kdyby jsme se u toho měli posrat““ by klidně mohlo být vaše heslo 😁
A vy udrzite to ostatni?
Už se zase se.reš mezi velké kluky, pak Ti šlápnu na kuří očičko a budeš bulit a bulit, Tomášku?
takže sem se dohrabal k aralu že si dobiju vysavač a … 😀 😀 😀
https://youtu.be/fwuZ8MH1xyU?t=1445