Více než polovina českých řidičů, kteří zvažují nákup benzinového automobilu, by volila ojetý vůz. U dieselu by pak po ojetině sáhlo dokonce přes 60 % respondentů uvažujících o tomto pohonu. Nové před ojetými preferují jen řidiči v Karlovarském kraji. Průzkum Raiffeisen – Leasing ukázal, že Češi chtějí s auty jezdit co nejdéle. Při pořízení vozu řidiči kromě vlastních zdrojů volí často financování úvěrem.
Nové nebo ojeté? Dilema, ve kterém mají dle průzkumu společnosti Raiffeisen – Leasing čeští řidiči při pořizování vozu celkem jasno. Při nákupu auta totiž volba častěji padá na ojeté automobily. Například u tradičního vozu na benzinový pohon, který preferuje většina českých řidičů, si zhruba každý druhý vybírá právě ojetý automobil.
Předváděcí vůz by v případě řidičů benzinu volila necelá pětina z nich. Podobně je tomu v případě aut s dieselovým pohonem, kde by přednost ojetému vozu před novým či předvádějícím dalo více než 60 % respondentů.
Jiná situace panuje u řidičů zvažujících koupi elektromobilu, kde v porovnání „nový/předváděcí vs. ojetý“ vítězí volba nového či předváděcího elektromobilu u tří čtvrtin z nich. „Nabídka ojetých elektromobilů je velmi omezená, proto nejsou výsledky našeho průzkumu překvapivé. Preference řidičů se může s rozšiřující se nabídkou autobazarů během příštích let změnit. Do bazarů se budou dostávat také firemní elektromobily, které si zvláště se stávající podporou ve formě dotací Národní rozvojové banky podnikatelé a firmy pořizují,” vysvětluje Jaroslav Kumbera, ředitel oddělení Autofinancování Raiffeisen – Leasing.
Ojetiny o něco častěji volí ženy než muži. V mezigeneračním srovnání pak ojetá auta nejčastěji vyhrávají u nejmladší generace řidičů ve věku 18–26 let. Také napříč regiony dominuje preference ojetých automobilů. Jediný region, kde lidé preferují nová auta před ojetými, je Karlovarský kraj.
Pořízení auta vnímáme jako dlouhodobou investici
Přestože čeští řidiči častěji volí auta ojetá, přistupují k pořízení vozu jako k investici a kalkulují i s poklesem hodnoty vozu v čase. Až 42 % respondentů v průzkumu uvedlo, že by si nově pořízené auto rádo ponechalo od pěti do deseti let a poté se ho pokusilo prodat. Více než třetina řidičů si pak automobil pořizuje s cílem jezdit s ním do té doby, dokud bude sloužit. Toho se přitom častěji drží ženy než muži (41 % vs. 32 %).
„Výsledky průzkumu ukazují, že řidiči vnímají pořízení automobilu jako dlouhodobou investici, a tak k nákupu také přistupují,“ komentuje data Jaroslav Kumbera a dodává: „U úvěru na auto aktuálně nabízíme možnost nastavit individuální délku splácení od jednoho do šesti let s tím, že roční úroková sazba začíná na 5,89 % p. a. a zůstává stejná po celou dobu trvání úvěru. Klienti tak mají jistotu stejných podmínek až na šest let dopředu.“
Nárůst preferencí úvěrového financování
Pokud jde o financování nákupu nového automobilu, mají Češi dlouhodobě jasno. V první řadě totiž sahají do vlastní kapsy. Největší část (téměř polovina) respondentů by nový vůz financovala výhradně z vlastních úspor. Druhou nejčastější variantou je financování úvěrem. Největší zájem o financování vozu úvěrem projevují lidé ve věkové kategorii 36–44 let.
„Ve chvíli, kdy se lidé rozhodují, jaký úvěr pro nákup nového či ojetého vozu zvolit, je třeba zvážit všechny podmínky a další výhody financování – výši úrokové sazby, flexibilitu finančního produktu nebo například pojištění vozu,“ uzavírá Kumbera.
zdroj: tisková zpráva
Dneska se ke mně doneslo, že Mercedes minulý měsíc zredukoval rozpočet EV marketingu o 80%.
Jestli je to pravda, tak to spíše než cokoliv jiného potvrzuje proti-elektromobilní konspiraci v současné Evropě.
Je to masova psychoza. Cinsky boom EV ukazuje, ze EV je plnohodnotna nahrada kouricich vyfuku. Kde neprobiha totalni oblbovani lidi benzinovymi parami, tam se EV dari. OPEC+ a jiny ropny gauneri nemaji v Cine takovou lobby a tak se jim jejich antikampan proti EV nepodarilo rozvinout. Zato v Evrope a USA maji stoletou strukturu a muzou lidi oblbovat vsemi moznymi prostredky. Lidsky mozek je od prirody nastaveny na reakci na jakekoliv sustnuti v porostu a rozum jde stranou. Nejdrive nastupuje strach a utek. Zpracovani zazitku probehne az pozdeji ve snu a nekdy se s tim mozek vyrovna a nekdy je z toho fobie.
Aby ještě nezůstala Evropa opožděná i za vysmívánými regiony Světa jako Afrika, J. Amerika, Ind. subkontinent a nakonec možná i to Rusko.
Čím je vyšší ,,hora“ že které se padá, tím je náraz na hubu tvrdší.😐
A hele, Veselému a Vencovi začalo téct do propagandistické loďky 😂
hxxps://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/isw-institut-pro-studium-valky-analytici-ukrajina-rusko.A240926_101629_zahranicni_aha/diskuse
Není to psychóza. Psychóza byla budeme vyrábět a zákazník se přizpůsobí. Za poslední měsíc se evropský automotive totálně rozhádal, kdo za to může. A co bude dál. V to, že zákazníci začnou kupovat EV, už nevěří naprosto nikdo. Kromě managerů spoluodpovědných za průšvih. Ti „věří“ z nutnosti.
pro Runnču… miluju to tvoje ,,naprosto“😍
Díky zlato. 🙂
pro Leo – to není žádná konspirace, ale racionální chování zákazníků, čínská BEV jsou lepší a levnější než evropská a v Číně je navíc levná elektřina, proto se tam dobře prodávají. Evropa prostě zaostala a zchudla, pro evropany jsou BEV auta drahá.
Tak si precti komentare tech pitomcu vsude na netu. Vzdyt to povazujou za ohrozeni civilizace. Jsou presvedceni ze to nefunguje a ze nastane totalni black-out. Pritom maji v hlave uz davno black-out. Pry by to nechteli ani za 1 kc.
Čína a Tesla jasně vedou v technické kvalitě BEV, Evropa hodně zaostala, pokud se to nezlepší a hlavně neklesne cena, tak to bude s prodeji bída. Tesla by měla zlepšit interiér, hodně lidí to odrazuje. Moje žena Teslu odmítla právě kvůli interiéru. Jinak to je technicky velice vyspělé auto.
Jak tak sleduju carnewschina, jak tam frčí inovace, tak myslím, že to postupně přijde i sem do Evropy. Těším se na to, za mě BEV jsou budoucnost. Sledujeme revoluci v přímém přenosu, tak jak to bylo s PC, internetem, mobily, elektrokoly, tak to je nyní i s BEV.
A jak by si soutěžil třeba s Toyotou, která ti bez elektromobilů začíná rozebírat zákaznickou bázi?
Marketing si na sebe musí vydělat, a to i ten EV.
Toyota dopadne hůř než VW.
Tak dej vědět, až začne taky zavírat továrny. Mimochodem, taky jsem se dozvěděl, že Mercedes v Sindelfingenu jede na jednu směnu a vyrábí už jen E-class. Výroba elektromobilů a downsizovaná S-class stojí a EQS linku zřejmě rozeberou.
To bylo s EQS slávy, i tady na Hybridu, že… 😀
Japonci jedou na vlně, která končí na útesech. Elektromobilní Čínu mají coby šutrem a hybridy jsou mezičlánek, který z podstaty vydrží jen chvíli….. Vodíková bublina v silniční dopravě splaskne ještě dříve, než se aspoň trochu nafoukne.
Ale možná až se Toyotě definitivně polámou kolečka, začnou vyrábět sexy robot(k)y. Bez legrace – v tom jsou Japka hodně napřed 🤖🤤
Hele prasile, Cina jasne ukazuje, ze ten nezajem zakazniku uz nemuze byt zpusobena objektivnimi nedostatky EV. Cina ukazuje pravy opak, EV je mnohem lepsi nez spalovak a proto se Cinan vrhnul na kupovani EV. Ten transatlanticky nezajem ma psychologicke vysvetleni. Lidi jsou zmateni neustalou antikampani od ropnych gauneru z Opec+ a take dinosaurich vyrobcu spalovaku. Kazda marketingova kampan zanecha sve stopy. A je docela pozoruhodne, ze nezajem o EV se kryje s popletenim volicu, kteri houfne hazi volebni listky dubioznim partajim napojenych na skryte financni zdroje kdesi z vychodni casti Evropy. Neni to divna souhra nahod? rusaci neumi nic uzitecneho vyrobit, ale rozesr@t svet umi kralovsky.
Rusko neumí nic vyrobit je záznam č. 19 na mém seznamu TOP50 propagandistických lží z českých médií. Začínáte se opakovat, včera dokonce oprášili „Rusko posílá na frontu invalidy o holi“, neměl by si tam něco nového? Děláme si z toho pexeso pro výuku kritického myšlení.
Opakováním stejných výstřiků mě začínáte dost nudit.
O ruske vyrobe jsem to napsal trochu presneji, zacku.
rusaci posilaji na frontu zdrave vojaky a ty se vraceji v pytlich nebo o holich, nebo i bez holi, protoze je nemaji cim drzet.
Musis byt peclivejsi, jinak opet propadnes.
Abych nebyl obviněn že přeháním a vymýšlím si, zde je seznam, prosím klidně doplň, ještě budeme finalizovat a shánět vhodné obrázky:
Rusku došli bojaschopní muži
Rusko posílá na frontu invalidy o holi
Rusko má pro vojáky jídlo na tři dny
Rusku došly neprůstřelé vesty
Rusku došly náklaďáky
Rusku došly PHM
Rusku došly náhradní díly
Rusku došla munice
Rusku došly rakety
Rusku došly tanky
Rusku došly útočné pušky
Rusko nemá maskáče pro nové vojáky
Rusku kolabuje železnice
Rusko bez západní technologie nic nevyrobí
Rusko čeká inflace 100%
Rusko ekonomicky kolabuje
Rusko je v platební neschopnosti
Swift izoluje Rusko od světa
Rusko neumí nic vyrobit
Rusko nebude mít auta
Rusko nebude mít mobily
Rusko nebude mít počítače
Rusko nemůže vyvážet ropu
Rusko nemůže vyvážet ropné deriváty
Rusko nemůže vyvážet diamanty
Rusko uzavřelo ropné vrty
Rusko uzavřelo těžbu plynu
Rusko sa rozpadá
Putin už válku na Ukrajině prohrál
Putin umírá
Putin je mrtvý
Šujgu je mrtvý
Ten generál z televize je mrtvý
Gerasimov je mrtvý
Sokolov je mrtvý
Putin je v komatu
Putin utíká
Putin se schovává
Oligarchové svrhávají režim
Matky svrhávají režim
Inteligence svrhává režim
Umělci svrhávají režim
FSB svrhává režim
Armáda svrhává režim
Wagnerovci svrhávají režim
Neonacisté svrhávají režim
Putinovi najbližší svrhávají režim
Rusko vymírá
Rusku na jaře 2024 dojde dech
Baykar TB2 je gamechanger
Javelin je gamechanger
Switchblade je gamechanger
HIMARS je gamechanger
Leopard 2 je gamechanger
M1 Abrams je gamechanger
ATACMS je gamechanger
Kazetová munice je gamechanger
Storm Shadow je gamechanger
F16 je gamechanger
Ruská raketa spadla v Polsku
Rusko zničilo Nord Stream
Rusko ostřeluje jadernou elektrárnu
Rusko rozmístilo nálože v jaderné elektrárně
Rusko zapálilo v chladící věži pneumatiky
Rusko nasadilo chemické zbraně
Situace v Lysičansku je pod kontrolou
Situace v Bachmutu je pod kontrolou
Situace v Marjince je pod kontrolou
Situace v Avdijivce je pod kontrolou
Rusko si netroufne posilovat armádu
Ukrajina čeká, až zamrzne Dněpr
Ukrajina se vylodila na Krymu
Krymský most bude zničen do tří měsíců
Žádná jednání o míru v Turecku nebyla
Rusko se nestáhlo od Kyjeva na základě tureckých vyjednávání
Zaluzny zůstává ve funkci
Zaluzny byl propuštěn ze zdravotních důvodů
Ukrajinská ústava zakazuje konání voleb
Západ neuzná Putina jako prezidenta
Rusko prodalo unesené děti do Německa
Francie pošle jednotky
Na palubě IL-76 nebyli ukrajinští zajatci
Padlo 31 tisíc Ukrajinců za dva roky
ČR hostí 300 tisíc Ukrajinců
Rusko vydá na obranu 40% HDP
Ukrajina si při protiofenzívě vede skvěle
a na závěr můj osobní favorit – To je jen průzkum bojem, protiofenziva teprve začne.
Bože, tolik práce zadarmo. Máš čas dělat ještě něco jiného?
pridej si nejdulezitejsi skutecnosti:
rusko je teroristicky stat
putin je valecny zlocinec
rusko bude rozdeleno
rusko dopadne jako cccp
rusko je nadherna zem, ale je tam moc rusu
Hele těžko říci. Samozřejmě mají nyní naprosto hloupé petrolhead vedení a každým dnem se jejich šance na přežití snižuje. Ale prý připravují nové vedení , které si vzalo za vzor Teslu a její agile systém řízení . Učí je to sám Joe Justice , který v Tesle pracoval. A v tom novém vedení je i mladej Toyoda , takže šance tam je. Zajímavé je , že když měl dát tip Sandy Munro, kterých pět automobilek bude nej a přežijí po roce 2030 . Tak uvedl BYD , Tesla, Geely , Chery a nějak magicky (řekl)Toyota. Pak se ho zeptali konkrétně na Ford. Oni mají také úplně oddělenou skupinu na vývoj EV , kterou vede bývalý zaměstnanec Tesly , protože přišli na to , že konstruktéři spalováků nikdy nenavrhnou dobré EV. Odpověděl , že Ford asi ne , protože moc poslouchá wallstreet.
Osobně se domnívám , že Toyota spíše nepřežije , protože Japonci mají příliš hierarchické myšlení , které jim zabraňuje být dostatečně agile. Ale za pár let uvidíme.
„Ať je vize sebeúžasnější, neškodí se občas podívat na dosažené výsledky.“
Tesla prodeje padají, čínani existují jen díky dotacím na domovském trhu, evropské automobilky vstoupily do krize z nadvýroby nepoptávaného zboží. Státy sypou do soukromého sektoru stále větší prostředky ve snaze odvrátit krach Západu, který má naprosto stejné kořeny, jako Velká hospodárská krize – dostupnost levných nekrytých peněz, zatížení hospodářství náklady na válku, zchudnutí obyvatelstva inflací… jak přes kopírák.
dobre veci nepotrebuji marketing, jen si nejsem jistej tim ze by Mercedes mel aktualne nejake dobre auto at ma pohon jakykoliv
Mercedes je na tom z pohledu odboru jeste hurz nez VW, cele Nemecko je jeden obri socialismus kde vladnou odbory a socialni davky uplne na vsechno
Nejvetsi brzda v Nemecku jsou Beamte. To jsou statni urednici s celozivotni zarukou na zamestnani a na tucnou penzi. Jsou to liny pitomci, kteri dokazou vse zablokovat jen aby byli dulezity. V nekterych mestech neprihlasite nove auta drive nez za 3 mesice. Pry maji moc prace.
Malá Dacia prodala za 14 let už milion automobilů na LPG. To je více, než kolik elektromobilů prodaly všechny evropské automobilky dohromady.
Jestli vyberu diesel, půjdu samozřejmě pro ojetý, a jestli si nakonec vyberu elektromobil, půjdu samozřejmě pro nový.
Váš neexistující Franta „Šašek“ Zákazník 🤡🎉