Scania získala povolení od Švédské dopravní agentury k testování autonomních nákladních vozidel na dálnici E4 mezi Södertälje a Jönköpingem.
foto: Scania
Nákladní vozidla budou nasazena do komerčního provozu v rámci potřeb dceřiné společnosti Scania Transport Laboratory a budou přepravovat náklad v podobě zboží pro výrobní operace společnosti Scania.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla Autopilot už umí rozpoznávat semafory a kužely
Testy budou zahrnovat technologii podle úrovně 4 na pětibodové stupnici organizace SAE pro autonomní vozidla, což znamená, že jízda nákladních vozidel probíhá autonomně, avšak z bezpečnostních důvodů na ni dohlíží řidič.
Během testů společnosti Scania bude v kabině přítomen také zkušební technik, jehož úkolem bude sledovat a ověřovat informace přenášené do nákladního vozidla ze senzorů umožňujících autonomní řízení.
„V USA i v Číně již probíhají testy nákladních vozidel podle úrovně 4 na veřejných komunikacích, ale pokud vím, je Scania vůbec první společností v Evropě, jež testuje tuto technologii na dálnici a s užitečným zatížením,“ říká Hans Nordin, který je odpovědný za projekt Hub2Hub.
Ve druhé polovině tohoto roku plánuje společnost Scania rozšířit testy tak, aby zahrnovaly celou trasu mezi Södertälje a Helsingborgem.
„V nadcházejících letech rovněž očekáváme, že budeme schopni otestovat tuto technologii i v dalších evropských zemích a v Číně,“ uvádí Nordin. Společnost Scania od roku 2017 testuje v Austrálii autonomní nákladní vozidla pro přepravu nákladu v těžebním průmyslu.
„Zkušenosti získané z těchto testů ukazují, že autonomní vozidla se mohou za pár let stát nedílnou součástí přepravy nákladu v uzavřených oblastech, jako jsou doly a terminály,“ doplňuje Nordin.
foto: Scania
Podle Nordina je takzvaná Hub2Hub přeprava – jízda po dálnici mezi překládacími centry – prvním druhem přepravy na veřejných komunikacích, kterou mohou začít vykonávat autonomní vozidla.
„V rámci vývoje autonomních vozidel jsme se dostali tak daleko, že tato technologie může být pro tento typ přepravy připravena k uvedení na trh již během příštích pěti let. Nasazení autonomních vozidel na silnicích s obousměrným provozem a v městském prostředí však bude trvat déle,“ uzavírá Nordin.
Partner společnosti Scania, kterým je společnost TuSimple se sídlem v San Diegu v USA a se závody v Tucsonu, Šanghaji a Pekingu, uskutečnila od svého založení v roce 2015 množství dálničních testů zahrnujících miliony najetých kilometrů s cílem vyvinout technologii autonomního řízení pro úroveň automatizace 4. Tato společnost je v současné době považována za lídra v oboru.
Kde je Tesla Semi?
Kde je Tesla Semi?
Kdyz tak hezky prosite…
https://teslamag.de/tag/semi
Kdyz tak hezky prosite…
https://teslamag.de/tag/semi
Údajně dle insideeevs.com už letos se rozeběhne výroba,
Údajně dle insideeevs.com už letos se rozeběhne výroba, tak uvidíme…
https://insideevs.com/news/485959/rumor-tesla-produce-2500-semi-this-year/
to je správné tak to má být, kdo má furt ve zprávách
to je správné tak to má být, kdo má furt ve zprávách poslouchat ty nářky přeplacených 50+ chudáků kamiojoňáku na zamrzlý dálnici jak správa špatná že jim to neposolili že jim to na letňákách nejede deb*lům ;))
VW SCANIA s trolejema a baterkema fkufru fandíme 😉
https://kcc-hho.webnode.cz/znacka/vw-scania/