Společnost Würth, přední dodavatel vybavení a chemie pro profesionály, ve spolupráci s norskou společností Bridgehill uvedla na český trh revoluční novinku – protipožární deku pro hašení lithiových baterií.
Protipožární deka je navržena tak, aby v případě požáru elektrického vozidla efektivně zastavila šíření plamenů a zamezila úniku toxických plynů do okolí. Díky svým vlastnostem se stává ideálním řešením pro protipožární ochranu v garážích, výrobních halách elektromobilů, skladech a autoservisech, kde hrozí riziko vznícení lithiových baterií. Deku lze rovněž využít při požáru dalších elektrických zařízení, jako jsou fotovoltaické instalace a bateriová úložiště.

Zatímco hašení vozidel se spalovacími motory bývá pro hasiče již často zvládnutelnou záležitostí, uhasit vzplanutí lithiové baterie u elektrovozidel je mnohem náročnější výzvou. Při zásahu totiž čelí extrémním teplotám dosahujícím i tisíce stupňů Celsia a valícímu se toxickému kouři. Těmto komplikacím lze nyní však předejít použitím protipožární deky Würth.
„Z naší spolupráce s mnoha automobilkami a autoservisy vnímáme, že požár elektroauta bývá v Česku častým strašákem a reálnou hrozbou. Jako účinný prvek protipožární ochrany jim může přitom posloužit speciální deka na hašení lithiových baterií. Ta však, přestože v zahraničí požáry elektroaut pomáhá rychle dostat pod kontrolu, na českém trhu dosud chyběla. Jsme proto velmi rádi, že tento produkt nyní můžeme poskytovat i na českém trhu a tím nabídnout hasičům, ale i správcům a majitelům budov, potřebnou podporu při hašení hořícího elektroauta či elektroinstalace,“ vysvětluje Daniel Pátek, produktový specialista a školitel z divize Auto/Cargo společnosti Würth.
Deka je vyrobena z vysoce kvalitních tkanin z minerálních vláken, díky nimž je při použití na hořící automobil optimálně odolná a účinná. V případě požáru stačí deku rychle rozložit a obklopit s ní hořící vozidlo.

Tento postup okamžitě izoluje plameny a snižuje emise dýmu a toxických výparů, čímž poskytuje cennou ochranu nejen zasahujícím pracovníkům, ale také osobám v okolí. Společností Würth je dodávaná ve vodotěsném vaku, což zajišťuje snadnou a bezpečnou přepravu i skladování.
zdroj: tisková zpráva
Spalovaci vůbec sami nehoří. V Horní Malé Úpě loni v prosinci.
To říkejte řídící BMW kteremu po zaparkování blafnul motor
„Oheň se vlivem silného větru a paliva z požárem poškozeného palivového systému rozšířil z motorového prostoru na ostatní části vozidla,“ oznámili hasiči.“
Auto na odpis a požárníci stačí pouze ochránit sousední auta. Nevím proč to neuhasil minimaxem, že?
A jakože vůbec sám vzplanuj?
No protože je to Spalovak a motor má teplotu 150 stupňů. Takže stačí drobná závada a něco chytnout musí. A můžete se stavět na hlavu.
V baterii je to úplně jiné. Tam vysoké teoty nemáte, ale je tam úschova a ta energie a ta může chytnout taky. Ale počítá se s tím a ochránit je to mnohem jednodušší net Spalovak.
Proto statisticky na tom Ev bude vždy lépe.
Mě stačí elektrokolo, elektroauto zatím nechci. Těch problémů je pořád docela dost.
Uz jste cetli o solarnim laku od Mercedes Benz? Pry neni videt ze se jedna o mini solarni panely integrovane v laku. Pry to muze vyrobit elektrinu na 12.000 km/rok.
To víš že jo. Sem si zavolej, určitě ti pomůžou – 284016110
Tak přemýšlím, jak by ta deka pomohla těmto dvěma: https://www.bild.de/regional/niedersachsen/niedersachsen-e-auto-fing-nach-unfall-feuer-zwei-tote-alles-geschmolzen-6744536de1200d5df3ac901b
hořlavé baterie v autech jsou průser a při nehodě sedíte v podstatě na bezedném plynovém zásobníku který když chytne, musíte ho nechat vyhořet. Představa, že všechny hasičské sbory budou mít v dojezdové vzdálenosti jednu kobru s vysokoproudovou tryskou aby uhasili baterii je utopie. Na jednu stranu nás EU nutí zvyšovat bezpečnost provozu a na druhou stranu nás násilně tlačí do neuhasitelných elektromobilů. Tady měl nejdřív proběhnout postupný vývoj (směrem k ideální-nehořlavé baterii) a testování a teprve potom nějaká revoluce typu ALL-IN.
ano ano v autech se spalovacim motorem jeste nikdy nikdo neuhorel, vubec nikdy
Pamatuji si jediný případ, kdy požár spalovacího vozidla dosáhl podobné intenzity – požár kamionu s máslem v tunelu pod Mont Blancem. A tam podobně extrémní podmínky vytvořila kombinace hořícího tuku a komínového efektu.
O požáru osobního vozidla podobné intenzity jsem ještě neslyšel. Šílený.
v případě, že ti chytne spalovák, stačí většinou na uhašení minimax a počkat na hasiče aby posádku vyprostili. To u EV bohužel nepomůže ani 1000ks minimaxů. Ale určitě o tom víš víc-nechám se poučit. Každou chvíli s hasičema řešíme problémy s hašením baterií a to k nám jezdí rovnou posádka s kobrou (o které toho asi moc nevíš…)
Tady tento nebyl elektrickej, tak proč nepoužil minimax? A podle Runnera přece nafta vůbec nehoří.
https://nypost.com/2024/11/26/world-news/blazing-out-of-control-bus-catches-fire-crashes-into-power-pole-video/
Tak trochu gól do vlastní branky, že? Ten bus zapálila elektrika a když opuštěný hořel, odbrzil se a projel se po ulici.
Z toho máme dva poznatky – zaprvé je to jen další z většiny případů, protože elektřina je ve většině případů příčinou požárů vozidel. Zadruhé, nafta sice hoří, ale pomalu a „spořádaně“, takže cestující stihli vystoupit.
Na rozdíl od těch chudáků v elektromobilu, kteří boooom a jsou na škvarek.
Nafta hoří. Ale zapálit ji při běžné teplotě a tlaku je celkem kumšt. Samovolné požáry dieslů jsou naprostá výjimka a pokud zahoří, tak je zapálí zase nějaká elektroinstalace. Požáry dieslů jsou většinou proto, že ta auta jezdí až do mrtva se statisíci naježděných km.
Asi většinu vyhořelých spalováků zapálila závada elektroinstalace. Ty máš houkačku s balónkem, startuješ klikou a máš petrolejové světlomety?
To booom a škvarek se může stát u benzínu a plynu. Elektro nedělá bum, to hoří dlouho a pomalu. Posádka má většinou čas posbírat zavazadla a důstojně odejít.
Beztak vetsinou se to stane pri nabijeni a v aute nikdo neni, nebo kdyz tam nekdo sedi, tak muze v klidu vystoupit a jeste vyndat zavazadla z auta nez se to rozhori.
Hádám, že to nebyl ani diesel ani benzín….všichni tady asi víme, že v Brazílii jezdí převážně na ethanol a i když blafne, máš relativně velkou šanci to uhasit pomocí vody nebo běžných hasičáků (pokud neblafne rovnou nádrž). ALe zkus pak porovnat tento požár a požár elektrobusu. Když na malej EV osobák potřebují hasiči 13m3 vody tak na autobus to bude celý rybník…
Fakt nechápu. Zkuste si projít zprávy. Nebudete mít problém najít uhorele ve spalovaku.
Behna zde zase nepokryte lhal že u spalovaku hoří a prý máte čas odejít. Ono je to přesně naopak. Jak e zahori benzín nebo nafta tak už čas fakt nemáte a hasit to hasicakem sice můžete ale jen pokud to stihnete. Benzín nafta shoří velice rychle proto hasiči nemají s tím žádný problém protože přijedou po ohni. Kdežto Ev zjistíte že začne hořet celkem snadno a máte relativně dost času odejít odsunout auto atd.
A v neposlední řadě Ev statisticky zahori méně často kvůli fyzikální zákonů a stále více použity baterii, které téměř nehoří.
Tak sem přestaňte neustále psát bludy.
To je teda drsný. Požár elektromobilu Škoda, extrémní teploty nad 1200 stupňů (pamatuji si živě tu diskuzi, jak mě zde někteří obviňovali ze lži, když jsem na extrémní teplotu požáru elektromobilů upozorňoval), neuhasitelný požár a počet obětí se odhaduje na dvě, ale je to jen předpoklad, protože i roztaveným autem shořeli na prach. Z vozidla a posádky prý zůstalo asi 100 kilo materiálu.
Dobrý, akorát že popisovaná funkce není hašení, ale lokalizace požáru.
A taky se zásadně ohrazuji proti větě „uhasit vzplanutí lithiové baterie u elektrovozidel je mnohem náročnější výzvou.“, ze které čiší nedostatečná uvědomělost a nepokrokovost autora. Přitom stačí otevřít místní diskuzi, a 99% elektrosvazáků odpřisáhne, že tento problém neexistuje.
V Bratislave se po bouracce vznito EV. Hasici s beznou vodni hadici pozar zlikvidovali aniz by nastala nejaka katastroficka situace jak porad syckujete. Na fotkach je videt, jak na pohled ohnem neposkozene auto strkaji do hasiciho kontejneru. Jen preventivne.
Jiny pripad: Jaromir Jagr boural s Kia EV docela poradne. Auto docela jako banan, ale zadny pozar. V mediich se psalo pouze o Kia, bez dodatku EV. Jo kdyby zacolo horet, tak by vsude zduraznili ze to byl elektromobil. Ale kdyz potvora nechce horet, tak je to nezajimave to zminit.
Mě by taky zajímalo, jak deka pomůže s HAŽENÍM EV když na rozdíl od spalovacího auta si baterka kyslík potřebný k hoření nese v sobě. Jako asi po přehození dekou nebude hořet zbytek auta, ale baterka si bude vesele hořet dál. Samozřejmě to že bude hořet jen baterka a plameny nebudou šlehat do okolí je určitě plus, ale EV ta deka neuhasí (u ICE by to fungovalo).