PRE otevřela svoji nejvýkonnější dobíjecí stanici pro elektromobily, současně jde o 300. dobíjecí stanici v síti PREpoint.
Pražská energetika zprovoznila svoji nejvýkonnější a nejrychlejší veřejnou dobíjecí stanici pro elektromobily. Hypercharger Alpitronic je umístěn v Praze 11, nedaleko nájezdu na dálnici D1 Praha – Šeberov, na parkovišti v ulici U Kunratického lesa 1801.
Stanice umožňuje dobíjet výkonem 300 kW, což je několikanásobně více, než nabízejí běžné dobíjecí stanice. Lze ji považovat za jednu z nejvýkonnějších a nejrychlejších dobíjecích stanic v celé České republice. Současně jde o jubilejní 300. veřejnou dobíjecí stanici v síti PREpoint.
Pražská energetika v rámci slavnostního otevření předvedla zástupcům médií ultrarychlé dobíjení jednoho z technologicky nejvyspělejších elektromobilů současnosti, vozu Audi e-tron GT. V rámci vysokého výkonu je možné za 5 minut dobíjení zvýšit dojezd tohoto vozidla o dalších 100 kilometrů v kombinovaném provozu. Stanice samozřejmě umožňuje i dobíjení jiných typů vozidel nižším výkonem.
Zelená energie a dobíjení přes čip
Do všech dobíječek v síti PREpoint je dodávána stoprocentně zelená energie pocházející z obnovitelných zdrojů, zejména z fotovoltaických, vodních a větrných elektráren. Platba za dobití elektromobilu je možná čipem, případně přes QR kód a platební bránu.
„Elektromobilita má důležité místo v moderní dopravě a její význam bude do budoucna stále narůstat, a to obzvláště ve městech. Zvyšují se dojezdy nových elektrovozidel i kapacita baterií, proto je potřeba navyšovat také výkon dobíjecích stanic. Z pohledu řidičů je podstatná možnost pohodlně dobít vozidlo kdekoli na cestách, proto jsme v poslední době uzavřeli roamingové dohody s našimi partnery, díky kterým mohou majitelé elektromobilů dobíjet své vozy kdekoli v ČR.
Pražská energetika jde ještě o krok dál a pro své zákazníky nově přichystala možnost dobíjení prostřednictvím čipu od PRE nejen na území České republiky, ale rovněž v rámci roamingu u našich zahraničních partnerů, zatím v Rakousku a v Německu,“ říká Pavel Elis, předseda představenstva a generální ředitel PRE.
Pro uživatelsky příjemnou obsluhu dobíjecích stanic vytvořila Pražská energetika zcela unikátní mobilní aplikaci PREcharge, jejíž velkou výhodou je možnost vyhledávání dobíjecích stanic PREpoint na aktualizované mapě s detailními informacemi o každé stanici včetně jejího výkonu a aktuální dostupnosti. Přehled dostupných dobíjecích stanic je také nedílnou součástí palubních navigačních systémů v elektromobilech.
Podpora z Evropy
Jubilejní 300. dobíjecí stanice v síti PREpoint byla vystavěna za pomoci CEF – Nástroje pro propojení Evropy – doprava, který byl zřízen k financování výstavby a modernizace transevropské dopravní sítě (TEN-T). Roli takzvaného národního kontaktního místa pro dopravní část CEF plní Ministerstvo dopravy. PRE dále spolupracuje při výstavbě dobíjecích stanic s Ministerstvem průmyslu a obchodu, s Magistrátem hlavního města Prahy, s provozovateli čerpacích stanic, s obchodními řetězci a dalšími.
„Hlavní město Praha podporuje rozvoj čisté mobility na svém území a čistou mobilitu nelze rozvíjet bez dostatečně robustní a spolehlivé dobíjecí infrastruktury. Rada hl. m. Prahy v loňském roce také schválila Generel rozvoje dobíjecí infrastruktury v hlavním městě Praze do roku 2030. Jako akcionář PRE vítáme investice do dobíjecích stanic v rámci projektu Metropolitní sítě, kdy se jedná především o síť rezidenčního dobíjení. Zároveň také chápeme nutnost budování sítě vysoce výkonných rychlodobíjecích stanic, bez kterých se také na území hlavního města neobejdeme,“ dodal radní hl. m. Prahy pro oblast majetku a předseda dozorčí rady PRE Jan Chabr.
K významným partnerům patří například OMV, ČEPRO, Benzina a síť obchodů Penny Market. Pro rozvoj elektromobility je rovněž důležitá spolupráce s výrobci automobilů, zejména se Škodou Auto a také s ostatními značkami z koncernu Volkswagen.
V ČR jezdí 10 000 elektromobilů
Podle posledních dat z Centra dopravního výzkumu (CDV) je v České republice provozováno 10 tisíc osobních vozidel s čistě elektrickým pohonem, z čehož téměř 40 % je registrováno právě v Praze. K dispozici mají jejich řidiči v celé ČR celkem 1 525 veřejných dobíjecích bodů na 799 dobíjecích stanicích (pozn.: stav k 30. 9. 2021).
Dle statistiky CDV z toho připadá na hlavní město 185 dobíjecích stanic s celkem 350 dobíjecími body. Největším provozovatelem dobíječek je v Praze PRE, která na území hlavního města provozuje více než polovinu všech dobíjecích bodů.
Vedle metropolitní sítě dobíjecích stanic provozuje PRE také svoji Páteřní síť po celé ČR a dále se v rámci mezinárodního projektu CEUC (Central European Ultra Charging) podílí i na rozvoji sítě ultrarychlých dobíjecích stanic o výkonu nad 150 kW.
PRE patří k průkopníkům výstavby dobíjecích stanic v České republice. Svoji první veřejnou dobíjecí stanici zprovoznila na začátku roku 2011 v Praze na Chodově. Dnes čítá síť PREpoint celkem 300 veřejných dobíjecích stanic a do konce roku 2022 má PRE v plánu výstavbu dalších 150, a tedy dosažení celkového počtu 450 veřejných dobíjecích stanic v síti PREpoint.
Stále více společností také zařazuje elektromobily do svých firemních flotil. Největší firemní elektromobilní vozový park provozuje v ČR právě Pražská energetika. Její firemní flotila čítá více než 110 elektromobilů.
zdroj: tisková zpráva, fotky: PRE
Myslite ze Buzz = zkratka pro Bus znamena, ze to auto budou pouzivat autobusaci? V Nemecku mu odjakziva rikaji Bulli. Tak me teda vysvetlete vase myslenkove pochody. Co vas trapi? Sverte se.
Tesla GF 4 uz pilne vyrabi TMY. Zatim ne na prodej, ale uz slusne mnozstvi.
thelastdriverlicenseholder.com/2022/01/14/more-model-y-pre-production-vehicles-spotted-at-gigafactory-berlin/
spíše jen stále seřizují linky, gf4 furt nemá povolení… asi jako NS2 🙂 😀
Vite proc jsou prazdne zasobniky plynu? Rusko chce obsadit Ukrajinu a EU bude bez plynu mnohem mene protestovat. Putin to planuje uz od jara 2021. Dekujeme rusakum za energetickou a politickou krizi.
Invaze bude az prijdou unorove mrazy.
A nejedná se o těch 2000 kousků z toho mého drbu?…Měli by mít status prototypu a úřady nedovolý jejich prodej…Je teda divné, že znají množství dopředu, ale může to být jen odhad…(??)
Maji povoleni k vyrobe 2000 testovacich vozu. Nektere pujdou asi na crashtesty, nektere do showroom a zbytek mozna jako predvadecky. Prodat se nesmi.
Uz jsem dostal pozvanku na projizdku TMY. Ale pockam az bude made in Germany.
škoda je pak sešrotovat že? ale fšichni stejnak vědí že nakonec jim přeťukaj vinka a i tak půjdou do světa, stejnak to nikdy nikdo nezjistí 🙂 ani bych se nedivil kdyby je už při výrobě na to připravili 😉 proto taky už teď do toho řežou hlavanehlava úderníci 😉 😀
To neřeš…Blbé je to pro ty, co se těšili na výhodnou koupi z předváděček. Při tom počtu neprodejek nebude snad ani jedno Y v akci…
9.3.2022 predstavi VW ID.Buzz.
P.S. pro mene obdarene intelektem, ne, neni to od slova buzik.
To máš marný. Nomen atque omen.
Norsko:
e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/dieselova-skodovka-stoji-v-norsku-vice-nez-tesla-na-elektromobily-tam-vsadily-i-firmy-1386830
Ja jsem pro EV, ale ruku na srdce, kdyby nebylo Norsko tak bohate z prodeju ropy a nepodporovalo EV (a neznevyhodnovalo fosily), nikdy by se tam tolik EV neprodavalo. Ano jsem samozrejme rad ze to davaji na podporu EV ale proste je to tak.
To slůvko ,, nikdy“ tam máš navíc 😉
@redakce
Chápu dobře titulek, že v ČR už je více než 300 nabíjecích stanic o výkonu 300kW? Myslím, že česky rozumím dobře.
ne, dobíječka je součástí sítě PRE zahrnujíc už 300 stanic a tahle je 300stá 😉
https://www.youtube.com/watch?v=FTdZVTF3pDM
Cestina je jazyk vhodny pro povidani v hospode. Tam se neklade takovy duraz na presnost. Ale pro exaktni vyjadrovani se moc nehodi. Vetsinu vyroku lze vykladat ruznym smerem. Zakony CR jsou toho dukazem. A lidi nejsou zrovna zvykli vazit slova na zlate vaze. Kdyz porovnam narizeni v DE a CR, tak v DE vim presne co autor rika. V CR se vynori otazniky, jak to je mysleno.
Pletes se Skopcaku. Naprosto exaktne v cestine jednim slovem vyjadrim kdo jsi – zkur.venec.
Vase slovo dokazuje moje tvrzeni. Muzete ho pouzit univerzalne na cokoliv kdyz si potrebujete ulevit. Zkuste radeji najit takove slovo, ktere vas zaver jednoznacne vyjadruje. Zrejme to nedokazete. Ale snazte se, rad si s vami popovidam.
Když si potřebuju ulevit, jdu jen a jen na záchod. Možná se v němčině dá ze sra.ní vykecat? 🙂
?
Vy jste sprosty jako dlazdic?
Čeština má svá nelogická úskalí, jako třeba používání dvojitého negativu pro vyjádření záporu (např. „nemám žadný…“), ale díky složitému skloňování / časování je, narozdíl od různých světových jazyků, často mnohem jasnější které sloveso se váže k jakému podmětu či předmětu, nebo rozlišit co je ve větě podmět a co předmět.
Jasně, není problém napsat matoucí větu v češtině, ale srovnejte to např. s anglickými titulky zpráv, kde máte naházene tři podstatné jména, tři slovesa, přeházený slovosled (novináři v titulcích rádi dávají slovesa nakonec), a pro jistotu každé písmeno psané velkým písmenem – aby se v tom prase vyznalo!
A nakonec, není to o tom jaký kdo používa jazyk, ale jak jej umí používat. Takže pokud profesionální novinář napíše nejednoznačný nebo matoucí titulek, tak to buď udělal úmyslně, nebo je to kopyto.
A kdo pise ceske zakony, tak je kopyto, nebo to dela umyslne? Ceske zakony jsou psane ameterskym zpusobem. Polovinu pripadu nechavaji bez odpovedi. Z velke casti to je zpusobene cestinou a svejkovskym pristupem. Clovek si to prece domysli co autor chtel rici.
Obhajoval jsem pouze český jazyk. Obhajovat české zákony, natož ty, co je tvoří vážně nehodlám. Ikdyž tam bych mohl využít další výhodu češtiny, a to nepřeberné množství vulgárních výrazů 🙂
Souvisi to vse dohromady. Nepresny jazyk spolu s nepresnym pouzivanim prinasi nepresne psane zakony. A lide jsou k nepresnemu pouzivani lhostejni a proto je vse nepresne a jaksi nezavazne. Mate pravdu, cestina ma nepreberne mnozstvi vulgarnich vyrazu. U tech potrebnych a presnych to uz vazne. Jak jsem psal, je cestina vice vhodna do hospody, nez k psani odbornych clanku.
Ne, nechapete to dobre.
150 novych nabijecek v letosnim roce je super. 50% navyseni.
Ministerstvo dopravy čr chce do roku 2027 investovat do budování dobíjecích stanic pro elektromobily 5,5 miliardy korun….
Na vodíkové čerpací stanice dalších zhruba 500 milionů 😉
Taky by něco měli dát na výstavbu vodních pump pro potřeby parovozů 😁