Koncept Estafette vystihuje vizi společnosti Renault pro její elektrické užitkové vozy v budoucnosti. Je to pohled na to, jak Flexis – nezávislá společnost, kterou založily skupiny Renault, Volvo Group a CMA CGM Group – bude čelit výzvám v oblasti energetické transformace a logistiky tzv. posledního kilometru.
Koncept Estafette je určen pro města. Jedná se o kompaktní a zároveň prostornou plně elektrickou dodávku kombinující délku vozu Kangoo L2, obratnost vozu Clio a objemu nákladu modelu Trafic L1H2. Byl navržen s ohledem na profesionální řidiče, zkonstruován na základě jejich zpětné vazby a přizpůsoben jejich potřebám.
Renault Estafette Concept je plně propojený a využívá architekturu SDV (Software Defined Vehicle) na platformě FlexEVan vyvinuté společností Ampere. Elektronické architektury SDV hrají zásadní roli při zvyšování výkonnosti a hospodárnosti vozidel nové generace. Integrují také pokročilé funkce včetně aktualizací v reálném čase a prediktivní údržby. Celkově pomáhají snížit náklady na provoz přibližně o 30 %.
Díky internetovým prodejním platformám exponenciálně roste přeprava zboží, zatímco městská centra jsou stále méně dostupná. V této nové rovnici je zřejmé, že tradiční přepravní vozy budou řidičům, profesionálům a obchodníkům vyhovovat stále méně.
S využitím nové platformy elektrické dodávky FlexEVan vyvinuté společností Flexis (společnost, v níž je skupina Renault partnerem) přišla značka Renault s ideální novou městskou dodávkou, 65 let poté, co model Estafette způsobil revoluci ve světě dodávek.
Specifikace byly vypracovány na základě studie potřeb, zpětné vazby a ohlasů profesionálů z oboru, přičemž se soustředily na dvě hlavní oblasti: bezpečnost řidiče dodávek a jeho nákladu a úsporu času.
zdroj: tisková zpráva, foto: Renault
To je spíš Kei dodávka.