Scania nabídne náklaďáky a elektrobusy s dojezdem až 500 km

Bateriové články v elektromobilech Scania jsou speciálně přizpůsobeny pro těžká nákladní vozidla. foto: Scania
Bateriové články v elektromobilech Scania jsou speciálně přizpůsobeny pro těžká nákladní vozidla. foto: Scania

Scania má plán elektrifikace. Každoročně prý nabídne nový elektrifikovaný produkt. Na trhu již má plně elektrické nákladní vozy a autobusy s dojezdem až 250 km na jedno nabití a za čtyři až pět let můžeme očekávat rozšíření dojezdu až na 500 km.

Elektrifikace všech druhů dopravy se podle společnosti Scania odehrává rychleji, než ještě před pár lety očekávala. Existují pro to tři hlavní důvody:

  1. Zvyšují se požadavky na udržitelnost – nejen pokud jde o emise CO2, ale také o místní znečištění ovzduší a hluk
  2. Pro zákazníka je to výhodné – vzhledem k nákladům na energii a silniční poplatky se elektromobily stávají rychleji konkurenceschopnými
  3. Rychlý vývoj technologií – kapacita baterií a technologie rychlého nabíjení se rychle zlepšují

Scania nabízí širokou škálu elektrifikovaných a hybridních vozidel a také nejširší škálu motorů kompatibilních s biopalivy. Zatímco biopaliva budou podle ní důležitá jako přechodná paliva v provozech, které jsou považovány za obtížně elektrifikovatelné – jako je přeprava dřeva a dálková přeprava – pracuje na elektrifikaci i těchto segmentů a testuje elektrická vozidla v reálném provozu u zákazníků.

Scania uvedla na trh vozidla BEV a PHEV pro městský provoz. BEV s celkovou hmotností 29 tun má dojezd 250 km po 90minutovém nabíjení. PHEV s celkovou hmotností 29 tun má po plném nabití dojezd 60 km na plně elektrický pohon.

V roce 2022 Scania uvede na trh modernizovaný PHEV s celkovou hmotností 36 tun s plně elektrickým dojezdem 60 km po 30 minutách nabíjení. V roce 2023 budou k dispozici těžší nákladní vozy BEV s celkovou hmotností 40 tun schopné jízdy po dobu čtyř hodin nebo tří hodin s celkovou hmotností 60 tun, určené pro regionální dopravu. V roce 2024 vstoupí na trh dálkové elektrické nákladní automobily uzpůsobené pro rychlé nabíjení během 45minutových přestávek řidičů na odpočinek. Ty budou schopny jezdit čtyři až čtyři a půl hodiny v závislosti na tom, zda je celková hmotnost 40 nebo 60 tun.

Do roku 2025 bude Scania schopna elektrifikovat většinu typů provozů, včetně stavebnictví, těžby, dálkové přepravy a nákladních vozidel na přepravu dřeva. V tomto roce bude také 10 % jejích objemových prodejů v Evropě elektrifikováno. Ve druhé polovině desetiletí bude mít technické možnosti elektrifikovat víceméně jakýkoli provoz; nebude to však ještě výhodné pro všechny zákazníky na všech trzích. Do roku 2030 by však mělo být elektrifikováno 50 % celkového objemu našich prodejů vozidel.

zdroj: tisková zpráva

22 komentářů u “Scania nabídne náklaďáky a elektrobusy s dojezdem až 500 km”

      1. Podle mně aktuálně žádný, nicméně již to, že jezdily před pár lety o něčem svědčí. Tady čínské elektrobusy podceňujeme, nicméně za ně hovoří výsledky a čísla. BYD už v květnu 2019 měl za sebou 50 tis. dodaných elektrobusů celosvětově a 650 elektrických autobusů dodaných do celkem 44 evropských měst ve 12 zemích. https://www.sustainable-bus.com/news/byd-big-plans-for-europe-electric-bus-production-in-hungary-will-grow/
        Oni už ty elektrobusy dodávají od 2012, od 2015 dodávají elektro doubledeckery do Británie, v továrně v Maďarsku ve 2019 montovali 400 elbusů a 600 podvozků pro jiné výrobce ročně.
        V elektrických osobních automobilech se také činí, v Číně prodal BYD 73 000 aut jen v prvním čtvrtletí roku 2019.
        Když se podíváte na evropské výrobce elektro busů, je to o řád níže. Jednotky, maximálně desítky kusů.
        https://www.sustainable-bus.com/news/vdl-and-byd-lead-the-electric-bus-boom-in-western-europe/

    1. Dobrý den,
      ty ceny ID4 jsou neskutečné, únosné je to snad je pro firmy na odpisy.
      Pořídil jsem Kia EV6 GT Line v plné palbě, která je podle mého soudu lepší, za podstatně menší cenu. Za ty prcky, které se prodávaly v nejvyšší výbavě za 430 000 kč, také cena neuvěřitelná!

          1. Omlouvam se za mou intervenci, ale pravdepodobne mate 1 rok mesicne 159 kWh zdarma. Kazdy spravny EV driver by mel pouzivat jednotky spravne. Vykon je kW a energie je kWh. Vykon je derivace energie. No, neni to uplne nazorne vysvetleni. Priklad bezna DC nabijecka ma vykon 50 kW a za hodinu vam nabije baterku energii 50 kWh. Vykon * cas. A uplne spravne to je Integral P* dt.

Napsat komentář