Robotické řízení Ford schváleno pro Evropu

Ford BlueCruise je schválen Evropskou komisí pro použití v 15 evropských zemích, s více než 133 000 kilometry určených dálnic.

Po schválení Evropskou komisí lze nyní technologii Ford Blue Cruise používat a využívat v celkem 15 evropských zemích. Tím se odemyká přístup k více než 133 000 kilometrům dálnic po celé Evropě, tzv. Blue Zones, a zákazníci tak mohou vyrazit na cestu napříč několika zeměmi.

Zákazník může například využít BlueCruise v šesti zemích při cestě ze Švédska až do Itálie, urazit téměř 3 000 kilometrů a strávit více než 25 hodin řízením bez nutnosti použití rukou.

Pokročilý asistenční systém úrovně 2 „hands-off, eyes-on“ je nyní také nejrozšířenějším systémem svého druhu v Evropě – BlueCruise je k dispozici a schválen pro zákazníky, kteří si jej mohou zakoupit ve všech nových elektromobilů Ford Mustang Mach-E prodávaných v celkem 20 zemích světa.

Současní majitelé vozů Mustang Mach-E staršího modelového roku ve vybraných zemích budou mít navíc v budoucnu nárok na aktualizaci softwaru, která systém BlueCruise aktivuje.

V roce 2023 získal systém BlueCruise jako první svého druhu schválení, když byl uveden na trh ve Velké Británii, a stal se tak prvním pokročilým asistenčním systémem řidiče, který v Evropě poskytuje skutečné řízení bez použití rukou při dálničních rychlostech. Ford byl rovněž první automobilkou, která poskytla možnost řídit na dálnici bez použití rukou svým zákazníkům ve Španělsku.

„Věříme, že BlueCruise dokáže usnadnit a zpříjemnit jízdu po dálnici, ať už se nacházíte v provozu se zastávkami nebo při dlouhých cestách, a díky tomuto nedávnému rozhodnutí nám umožní nabídnout přístup k systému BlueCruise ještě většímu počtu zákazníků v celé Evropě,“ řekl Ashley Lambrix, generální manažer systému BlueCruise ve společnosti Ford Motor Company.

„Rozšíření dostupnosti Blue Zones za hranice Velké Británie, Německa a Španělska je pro nás také velkým milníkem, který zákazníkům umožní využívat BlueCruise na cestách po více zemích.“

Když je systém BlueCruise aktivován, ovládá řízení, akceleraci, brzdění, umístění v jízdním pruhu a bezpečnou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu na základě sledování dopravního značení, rychlostního značení a měnících se dopravních podmínek, a to od dálničních rychlostí až po úplné zastavení v dopravní zácpě.

Řidiči používající systém BlueCruise v Blue Zones mohou řídit s rukama mimo volant, pokud nadále věnují pozornost situaci na silnici před sebou.

Aby řidiči sledovali vozovku i v době, kdy mají ruce mimo volant, kontroluje kamera umístěná pod přístrojovým štítem pohled řidiče a polohu jeho hlavy, a to i když má na očích sluneční brýle.

Zákazníci mohou využít 90denní bezplatnou zkušební dobu a vyzkoušet si, jak jim BlueCruise může zpříjemnit dlouhé jízdy nebo jízdu v kolonách a snižovat úroveň stresu za volantem.

Po bezplatné zkušební době si zákazníci mohou aktivovat roční nebo měsíční předplatné, které mohou kdykoli zrušit nebo obnovit. Tento model měsíčního předplatného umožňuje snadnou aktivaci systému BlueCruise v době, která vyhovuje jejich cestovním plánům.

Po celém světě jezdí více než 420 000 vozidel Ford a Lincoln vybavených systémem BlueCruise. Celosvětově bylo pomocí systému BlueCruise ujeto více než 342 milionů kilometrů, což představuje více než 3,1 milionu hodin jízdy.

zdroj: tisková zpráva

23 Comments on “Robotické řízení Ford schváleno pro Evropu”

  1. Jižní Korea přijme zákaz vjezdu a parkování elektromobilů v garážích s více než 80% nabitou baterií.
    Po devastujícím požáru elektromobilu Mercedes, který zničil 800 aut, je to snaha zmírnit rozšiřující se absolutní zákazy vjezdu.

    A aby to nezapadalo, zde odkaz na požár elektromobilů, které zlikvidovaly Fremantle Highway, a o kterém zde Leodendula lživě tvrdí, že se elektromobilů netýkal
    hxxps://www.youtube.com/watch?v=GAah11rqsx0

    1. Ani jedno EV nemelo znamky horeni baterky. Samozrejme ze pozar zpusebeny spalovaky vytvoril obrovsky zar ktery poskodil ne jen lod, ale i naklad. Ohorela barva a praskla skla u EV je naopak jasny dukaz, ze baterky jen tak nehori. Ze ty Mercedesy davaji do vody je smutne, ale nekdo tak rozhodnul. Ale zadny plaminek tam neni videt. Chapu ze si u toho rval vzteky, ze ani jedno EV nehorelo od baterky. Ale tak to proste je. Spalovak je od slova spalovat. A proto ty auta na pohon s ropnymi produkty byly ohnem spaleny. EV zustaly.

        1. Kdyz se ponori baterka ktera ma asi 400V do vody, tak se neni co divit, kdyz to trochu bubla a dela se para. Ale to je neprirozene prostredi pro kazde auto. Spalovak bude delat zase mastne skvrny na vodni hladine. Ja tam teda zadny pozar baterky nevidim. Evidentne si davas zalezet najit aspon stopu ohynku a ono porad nic. rusaci jsou nejvetsi lhari a pritom obvinuji vsechny ostatni ze lzou. Presne jako to delas ty. No proste rusak jak vysitej.
          Netvrdil tady nekdo, ze baterka hori teplotou 3000 stupnu a EV hori 14 dni a nic nezbyde? Sam ses usvedcil ze lzi. Ty Mercedesy by nejspis jely i s vlastnim pohonem.

            1. Lod vyhori diky nejakemu spalovaku, lod je na odpis, tisice spalovaku shori na skvarky a tady se zabyvame bublinkami a parou z utopeneho Mercedesu. Jednoznacne zadny EV nehorel a lod neposkodil. Presne tak vidim rusaky, vzdy odvadi pozornost od jejich cinu. A vzdy je to mirene na ty jednodussi tvory kteri to zerou i s navijakem. .

              1. Řešíme tady Nazibambulo, že ty a tobě podobní extrémisté účelově lhali s cílem zvrátit negativní publicitu, když tvrdili, že požár se elektromobilů netýkal.

                hxxps://www.obnovitelne.cz/clanek/2649/za-pozar-lodi-elektroauta-nejspise-nemohou-zustala-totiz-vsechna-neposkozena
                Jo jasně, všechna zůstala nepoškozena, jak agituje soudružka…

                I ty tady vyprávíš kraviny o odpařování vody, i když kdo má větší IQ než 60 na vlastní oči vidí Mercedes EQS, jehož baterie po vyproštění i po mnoha dnech začíná znova hořet a je nutné ho utopit ve vodě a překrýt plachtou.

                Jste ubozí trapní podvodníčci.

                1. Tak uz neplati, ze EV hori 14 dni teplotou 3000 stupnu, ze se uvolnuji silne toxicke latky ktere nici beton a musi se nakladne odchytavat a likvidovat? Ja tam nic takoveho nevidim, jen bublani ponorene baterky kdy elektrina reaguje s vodou. Fakt zadne horici baterky tam nevidim. Mozna ze coudi jeste nejaky plast ktery se skvari diky tomu, ze z paluby nad Mercedesem vytekla benzinova nadrz a rozsirila lokalni ohen az na palubu kde byla EV.
                  Nebo chces porad jeste tvrdit, ze cela lod byla poskozena timto bublajicim Mercedesem? Ty si pravdu jako spravny rusak nikdy nepriznas.

  2. Řídím = ovládám vozidlo a nesu odpovědnost.
    Neřídím = neovládám vozidlo a nenesu odpovědnost.

    Všechno mezi je kategorie Řídím a pro tvrzení, že se jedná o příjemnější a pohodlnější způsob řízení, neexistuje žádné opodstatnění. Permanentní kontrola a připravenost reaktivně zasáhnout není méně vyčerpávající, než aktivní řízení. Kamarád se na naší cestě Evropou střídal za volantem se svojí manželkou. Když řídila, pořád všechno sledoval a čekal, kdy nastane krizová situace. Za volant si pak šel odpočinout.

    1. Moje zkusenost je jina i kdyz jsem si myslel drive to co vy. Ale asi je to dano tim ze pouzivam system udrzovani v pruhu s adaptivnim tempomatem vicemene jen na dalnici (Nissan Leaf). Tak mi to opravdu pomaha i presto ze musim mit ruce na volantu. (opravdu jsem to necekal). Nikdy mi to ovsem neprovedlo nejakou silenost. U Tesla FSD to bude asi divocejsi.

      1. To je umístěním tzv. CER bodu. Vysvětlím a omlouvám se za trochu teorie.
        Starší systémy měly velmi vysoký počet chyb II. typu (chybně identifikovat okraj sillnice apod). Proto byly jejich ambice (zásahy do řízení) nastaveny tak, aby se tento počet co nejvíce snížil. To zvýšilo počet chyb I. typu, mající vliv na použitelnost. Asistenty proto nebyly tak účinné, pomáhaly „trošku“, ale jejich chyby byly snadno napravovány řidičem. A výsledek byl poměrně příjemný.
        Novější systémy mají vyšší ambice a proto bylo zapracováno na chybách I. typu. Asistenty se zdají účinnější. Ale, a to mluvím z vlastních zkušeností, chyby které jsou schopny vytvořit, už nejsou malé. Můžou vás zabít.

        Laicky – pokročilejší asistenty více zasahují do řízení, jejich větší „dokonalost“ otevírá dveře pro větší průšvihy a následkem toho….. je lidé používají mnohem méně, než ty starší.

        Ještě jednodušeji – asistent, který lehce drcne do volantu při příblížení čáry a snadno ho přemůžete, necháte zapnutý. Asistent, který řídí skoro sám, jen vás občas pošle proti zdi, okamžitě vypnete.

        1. A ty ses chyba 3. stupne. Kdyz muzu, tak zapnu v Tesle AP a jen pozoruji. Levou ruku mam polozenou na levem kolene a objimam lehce volant. Nechavam lehce proklouzavat kdyt AP toci minimalne volantem. To staci aby AP rozpoznal moji pripravenost. Takhle uvolnene muzu jet treba 200km v kuse. Jak muze nekdo, kdo s Teslou ani nejel, posoudit funkcnost AP, je me zahadou.

    1. Nevím, jak funguje Ford, ale oproti Tesle je, dle popisu lepší minimálně v tom, že nemusí být ruce na volantu, což je v T dosti otravné (hlavně kvůli tomu, že je potřeba s nimi pořád hýbat, jinak to stejně řve). A čtení značek Také Tesla neumí, resp. umí, ale nejedná podle toho, tedy alespoň v ČR to nefunguje.

      1. Ty ruce na volantu jsou jen blbe narizeni. Predpokladam, ze i Ford bude mit neco co vyzaduje potvrzeni od ridice, ze se venuje provozu. I u vlaku existuje tlacitko, ktere musi strojvedouci mackat aby prokazal ze zije.
        U Tesly funguje AP vsude, u Fordu jen na dalnici.
        Cteni znacek je fajn, ale kdyz mate jen znacku ktera omezi rychlost a po pristi krizovatce se mimo mesto automaticky rusi, tak vam to je k rizeni rychlosti auta k nicemu. Znackovani neni uplne kompletni a tak by tou automatikou bylo vic zmatku nez uzitku.

          1. To ma Tesla taky. U Tesly je dokonce takove omezeni, ze kdyz system nekolikrat po sobe zjisti, ze se malo venujete rizeni, tak vam AP odpoji. Asi na tyden. Bohuzel vsechny ty omezeni maji na triku blbci, kteri sedeli na sedackach vzadu a auto jelo samo. Nebo na sedadle spolujezdce. A nebo jednoduse spali pri jizde. Blbci urcuji nejvic jak svet vypada.

      2. Je zásadní rozdíl ve fungování Tesla FSD v Evropě a v Americe.
        Jednak to není natrénované na Evropské podmínky a taky to kryplí nějaké předpisy.
        Tesla AP je samozřejmě osekaná verze FSD, ale jinak důvod není aby to bylo horší než Fordy.

        Orientace v pruzích při hustém dešti:
        //youtu.be/QSKuSbANMg8?t=3757

        Jízda po městě:
        //youtu.be/SZItcOOwJbw?t=4781

Napsat komentář