Pražská energetika hodnotí loňský rok v oblasti výstavby a provozování dobíjecí infrastruktury pro elektromobily jako velmi úspěšný. Firma hlásí rekordní nárůst ve všech sledovaných parametrech. Spotřeba elektřiny na dobíjecích stanicích v síti PREpoint meziročně skokově vzrostla o 121 %. Narostl také počet registrovaných dobíjecích čipů v držení majitelů elektromobilů, a to o 82 %. PRE eviduje také významný meziroční nárůst počtu dobíjecích stanic.
Pražská energetika dosáhla v minulých dnech významného milníku, když ve své síti PREpoint zprovoznila již 500. veřejnou dobíjecí stanici. Celý rok 2022 byl z hlediska tempa výstavby doslova rekordní, firma loni otevřela téměř 200 nových veřejných dobíjecích stanic, což představuje meziroční nárůst počtu dobíjecích stanic o 53 %.
Jubilejní pětistou dobíjecí stanicí v síti PREpoint je dobíjecí HUB u obchodního centra Hornbach na Strakonické ulici v pražské Velké Chuchli. Zde jsou majitelům elektromobilů k dispozici dva dobíjecí hyperchargery Alpitronic, každý o výkonu 150 kW. Do budoucna se zde počítá s modulárním navýšením výkonu na 300 kW. Stanice je již ve zkušebním provozu a bude dodatečně slavnostně otevřena v polovině února.
PRE rozlišuje dva druhy sítí svých dobíjecích stanic: Metropolitní síť (Praha) a Páteřní síť (převážně krajská města a dálnice). V Praze má PRE nyní 370 dobíjecích stanic (z toho 67 rychlých). Zbylých více než 130 stanic připadá na celorepublikovou páteřní síť.
I v roce 2023 se bude Pražská energetika snažit udržet dosavadní tempo výstavby. Letos se chce věnovat především rozvoji metropolitní sítě v Praze. K tomu také bude zásadním způsobem posilovat výkon stávajících dobíjecích stanic. PRE tak opouští hladinu středních výkonů dobíjecích stanic a bude je modulárně navyšovat na rychlé a ultrarychlé.
„Loňské výsledky jasně potvrzují téměř exponenciální růst zájmu o dobíjení v naší síti PREpoint. Loni jsme zprovoznili historicky nejvíce dobíjecích stanic. Navíc významně roste počet zákazníků a s tím i množství odebrané elektřiny pro elektromobily. Letos nás čeká především „zahušťování“ dobíjecí sítě v Praze a tolik očekávané navyšování nabíjecího výkonu stávajících dobíječek u dálnic,“ říká Vojtěch Fried z oddělení Rozvoj elektromobility v PRE.
PRE svoji první veřejnou dobíjecí stanici zprovoznila již před 12 lety v Praze na Chodově. Aktuálně se u všech více než 500 veřejných dobíjecích stanic v síti PREpoint může teoreticky najednou dobíjet přes 1100 elektromobilů.
Do všech dobíjecích stanic v síti PREpoint bude i v roce 2023 dodávána 100%ě zelená energie pocházející z obnovitelných zdrojů. Platba za dobití elektromobilu je možná čipem, případně přes QR kód a platební bránu.
Pro uživatelsky příjemnou obsluhu dobíjecích stanic vyvinula Pražská energetika mobilní aplikaci PREcharge, jejíž velkou výhodou je možnost vyhledávání dobíjecích stanic PREpoint na aktualizované mapě s detailními informacemi o každé stanici včetně jejího výkonu a aktuální dostupnosti.
Přehled základních ukazatelů za rok 2022:
• Spotřeba elektřiny na dobíjecích stanicích PREpoint: + 121 %
• Počet registrovaných čipů: + 82 %
• Počet dobíjecích stanic: + 53 %
Spotřeba elektřiny v síti veřejných dobíjecích stanic PREpoint v roce 2022 meziročně vzrostla o 121 % na téměř 3 GWh. Průměrný počet dobíjení za měsíc meziročně vzrostl u AC o 76 % a u DC o téměř 59 %.
zdroj: tisková zpráva
V článku je jedině číslo – počet nabíjecích stanic.
Zbytek je jen ožralé blábolení o procentech, které je k ničemu, když neznáme základ.
Kolik že teda bylo nabíjecími stanicemi dodáno se nedozvíme. Asi to byl prd na druhou.
Spotřeba elektřiny v síti veřejných dobíjecích stanic PREpoint v roce 2022 meziročně vzrostla o 121 % na téměř 3 GWh.
GWh je jednotka energie. Nejste jen hloupy, ale i negramotny.
Je to tak… sice jeho nejčastějším argumentem je „lze všude veřejně dohledat“, ale když se mu to nehodí, tak kolem sebe jen kope a mluví o blábolení… když by měl alespoň trochu inteligence a analytických schopností, tak si dá do souvislosti, že výtoč elektřiny je o 121% větší a současně, že se za jeden rok nezdvojnásobil počet dobíjecích stanic, tedy že průměrná výtoč z jedné stanice je meziročně vyšší, nicméně to se mu nehodí do krámu a jeho teorií o nevyužitých stanicích s klesající výtočí… postupně mu ubývá argumentů pro to, že se to překlápí do elektra, tak alespoň víc nesmyslně kope… 🙂
Fakt, jo? A kolik tedy měli minulý rok nabíjecich stanic, když teď jich mají 500?
Nejpodstatnější údaj utopený v předposlední větš jsem přiznám se přehlédl, protože jsem se zaseknul na tomto rébusu:
„Pražská energetika dosáhla v minulých dnech významného milníku, když ve své síti PREpoint zprovoznila již 500. veřejnou dobíjecí stanici. Celý rok 2022 byl z hlediska tempa výstavby doslova rekordní, firma loni otevřela téměř 200 nových veřejných dobíjecích stanic, což představuje meziroční nárůst počtu dobíjecích stanic o 53 %.“
Jaký byl počet nabíjecích stanic loni, když jich má teď firma 500 a navýšila letos jejich počet vybudováním 200 stanic o 53%?
Ten rebus je jednoduchy. Musite cist pozorne a udaj „temer 200“ je klicovy. Konec roku 327 +53% 173 = 500 konec 2022.
Takze temer 200 znamena 173.
Jo já zapomněl, že se jedná o „elektromobilní téměř“. V tom případě já dostal k narozeninám téměř dva třípatrové dorty.
Já bych mu odpověděl, ale zařekl jsem se, že už mu odpovídat nebudu, protože to je žumpa Babišova ražení, která pokálí každou diskusi… opět ho usvědčila fakta a on to prostě nepřizná… polopaticky jsme mu vysvětlili, že výtoč elekřiny vyrostla o 121%, že počet nabíječek se zvedl o cca.polovinu (53%), tj. vzrostla nejen celková spotřeba, ale i spotřeba na jednu stanici, ale on ten blb a) bude stále tvrdit, že klesá celková výtoč i výtoč na stanici, b) bude tvrdit, že nejsou relevantní údaje a c) svede diskusi nesmyslným směrem ve stylu „elektromobilní téměř“… kde jsou ty časy, když tu vedli diskuse technici a fandové, kteří se chtěli obohatit a nebyli tady tihle blbové, kteří kydají svoje bahno, aby si kompenzovali svoje životní komplexy…
Mate pravdu, uz se tady nic poradneho neresi a probiraji se kraviny. Kez by 42 uz mel tu svou lisovacku pelet. Poradna prace by mu prospela.
Drive jsem na cestach nabijel u Cezu a pred 2 roky presel k PRE. Jsou cenove vyhodnejsi, maji lepsi nabijecky 75kW a jako odberatel elektriny doma mam vyhodnejsi kondice. Cez zadne benefity nedava, tak nemam zajem. A kdo porad prepocitava vytoc za den a stanici, tak muze porovnat kdo ma nejvetsi z PRE, CEZ nebo Eon. Tipnul bych si ze PRE.