Renault: do roku 2030 budou elektromobily tvořit 90 % našich nově prodaných aut

Renault eWays ElectroPop je název strategie, která předvídá nevídaný rozmach skupiny Renault v oblasti elektrických vozů nabídne konkurenceschopné, udržitelné a populární elektrické vozy.

Evropské automobilky jdou tvrdě do elektromobility. Renault následuje Volkswagen a ohlašuje velké plány.

Renault eWays ElectroPop je název strategie, která předvídá nevídaný rozmach skupiny Renault v oblasti elektrických vozů nabídne konkurenceschopné, udržitelné a populární elektrické vozy.
foto: Renault

Skupina Renault zrychluje svou strategii v oblasti elektrických vozů (EV). Do roku 2025 má být 65 % nově prodaných aut čisté elektromobily. Do roku 2030 to pak bude už 9 aut z 10.

„Dnes probíhá nevídaný rozmach strategie skupiny Renault v oblasti elektrických vozů a také evropské výroby. Budováním Renault ElectriCity, našeho kompaktního, účinného elektrického ekosystému v severní Francii spolu s naší MegaFactory pro elektrické motory v Normadii vytváříme na domácí půdě podmínky naší konkurenceschopnosti. Budeme školit, investovat a tvořit partnerství s nejlepšími zavedenými i novými hráči v jednotlivých oblastech, včetně: ST Micro-electronics, Whylot, LG Chem, Envision AESC a Verkor. Do roku 2030 bude představeno deset nových modelů a vyrobeno až milion elektrických vozů, od cenově dostupných městských vozů po sportovní vozy vyšší třídy. Abychom elektrifikaci dodali dotek značky Renault, sázíme kromě výkonu také na ikonický design, jako je oblíbený model R5: popularizujeme elektrické vozy,” řekl Luca de Meo, výkonný ředitel skupiny Renault.

Technologie na bázi NMC (nikl, mangan a kobalt) umožní skupině Renault pokrýt 100% v budoucnu představených, baterií poháněných EV napříč všemi segmenty. Napříč Aliancí pokryje do roku 2030 celou modelovou řadu s až jedním milionem elektrických vozů.

Volba této technologie přináší podle Renaultu konkurenceschopný poměr nákladů na kilometr, dosahující až o 20 % větší dojezdovou vzdálenost ve srovnání s jinými chemickými řešeními, a také lépe obstojí v oblasti recyklace.

Nové gigatovárny

V rámci své EV strategie se skupina Renault spojí s Envision AESC, která v roce 2024 vybuduje GigaFactory v Douai o kapacitě 9 GWh, do roku 2030 má za cíl dosáhnout 24 GWh.

Nedaleko Renault ElectriCity bude partner skupiny Renault produkovat nákladově konkurenceschopné, nízkouhlíkové a bezpečné baterie využívající nejnovější technologie pro elektrické modely, včetně chystaného Renault 5.

Skupina Renault také podepsala memorandum o porozumění, aby se mohla stát akcionářem francouzského start-upu Verkor s podílem přes 20%. Partneři společně hodlají vyvinout vysoce výkonnou baterii, vhodnou pro segment C a vyšší modelové řady Renault, a také pro modely Alpine.

Součástí partnerství je vývoj zkušební výrobní linky ve Francii na bateriové články a prototypy modulů od roku 2022. Ve druhém kroku plánuje Verkor začít v roce 2026 budovat první GigaFactory ve Francii na vysoce výkonné baterie, jejíž počáteční kapacita bude pro skupinu Renault 10 GWh, ta může potenciálně do roku 2030 stoupnout až na 20 GWh.

Za méně než 10 let postupně Skupina sníží své náklady na úrovni akumulátorů o 60 % s cílem dostat se pod $100/kWh do roku 2025 a dokonce pod $80/kWh, zatímco se bude Aliance připravovat na příchod baterie využívající technologii pevného elektrolytu v roce 2030.

Nový typ elektromotoru

Skupina navázala partnerství také s francouzským start-upem Whylot kvůli inovativnímu automobilovému e-motoru s axiálním tokem. Tato technologie bude poprvé použita u hybridních pohonů s cílem snížit náklady o 5 % a současně ušetřit až 2,5 g CO2 WLTP (u osobních automobilů segmentů B a C). Skupina Renault bude prvním OEM výrobcem, který bude od roku 2025 ve velkém měřítku vyrábět elektromotor s axiálním tokem.

Integrace elektroniky a významné zlevnění

Co se týče výkonové elektroniky, Skupina rozšíří kontrolu nad svým hodnotovým řetězcem integrací měniče, DC-DC a palubní nabíječky (OBC) do unikátní samostatné jednotky vlastní výroby. Díky svému kompaktnímu designu bude tento projekt zvaný One box kompatibilní s napětím 800V, bude obsahovat méně dílů kvůli snížení nákladů a bude použit napříč všemi platformami a pohony (bateriové elektrické vozy – BEV, hybridní elektrické vozy – HEV, plug-in hybridní elektrické vozy – PHEV) pro ještě větší množstevní úspory.

Díky našemu strategickému partnerství s ST Microelectronics budou napájecí moduly pro měnič, DC-DC a OBC spoléhat na karbid křemíku (SiC) a Gallium Nitride (GaN).

Mimo tyto nové technologie Skupina pracuje také na kompaktnějším elektrickém pohonu, zvaném systém ,,All-in-one“ (vše v jednom). Tento elektrický pohon spočívá v integraci e-motoru, reduktoru a výkonové elektroniky (projekt One box) do jediného balíčku.

Tak umožňuje snížení celkového objemu o 45% (ekvivalent objemu palivové nádrže současného modelu Clio), snížení celkové ceny pohonu o 30% (tato úspora odpovídá ekvivalentu ceny e-motoru) a o 45% nižší ztrátu energie WLTP, což u elektrických vozů prodlouží dojezdovou vzdálenost až o 20 km.

Pokročilé platformy

Co se týče CMF-EV a CMF-BEV, Skupina využívá své desetileté zkušenosti s elektrickými vozy a s výrobou specializovaných platforem pro EV. Pro segmenty C a D je určena platforma CMF-EV. Do roku 2025 bude na úrovni Aliance představovat 700 000 jednotek.

CMF-EV nabízí dojezd až 580 km WLTP s velmi nízkou spotřebou energie. Tento výkon je výsledkem rozsáhlých znalostí inženýrů skupiny Renault a Nissan, pracujících na snížení tření, snížení hmotnosti a nejmodernější tepelné regulaci.

Architektura posouvá hranice a umožňuje více místa s veškerými technickými prvky v motorovém prostoru, také jsou odstraněny všechny kabely vedoucí napříč vozem z přední části dozadu, je snížena váha i cena. Jednotka topení i klimatizace je také umístěna v motorovém prostoru, což umožňuje užší design palubní desky.

Díky CMF-BEV může skupina Renault v rámci segmentu B vyrábět dostupná BEV pro všechny. Tato zcela nová platforma sníží cenu vozu o 33% ve srovnání se současnou generací elektromobilu Renault Zoe.

Toho bylo dosaženo díky zaměnitelnosti bateriového modulu, optimalizovaném pohonu o výkonu 100 kW při nižších nákladech, přenesení veškerých komponentů z neelektrických vozů z platformy CMF-B, a také díky plánu vyrábět do roku 2025 3 miliony vozů ročně.

Platforma CMF-BEV nabídne dojezd až 400 km WLTP. Tato platforma bude obsahovat také novinku skupiny Renault Plug & Charge založenou na předpisu NF-C 15118.

Dne 9. června 2021 oznámila Skupina vytvoření společnosti Renault ElectriCity nabízející vozy vyrobené ve Francii. Tento nový právní subjekt v severní Francii zahrnuje tři závody Renault v Douai, Maubeuge a Ruitz, také silný ekosystém zařízení dodavatelů.

Již v roce 2024 budou subjektu dodány cenově konkurenceschopné baterie od GigaFactory vybudované společností Envision-AESC v Douai. Svým ideálním umístěním se nachází v srdci evropské poptávky po BEV, jelikož Francie, Velká Británie, Německo, Itálie a Španělsko budou v roce 2025 představovat přibližně dvě třetiny z celkové poptávky.

Recyklace baterií: výnosný byznys

Renault má připravenu také komplexní strategii týkající se celého života baterií. Během prvního života baterie ve voze Skupina , která umožní vrácení energie z baterie elektrického vozu zpět do elektrické sítě.

Na konci prvního života baterií ve voze mohou stále dosahovat přibližně dvou třetin své kapacity a mohou být znovu využity ve druhém životě. Mobilize vyvíjí nové způsoby využití v oblasti stacionárních bateriových úložišť pro správu přesných energetických potřeb, mobilního úložiště elektřiny nebo generátorů pro využití v jiných průmyslových odvětvích.

Konec životnosti: Prostřednictvím dceřiné společnosti Indra a dlouhodobého partnerství se společností Veolia těží Skupina z robustních znalostí v oblasti sběru a recyklace baterií pro EV.

Z baterií zrecyklovala již 75 MWh kumulativní kapacity, z čehož polovinu jen v roce 2020. Společnost jde ještě dál a rozvíjí zařízení na dovybavení, opětovné použití baterií, demontáž a recyklaci napříč svým projektem Re-Factory ve Flins, který má za cíl vygenerovat do roku 2030 obrat více než 1 miliardu euro prostřednictvím činností souvisejících s koncem životnosti a recyklací.

Vývoj celého procesu sběru a recyklace baterií umožní skupině Renault do roku 2030 snížit čisté náklady na recyklaci na třetinu a zajistit alternativní a udržitelné zdroje materiálů na výrobu baterií za konkurenceschopné ceny pro část svých potřeb při současném zachování přírodních zdrojů.

Produktová řada: vozy Electro-pop

Skupina maximálně využije své platformy určené pro EV, do roku 2025 uvede na trh 10 nových bateriových elektrických vozů, sedm z nich pod značkou Renault.

Ikonický Renault 5 v moderní elektrické verzi bude vyráběn v severní Francii, od baterie přes elektrický pohon až po montáž, a bude založen na nové platformě CMF-BEV od Renault ElectriCity.

tisková zpráva

15 komentářů u “Renault: do roku 2030 budou elektromobily tvořit 90 % našich nově prodaných aut”

    1. Domníváš-li se bulínku, že se přilepím ke stojanu s
      Domníváš-li se bulínku, že se přilepím ke stojanu s diesel pistolí tak Tě ubezpečuju, že nepřilepím, nejsem Alžbětko a jemu a Tobě podobní. Sice mi po přečtení nadpisu těchhle výkřiků vždy na minutu stoupne tep o jedno procento výš, v zápětí ale zase klesne k normálu, protože se skutečně jedná jen o výkřiky.

    2. Kdo chce mít dobrý auto se spalovákem, tak už ho dneska
      Kdo chce mít dobrý auto se spalovákem, tak už ho dneska buď má, nebo hledá v inzerci, dnešní spalovací sra.ky fakt nejsou zajímavá spalovací auta (nejvíc asi stará niva), takže nebude žádná škoda, že skončí – aspoň nebudou dělat ostudu. Akorát je kde kdo bude muset udržovat při životě, protože jezdit lidi budou potřebovat – bohužel je tak nastavená společnost, ale jaksi na novější technologii nebudou prachy, takže budou platit čím dál větší desátky a výpalné

        1. To nehrozí, na Kubě skutečně starých aut moc není, jen
          To nehrozí, na Kubě skutečně starých aut moc není, jen je rádi fotí, ale vrakoviště všeho možného dobrý až neskutčný…vlastně jo viděl jsem tam fakt slušně zachovalo Octavii 1963 a ještě měla i původní motor – žádnou TAZ 1500, jak je tady často k vidění.
          STK vůbec nehodnotí skutečný stav vozidla..už jen to debilní napíchávání OBD před emisema je ptákovina, protože klidně vyhodí i zdravé auto, co zrovna nemá vymaskovanou hlášku a že takových hlášek se všude po elektroinstalaci potuluje – čím víc jednotek, tím častěji.
          Za mě je pořád lepší mít dvacet třicet let staré auto ve špičkovém stavu, než EU6D charašito

Napsat komentář