První vyrobený elektromobil Škoda Enyaq iV se stal exponátem v Národním technickém muzeu

První elektromobil Škoda Enyaq iV vyrobený v Česku součástí sbírek Národního technického muzea v Praze. Už Václav Klement, spoluzakladatel společnosti Laurin & Klement, daroval muzeu cenná historická vozidla a archivní materiály.

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu elektrifikovaných vozů v listopadu 2019, kdy ze závodu Kvasiny začat vyjíždět plug-in hybridní model SUPERB iV a v bratislavském závodě odstartovala kariéra plně elektromobilu CITIGOe iV.

Ještě významnější krok Škoda Auto učinila 25. listopadu 2020. Tehdy byla v hlavním mladoboleslavském závodě spuštěna sériová produkce čistě elektrického modelu Škoda Enyaq iV, který již vychází z modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Již 30. srpna 2021 sjel v Mladé Boleslavi z linky 100 000. vůz Škoda s označením iV. To český výrobce používá pro svá vozidla vybavená částečným nebo plně elektrickým pohonem.

„V nadcházejících letech vytvoříme z České republiky centrum  elektromobility a do roku 2030 chceme vyrábět komponenty pro elektromobily nebo samotné elektrické vozy ve všech  třech našich českých závodech,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.

Vedle elektricky poháněných automobilů vyrábí Škoda Auto v České republice také vysokonapěťové trakční akumulátory a počátkem příštího roku spustí produkci baterií platformy MEB. V rámci strategie svého rozvoje, nazvané NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2020, plánuje Škoda Auto do roku 2030 rozšířit vlastní nabídku o nejméně tři další plně elektrické modely, které budou cenou a velikostí pod úrovní vozu ENYAQ iV.

Zároveň se do roku 2030 hodlá stát jednou z pěti nejprodávanějších automobilových značek v Evropě. Podíl elektrifikovaných vozidel ŠKODA v Evropě se má do konce dekády zvýšit na 50 až 70 % v závislosti na vývoji trhu. Všechny tyto kroky podle předpokladů sníží flotilové emise CO2 do roku 2030 o více než 50 %.

19 Comments on “První vyrobený elektromobil Škoda Enyaq iV se stal exponátem v Národním technickém muzeu”

    1. no já ti nevím ale připadají mi poslední dobou ty „šádehrdinskýčiny“ spíš jako znouzecnost lepší než drátem dowoka… ;)) víš co mega šádepopelnic ročně není komedyje píár v národním, ale holt stále jen ta prostá realita :))

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/gm-ev1/

      PS: vidíte ty normální kliky ??
      youtube.com/watch?v=KO9tJXxHHZw

      Proč je stále nemá TM3/Y ?? :))

      1. Jsou na tom zajímavé dvě věci. Zaprvé za posledních 12 týdnů se doba dodání prodloužila o 12 týdnů a to nevěští nic dobrého. Zadruhé 44 týdnů znamená konec fleetových objednávek – firmy při rotaci 36-48 měsíců si nemohou dovolit čekat skoro rok na dodání a objednají jinde. A ne, argument že všude je to stejné neplatí, například od FCA byl termín dodání u objednávky z minulého týdne 3 měsíce.

                1. Co pro vás znamená velká zima? Pro mě -30. To si TČ ani neškrtne.

                  Bufík se dá namontovat do každého auta – teoreticky. V praxi to tak jednoduché není. Musí tam být prostor na bufík i na napojení na chladící okruh, i na nádrž + přístup na dolévání, pak je tu otázka co se bude dít, když se to pokazí…

                2. Do Ruska nejezdím. Zatím jsem s EV zažil zimu jenom -8. Ale myslím, že ani v -20 nebude problém pokud se to nenechá zmrznout vybité. Spíš jsou vidět případy jak EV roztahují zmrzlé diesely.

Napsat komentář