Recyklace baterií ve velkém: CATL postaví v Číně továrnu za $5 mld.

Čínská společnost CATL nedávno představila sodíkovo-iontové baterie. Energetická hustota je 160 Wh/kg, což je pod průměrem dnešních běžných li-ion baterií. Výhodou je ale schopnost dosáhnout 80 % nabití během 15 minut za pokojové teploty. foto: CATL
Čínská společnost CATL nedávno představila sodíkovo-iontové baterie. Energetická hustota je 160 Wh/kg, což je pod průměrem dnešních běžných li-ion baterií. Výhodou je ale schopnost dosáhnout 80 % nabití během 15 minut za pokojové teploty. foto: CATL

Čínský baterkářský gigant CATL oznámil, že v provincii Chu-pej vybuduje v rámci společného podniku s další firmou obrovskou továrnu na recyklaci baterií elektromobilů. Investice bude mít hodnotu $5 mld.

Contemporary Amperex Technology Co Ltd. nebo CATL je čínská společnost založená teprve v roce 2011, která se rychle vyšvihla mezi největší a nejvlivnější výrobce baterií. Továrny a výzkumná centrá má dnes kromě domovské Číny také v Německu.

Dnes dodává své baterie pro automobilky jako Tesla, Volkswagen, NIO, Volvo, BMW a další. Výrobní kapacita minulý rok dosáhla neuvěřitelných 69,1 GWh s tím, že dalších 77,5 GWh roční výrobní kapacity je v přípravě.

Během letošního léta CATL nabral v přepočtu $9 mld. nových soukromých investic pro další expanzi. Zároveň se intenzivně věnuje výzkumu a vývoji nových typů baterií, včetně například sodíkovo-iontových baterií. Agentura Reuters aktuálně informuje o dalším klíčovém zaměru: vybudování obří recyklační továrny.

V tomto případě půjde o společný podnik s chemickotechnologickou společností Hubei Yihua Chemical Industry Co Ltd. Cílem bude extrahovat z vysloužilých baterií cenné materiály, jako je kobalt a lithium. Poptávka po bateriích stále stoupá, stejně jako po těch prvcích, což žene jejich cenu nahoru. Pak začínají dávat smysl i zařízení pro jejich zpětné získávání recyklací.

Kdy bude přesně nová recyklační továrna na baterie společnosti CATL zprovozněna zatím nebylo oznámeno.

zdroj: Electrek.co

Tři komentáře u “Recyklace baterií ve velkém: CATL postaví v Číně továrnu za $5 mld.”

    1. Ano, tavením se zpětně získávají suroviny z vysloužilého akumulátoru. Každý prvek má jinou teplotu tání a proto se dají jednotlivé prvky takto od sebe oddělovat. Např. kobalt se začíná tavit při 1495 °C, litium už při 180,5 °C a třeba železo při 1538 °C. Takže zjednodušeně vždycky se jeden prvek roztaví, odteče, zvedne se teplota a začíná se tavit další prvek…
      Druhou možností je chemické separování, kdy se využívá chemických reakcí mezi různými prvky.

Napsat komentář