Koncepční vůz Renault Emblème odráží vizi značky Renault o automobilu, který splňuje výzvu nízkouhlíkové mobility.
Dekarbonizace mobility je klíčovým cílem v boji proti změně klimatu. Pro automobilovou společnost, jakou je skupina Renault, to znamená řešení řady výzev týkajících se průmyslu, energetiky, technologií, dodávek, rychlosti atd.
Aby společnost dosáhla čistých nulových emisí uhlíku do roku 2040 v Evropě a do roku 2050 celosvětově, musí v souladu se svými cíli provést revoluci ve způsobu navrhování a výroby svých vozidel.
Tento přístup demonstruje Renault Emblème, který značka Renault vystaví na svém stánku na pařížském autosalonu od 14. do 20. října. Tato vize rodinného vozu je laboratoří, která představuje inovace vyvinuté společnostmi Renault, Ampere a jejich partnery pro splnění těchto požadavků. Ampere představí tento vůz v plném rozsahu na konci října.
Hlavní výzva tohoto přelomového projektu spočívá v tom, do jaké míry se podařilo maximalizovat dekarbonizaci v celém životním cyklu vozidla, od jeho kolébky až po jeho zánik.
V návaznosti na koncept Scenic Vision H2-Tech z roku 2022 jde Renault Emblème ještě o krok dál a snižuje emise skleníkových plynů (CO2 ekv.) o 90 % v porovnání s ekvivalentním vozidlem vyrobeným v současnosti; aby od kolébky až po zánik vzniklo pouhých 5 tun CO2 ekvivalentu současných vozidel (viz metodická část na konci tiskové zprávy).
K dosažení tohoto cíle projekt zkoumal množství inteligentních, důvěryhodných a životaschopných kombinací: recyklované materiály s nízkou uhlíkovou stopou, přírodní materiály, výrobní procesy spočívající výhradně na obnovitelných zdrojích energie, obecná implementace opětovně použitých dílů a oběhového hospodářství atd. Totéž platilo pro technická rozhodnutí, včetně pohonného ústrojí.
Efektivita v srdci nového designového stylu Renault
Design je výsledkem pečlivé optimalizace aerodynamiky, navržené s ohledem na efektivitu prostřednictvím udržitelnějšího přístupu bez kompromisů v oblasti estetiky. Například kamery integrované do blatníků nahrazují zpětná zrcátka, stěrače jsou ukryty pod kapotou a elektricky výsuvné kliky jsou zapuštěny do karoserie.
Dvě „ploutve“ na kapotě a dva větrací otvory na nárazníku usměrňují proudění vzduchu směrem k čelnímu sklu, resp. za kola. Kola jsou plná, aby vedla proud vzduchu podél karoserie. Design inspirovaný modelem F1 s plochou spodní částí je vylepšen aktivním difuzorem, který se sklání směrem dolů a dozadu, aby vyrovnával proudění vzduchu a minimalizoval aerodynamický odpor.
Design byl vyladěn pomocí technologie digitálních dvojčat a nejmodernějšího digitálního simulačního vybavení, které poskytl tým BWT Alpine F1 v rámci plodné spolupráce mezi společnostmi Renault a Ampère.
Spojením svých odborných znalostí se jim podařilo optimalizovat pasivní a aktivní aerodynamiku pro efektivní proudění vzduchu. Renault Emblème má velmi dobré Cx, a to ve výši 0,25.
Elegance rodinného shooting brake bez kompromisů v efektivitě
Výrazné křivky a styl vozu typu shooting brake jsou na modelu Renault Emblème zdůrazněny dichroickým efektem zelené karoserie, díky kterému vypadá barva karoserie vždy jinak, v závislosti na úhlu pohledu. Vůz je elegantní kombinací kombi s dlouhým rozvorem 2,90 m a kupé s nízkou výškou 1,52 m a splývavou linií střechy.
Vůz je dlouhý 4,80 metru, takže je ideální pro pohodlné rodinné cestování s plnou posádkou a zavazadly. Symbolizuje také ambici společnosti Renault pokračovat v inovacích v segmentu C a vyšším v souladu se svou strategií založenou na tvoření hodnoty. Světelný podpis, který zkoumá nové cesty v designu inspirovaném ikonickým logem Renault, má být zároveň technologicky špičkový a snadno identifikovatelný.
Hmotnost vozidla, která částečně souvisí s jeho velikostí, ovlivňuje jeho přístup k ekologickému designu zaměřeném na redukci CO2. Designéři a konstruktéři lovili každý nadbytečný kilogram s cílem dosáhnout hmotnosti 1 750 kg včetně baterie. Renault Emblème tak váží méně než většina hybridních SUV nebo elektromobilů podobné velikosti.
Pohonné ústrojí kombinující všestrannost a nízkouhlíkové technologie
Renault Emblème má elektrické hnací ústrojí s dvojí energií, které je poháněno dvěma způsoby: „konvenční“ dobíjecí baterií, která postačuje pro každodenní použití, a vodíkovým palivovým článkem pro delší cesty.
Architektura založená na platformě AmpR Medium s pohonem zadních kol pojme různé komponenty hnacího ústrojí (elektromotor, baterii, palivový článek a nádrž na vodík) při zachování nízkého těžiště a ideálního rozložení hmotnosti, což podporuje výkon a účinnost.
Elektromotor modelu Emblème s vinutím na rotoru o výkonu 160 kW nepoužívá žádné vzácné kovy. Je napájen malou baterií NMC (40 kWh), která je lehčí, levnější, méně objemná a šetrnější k životnímu prostředí než baterie rodinného elektromobilu s dlouhým dojezdem.
Má dojezd několik stovek kilometrů, což je více než dostatečné pro každodenní cesty. Palivový článek PEMFC o výkonu 30 kW pracuje na nízkouhlíkový vodík prostřednictvím nádrže o hmotnosti 2,8 kg a poskytuje výkon potřebný pro dlouhé cesty s maximální účinností přibližně 60 %.
Tato konfigurace maximalizuje všestrannost tohoto typu vozidla, které je schopno urazit vzdálenost až 1 000 km stejně rychle jako vozidlo s konvenčním motorem: bez nabíjení, ale s pouhými dvěma zastávkami na doplnění vodíku – pokaždé za méně než pět minut – při dojezdu 350 km. Při typické cestě mezi Paříží a Marseille je 75 % elektřiny spotřebované vozidlem vyrobeno palivovým článkem, přičemž nevznikají žádné jiné emise než voda.
Inovativní metoda práce
Vzhledem k ambiciózním cílům dekarbonizace vyžadoval koncept Emblème nové pracovní metody a postupy. Na projektu spolupracovalo se značkami Renault a Ampere nejméně 20 partnerů, všichni odborníci ve svých oborech.
Každý z nich přispěl svou vlastní technologií nebo odbornými znalostmi, aby bylo možné snížit emise CO2 ekv. o 90 % během celého životního cyklu vozidla. Tento kolektivní horizontální přístup podporuje inovace bez bariér mezi skupinou Renault, jejími značkami, subjekty, partnery a dodavateli.
U tohoto projektu tento přístup umožnil využít výjimečnou technologickou rozmanitost a komplexnost k dosažení vysokých cílů v oblasti dekarbonizace. Koncepční či demo vůz Emblème ukazuje, že skupina Renault je opět v čele inovací a je hnací silou pokroku v oblasti mobility a automobilového průmyslu obecně, přičemž se na tomto procesu podílí celý její ekosystém.
Metodika založená na analýze životního cyklu vozidla
Analýza životního cyklu (LCA) je vědecká metoda, která umožňuje kvantifikovat dopady vozidla na životní prostředí od kolébky až po zánik. Zohledňuje těžbu materiálů a výrobu součástí, stejně jako montáž, přepravu, používání, údržbu a recyklaci vozidla. Jedná se o celosvětový standardizovaný multikriteriální nástroj používaný skupinou Renault.
Jedním z jeho hlavních použití je výpočet potenciálu globálního oteplování spojeného s emisemi skleníkových plynů měřených v ekvivalentu CO2 (CO2 ekv.) na jedno prodané vozidlo. Skupina Renault vypočítává skutečnou spotřebu svých vozidel na 200 000 km.
Skupina Renault a společnost Ampere rovněž podporují návrh francouzského automobilového průmyslu na měření dopadu celého životního cyklu vozidla. U elektrického vozu Megane E-Tech činí celkové emise na základě analýzy jeho životního cyklu 24 tunCO2ekv.
To je prakticky polovina oproti ekvivalentnímu modelu na fosilní paliva (49 tun CO2 ekv. v případě modelu Captur s benzinovým motorem). Jinými slovy, plně elektrická mobilita je z hlediska emisí CO2 ekv. výhodnější. Cílem projektu Emblème je 5 tun CO2 ekv. od kolébky po zánik vozidla, tj. snížení emisí o cca 90 %!
zdroj: tisková zpráva
Zajímavost týkající se elektrických kriplkár a hurikánu Milton.
Podle ných příbuzných ministerstvo dopravy USA žádá občany, aby ti co mají na výběr pro evakuaci před hurikánem Milton používali výhradně spalovací vozidla. Přibližně 15% čerpacích stanic došly pohonné hmoty, ale na hlavních tazích jsou armádou zřízeny refueling points a palivo vozidla bude v případě potřeby doplněno do stavu umožňující dosažení bezpečné oblasti. Síť dobíjecích stanic neumožňuje zvládnout evakuaci a to i přes zpřístupnění neveřejných nabíječek. Dále ministerstvo žádá, aby opuštěné elektromobily byly odstaveny na místo, kde neohrozí okolí případným požárem, jako tomu bylo v případě dvou desítek požárů EV při hurikánu Helene.
Právě teď o tom mluví šéfka Pinellas County emergency dept. na Fox News. „Pokud nemáte nabitý elektromobil, opusťte to ho a okamžitě zamiřte do sheltru nebo využije poslední evakuační autobusy. Čas dochází.“
Tohle je konec elektromobility v USA.
K superchargeru v Pioneer Park za Jacksonville se táhne několika kilometrová kolona Tesel blokující hlavní komunikaci i několik přilehlých čerpacích stanic. Policie opakovaně zasahuje proti agresivním řidičům.
Zajimava info, bohuzel uvedeny Supercharger Pioneer Park neexistuje. lavrov42 zrejme generuje nove SuC.
V Jacksonville existuje 6 SuC.
„za Jacksonville“. ZA
EDIT:
Trvalo mi deset sekund ho lokalizovat. Je na hlavím tahu z Floridy na sever za Jcksonville.
https://en.mapy.cz/s/muboroseka
okolo je 8 cerpacek, jak je vsechny muze blokovat kolona Tesel?
navic to misto je mimo oblast ohrozeni hurikanem
a je doslova silene ze z daneho mista v dnesni dobe kdy kazdej toci na mobil kdejakou blbost, tak na youtube z daneho mist aneni jedine video zachycujici agresivni ridice Tesel a ani zadna kolona Tesel, prazvlastni jev 😀
ty si se zase v noci pocural a mel jsi z toho pocit hned napsat nejakej divoke prispevky vid 😀
„za Jacksonville“. ZA
EDIT: Trvalo mi deset sekund ho lokalizovat. Je na hlavím tahu z Floridy na sever za Jcksonville. hxxps://en.mapy.cz/s/muboroseka
Pioneer Park to ale neni. A proc je na vychodnim pobrezi Floridy takova fronta, kdyz hurikan bude na zapadnim pobrezi? Tak hledej dal a napis komu si sednul na lep.
Tak si kup brejle, když na té mapě nevidíš nápis Pioneer Park.
Pioneer Park neni nazev toho SuC. Ja hledam v seznamu SuC a tam Pioneer Park neni. Nemam cas studovat jmena okolnich rybniku.
Tak to pardon, to si stěžuj na Fox News, že mají místní názvy předelat podle značení Tesly, aby ses v tomto složitém světě dokázal orientovat…
@lavrov42. Na forech Tesla jsou majitele Teslel v pohode, jaksi zadny problem s nabijenim nemaji. A kde by doslo k problemum, ma Tesla prichystane mobilni nabijeci trucky ktere dorazi pomerne rychle. V Tampe, centru nejhorsich predpovedi se hodne lidi premistilo do vyssich poloh mesta kde zadna zaplava nehrozi. Na Floride je diky turismu hodne hotelu a mnoho lidi se jednoduse ubytuje v hotelu pobliz sveho bydliste. Samozrejme, ten kdo ma pribuzne nekde mimo oblast, ten jede tam. Nezni to ze by byl nejaky chaos. V mistech kde hrozi zatopeni se nabijecky samozrejme vypinaji, ale lide nabizi sve domaci nabijecky a tak je nabijeni bez problemu mozne. Zadny konec elektromobility se nekona, je to jen sen dezolatu a fanousku vyfuku. Naopak jsou vypadky v zasobovani benzinu.
V tuto chvíli podle FN je bez elektřiny 2 miliony odběrných míst a to teprve vše začalo. Očekává se až 7-10 milionů odběrných míst bez elektřiny, úplná destrukce OZE a měsíce trvající obnova elektrické sítě.
Ale Tesla pošle marketingový kamion se zlým naftovým agregátem a je to vyřešeno 🤮
Opět se potvrzuje, že co elektromobiilsta, to magor.
@lavrov42-debil42. Jsi odpad kdyz se radujes nad takovou pohromou. Mozna je tolik odbernych mist bez elektriny, ale vetsina tech domu je ted prazdna, protoze prave z tech nejvic zasazenych mist skoro vsichni odjeli do mene nebezpecnych mist. 50.000 pracovniku energetickych spolecnosti je pripraveno az se hurikan prezene s opravou rozvodu. Tvoje bla-lzi si nech od cesty. Jinak jsem zjistil, ze obsazenost SuC na Floride nebyla zdaleka takova, aby se dalo mluvit o nejakych potizich nabit EV a odjet z ohrozenych mist. Snad horsi nez silny vitr je zvysena hladina more, z casti pres 3m. Kdyz se pise o vlnach, tak to zni nevinne, ale ve skutecnosti stoupne dlouhodobe morska hladina a zatopi obrovske uzemi. Vitr zene morskou vodu ve smeru vetru a kde ten proud vody narazi na pevninu, tam zacne prudce stoupat a zaplavi vse kolem pobrezi. Neco jako tsunami, ale s dlouhodobym ucinkem. K tomu destove srazky 400mm behem par hodin. V Jesenikach to bylo 400mm, ale behem 24h.
Lidi by si meli uvedomit, ze globalni klimaticka krize muze prinest trvale zvyseni morske hladiny a takove zaplavy budou trvale na pobrezi po celem svete.
Zrovna ty domacnosti, ktere maji vlastni FVE budou vysmate, protoze jim bude elektrina fungovat jak vysvitne slunicko, nebo maji elektrinu v baterce. To je prave vyhoda FVE.
Aktuálně 3 miliony přípojných míst bez elektřiny. Na Leodendulově bezpečném východním pobřeží je v St.Lucie county 25% a Volusia county 20% přípojných míst bez dodávky. Vnitrozemská Hardee county je bez dodávky 100%.
Duke Energy na základě předchozích zkušeností očekává, že zničení nebo vážné poškození solárních panelů může postihnout až dvě třetiny fotovoltaických elektráren.
@lavrov42-debil42. A ted koukni kde je Jacksonville a jaka je tam Situace. Vcera jsi tvrdil ze v Yulee jsou kilometrove fronty u SuC. A nic takoveho nebylo. Jinak ti rozkopu dalsi babovicku. Pujcovna Sixt vzala do sve floty Lucid Air EV. Takze zadny odklon od EV.
Duke Energy: Vítr přesáhl zákonný konstrukční a instalační limit odolnosti panelů, poškození budou rozsáhlá.
Na Fox News ukazovali kolonu u superchargeru, evidentně občané opouštějící Floridu. Nevím, co bych tam teď měl vidět.
Lucid ještě existuje?? To teda koukám, myslel jsem že když jasně míří k bankrotu, že to nebudou zbytečně protahovat. To kecáš, že jo?
Fox News je TV pro trumpovy pulmozky a fanousky vyfuku. Ze tam vyuzijou jakoukoli podpasovku me neudivuje. Fake news je snad dokonce vynalez Fox News.
Kdyz hurikan nebo tornado odnese dum, strechu nebo odnese desitky metru auto, tak je logicke, ze muze utrhnout i panel. Mozna odnese i nejakou benzinku. Neboj, FVE se rozrusta po celem svete a je to nejperspektivnejsi zdroj elektriny.
Fox sleduju jen výjimečně, ale váš hlavní inovátor, slunce jasné, jehož jméno vyslovit nejsem hoden, tam líbá nohy Trumpovi v živém přenosu skoro pořád.
sixt.de/plus/offerlist/?acrisscode=LDAC
Elon Musk se zrejme zblaznil. Ale Tesla a SpaceX jsou nejlepsi ve svem oboru.
Sixt si asi chce pořídit raritu. 😀 Co jiného je pořízení auta, jehož výrobce prodává pár set vozů a na nich prodělává 20 miliard Kč za kvartál.
Pokud by Lucid to co vyrobí rozdával zadarmo, na jaho ztrátě se to skoro neprojeví 😀
Ti jsou totalně odepsaní.
Lhář Musk je pořád stejný. Lhát, dojit dotace, lhát, dojit dotace a lhát.
Navic Jacksonville je na vychodnim pobrezi Floridy, kde tezko muze byt takova situace, kdy hurikan bude pustosit zapadni pobrezi. lavrov42 bud zamerne lze, nebo sednul jinemu ruskemu lhari na lep a ted siri ruskou „pravdu“.
Podívej se na mapu předpokládaného zasažení hurikánem a tropickou bouří. Holt kdo má IQ větší než ty, chce se dostat mimo oblast zasažení. Třeba k příbuzným mimo Floridu. Jen někdo jako ty se bude evakuuje z Nové vsi do Krnova.
Kdo nemá nabitý elektromobil při blížící se evakuační situaci? Možná někdo, kdo se zrovna probral s kómatu? A nebo po operaci očí (😉). Napiš scénář na elektromobilní sci-fi horor.😱👍
Třeba ten, kdo nesedí doma na prdeli? To je taková vaše fixní idea, že každý se večer vrátí domů a ráno má nabito. Jakákoliv odchylka od běžného scénáře má pak na psychiku elektromobilistů katastrofální dopad.
Pro Runnču …. Aha tak ta několika kilometrová kolona Tesel byli samí dobrodruzi a ,,odchylky“…
Hele nemáš odkaz na video??..
Jenže ono už je to všechno jedno.
Před asi týdnem měl kapitalistický hrdina argentinský prezident Milei vystoupení pro davy (aby vysvětlit proč jsou skoro všichni v prdeli, když sliboval 😃) Tribuna byla pro jistotu v malém parku, aby těch pár debilů vytvořilo tlačenici. Ani to se nepovedlo, ale přesto se objevili videa davů mířících na projev toho pitomce. Už druhý den jiný borci zvěřejnili srovnávací video důkazy: jeden štrůdl mířil na koncert Madony a ten druhý na koncert nějakého Bíbra (tuším)..Oba samozřejmě před několika měsíci.👍😁
Určitě chápeš co tím chci říct, ale rád se na ty tvoje odkazy podívám. 😉
Najdeš to na Fox News ze včera. Myslím že hlavní zpravodajský kanál, ale možná to byl ten Tracking Milton. Už nevím, dost to přepínám.
Proto si stále držím Nissan Terano 2.8 TD, klasický teréňák na rámu, žádná elektronika a DPF, poctivá mechanika, projede kdecovšechno a motor sežere jakoukoliv naftu. Čovek nikdy neví, kdy se může hodit 🤔😁🤩
pro Jano …. A z čeho prosím tě děláš ,,jakoukoliv naftu“??😁😆
Teda nevím, ale jakékoliv domácí elektrony si dovedu představit pro krizi podstatně vhodnější… Jestli teda nebydlíš v bytovce bez garáže, ale to tady v diskuzi snad ještě nikdo nikdy nepřiznal.😃
„Jakákoliv nafta“ znamená i jakýkoliv olej, klidně ten na smažení či do salátu. Stačí když bude mechanicky čistý a pokud nebude mrznout, tak na to starší diesel pojede.
Jedlý olej bude v Krizi každá inteligentní manželka bránit s nožem v ruce se slovy:
,,Kam chceš asi tak dojet na ty dvě flašky čůráku!!!“😁
Máš pravdu Jimmy, je to starý dízl, nenáročný na kvalitu paliva. Veškeré ovládáni 4×4 je mechanické. Ani klimu to nemá. Auto na přežití.
pro Jano… Nezničitelná klasika se s elektrikou neodpuzuje. Mrkni na Bollinger B2… Tuším že má i stahování oken na kličku 😄… Za mě 😍
Bollinger B2 sa už nevyrábá, asi se to neprodávalo. Terrano má okna na kličku, čovek si aspoň zaposiluje 💪😁
pro Jano… On se snad nikdy nevyráběl ve větší sérii… No jo, že (by) se neprodával za tu cenu je asi pravda….
Problém je, že člověk který by takové auto uplatnil ty prachy prostě nemá. Ale to není problém jen elektrických offroadů…
Třeba se ještě něčeho takového dočkám. Číňané dělají BEV offroady.
Možná se to pohne kupředu se solid-state baterkama. Pak bych Terrano odstavil do síně slávy.
Jano je teply kamarad lavrova42 a ten se s nim podeli o zakopanou arktickou naftu. A pojedou ruka v ruce az do 7. nebe.
Nedokážu úplně přesně vysvětlit proč 😃, ale Jano mi připadá jako dvojitej agent….
Trefils to, mám i elektrokolo.
Ford zmlátil všechny elektricky pozitivní managery, nachc*l jim na hlavu a pokračuje na cestě ke své záchraně.
Pátá generace Ford Expedition V6, délka 5.3 metru, rozvor 3.1 metru, osm míst, kuft 2950 litrů, tažné 4 tuny, cena 60 tisíc $ včetně emisních povolenek.
hxxps://shop.ford.com/configure/expedition/model/customize/xlt?intcmp=moddetails-bb-fbc
Volkswagen pokračuje na mrtvém koni do p***e.
Stejných 60 tisíc $ = ID.5, délka 4.5 metru, rozvor 2.7 metru, 4 a půl místa, kufr 550 litrů, tažné 750kg.
Hm..
hxxps://www.vw.com/en/models/id-4.html
39735$
ID.5 v USA neni
Z čeho jsi nabyl dojmu, že řeším, zda ID.5 je či není prodáváno prodejci VW v USA?
Dal odkaz na ceny Fordu v USA. Napsal cenu ID.5 v USD.
Porovnavas ceny vozu na ruznych trzich. Jeste muzes vzit cinske ceny. To bude uzitecny.
Dal jsem odkaz na auto, ceny co tam jsou jsou orientační a různé podle lokálních daní, můžeš to mít i za něco přes 50 tisíc $. Je to prostě auto cenové hladiny 60 tisíc USD, stejně jako ID.5.
Kazdy dela pro svuj trh to, co zakaznik pozaduje. Kdyby VW vyrabel pro EU neco podobneho jako ten Ford, tak by v Evrope prodal asi mene, nez kdyby Ford vyrabel v USA neco jako ID.7.
Tvuj smysl pro absurdity je fakt pozoruhodny. Jakou poruchu ze ti lekari potvrdili? Mozna na neco zapomeli.
Vždyť se ID7 v Evropě vůbec neprodává. Je to naprosté fiasko, prodali pár tisíc kusů. Tak pro jaký trh to je?