Šéf Volkswagenu usedl za volant elektromobilu ID.3

Herbert Diess, šéf koncernu Volkswagen, aktuálně na svém LinkedIn profilu zveřejnil své foto za volantem elektromobilu Volkswagen ID.3.

Thomas Ulbrich, člen správní rady Volkwagenu zodpovědný za elektromobilitu, a Herbert Diess, šéf Volkswagenu, v elektromobilu Volkswagen ID.3. Ulbrich absolvoval v autě 1200 km dlouhý výlet, aby si vyzkoušel, jak na tom v současné době auto je.
foto: Volkswagen

Elektromobil Volkswagen ID.3, postavený na platformě MEB, je jedním ze tří nejdůležitějších projektů v historii automobilky. Uvedení auta na trh je plánováno na letošní léto.

Zároveň se ale objevily informace o zásadních problémech se softwarem. Volkswagen ID.3 už se přitom od listopadu minulého roku vyrábí a kupí na parkovištích.

Herbert Diess připustil, že současná pandemie koronaviru je pro VW obrovskou výzvou. Jak pro výrobu a produkci, tak vývoj a výzkum. A že automobilka „tvrdě bojuje o dodržení plánovaných uvedení“.

Připouští tak, že s ID.3 to rozhodně není úplně růžové, a že případný odklad uvedení elektromobilu nejspíš není zcela vyloučen.

86 Comments on “Šéf Volkswagenu usedl za volant elektromobilu ID.3”

              1. Hele pane vím, že tímto komentem míříš i na mně nebo
                Hele pane vím, že tímto komentem míříš i na mně nebo hlavně na mně. V té souvislosti se Spetaku zeptám – a pokud rozeznávám Tvůj obrázek blbě, pak se klíďo omluvím – vidím správně, že ten Mexikán hulí doutník? Ty, klimaalarmista, bojovník za čistotu ovzduší, kultivované vyjádřování atd. jdeš takto nevhodným příkladem? Co kdybys pohledal smetáček a začal zametat před vlastním prahem, Spetáčku? Čus, Dlaždič.

                1. Ahoj pane. Příjemně jsi překvapil. Je vidět, že jsem
                  Ahoj pane. Příjemně jsi překvapil. Je vidět, že jsem mířil přesně 🙂
                  Ty ses ale netrefil vůbec – teda až na ten doutník.
                  To, že má někdo v ruce štětec, ještě neznamená, že je malíř.
                  O doutníku to platí podobně. S kouřením jsem se úspěšně vyrovnal před mnoha lety. A upřímně, důvod byl ten, že jsem si začal připadat jako otrok ovládaný mafií, když jsem tehdy každý den dobrovolně utrácel stovku za něco, co mi škodilo. Kuřáky tedy chápu, koneckonců, přestane kouřit každej. Blbý je, že spousta lidí se toho nedožije. Omluvu netřeba.
                  A rozhodně nejsem žádnej klimaalarmista, bojovník za čistotu ovzduší, kultivované vyjádřování atd.
                  Mám jen rád dobré věci a to je i důvod, proč jezdím elektrickými auty. Ale hlavní důvod byl stejnej jako u cigaret.
                  Nikomu EV nevnucuju ani nepodsouvám. Ať si každej jezdí v čem chce a jak chce, pokud splňuje alespoň zákonem daná pravidla.
                  No a kultivované vyjadřování? Ani já nejdu pro sprosté slovo daleko, to ale není důvod veřejně se tak presentovat.
                  Táta mě učil : Chovej se k ostatním tak, jak chceš, aby se chovali oni k tobě. To úplně stačí.
                  Takže já mám sakra dobře zameteno, teď je řada na ostatních, Dlaždiči. Čus spetak
                  Edit: Quizás puedas comunicarte contigo. Lo siento, editor.

                2. Zase jsi trefil na hlavičku, Mexikáne. Otázka zní – na
                  Zase jsi trefil na hlavičku, Mexikáne. Otázka zní – na kterou, vlastně? Zajímavé je, že máš potřebu vynucovat si slušné, kultivované, útlicotné a doplň si další přívlastky pro člověčí chování právě na mně? Proč? Protože stojím na té špatné – tedy non EV straně barikády, že? Když tady zbožňovaný, trpěný – a opět si doplň patřičné přívlastky pro tu osobu .. a mou osobou nesnášený Leodendula plive na koho jen může, házel by sirky do nádrže majitelům spalováků a činil jiné vylomeniny tak vše je cajk? Nikdo jej neokřikne, právě proto, že stojí na té správné, to jest vaší straně EV barikády? Tak tohle zde nesnáším, točí mně to a sere… A když něco sere dlaždiče, tak se s tím nesere. Kapíruješ, Mexikáne? Chtěl bych na to téma toho napsat mnohem víc ale no time…Čus, Dlaždič.

                3. Sirky do nádrže jsou moc, ale doufám, že tě chytne akce
                  Sirky do nádrže jsou moc, ale doufám, že tě chytne akce „Montážní pěna do každého výfuku rakovinometu“, která se už chystá. Čus virus.

                4. Jen si posluž, klidně se můžeš do každého výfuku
                  Jen si posluž, klidně se můžeš do každého výfuku rakovinometu vystříkat, když Ti to udělá dobře? Čus, Dlaždič.

                5. Prosím nekrmit i kdyby vypadali neškodně 🙂
                  Prosím nekrmit i kdyby vypadali neškodně 🙂

  1. Trochu si zaprovokuju- mě se zdá Tesla 3 do města trochu
    Trochu si zaprovokuju- mě se zdá Tesla 3 do města trochu nepraktická a tento VW by asi vyhovoval. Radši bych si sice počkal na městskou Teslu, ta ale bude bůh ví kdy, i když se v Číně asi už pracuje na návrhu. Jestli dají Němci slušnou slevu + šrotovné a bude dořešený SW tak nevidím důvod nekoupit VW hned na podzim.

          1. Opravdu potrebujete jet 150 km/hod po dalnici? Jaky je pak
            Opravdu potrebujete jet 150 km/hod po dalnici? Jaky je pak rozdil mezi prumernou rychlosti, kdyz jedete 130 a 150? Rekl bych, ze maximalne 10 km/hod prave proto, ze hodne aut jedoucich 130 – 140 jedou v levem pruhu a do praveho moc nezajeodu, kdyz je tam strudl pomalejsich vozidel. No a kdyz mate prumernou rychlost 120 km/hod nebo 130 km/hod, tak 20 km ujedete za 10, resp. 9 minut a 14 sekund. Pri prumeru 100 km/hod ujedete 20 km za 12 minut, pri 110 za 10 min a 54 sekund. Pokud byste rekl, ze tak potrebujete jet par set km, pak uz bych nepolemizoval, tam uz to mirne znatelne je, ale opravdu ta minuta stoji za to riziko?

            1. Na trase Praha – Hamburk, pokud mám na konci cesty průměr,
              Na trase Praha – Hamburk, pokud mám na konci cesty průměr, 100km/h, tak to znamená, že jakmile to šlo, tak jsem jel 150 – 160 km/h, když jsem tu samou trasu jel na tempomat 140 km/h tak jsem měl průměr cca 75 km/h. Ono se to po Evropě moc neliší – dálky 130 km/h skutečných max rychlost tak 70-75 km/h průměr, pokud využíváte v Německu 150 – 160 km/h skutečných, máte průměr do 105 km/h – myšleno samozřejmě barák vs cíl, jakmile započítáte omezení, kolony atd… Samozřejmostí je tankování a zastávky plánovat tak, aby člověk nezkejsl v dopravních špičkách na okruzích velký měst (tzn 100 km před a 100 km za)

              Ale ono je to letos jedno 😀

        1. Tak jasně, někomu stačí i krátká Fabka jako rodinné
          Tak jasně, někomu stačí i krátká Fabka jako rodinné auto. To ale neznamená, že vše, co je větší je nepraktické, ne? Já jezdím i po městě s autem dělky skoro 5m (4,88) a nijak mě to neomezuje, parkovací místa jsou většinou dostatečná, akorát v některých podzemních parkovištích musím opatrně, tam bych to se 4m autem zvládal lépe. Ale žádná tragédie to není.

          1. Nepraktická ve smyslu platit za něco co nevyužiju, o
            Nepraktická ve smyslu platit za něco co nevyužiju, o třídu větší je o třídu dražší, i když musím uznat že u el to není velký rozdíl. Dále také píšete parkovací místa většinou dostatečná a já mám zatím s 4m téměř vždy dostatečná. I když na druhou stranu 4,2 proti 4,7 se nezdá být moc. Tak asi rozhodne jestli a jaké bude šrotovné. Nebo počkám na menší Teslu. Už vidím že se asi stejně nebudu schopný rozhodnout dokud nebude 🙂

            1. To parkovací místo jsem myslel na šířku. Většinou je to
              To parkovací místo jsem myslel na šířku. Většinou je to dostatečné s výjimkou, kdy na vedlejším místě parkuje pako přes čáru. Ale to byste si nepomohl ani s 4m autem, protože na šířku ten rodíl je minimální 🙂

              Někdo si zase radši koupí větší auto, protože je pohodlnější, komfortnější a ta omezení z větších rozměrů jsou pro něj nepodstatná. Jasně, cena může hrát roli. Ale jak píšete, není to vždy tak, že větší auto musí být nutně dražší.

              Jinak, co jsem koukal na ID.3, tak je to fajn auto, docela prostorné i dobře se v něm sedí. Na ergonomii nevím, to by bylo potřeba s tím jezdit. Parametry baterky, dojezdu a nabíjení vypadají dobře, jenom ta kvalita interiéru mi nepřišla moc dobrá, proti Golfu je to bída.

              1. Kdyz jste zavadil o parkovani, mam take pripominku. Vetsina
                Kdyz jste zavadil o parkovani, mam take pripominku. Vetsina lidi nevyuziva parkovni plochu spravne. Krajni auta by mely stat co nejbliz k vnejsimu okraji parkovaci plochy. Casto vidam ze u podelneho stani nechavaji pres pul metru ladem, to same u pricneho. Tim se vyzname zmensuje plocha pro dalsi auta a tim se vejde o jedno auto mene.

                1. Ano, to je pravda… málokdy je počet parkujících aut
                  Ano, to je pravda… málokdy je počet parkujících aut rovný počtu stání 🙂 Stačí, když se najde jedno pako.

        1. Já když občas jedu do města, tak beru Lexuse, i když
          Já když občas jedu do města, tak beru Lexuse, i když manželka má v garáži Mercedes A, který je skoro o metr kratší 🙂 Protože se mi s tím velkým autem jede lépe, je pohodlnější a necítím ve městě žádné omezená kvůli délce.

          1. malé auto není jen krátké, ale je také užší. My třeba
            malé auto není jen krátké, ale je také užší. My třeba doma držíme malýho prcka jen kvůli parkování ve městě, často parkujeme v parkovacích domech, kde i Octavia je délkový a šířkový problém – dost lidí se tam políbilo na prahu s obrubníkem a často parkujeme podél chodníků (je to tu tak zařízeno). Rozvoz dětí nemluvit, tam není místo na nic…

            1. A jejda, pan moralista se probudil. Vlastnit a používat
              A jejda, pan moralista se probudil. Vlastnit a používat větší auto než Zhido není nezákonné. Zrovna dnes jsem musel kvůli podobně malýmu autu nasedat přes spolujezdce, což pro mě nebylo úplně komfortní. Nacpal se vedle mě do díry, která už byla určená pouze pro ten skútr.
              No a tam by se Lexus fakt nevešel.
              Není to o velikosti auta ale o blbosti řidiče. Bohužel vůbec neplatí přímá úměra, snad je to dokonce obráceně.
              Naštěstí nežijeme ve státě, kde by nám velikost auta někdo nařizoval.
              A to krom velkého auta jezdím i skutečným pižďuchem.
              Všechno je to totiž o respektu a ohleduplnosti.

              1. Proč se hned ohradíte, že žijeme ve státě kde by Vám
                Proč se hned ohradíte, že žijeme ve státě kde by Vám naštěstí nikdo nepřikazoval velikost auta. To je úplně nesmyslná reakce na to co jsem napsal.
                Já se pana Marka zeptal, že on se sice necítí omezen s velkým autem ve městě, ale zda jej napadlo, že tím velkým autem, může omezit jiné účastníky. Kde na tom vidíte nějaký příkaz?

                A jinak souhlasím, na prvním místě by měla být vzájemná ohleduplnost. Sice lze odhadovat, že povětšinou jsou ti s menšími, slabšími a neprémiovými značkami vozy povahově krotší lidé, ale rozhodně to není pravidlo.

            2. Ne, opravdu nenapadlo. Z hlediska parkovacího místa není
              Ne, opravdu nenapadlo. Z hlediska parkovacího místa není rozdílu mezi Lexusem, který má 4,88 a manželky Mercedesem A, který má, teď nevím kolik, kolem 4m. Na šířku se obě auta v pohodě vejdou do parkovacího místa a na délku je ten Lexus tak akorát (asi to dělají na 5m auta) a u toho Mercedesu je asi metr místa. Tam už bu se stejně nic nevešlo, ani to ZhiDo 🙂 A na jedno parkovací místo se dvě ZhiDo nevejdou, takže s tím svým autem (motorkou) zabíráte úplne stejně jedno parkovací místo jako já s Lexusem.

              1. No to možná tam kde jsou nějakou čárou vyznačena
                No to možná tam kde jsou nějakou čárou vyznačena jednotlivá parkovací místa, ale bavíme-li se o veřejné ulici a podélném parkování (což je nejčastější případ), tak v tom je rozdíl podstatný.
                Chápu, když někdo to velké auto potřebuje – předně třeba řemeslníci, je jasný, že malíř pokojů nepoveze štafle na Zhi-Do (či jiném podobném přibližovadle), ale zase na druhou stranu je fakt velká skupina těch, kteří se velkým autem vezou zcela zbytečně – a to je pak při nejmenším neohleduplné.
                Zrovna vy máte pro většinu svých případů poměrně racionální opodstatnění, tak mě překvapilo, že Vám jet Lexusem, kterého máte na dlouhé pravidelné cesty do německa přijde stejně pohodlné jezdit i po městě, když máte na výběr menší auto. Čekal bych, že racionálně budete tuto možnost upřednostňovat.

                1. Tím Mercedesem třeba jedeme s manželkou do Čestlic do saun
                  Tím Mercedesem třeba jedeme s manželkou do Čestlic do saun v Aquaparku. Protože vím, že budu parkovat v garáži a je to tam dost těsné. Jinak vůbec nevidím důvod do města nepoužít i velké auto, výhodu malého auta nikde jinde než v těch těsných garážích nespatřuji. Možná proto, že když někam jedu, tak parkuji v 90% právě na místech, kde jsou jasně naznačená parkovací místa – obchoďák nebo PR parkoviště u metra. Do centra města opravdu moc nejezdím, není tam kde většinou zaparkovat.

                  Jinak teď za posledních 5 týdnů jsem najezdil asi jenom 500 km, všechno cesty kolem vesnice plus jedna delší do Plzně a zpátky (cca. 250 km) a vše s Lexusem. Prostě se mi s tím dobře jezdí, je to auto pohodlné a tiché, kolikrát i elektrické 🙂 Pokud by manželka měla elektro (jakože už skoro měla, chystal jsem se na koupi), tak bych poslední měsíc Lexuse nevytáhl. Všude bych v pohodě dojel elektrem a ušetřil bych na provozu.

                2. V téhle diskuzi nejde zas až tak o typ PHM ( i když jinak
                  V téhle diskuzi nejde zas až tak o typ PHM ( i když jinak jsem fanatický podporovatel EV – to víme oba), ale já si prostě fakt myslím, že je zbytečné používat toho víc než potřebuji. Nenutím nikoho k askezi, ale mnohdy kolem sebe vidím naprosto nesmyslné plýtvání čímkoliv.
                  Pokud auto necháváte na P+R parkovištích a dále pak pokračujete třeba MHD, tak to je úplně jiná písnička. Já právě nejvíc cílil na ty, kteří se obdobným autem jako je Váš Lexus dennodenně vezou do centra aby tam strávili 8,5 hodiny na úřednické židli, za výdejním okénkem, na přepážce čehokoliv (třeba banky), nebo za kasou nějakého obchodu. Pohled na ulice plné kolon stojících pětimetrových kombíků, SUV a MPV ve kterých sedí jeden, max dva lidé max s nákupem mě prostě trápí.

                3. Poslyste, kolik mate pokoju v byte/domu a kolik vas je v
                  Poslyste, kolik mate pokoju v byte/domu a kolik vas je v rodine? Ja bych vam aspon 30% odebral pro nadmerne uzivani bytoveho fondu. A pokud sportujete, spotrebujete nejak moc kysliku a berete ho ostatnim lidem. Soudruhu, takhle by to neslo.
                  Tak nejak by to mohlo pokracovat, ty vase predstavy. To uz tady bylo a snad uz nikdy nebude.

                4. S velikostí domu už tady diskuse byla 🙂 Mám řadovku
                  S velikostí domu už tady diskuse byla 🙂 Mám řadovku 140m2 (komplet i s garáží, jinam obyt. plocha asi 120m2) a to je pro dva lidi údajně moc a je to plýtvání prostorem. A zahrada a terasa (pozemek dokopy jenom 270m2) to už je vrchol, protože to co já mám „navíc“ oproti racionální potřebě, to zas údajně někde jinde chybí a jsem špatný a sobecký a… atd.

                  PS:
                  A taky se děsím až podobní lidé dostanou moc něco změnit, nařídit, regulovat.

                5. Ale psal jsem to Kerosinovi. Ocekaval jsem jeho reakci. Ale on
                  Ale psal jsem to Kerosinovi. Ocekaval jsem jeho reakci. Ale on mlci.

                6. Trošku jste pomíchal politické a sociální zřízení.
                  Trošku jste pomíchal politické a sociální zřízení. Předně řeknu, že se soudruhováním (tedy politickým zřízením Komunismus – či jiný autokratický systém) též nesouhlasím, nijak jej nepodporuji, a též si jej nepřeji. Ale pak je tu něco čemu se říká socialismus a to je systém sociálního zřízení. Ten může být klidně demokratický, a ten by se mi tedy líbil. Pravdou je, že mnohdy jsou provázány (řekněme klasické) dvojice – socilání a autokratický systém vs. kapitalistický a demokratický systém, nicméně nutné to není, jen se to tak ustálilo. Jsou i výjimky, a to na obou stranách.
                  Takže na demokratickém socialismu nevidím nic špatného, a kéž by tady jednou byl.

                  No abych uspokojil Vaši zvědavost, tak nás žije na 150 metrech osm. Prarodiče, já s manželkou a čtyři děti.
                  A ve vztahu ke spotřebě kyslíku, nebo čehokoliv jiného. Je-li spotřeba opodstatněná, tak proti ní nic nemám – to co mi vadí je plýtvání (čímkoliv) a leckdy i bezbřehé. Pokud dobrovolně nezměníme svůj přístup ke zdrojům a dobrovolně se neuskromníme, tak to dobře nedopadne. Tahle planeta prostě nemá zdroje na to, aby se na ní lidé chovali tak jak to dělají posledních cca 100 let.

                7. Tak to si pekne notujeme, kdyz take rikate, ze kyslik by nemel
                  Tak to si pekne notujeme, kdyz take rikate, ze kyslik by nemel byt spotrebovan ke spalovani ropnych PHM a mel by byt k dispozici zivym tvorum. FVE (po vyrobe) uz zadny kyslik nespotrebovava.

                8. Tak to buď v klidu. 99% havěti, co se hemží matičce zemi
                  Tak to buď v klidu. 99% havěti, co se hemží matičce zemi v kožichu dobrovolně nic nezmění. Takže jí asi tak jednou za sto let nezbejvá nic jinýho, než se oklepat jako zablešenej pes – asi jako to dělá teď. No, snad jí to pomůže.

                9. Zní to straně, moc mě mrzí, že k poznání vede tak
                  Zní to straně, moc mě mrzí, že k poznání vede tak nepříjemná cesta jako pandemie (a ač statisticky není nijak drtivá, tak obsahuje mnoho individuálních osobních tragédií) – ale již nepokrytě je vidět, že pomohla. A nemyslím tím, jen ony články o tom, jak i v průmyslových oblastech Číny je opět vidět slunce, či jak se snížilo zamoření vzduchu nad Evropou utlumením letecké a automobilové dopravy, ale hlavně tím, kolik lidí prozřelo co dnešní OnLine technologie nabízí. Že snad už se nevrátí v takové míře to cestování (jak se říká) pro potřásání rukou.

                10. Vyhlížíte Nisan Tekna ? to je délka 4,5m? Tak to máte
                  Vyhlížíte Nisan Tekna ? to je délka 4,5m? Tak to máte přesně uprostřed mezi malým 4m a velkým 5m autem. Myslím že potom záleží už jen na vašem úhlu pohledu jestli budete vidět jestli to má výhody nebo nevýhody obou. V případech aut 4 nebo 5m dlouhých asi prostě záleží na tom co kdo chce a každý si bude vychvalovat svoje. Možná za rok změním názor, byl jsem upozorněn že nezanedbatelné + pro větší auto je větší bezpečnost a musím uznat že něco na tom je. Určitě je lepší potkat šílence v protisměru ve velkém Lexusu než v Yarisu. Tenhle argument mě potom dost zvyklal a vede k úvaze jestli se s horším parkováním ve měste nesmířit??

                11. Myslíte Evalii (tekna je výbava). Ano mám racionální
                  Myslíte Evalii (tekna je výbava). Ano mám racionální důvod, je nás 6 členů rodiny (a to nepočítám prarodiče). A rozhodně ji nehodlám používat k cestám na nákup, či do práce (centra Prahy). Na to používám Zhi-Do D2S.
                  Proto jsem psal, že racionální důvody chápu, a uznávám. Dodávka do města – řemeslníci, rozvozy balíčků, rozvoz lidí – jasná věc. A že pan Marek používá Lexuse na časté dlouhé cesty do Německa také dává smyl.
                  Na čím jsem lavíroval (a co považuji za iracionální) je, využití Lexuse pro jednoho až dvou lidí do centra města (do práce, na nákup, za zábavou).

                12. Budete se divit, ale člověk se nechová racionálně vždy a
                  Budete se divit, ale člověk se nechová racionálně vždy a za všech okolností. Na ty moje cesty mimo DE by mi v pohodě stačilo manželky menší auto, na vše… kolem vesnice, nákup, nemocnice, menší výlet do okolí, atd. Ale proč bych to dělal, když mohu jet Lexusem, který se mi lépe řídí, je tišší, lepší, pohodlnější? A žádné omezení plynoucí z větší délky necítím a ani nikomu nepůsobím. Tak proč?

                13. Ale působíš. Zeptej se Kerosina.
                  Ale působíš. Zeptej se Kerosina.

                14. No jo, já zapomněl, že zabírám parkovací místo
                  No jo, já zapomněl, že zabírám parkovací místo skutrům, bicyklům, Smartům a ZhiDo 🙂

                15. A dalším X jiných malých dopravních prostředků. Zkuste
                  A dalším X jiných malých dopravních prostředků. Zkuste si to představit, kdyby se každý zachoval jako vy, jak by to asi dopadlo? Nebylo by lepší být dobrovolně skromný, a využívat jen to co potřebuji, a dá tak víc prostoru ostatním?
                  Já prostě nevidím důvod zabírat místo, které nepotřebuji – obzvláště, když se může najít někdo kdo jej potřebovat bude. Přijde mi to vůči ostatním neslušný, sobecký a neohleduplný.

                16. No jak by to dopadlo. Parkoviště by bylo plný Lexusů. To
                  No jak by to dopadlo. Parkoviště by bylo plný Lexusů. To je celý.
                  V hloubi nitra s tebou souhlasím, ale tvá naivita mě přešla už před mnoha lety.
                  Ale existují komunity, kde to praktikují. Bohužel to občas končí hromadnými sebevraždami nebo odháčkováním Guru Járou.
                  Kéž jsou všechny bytosti šťastny.
                  Drž se tedy svého a nezabírej místo někomu, kdo ho potřebovat bude. Třeba pro svůj Lexus.

                17. Co bude delat az budou vsude parkovat Cybertrucks.
                  Co bude delat az budou vsude parkovat Cybertrucks.

                18. Parkoviště budiž, tam jak psal Marek je to dáno bílými
                  Parkoviště budiž, tam jak psal Marek je to dáno bílými čárami, hlavně kdyby těch Lexusů a dalších „rodinných“ vozů bylo méně v těch frontách na semaforech, podél chodníků v ulicích.
                  No, jak ukázal Koronavirus, podle téhle logiky je mainstream dnešní společnosti sekta, protože evidentně tahle společnost spalováním tuhých paliv takovou pomalou a hromadnou sebevraždu páchala. 🙂 Jen nebylo s čím srovnávat, tak se to těžko prokazovalo.

                  PS: u mě byla ta geneze názoru opačná. Dřív (před dětmi) jsem býval to co teď kritizuji. V mém vozovém parku bujarého mládí nechyběla Audi 80 CC 1,6, či Multivan. Když si na to dnes vzpomenu, tak jsem se v mnoha směrech choval jak hovado. Až po narození prvního dítěte, mě nějak začalo zajímat, co tady těm dětem vlastně necháme? Do čeho je posíláme, v čem budou žít? Takže v podstatě podle toho co píšete – jsem býval realista, a léty se ze mne stal naiva. 🙂

                19. No, vypadá to, že většina populace teprve čeká na
                  No, vypadá to, že většina populace teprve čeká na prvního potomka. Tak jim to neměj za zlý, taky prozřou (tedy snad).
                  A nevzdávej se, nemáš to snadný, ale je důležitý, že jsi na světě.
                  Zdraví tě bývalý Don Quixote de la Mancha. Dnes Pedro de jaguaro.

                20. Jo, ty uvozovky tam máte správně. Ten můj Lexus není
                  Jo, ty uvozovky tam máte správně. Ten můj Lexus není rodinné auto. Má malý kufr, sedačky nejdou sklopit a nemá tažné. A ani nevím jak se tam dávají sedačky, vzadu skoro nikdo nesedí tam je kůže jako nová 🙂 Je to pohodlná limuzína a proto ho mám rád, pro moje potřeby ideální.

                21. S touhle úvahou o bezpečnosti mohou ale mnozí skončit u
                  S touhle úvahou o bezpečnosti mohou ale mnozí skončit u Renaultu Magnum či BVP80. Tam bude i střet s menším náklaďákem v pohodě.

            3. Jo teď mě napadlo… skútre mají obvykle speciální
              Jo teď mě napadlo… skútre mají obvykle speciální parkovací místa, menší než auto, takže žádnému skútru místo nezabírám. Protože to samé by mohl majitel skůtru (kola) říct o váš – že ho omezujete a na vaše místo by mohli zaparkovat 2 lidi se skútrem a nebo 4 kola 🙂

              A třeba v Německu u obchoďáku Breuningerland jsou i specilální místa pro auta velikosti Smart. Je jich asi 10-15 a jsou nejblíže vchodu, blíž než místa pri invalidy. Takže tím, že parkuji velké (normální) auto na parkovacím místě vyčleněném pro normální auto, rozhodně nikoho neomezuji.

          1. neřešim je nijak, jen je to jednoduše šíleně
            neřešim je nijak, jen je to jednoduše šíleně nepraktické s takovými auty se primárně pohybovat po městě, ale chápu, že určité skupině obyvatel způsobuje zvláštní slast parkovat se obr autem někde před ovchoďákem, nebo v malých podzemních garážích pod obchoďákem, pak se tahají škvírou ve dveřích se zataženým břichem a pro jistotu i tak označkují lemem dveří sousední auto (v rámci tohoto kultu mají i oni své auto takto označkované), pohříchu je nutné, aby takové auto bylo nejlépe černé, aby tam ty odřeniny lemů dveří pěkně vynikly světlým plničem.
            Co je třeba smutné, že taková octavie nepobere dva dospělé, tři plnohodnotné dětské sedačky (tedy ne jen podsedáky, ale sedačka z podsedáku a opěráku) a sourozenecký kočár a blbé malé Sandero za směšný peníz to umí…

              1. Jenže my už jsem u Superbu 😉 a ten do města fakt velkej
                Jenže my už jsem u Superbu 😉 a ten do města fakt velkej je…Octavia jsem napsal, že je nějak strpitelná.
                Když je to v pohodě tak fajn. Asi jezdíme jednak každej po jiným městě a druhak po jiné části. Případně máme každý jiné nároky na místo kolem auta – pořád potřebuju otevřít zadní dveře tak, abych vpravil dítě do sedačky a ještě ho mohl připoutat..
                Mimochodem moje taková krásná zkušenost z několika dovolených a pracovních cest v různých částí Evropy, kdy jsme na O2 při dojezdu k ubytování zaklapávali zrcátka, majitelé širších aut ťapkali hezky s kufříky

                1. Takze ridici TM3 take muzou sklopit zrcatka a zaparkovat 🙂
                  Takze ridici TM3 take muzou sklopit zrcatka a zaparkovat 🙂

                2. Jediný co je velký je tvůj mozek pro tvojí mozkovnu.
                  Jediný co je velký je tvůj mozek pro tvojí mozkovnu.

      1. Hlavne je ze 3 roky kecali aku uzasnu platformu MEB maju a aka
        Hlavne je ze 3 roky kecali aku uzasnu platformu MEB maju a aka je to uplne super vec, aj ked beznemu uzivatelovi je to uplne sumafuk aku ma jeho auto platformu, hlavne aby malo rozmery a pozadovane vlastnosti. Bohuzial sa zabudli pochvalit aj SW. Stale mam taky hnusny pocit, ze je to iba kacica a realne to vyrabat nechcu. Ak by takuto hovadinu spravila Tesla, tak ok je to mlada automobilka a neskusena ale VW? Co oni nevedia vytvarat auta?

        Dovod preco mam zly pocit, je ten, ze keby bol problem v SW a auto by ako tak fungovalo, mohli ho dat na trh a casom upgradovat ako to robi Tesla. Takto im tych 30 tisic makiet iba hnije na parkoviskach.

        1. No víte, ono to všechno dobře naplánovat, ustát různé
          No víte, ono to všechno dobře naplánovat, ustát různé tlaky, na nic podstatného nezapomenout a zůstat přitom skromný a pokorný (alespoň v objasti technologií), je docela umění. Proto nemáme na planetě moc takových lidí, kteří se v globálním měřítku prosadili. U VW si evidentně dlouho mysleli, že když umí SW pro spalováky, tak jim nějaký infotainment nezabere moc času. Chyba. Nedostatečná předvídavost se nevyplácí… a vo tom to je.

          1. Jak jsem psal uz nekdy predtim, maji tam valku mezi spalovaci
            Jak jsem psal uz nekdy predtim, maji tam valku mezi spalovaci a elektro odelenimi. Dokonce i Diess to jednou naznacil. Kdyz si vezmu nenavistne komentare obycejnych joudu proti emobilite, tak jak musi utocit vyvojari spjaty se zanikajici technologii, kteri jsou odsouzeni k zaniku. Zpozdeni je vicemene diky sabotazi.

              1. Kourici Colt nemuzu ukazat, jen indicie. Treba vitezne
                Kourici Colt nemuzu ukazat, jen indicie. Treba vitezne oznameni ze rodina Porsche a Piech se nove postavila za Diesse a budou plne podporovat elektromobilitu. A behem toho byly zminky, ze by to mel byt signal pro management konzernu, ze byt proti emobilite uz nebude tolerovano. A jiny interview Diesse, kde priznava urcite problemy vnitrni spoluprace s emobilitou.

Napsat komentář