Renault představil nejvýkonnější plug-in hybrid Rafale 4×4

Renault odhaluje nejvýkonnější provedení plug-in hybrid modelu Rafale: Renault Rafale E-Tech 4×4 s výkonem 220 kW.

Pohonná jednotka Rafale E-Tech 4×4 s výkonem 220 kW byla navržena na technickém základě hybridní  pohonné jednotky E-Tech full hybrid s výkonem 150 kW, doplněná o elektromotor na zadní nápravě a  trakční baterii s kapacitou 22 kWh. Díky tomu má Rafale 100% elektrický dojezd až 100 km (WLTP). 

Kombinace spalovacího motoru, tří elektromotorů a akumulátoru, spravovaná technologií E-Tech,  nabízí výkon až 220 kW a neustále optimalizovanou efektivitu, což přináší nejlepší poměr výkonu a  účinnosti na trhu.

Kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP je stanovena na 0,7 l/100 km a díky  účinnosti spalovacího motoru a vysoké kapacitě baterie zůstává na hodnotě 5,8 l/100 km při vybití  baterie (čeká se na certifikaci WLTP). 

Plug-in hybridní motorizace 

Pod kapotou je tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru s novým turbodmychadlem, díky němuž  se jeho výkon zvýšil na 110 kW (oproti 96 kW nebo 130 k u verze E-Tech 200 k) a točivý  moment na 230 Nm (oproti 205 Nm). Těmto změnám je přizpůsobena i multimódová bezespojková  převodovka. 

K tomuto spalovacímu motoru jsou připojeny tři elektromotory (2 hlavní a 1 vedlejší) s kombinovaným  maximálním výkonem 220 kW: 

– hlavní elektromotor na přední nápravě o výkonu 50 kW a točivém momentu 205 Nm. – druhý hlavní elektromotor trvale připojený k zadní nápravě s výkonem 100 kW a točivým  momentem 195 Nm.  

– sekundární elektromotor HSG (vysokonapěťový starter generator) o výkonu 25 kW a točivém  momentu 50 Nm

Při dynamické jízdě kombinace motorů naplno využívá svůj potenciál a dosahuje následujících  výkonových hodnot:  

– z 0 na 100 km/h za 6,4 s (oproti 8,9 s u motorizace E-Tech full hybrid 200 k). – z 80 na 120 km/h za 4,0 sekundy (oproti 5,6 sekundy u motorizace E-Tech full hybrid 200 k). – 1 000 metrů z místa za 26,9 sekundy 

Elektrický pohon zajišťují dva hlavní motory poháněné lithium-iontovou baterií s kapacitou  22 kWh/400 V. Sekundární elektromotor HSG (High-voltage Starter Generator) spouští spalovací  motor, zajišťuje řazení automatické multimódové převodovky a pomáhá dobíjet baterii. 

Při maximálním nabíjecím výkonu, tj. 7,4 kW (32 A), trvá úplné dobití akumulátoru:  

– 2h10 z 0 na 80 %. 

– 2h55 z 0 až 100 %

Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k je vybaven akumulátorem o kapacitě 22 kWh, který pracuje při napětí  400 V. Po plném nabití nabízí dojezd až 100 km (WLTP) ve 100% elektrickém režimu. Dojezd,  který vybízí k pravidelnému nabíjení z externího zdroje. 

Pokud to úroveň nabití akumulátoru umožňuje, je v režimech Comfort a Eco standardně aktivována  100% elektrická jízda, která je udržována podle požadavků řidiče. Lze jej také „vynutit“ volbou režimu 

„Electric“ pomocí tlačítka EV MODE na středové loketní opěrce. Tato volba plně elektrického pohonu  je zachována při požadavcích na výkon až 160 k a maximální rychlost 135 km/h. Tlačítko EV MODE slouží k aktivaci jednoho ze 3 následujících režimů: 

• hybridní (aktivováno ve výchozím nastavení) 

• elektrický aktivuje „nucenou“ jízdu ve 100% elektrickém režimu  

• E-save, který využívá spalovací motor od počátku jízdy k nabíjení baterie až do výše 25 %,  například pro přípravu na příjezd do městské oblasti. 

V každodenním provozu se Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k chová jako 100% elektromobil a poskytuje  stejné jízdní pocity, zejména pokud jde o tichý chod a pohotovou akceleraci. Za volantem je tento  požitek umocněn nastavitelným rekuperačním brzděním prostřednictvím pádel na volantu. 

Dojezd až 1 000 km 

Díky optimalizovanému řízení spotřeby energie mezi jednotlivými motory je normovaná spotřeba v  cyklu WLTP* 0,7 l/100 km (15 g CO2/km) s plnou baterií a 5,8 l/100 km (132 g CO2/km) s vybitou  baterií. Tato účinnost řadí model Rafale E-Tech 4×4 300 k na špičku trhu vysoce výkonných SUV v  segmentu D. 

Veškerá invence a efektivita technologie E-Tech nabízí následující možnosti: 

– až 100 km na 100 % elektrický pohon (WLTP) – až 1 000 km na plnou nádrž benzinu (55litrová nádrž) s plnou baterií (WLTP)

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář