Přichází elektromobil Volkswagen ID. Buzz s dlouhým rozvorem

Volkswagen oslavuje dlouhou verzí elektromobilu Volkswagen ID. Buzz dlouho očekávaný návrat vozů VW Bus do Severní Ameriky.

Elektromobil Volkswagen ID. Buzz už se stal mezi elektromobily designovou ikonou. Nyní následuje ID. Buzz s dlouhým rozvorem náprav jako nejnovější varianta sympatického automobilu. „Made in Germany“ pro Evropu – a pro Kanadu a USA.

Volkswagen totiž odstartuje s dlouhou verzí modelu ID. Buzz návrat vozů VW Bus do Severní Ameriky. Na jejím území, v surfařském ráji Huntington Beach u dálnice Pacific Coast Highway u Los Angeles, se také 2. června 2023 uskuteční světová premiéra v rámci největšího setkání fanoušků vozů VW Bus v USA.

Tato akce bude poctou pro fanoušky i celou zemi. Amerika zároveň přivítá nový model ID. Buzz velkým gestem: Mezi New Yorkem a San Franciscem bude 2. červen jako „Volkswagen Bus Day“ novým svátkem. Toto turné vozů Bus bude již za tři týdny pokračovat v Německu evropským debutem dlouhého modelu ID. Buzz. Jeho termín a místo dokonale navazují: 23. až 25. června na mezinárodní akci VW Bus Festival v Hannoveru – na největším evropském setkání fanoušků vozů VW Bus.

VW Bus se rozloučil s USA a Kanadou ve své generaci T4 před 20 lety. Ale dodnes zůstává mezi New Yorkem a San Franciscem kultem. Především již mnoho desetiletí staré generace T1, T2 a T3 s motorem vzadu utvářejí v Kalifornii, na Floridě nebo Long Islandu i v roce 2023 stále důvěrně známou podobu pobřežních parkovišť.

Volkswagen nyní uzavírá kruh prodlouženým modelem ID. Buzz a vrací VW Bus – tentokrát s elektrickým pohonem zadních kol – zpátky do Severní Ameriky. Dlouhý ID. Buzz je svou délkou 4962 mm a až sedmimístným interiérem dokonale připraven na start v Severní Americe.

Současně rozšíří i v Evropě spektrum možností využití. Prodloužením vnější délky díky zvětšení rozvoru náprav o 250 mm vznikl prostor pro třetí řadu sedadel, ještě větší zavazadlový prostor s objemem až 2469 litrů a pro novou, větší sadu akumulátorů s využitelnou kapacitou 85 kWh, díky níž se prodlouží dojezd vozu na jedno nabití.

V zimě zvýší hospodárnost nové tepelné čerpadlo. Navíc bude dlouhý ID. Buzz uveden na trh s rovněž novým elektromotorem o výkonu 210 kW. Díky tomuto elektromotoru vzroste elektronicky omezená nejvyšší rychlost na 160 km/h (evropský ID. Buzz s výkonem 150 kW: 145 km/h).

Dlouhý ID. Buzz dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za pouhých 7,9 sekundy. Pro rok 2024 již byla ohlášena verze s pohonem všech kol (GTX) a výkonem 250 kW (339 k). ID. Buzz GTX umožní rychlé zařazení do jízdního pruhu na dálnici, což dokládá sprint z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy.

Mezi další novinky elektrického modelu VW Bus patří průhledový head-up displej, zdokonalený informační a zábavní systém nové generace a dálkově ovládané zaparkování vozu prostřednictvím chytrého telefonu. Nově koncipovaná high-tech panoramatická střecha s „chytrým sklem“ oživuje vzpomínky na legendární „Samba Bus“ z 50. let.

S plochou 1,5 metru čtverečních je největší panoramatickou střechou použitou v modelu Volkswagen. Její „chytré sklo“ lze pomocí dotykového posuvníku nebo hlasového asistenta měnit elektricky z průhledného na neprůhledné a opačně. Severoamerické verze obdrží navíc klimatizovaná sedadla a osvětlené logo VW na přední partii. 

První vozy ID. Buzz budou zákazníkům v Americe předány v roce 2024. Téměř souběžně s uvedením na trh v Severní Americe se ID. Buzz s dlouhým rozvorem začne prodávat také v Evropě. Všechny vozy ID. Buzz – stejně jako Multivan a Bulli T6.1 – budou vyráběny v hlavním závodě značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru, který je jedním z nejmodernějších závodů pro výrobu automobilů na světě a je domovem rodiny VW Bus.

zdroj: tisková zpráva, foto: Volkswagen

12 Comments on “Přichází elektromobil Volkswagen ID. Buzz s dlouhým rozvorem”

    1. V kratke Fabii jsou sedacky mnohem bliz k narazniku a ta Fabka je mene vyztuzena nez ID.Buzz. Navic sedi mnohem vys, tak nejaky naraz ze zadu moc neudela. Samozrejme kdyz narazi zezadu nejaky tezky kamion, tak jdou i vpredu do kopru. Ale ten Buzz je bezpecnejsi i v posledni rade, nez kdejaky osobak. Ale to pitomec anonym321 nikdy nepochopi.

      1. tezký kamion, to germáni majú nejaké ľahké? asi keď ich ekonomika krachuje na ťažké nemajú.

        za ľudovej demokracie moja mama v šmyku odrazila š 706 prednú nápravu.
        našej GAZ M 20, vyrobenej v (gorkovskom) AVTOMOBIĽNOM ZAVODE IMENI MOLOTOVA vyklepali masku, vymenili ťžaluzie a chladič. stalonsa to v dedine drážovce pri nitre v zákrute tvaru „Z“!

        asi tak

          1. germanofil nemôže pochopiť aká to bola na tú dobu úroveň, mnohé autá v podobnej cenovej relácii (oproti zárobku) dnes stáe nemajú tú úroveň, kvalitu materiálov
            tapacír, poťahy z vlny, vlasové koberce, edadlá pohodlné klubovky, kúrenie a vetranie, lícujúce diely karosérie, spotrba púhych 12.5 litra cca 60 oktánového benzínu.

            1. No aby ne, kdyz vsechny russacka auta byly okopirovane od Nemcu. Moskvic byla kopie Opel, Volha zase nejaka Amerika atd. russak nikdy nic nevymyslel sam. Dokonce i ten kalasnikov je pozmenena kopie nemeckeho Sturmgewehr. Dulezity je mechanismus uzaveru, ne forma. Ta je charakteristicka a jako vse russacke odporna. Kalach je synonym teroru proti lidem.

                1. No jasne, proto se Moskvic prodaval po celem svete. I zigulik byl italska licence. Akorat co mely russacky auta dobry, byl podvozek, ktery byl vyrobeny na russacke derave cesty a na evropskych cestach pak vydrzel vecnost.
                  Jojo, svet motoru 1975 ma kazdy doma. Ten motor obdivovali hlavne v muzeich, protoze to byla rarita, kterou vypilovali z jednoho ingotu.

Napsat komentář