První elektromobil Škoda Enyaq iV vyrobený v Česku součástí sbírek Národního technického muzea v Praze. Už Václav Klement, spoluzakladatel společnosti Laurin & Klement, daroval muzeu cenná historická vozidla a archivní materiály.
Škoda Auto zahájila sériovou výrobu elektrifikovaných vozů v listopadu 2019, kdy ze závodu Kvasiny začat vyjíždět plug-in hybridní model SUPERB iV a v bratislavském závodě odstartovala kariéra plně elektromobilu CITIGOe iV.
Ještě významnější krok Škoda Auto učinila 25. listopadu 2020. Tehdy byla v hlavním mladoboleslavském závodě spuštěna sériová produkce čistě elektrického modelu Škoda Enyaq iV, který již vychází z modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Již 30. srpna 2021 sjel v Mladé Boleslavi z linky 100 000. vůz Škoda s označením iV. To český výrobce používá pro svá vozidla vybavená částečným nebo plně elektrickým pohonem.
„V nadcházejících letech vytvoříme z České republiky centrum elektromobility a do roku 2030 chceme vyrábět komponenty pro elektromobily nebo samotné elektrické vozy ve všech třech našich českých závodech,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.
Vedle elektricky poháněných automobilů vyrábí Škoda Auto v České republice také vysokonapěťové trakční akumulátory a počátkem příštího roku spustí produkci baterií platformy MEB. V rámci strategie svého rozvoje, nazvané NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2020, plánuje Škoda Auto do roku 2030 rozšířit vlastní nabídku o nejméně tři další plně elektrické modely, které budou cenou a velikostí pod úrovní vozu ENYAQ iV.
Zároveň se do roku 2030 hodlá stát jednou z pěti nejprodávanějších automobilových značek v Evropě. Podíl elektrifikovaných vozidel ŠKODA v Evropě se má do konce dekády zvýšit na 50 až 70 % v závislosti na vývoji trhu. Všechny tyto kroky podle předpokladů sníží flotilové emise CO2 do roku 2030 o více než 50 %.
Krásný auto z pohledu designu i technologie. Osobně tedy mám radši benzín, ale myslím že si to ŠKODOVKA zaslouží právem.
U EV 1 od GM bylo několik kusu předáno do Muzeii a soukromých zbírek Samozřejmě bez Akumulátoru . V darovací smlouvě byla klauzule v nichž se obdarovaný/é zavazuje že se nebude vozidlo pokoušet jakoli zprovoznit . Stéjně někteří neodolali .
https://www.youtube.com/watch?v=c1XwPQeG49w
Předvýrobní serie se šrotuji tak proč to nedat raději do muzea než to zbuhdarma zničit .
no já ti nevím ale připadají mi poslední dobou ty „šádehrdinskýčiny“ spíš jako znouzecnost lepší než drátem dowoka… ;)) víš co mega šádepopelnic ročně není komedyje píár v národním, ale holt stále jen ta prostá realita :))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/gm-ev1/
PS: vidíte ty normální kliky ??
youtube.com/watch?v=KO9tJXxHHZw
Proč je stále nemá TM3/Y ?? :))
Cipísku ty jsi úplný maniak na protikliky. Všiml sis jaké mám kliky na zadních dveřích Zoe? To je protiklika kombinovaná s trsátkem. Taxikáři co to používají musí pořád vylézat ven aby zákazníkovi ukázali jak to má otevřít. To by tě asi jeblo. 🙂
To je univerzitní vozidlo, kde tomu dávali vlastní pohon a baterky v rámci koumání bo to dostali vykuchaný. Univerzity to mohli zprovoznit, ale nevím zda to mohlo opustit jejich pozemek.
Coppla vlastní jedno EV1 prej plně funkční, ale může s ním jezdit jen po svém pozemku.
Aktuální dodací lhůta objednaných Škodovek – 44 týdnů.
Nevím, co je na tom zajímavého – objednával jsem v pátek kolo členu rodiny k narozeninám (máme zajímavé slevy přes firmu) a termín dodání nejdříve 30.4.2022 – čeká se na komponenty shimano, kdyby tam byl sram a Rock shocks, tak je čekací doma až 1000 dnů od odbjednání.
Jsou na tom zajímavé dvě věci. Zaprvé za posledních 12 týdnů se doba dodání prodloužila o 12 týdnů a to nevěští nic dobrého. Zadruhé 44 týdnů znamená konec fleetových objednávek – firmy při rotaci 36-48 měsíců si nemohou dovolit čekat skoro rok na dodání a objednají jinde. A ne, argument že všude je to stejné neplatí, například od FCA byl termín dodání u objednávky z minulého týdne 3 měsíce.
Takže z fabriky rovnou do musea…
Prostě simply clever… 🙂
Lepší reklamu postě nevymysliš.
Taky si myslím že se to povedlo
no tak tohle už je vážně ale komerční děs 😉 A co takhle 1991 a FAVORIT ELTRA ??
ct24.ceskatelevize.cz/specialy/30-let-zpet/3364398-30-let-zpet-prezident-si-vyzkousel-elektricky-favorit-na-veletrhu-v
Tak ono „Je tomu 30 let, co jsme zkusili vyrobit elektromobil a teď jsem se to konečně naučili“ tak nějak dobře nevyzní. 😉
🙂 jj i když nejde až tak o učení ale vůli vůbec vyrábět nahrazenou simulací nawoko, přecijenom stále je potřeba ještě udat milijón šádepopelnic ročně 😉
Eltra nebyl výrobek Škoda MB, ale předělávka jakési ejpovické garážovky a už vůbec nebyl sériově vyráběný a komerčně úspěšný.
electroauto.cz/skoda.html
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-eltra-151/
jj do švajcu jich šlo dost, a šlo by i víc kdyby šáde…
PS: jezdí dodnes ;))
Na tom je největší hlína, že v tom člověk, na rozdíl od většiny dnes provozovaných elektromobilů na našich silnicích, v zimě nemrznul.
Tomu nerozumím. To mělo tepelné čerpadlo?
Mělo to benzínový bufík. Tepelné čerpadlo je fajn, pokud není fakt zima.
Bufík se dá namontovat do každého auta. Ale já nemám problém s TČ v autě i když je velká zima. Nezamrzá, bere si to teplou vodu od motoru. A kdyby šlo do tuhého tak to má i PTC.
Co pro vás znamená velká zima? Pro mě -30. To si TČ ani neškrtne.
Bufík se dá namontovat do každého auta – teoreticky. V praxi to tak jednoduché není. Musí tam být prostor na bufík i na napojení na chladící okruh, i na nádrž + přístup na dolévání, pak je tu otázka co se bude dít, když se to pokazí…
Do Ruska nejezdím. Zatím jsem s EV zažil zimu jenom -8. Ale myslím, že ani v -20 nebude problém pokud se to nenechá zmrznout vybité. Spíš jsou vidět případy jak EV roztahují zmrzlé diesely.