Scania investuje 7,5 milionu eur do společnosti Scantinel za účelem financování dalšího rozvoje její speciální technologie LiDAR.
foto: Scania
Scantinel Photonics GmbH je přední start-up se sídlem v Německu spadající do portfolia ZEISS Ventures, který se zaměřuje na LiDAR (Light Detection and Ranging) technologie pro detekci světla a měření vzdálenosti. Společnost vyvíjí a vyrábí FMCW (Frequency Modulated Continuous Wave) LiDAR snímače pro systémy LiDAR nové generace, jež jsou předpokladem pro dosažení vyšší úrovně automatizace.
Technologie, kterou společnost Scantinel nabízí, přináší budoucím vozidlům zcela nový rozměr dat. Snímače totiž měří vzdálenost a rychlost k objektům v dosahu více než 300 metrů s vysokou úrovní integrace a snímáním bez použití jakýchkoli pohyblivých dílů.
„Budoucí výkon a bezpečnost autonomních vozidel je založena na jedinečné technologii FMCW LiDAR snímačů. Společnost Scantinel vnímáme jako technologického lídra ve svém oboru a jsme nadšeni, že můžeme sledovat tento vývoj zblízka,“ říká Christian Zeuchner, partner ve správcovské společnosti Scania Growth Capital.
Financování umožňuje společnosti Scantinel dále vylepšovat technologii FMCW LiDAR snímačů a komerčně implementovat tuto technologii v úzké spolupráci se zákazníky a technologickými partnery.
„Mít investora v podobě podnikového fondu rizikového kapitálu společnosti Scania nám přináší mnoho výhod a jsme rádi, že nás bude Scania Growth Capital podporovat na naší cestě trvalého růstu,“ uvádí Andy Zott, technický ředitel a spoluzakladatel společnosti Scantinel.
Guru řekl že nejsou potřeba.
Guru řekl že nejsou potřeba.
To ale řekl v poslední době hlavně o radarech.
To ale řekl v poslední době hlavně o radarech.
Až bude LIDAR za pár šupů možná se tak dá, ale možná
Až bude LIDAR za pár šupů možná se tak dá, ale možná taky ne.
Nekdy bych rad videl do jeho hlavy.
Nekdy bych rad videl do jeho hlavy.
Ale on se rozhoduje na základě odpozorovaných výsledků z
Ale on se rozhoduje na základě odpozorovaných výsledků z testů a z praxe provozu statisíců aut a ne na základně nálad či názorů z médií. Funguje to nefunguje to, zda je to potřeba, v kolika % případů to pomohlo, kolik to mělo chybný vyhodnocení a kolik to bude stát.
Guru se hlavně rozhoduje tady a teď. Takže teď, a
Guru se hlavně rozhoduje tady a teď. Takže teď, a pravděpodobně v dohledné době, potřeba nejsou.
Jinak: Těžko bude montovat a podporovat něco, co ještě neexistuje v použitelné podobě.