Scania má plán elektrifikace. Každoročně prý nabídne nový elektrifikovaný produkt. Na trhu již má plně elektrické nákladní vozy a autobusy s dojezdem až 250 km na jedno nabití a za čtyři až pět let můžeme očekávat rozšíření dojezdu až na 500 km.
Elektrifikace všech druhů dopravy se podle společnosti Scania odehrává rychleji, než ještě před pár lety očekávala. Existují pro to tři hlavní důvody:
- Zvyšují se požadavky na udržitelnost – nejen pokud jde o emise CO2, ale také o místní znečištění ovzduší a hluk
- Pro zákazníka je to výhodné – vzhledem k nákladům na energii a silniční poplatky se elektromobily stávají rychleji konkurenceschopnými
- Rychlý vývoj technologií – kapacita baterií a technologie rychlého nabíjení se rychle zlepšují
Scania nabízí širokou škálu elektrifikovaných a hybridních vozidel a také nejširší škálu motorů kompatibilních s biopalivy. Zatímco biopaliva budou podle ní důležitá jako přechodná paliva v provozech, které jsou považovány za obtížně elektrifikovatelné – jako je přeprava dřeva a dálková přeprava – pracuje na elektrifikaci i těchto segmentů a testuje elektrická vozidla v reálném provozu u zákazníků.
Scania uvedla na trh vozidla BEV a PHEV pro městský provoz. BEV s celkovou hmotností 29 tun má dojezd 250 km po 90minutovém nabíjení. PHEV s celkovou hmotností 29 tun má po plném nabití dojezd 60 km na plně elektrický pohon.
V roce 2022 Scania uvede na trh modernizovaný PHEV s celkovou hmotností 36 tun s plně elektrickým dojezdem 60 km po 30 minutách nabíjení. V roce 2023 budou k dispozici těžší nákladní vozy BEV s celkovou hmotností 40 tun schopné jízdy po dobu čtyř hodin nebo tří hodin s celkovou hmotností 60 tun, určené pro regionální dopravu. V roce 2024 vstoupí na trh dálkové elektrické nákladní automobily uzpůsobené pro rychlé nabíjení během 45minutových přestávek řidičů na odpočinek. Ty budou schopny jezdit čtyři až čtyři a půl hodiny v závislosti na tom, zda je celková hmotnost 40 nebo 60 tun.
Do roku 2025 bude Scania schopna elektrifikovat většinu typů provozů, včetně stavebnictví, těžby, dálkové přepravy a nákladních vozidel na přepravu dřeva. V tomto roce bude také 10 % jejích objemových prodejů v Evropě elektrifikováno. Ve druhé polovině desetiletí bude mít technické možnosti elektrifikovat víceméně jakýkoli provoz; nebude to však ještě výhodné pro všechny zákazníky na všech trzích. Do roku 2030 by však mělo být elektrifikováno 50 % celkového objemu našich prodejů vozidel.
zdroj: tisková zpráva
Takže švédská Scania nabídne do 5 let autobus s 500 km dojezdu, když už před 3 lety testoval Flixbus s čínským B.Y.D. dálkový autobus se 400 km dojezdu. No potěš koště.
A kolik těch čínských busu už pro Flixbus jezdí?
Podle mně aktuálně žádný, nicméně již to, že jezdily před pár lety o něčem svědčí. Tady čínské elektrobusy podceňujeme, nicméně za ně hovoří výsledky a čísla. BYD už v květnu 2019 měl za sebou 50 tis. dodaných elektrobusů celosvětově a 650 elektrických autobusů dodaných do celkem 44 evropských měst ve 12 zemích. https://www.sustainable-bus.com/news/byd-big-plans-for-europe-electric-bus-production-in-hungary-will-grow/
Oni už ty elektrobusy dodávají od 2012, od 2015 dodávají elektro doubledeckery do Británie, v továrně v Maďarsku ve 2019 montovali 400 elbusů a 600 podvozků pro jiné výrobce ročně.
V elektrických osobních automobilech se také činí, v Číně prodal BYD 73 000 aut jen v prvním čtvrtletí roku 2019.
Když se podíváte na evropské výrobce elektro busů, je to o řád níže. Jednotky, maximálně desítky kusů.
https://www.sustainable-bus.com/news/vdl-and-byd-lead-the-electric-bus-boom-in-western-europe/
Off. Dostal jsem nabidku na e-Up od VW.
https://www.volkswagen.cz/akce-financovani/limitovana-edice-skladovych-vozu-e-up?utm_source=55929-Hlavni%20mailing%20list&utm_medium=email&utm_term=8583804043&utm_content=eup_header_mailing.png&utm_campaign=Volkswagen%20osobn%C3%AD%20vozy%20-%20Kampan%C4%9B%20-%20nov%C3%A1%20%C5%A1ablona-A-20211206
dofoukáno už jen 15% a cena v německu dneska skororekordy €270 😉 prý €vropa je vydána napospas zimě větru a gaspromu ve Švédsku -40C 😉
https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/06.12.2020/06.12.2021/today/
Jaká je kapacita baterie, proč není uvedeno v základním přehledu výbavy?! Už jen toto schovávání důležitých parametrů mě odradilo.
Scania je z konzervnu fauvé ;))
https://cs.wikipedia.org/wiki/Scania
Neoznamují to i u osobáků píšou jen kolik to ujede kilometrů.
Potřebují to prodat hňupům.
Podle dojezdu je to ten nový s baterkou kolem 36 kWh. Uvést by to mohli, i když normálního uživatele (ne elektrofandu) spíš zajímá jak daleko s tím dojede. A i to je spíš důležitější u aut, které budou jezdit dál od domova, né u tohoto prdítka na nákupy.
No neber to… nákupní minitaška za 600+ tis. 🙂
Dobrý den,
ty ceny ID4 jsou neskutečné, únosné je to snad je pro firmy na odpisy.
Pořídil jsem Kia EV6 GT Line v plné palbě, která je podle mého soudu lepší, za podstatně menší cenu. Za ty prcky, které se prodávaly v nejvyšší výbavě za 430 000 kč, také cena neuvěřitelná!
Prozradíte přesnou specifikaci té EV6 a za jakou cenu? Bral jste za ceníkovku nebo jste dostal lepší cenu? Koukám teď na videa a testy Ioniq 5 a to auto se mi moc líbí, EV6 má ještě o něco větší baterku, jinak technologie stejná, pak záleží na dizajnu, na vkusu každého.
Specifikace: EV6 4×2 GT Line, prodloužený dojezd a nejvyšší výbava. Cena 1 360 362 Kč. Oproti ceníku 10% sleva + 1 rok 159 kW měsíčně zdarma od Čez, Pre nebo Eonu.
Omlouvam se za mou intervenci, ale pravdepodobne mate 1 rok mesicne 159 kWh zdarma. Kazdy spravny EV driver by mel pouzivat jednotky spravne. Vykon je kW a energie je kWh. Vykon je derivace energie. No, neni to uplne nazorne vysvetleni. Priklad bezna DC nabijecka ma vykon 50 kW a za hodinu vam nabije baterku energii 50 kWh. Vykon * cas. A uplne spravne to je Integral P* dt.
Uplne spravne to je:
∫ P(t)*dt
Tenhle…. čáček Ti na Tvůj…. reček zvysoka sejří …… čáčku :-).
Kdybych byl puntičkář tak bych tam ještě chtěl cosinus fí. Ale netřeba to přehánět. 😉
Děkuji za info. Jo, koukal jsem do konfigurace, když se vezme i TČ (které se i v nejvyšší výbavě připlácí) a premium sound, tak je ceníkovka kolem 1,5 mil.
Tak ať slouží. Podle mě, momentálne nejlepší EV spolu s Ioniq 5.
Koukam tady je to samej prachac 🙂
Také jsem se zasmál. Auto z první poloviny roku 2020, prodávané jako Škoda CitGoe za 429-459 tisíc, nabízejí akčně jako VW eUP ve 12/2021 za 600 a více. No nekupte to!
To bude asi ta 3% inflace, o které vyprávěla pohádky onanistická ministryně Šílenka. 🙂
Uz aby certi odnesli celou Ano mafii vcetne zaskodnika zemanovice.
A co na to Koronac?