Rivian získal $700 mil. investic od Amazonu

Informace o tom, že Amazon a GM jednají o miliardové investici do výrobce elektrických trucků Rivian se potvrdily. Amazon investoval do výrobce elektrických trucků a SUV celkem $700 mil.

Analytici očekávají, že trh s elektrickými pick-upy v USA rychle poroste. Pick-up trucky jsou tam jeden z nejoblíbenějších automobilových segmentů.
foto: Rivian

Jméno Rivian se bude v následujících letech v oblasti automobilového průmyslu hodně skloňovat. Oficiální potvrzení o $700 mil. investičním kole vedeném Amazonem přišlo přímo od RJ Scaringe, šéfa automobilky.

Někteří insideři, například Sean Mitchell, jsou toho názoru, že Rivian investici nijak nutně nepotřeboval, protože je i tak velmi dobře financován. Sedm set milionů dolarů ale automobilce pochopitelně hodně pomůže.

Amazon je podle všeho zainteresován v Rivianu především z důvodu vývoje autonomních dodávkových elektromobilů. Rivian má zatím v plánu pick-up truck Rivian R1T a velké SUV Rivian R1S.

Investičního kola se podle všeho nezúčastnila automobilka GM, o které se spekulovalo jako o dalším zájemci. Nijak to ale nevylučuje budoucí investice General Motors do Rivianu.

GM ale podle všech indícií potřebuje Rivian víc, než Rivian potřebuje GM. V elektromobilním závodě je totiž tahle americká automobilka značně pozadu, podobně jako Ford.

Dodávky elektromobilů Rivian, které se budou vyrábět v továrně ve městě Normal ve státě Illinois, by měly v začít v roce 2020. Globálně pak o rok později.

Automobilka slibuje dojezd přes 640 km na jedno nabití. Momentálně zaměstnává asi 750 lidí a má vyvojová centra v Plymouthu, Michigan, San Jose, Kalifornie, Irvine, Kalifornie a Surrey, Anglie. Plus továrnu v Normalu.

tisková zpráva

43 Comments on “Rivian získal $700 mil. investic od Amazonu”

          1. Zas jeden novinář, co by zasloužil přes držku. Neplatič
            Zas jeden novinář, co by zasloužil přes držku. Neplatič je člověk, který neplatí ostatním a odebírá zboží a služby, fakticky zloděj.
            Že někdo neplatí díky úlevám a investicím daně z příjmu, je naopak zásluha hodná pochvaly, protože jednak vydělal tolik, aby vůbec nějaké daně platit musel, tedy je v zisku, druhák nainvestoval tam, kam stát chtěl, proto je neplatí.
            Svými investicemi vytvořil daleko větší blaho, než by to udělal stát svými úředníky, což je léty prověřený fakt. Člověku se z té žumpy fakt chce blít. Pak nemáme mít milion lidí v exekucích, když takový odpad píše o ekonomice do novin. 🙁

              1. Nejspíš do něčeho, o čem vláda a parlament, tedy volení
                Nejspíš do něčeho, o čem vláda a parlament, tedy volení zástupci, rozhodli, že znamená slevu na dani z příjmu neb odečitatelnou položku, páč se tím páchá nějaké veřejné blaho. Ovšem hned je za to od novináře po zásluze potrestán. Znám to z osobní zkušenosti. Zaměstnali jsme před lety pár zdravotně postižených vozíčkářů na pár let na jednom projektu. Dle zákona jsme si – kromě splnění povinnosti pro podnikatele na každých 25 zdravých mít jednoho zdravotně postiženého – za každého z nich mohli uplatnit slevu na dani z příjmu. Tak jsme to udělali a měli daň dokonce zápornou. Následovala kontrola z FÚ, kterému se to nezdálo. Ale jen první rok, druhý už ne, to už věděli oč jde a že je to prověřeno.

  1. Celkom by ma zaujímalo na čo čaká Toyota….. Je to
    Celkom by ma zaujímalo na čo čaká Toyota….. Je to zarážajúce ako majú oni blízko minimálne k Plug-in hybridom v celom portfóliu.. Vyhodiť nimh batériu. Mimochodom v cene 1200+ eur.. A dat tam 7-10 kWh lion plus 2kW nabíjačku.. Možno by cena stúpla o 1000eur a Plug-in povedzme auris za 20000..alebo yaris Plug-in za 15000..
    Nerozumiem im…

    1. To už jsme řešili. Toyota nikam nespěchá. Už dávno má
      To už jsme řešili. Toyota nikam nespěchá. Už dávno má široký portfólio hybridů a v Číně vyrábí dva elektrické vozy, takže jí naprosto nic netlačí. BEVka vytáhnou až teprv bude opravdu potřeba.
      Lithiový baterky už maj v Plusku a pluginech.

  2. Což o to vyrobit jde jedna věc ále prodat druhá. Nevím
    Což o to vyrobit jde jedna věc ále prodat druhá. Nevím komu chtějí prodat min. 100 000 eaut za cenu 200 000 dolarů.

    Apropo, nevíte nekdo vzdelany, kdo pracuje v managementu, nač jim je tolik vývojových center v tolika městech? Proč jim nestačí jedno/dvě města pro vyvoj?

    1. V USA to s klidem prodají. Spousta „společností“
      V USA to s klidem prodají. Spousta „společností“ (rozuměj fakticky živnostníků) tam i Model X P100D koupila při dobré konstelaci za asi 60 tisíc dolarů, protože si díky dobře nastaveným daním a dalším kličkám mohli ohromnou částku odepsat ne z nákladů, ale přímo z daní (Model X je díky hmotnosti veden jako nákladní užitkové vozidlo). Rivian za 200k má v pohodě potenciál prodat 100k kusů, právě zase těmto živnostníkům.

  3. Tak snad nedopadnou jako Faraday Future, Nio nebo Fisker. V
    Tak snad nedopadnou jako Faraday Future, Nio nebo Fisker. V Číně jsou desítky malých firem vyrábějících elektromobily. Ale ten trh se vytříbí. Někde jsem četl, že 90 procent těchle firem nepřežije 5 let, což je dost dobře možné.

    Jestli mají v Apple trochu rozum, tak skoupí co nejvíce akcií Tesly, protože to dříve umře Musk než Tesla zkrachuje.

    1. Jigar Shah už Applu doporučoval koupit Teslu už nějakých
      Jigar Shah už Applu doporučoval koupit Teslu už nějakých 4-5 let v minulosti. Hlavní důvod není ani v tom, že by jim to mělo nějak extra vydělávat, ale s Teslou by mohli „koupit“ Elona Muska, aby měli jako firma znovu ve vedení technologického vizionáře, kterého by mohli podpořit vlastním výborným designem a mistrovstvím ve výrobě a prodeji.
      Historie mu, zdá se, dává za pravdu, Apple stagnuje, co zemřel Jobs, neumí přijít s něčím novým, převratným.

              1. Já bych Apple nepodceňoval. Ano, nemají Jobse, ale kamarád
                Já bych Apple nepodceňoval. Ano, nemají Jobse, ale kamarád v San Franciscu pro Apple dělá a podle všeho je to nejpodceňovanější firma této doby. Všichni mají pocit, že když jsou tak obří, že jsou nemotorní, pomalí a za zenitem. Nepodceňujte je.

                1. Jako největšího hrobníka vlastních technologií ho tedy
                  Jako největšího hrobníka vlastních technologií ho tedy vůbec nepodceňuju :)))

    1. I kdyby elektřina ze slunečníků byla zcela zdrama, stále
      I kdyby elektřina ze slunečníků byla zcela zdrama, stále by to bylo ve skutečnosti drahé.
      Proč? Bo akumulace energie na noc, nebo 1-2 týdny v zimě, kdy slunečnímy vyprodukují akorát velký prd.

      Ten článek je jen snůška demagogie.

      1. Taky si myslím, že reálně použitelné ostrovní řešení
        Taky si myslím, že reálně použitelné ostrovní řešení je pekelně drahé. Návratnost tak 30 a více let. Ale to jen střílím od boku když srovnám s návratností samotných panelů (cca 10let) bez držáků na střechu, střídačů, kabeláže atd. A kde bude cena el. z gridu za 10 let dnes neví nikdo.

      2. Souhlas s Leoendulem, dobrá zpráva. Cena lidské práce i
        Souhlas s Leoendulem, dobrá zpráva. Cena lidské práce i aktuální cena surovin je z pohledu zachování přírody zcela irelevantní. Podstatné je, že dopadající záření je pro všechny bez rozdílu zdarma a je třeba jej jen “pochytat”. Nakonec bude ČEZ, zde nenáviděný za zdržovací taktiku v oblasti nabíjení BEV a OZE, tahounem v této oblasti. Protože většina představitelů našeho státu jsou ještě horší. Totiž pijavice hledající vlastní profit, bez jakékoli vize pro všechny, za což jsou ale placeni.

    2. Co je na tom za dobré znamení? Že se dají panely 275 W
      Co je na tom za dobré znamení? Že se dají panely 275 W sehnat za 2000 Kč bez daně kus? To je fajn. Stejně tak, že všechny ceny klesají jako o život. To je taky super. Ale rentabilní to není. A hned tak nebude, ne při srovnání se stávajícími cenami elektřiny ze sítě. Pokud by kWh ze sítě stála aspoň 5 Kč, tak by to byla jiná písnička. Ale to fakticky nestojí.

Napsat komentář