Říjen 2021: skoro třetina nových aut v Německu je na baterky

Za rok 2019 bylo v Německu registrováno 63 281 nových elektromobilů a plug-in hybridů. Minulý rok už to bylo 194 163. Jen za říjen 2021 jich tam bylo nově registrováno 54 400. Auta do zásuvky tak tvořila skoro třetinu nově registrovaných vozů!

Za říjen 2021 bylo v Německu registrováno celkem 178 800 nových aut (meziročně -35 %). Z toho 54 400, tedy téměř třetinu, tvořila auta do zásuvky – plug-in hybridy a elektromobily (běžné hybridy se do toho nepočítají). Letos v září to bylo 56 497.

Za letošní rok je zatím nejpopulárnější značkou aut do zásuvky Volkswagen (58 590), druhá je Tesla (27 438). Prodeje elektromobilů značky Tesla nicméně v Německu v posledních měsících výrazně stoupají. Od ledna do října 2021 bylo zatím v Německu prodáno přes 530 000 aut do zásuvky, což z Německa dělá největší evropský trh.

zdroj: Teslarati

34 Comments on “Říjen 2021: skoro třetina nových aut v Německu je na baterky”

  1. Možná, že to bublině elektrovehyklů zatajili, ale největší světové automobilky se nepřipojily k rezoluci o konci spalovacích motorů do roku 2040, kterou prosazovala například Velká Británie a další země na klimatickém summitu OSN v Glasgow. Podepsat nezávaznou rezoluci odmítly nejvýznamnější automobilky jako Toyota, Hyundai nebo giganti z Německa BMW a Volkswagen…

          1. to není akcionář ale dočasný akchčijonář to dokud vláda sype nadluh a gembl system zatím jede 😉 jinak odkazy na tesladojiče sem vkládal už několikrát, ale díky místnímu systému zadržování a zpoždování odkazů si to ted najděte na finvizu sami kolik stomilijonu si vonehdá přihrál kimbal mlask a jeho párty ;))

    1. Nazdar Runner, ako to ide? Vidim, ze sa stale zucastnujes diskusii. Som rad, ze sa Tesle dari, pamatam si na tie tvoje tmave vyhliadky a som rad ze nevysli. Mam pocit, ze do 2026 bude Tesla najvacsi predajca aut na svete (poda poctu predanych aut) a od 2030 sa uz budu na troch velkych trhoch sveta predavat z 99% uz len elektricke auta. Ako to vidis ty?

      1. Ahoj Arte, jde to dobře 🙂 Máš pravdu, stále píšu na fóra a používám to jako kompenzační pomůcku a rozcvičku mezi pracovními jednáními.
        Co se týká Tesly, tak jestli myslíš moji kalkulaci predikující krach, tak oba víme, že vyšly a pokud si vybavuji, přiznal to i Musk. Že Tesla dnes stále existuje už jsou jiné okolnosti a ty mimochodem i způsobily, že jsem se o Teslu přestal zajímat.

        Píšeš o třech trzích, kde se budou od 2030 prodávat jen elektrická auta. A které to prosím jsou?
        Čína to rozhodně nebude a její postoj k ekologii, který prezentovala na sumitu, kdy se v podstatě vysmála ostatním, je naprosto předvídatelný. Stejně tak její postoj k elektromobilům je vysloveně pragmatický. Chtějí je vyrábět a prodávat do Evropy.
        Spojené státy? Ty přes formálně vyšší inflaci nespadly do krize a prodeje spalovacích aut jsou rekordní.
        EU? Ano, v Evropě dál bude pokračovat státní podpora výroby a prodejů se všemy důsledky socialistického hospodářství a příkazové ekonomiky. Čím více se evropské automobilky přiklánějí k produkci elektromobilů, tím rostou jejich potíže. Dnes je sice v PR rovině maskují za nedostatek čipů, ale ten jde ruku v ruce s poklesem ekonomiky, inflací, omezením výdajů domácností i firem a růstem nákladů na energie a suroviny. A tyto potíže nezmizí. Naprosto reálně hrozí, že do pěti let se budeme bavit o záchraně firem, které byly dříve tahounem hospodářství. Stále více osamocené Německo bude ještě agresivnější, protože rozvrat energetické bezpečnosti a krize cen energií podpoře elektromobility nenehrávají.

        Takže celkově to vidím tak, že čísla v Evropě porostou za cenu celkové devastace ekonomiky. Nakonec na tom budeme v počtu elektromobilů naprosto nejlépe, jen nebudeme mít na brambory. To že minulý týden ztratila většina domácností naději na vlastní bydlení, je bohužel stále jen začátek a pohyb po trajektorii, před kterou varuji několik uplynulých let. Samozřejmě je to marné a speciálně tady na fóru když dva roky píšu, že ceny elektřiny nevyhnutelně radikálně porostou, reakcí je vždy jen chiméra, jak OZE energii zlevní. Dneska domácnosti kolabují pod cenou elektřiny, ale zde na Hybridu sebereflexe komunity nulová.

        Mimochodem Arte, máme nedořešenou tu sázku. Napiš mi na mail, ať se toho zbavíme. Rád bych to uzavřel.

        Měj se se fajn a ať se daří!

        1. Ako vies, drzim akcie od $50 a sme teraz na $1000. Dost sa mi zmenil zivot kvoli tomuto narastu. V marci som dal v praci vypoved (nepodnikal som) a momentalne si uzivam financnu nezavislost. Cayenne Plug-in je na ceste (ak si pamatas, X som nemal rad kvoli tym falcon dveram), v decembri by som ho mal mat, cize sa pomaly lucim s mojimi S-Maxmi. Manzelka neviem ci bude chciet Model Y alebo nieco ine, nie je to uplne na programe dna. Ale tak isto pozeram po niecom na vikend, co si myslis o 911? Ak ano, ktoru? Ani neviem ci v BA najdem manual na testovaciu jazdu, ale som otvoreny aj dvojspojke. Viem ze sme sa stavili, aj ked si uz nepamatam presne detaily, nejako to neriesim, islo o zabavu, ale myslim ze moj odhad bol spravny, aj ked ty si spominal nejaky iny sposob scitania predanych aut, s ktoruym som nie uplne suhlasil. Co sa tyka dotacii, Tesla ich urcite nepotrebuje, nikdy nepotrebovala, v tomto bode su urcene pre americkych a europskych dinosaurov aby ich cinska konkurencia nezmietla (tak ako nikto nefajci elektronicke cigarety Camel alebo Marlboro, novi hraci uplne vytlacili starych), snad sa posnazia. Ked pride Tesla za $25k s 400km dojazdom a po nej cinska konkurencia s podobnymi specmi, myslim ze viacerym pride preco su tu dotacie pre lenive stare automobilky, ktore su myslou stale v 20. storoci. A podla mna im to az tak nepomoze, budu sa spajat, krachovat, vlady im budu pomahat a bude sa to hadzat na pro-EV zakony, realita je ta ze s nimi Tesla absolutne pozameta, podla vyrokov Ford a VW CEOs uz citia ze im hori zem pod nohami.

          1. To ti přeju. Já šel v poslední době pouze jako pravověrný trumpista do SPAC DWAC za dva míče, což tě asi nepřekvapí a rozhodně si taky nestěžuju 😀
            911 je fajn, řídil jsem ji mockrát i na okruhu, ale prostě to není auto pro mě. Čímž neříkám, že není pro tebe 🙂
            Za mě na okruh není úplně vhodná, protože je provozně nesmyslně nákladná, Caterham mě stojí naprostý zlomek nákladů a je to mnohem lepší svezení.
            Na běžné ježdění je to dost utrpení.
            Takže zůstává víkend bez děcek s pár věcma, na to je to fajn. Moje srdce si nezískala a nedojímají mě ani různé technické podivnosti, které jsou prezentovány jako 911 DNA, ale mě to prostě přijde jen zastaralé.
            Ovšem pokud jsi jako malý kluk mě sen 911, tak bych neváhal a šel do toho. 🙂 Ať tě baví.

              1. Super, šťastnou ruku. Doporučuji toho ale vyzkoušet víc. Já mého prvního sporťáka vybíral z deseti kandidátů, druhého ze šesti, třetího ze třech apod.
                Mimochodem, auta kterými jsem tak trochu překvapil sám sebe, pořád mám, zatímco ty, které byly „jasná volba“, šly brzo do světa.

                1. hele měl bys někde real-time zdroj kolik mlask už prodal akcijí z oněch slibovaných 17 milijonů ??

        2. Inak co sa tyka shortovania, teraz sa strasne vela automobiliek chce prizivit na Tesle a trh im z nejakeho dovodu dava hrozne vysoke valuations. Vazne rozmyslam nad shortovanim (cez put opcie) firiem ako Lucid, Workhorse alebo Fisker. Je mozne ze aj Rivian (podla mna jedina nova automobilka co ma sancu prezit) bude kandidat na dobry short. Cez IPO pustia do obehu relativne malo kusov akcii. Nikola bude tiez o chvilu – $0.

        1. Pokud má někdo soláry, tak pravděpodobně bydlí v domku za městem a ne v bytě. Pokud někdo bydlí v domku za městem, tak používá auto k dopravě do práce, takže v době kdy svítí, je auto jinde a mít velkou baterii, která by se dobila ve dne a v noci sloužila pro dobití elektromobilu, se zase nevyplatí finančně.

            1. Jenže když bude mít práci doma, nepotřebuje drahé auto na elektriku – odfiltruje tolik jízd, že je to ekonomický i z pohledy ochrany životního prostředí nesmysl (když jsem dělal rok z domova, tak jsem najezdil autem cca 4000 km/rok), když bude mít soláry v práci, tak tam nesmí tím drahým autem na elektriku jezdit každý, pač jinak je to zase k prdu a pokud nebude pracovat, tak na to drahé auto na elektriku nebude mít. A povídačku o dotacích použijte na toaletě víte k čemu ;), to není dlouhodobě udržitelný stav…
              Chápete už zvrácenost té úvahy?

              1. Z vaseho komentu jasne vyplyva, ze je nutne liberalizovat energeticky trh a umoznit napajeni solarni energie v miste bydleni a cerpat na jinem miste. Je to stejna myslenka, jako nechat si poslat vyplatu na ucet a pak platit na ruznych mistech penezi, ktere nemusi byt nutne totozne s temi vplacenymi. Ale takove mysleni je pro nektere jeste nepredstavitelne a proto si nechavaji vyplatit vyplatu v hotovosti. V ceskem zakone je tato varianta vyslovne zakotvena. Bohuzel je Cezko zase jednou na konci vyvoje. A umoznit napajeni energie je v CR zatim hrich.

                1. No jestli z toho nevyplývá, že by bylo fajn se zamyslet, kolik lidí vlastně potřebuje auto, jedno jaký pohon a nemá smysl přemýšlet o nastavení života tak, aby auto jedno jaký pohon nebylo potřeba 😉

                  Ale jinak to s tím moct vyrábět a čerpat jinde by se mi moc líbilo a i když jsem říkal na dodavatelých energie – hele ok poplatky za síť klidně zaplatím jen nechci platit komoditu, tak to neprošlo…smutné, když jsou odběry od sebe 1 km a to je u stejného vlastníka a stejného dodavatele

                2. Omezeni poctu aut by planete, mestum i lidem pomohlo. Bohuzel je to nadlidsky ukon to vysvetlit postizenym skupinam lidi, kterych by se to tykalo. Duchodce se domaha jezditka k lekari, rodice potrebuji vozit haranty do skoly, a tak to pokracuje u vsech ostatnich. No a snaha o zavedeni emobility je kvitovana jako pokus sebrat chudine vozeni zadku v aute. Omezeni je nutne, ale jen u ostatnich. Me nechte na pokoji. Tak by se to dalo popsat jak mysli vetsina.

                3. Musíte brát, kde má auto smysl a kde ne – když není hromadná doprava, tak ten důchodce musí k doktoru – u nás na horách je třeba zubař a to nejbližší 60 km autem, hromadnou dopravou je to 40 km do nejbližšího města a následně přestoupit na další spoj a dát si 50 v tom spoji, nemocnice krajská je 40 km, nemocnice s lepší vybaveností je 100 km. A takové problémy rozhodně nejsou jen na horách, akorát lidi bydlící v blahobytu aglomerace na páteřní lince je nevidí.
                  Rozvoz a svoz dětí ze škol je to samé – to by napřed školy a aktivity musely být lokální. Nákup bohužel dneska taky – pokud člověk si to nenechá přivézt domů a pokud se odepíše jedno auto, tak to vlastně i dává smysl .
                  Nicméně ok – když člověk očistí jízdy zbytné tohle prostě zbyde a holt to jezdit bude – akorát nejsou potřeba auta dvě stačí jedno do rodiny a pak to jde nakombinovat a v tom zbytku už jsou emise putna, protože popravdě kvůli 10 000 km/rok kupovat drahé BEV a ještě za zdaněné prachy může jen fanda nebo blázen – v době životnosti auta se to v pozitivním přínosu nesmaže a situace, kdy se to zlomí, aby to mělo hlavu a patu je tak někde kolem roku 2030

                  Průser je kolik lidí bydlí fakt ve velkých městech, auto reálně nepotřebují (protože nejdál jedou na nejbližší letiště) a musí si nutně koupit BEV, PHEV protože to má přece parkování na modrý zónách ok a zdarma a ještě smutnější je, když takové exemláře přesvědčují, jak je nutné zakázat spalováky – wtf, takovej člověk auto nepotřebuje a proč on má jakékoli auto?

Napsat komentář