Hlavní město Praha má nový městský dobíjecí hub pro dobíjení elektromobilů. Pražská energetika zprovoznila na parkovišti u Kongresového centra Praha soustavu osmi veřejných dobíjecích stanic, které umožní dobíjet současně až 16 elektromobilů. Jde tak o největší dobíjecí místo na území hlavního města Prahy.
Majitelé elektromobilů mohou k dobíjení využít jednu stanici typu Hypercharger Alpitronic s výkonem 75 kW a 7 dalších takzvaných AC stanic s výkonem 22 kW. Tento nový městský dobíjecí hub vznikl díky podpoře Ministerstva dopravy. Spolufinancován byl z Operačního programu Doprava – projektu Metropolitní síť II.
Sada sedmi AC dobíjecích stanic s výkonem 2 x 22 kW umožní dobíjení až 14 elektromobilů najednou. Doplňuje je také jedna rychlá DC dobíjecí stanice s výkonem 75 kW, která umožní rychlé dobíjení. Kongresové centrum Praha tímto projektem rozšířilo své služby také v oblasti bezemisní dopravy. Dobíjecí hub je umístěn téměř v samotném srdci Prahy, v blízkosti severojižní magistrály, ale i stanice metra Vyšehrad.
„Elektromobilita, zvláště v hlavním městě Praze a obecně v městských aglomeracích, přispívá k lepšímu životnímu prostředí. Pražská energetika již 10 let investuje do výstavby dobíjecí infrastruktury. Patříme v této oblasti k lídrům na trhu. Zprovoznili jsme bezmála již 380 dobíjecích stanic nejen v Praze, ale budujeme i páteřní síť po celé České republice. Do budoucna budeme určitě ve výstavbě dobíjecích stanic pokračovat, protože význam elektromobility bude dále narůstat,“ říká Pavel Elis, předseda představenstva a generální ředitel PRE.
„KCP prošlo kompletní transformací energetického systému v celé budově, využíváme smart technologie, plánujeme projekt instalace fotovoltaiky na střeše, pořádáme udržitelné kongresy. Koncepci Zelené KCP přetváříme do reálného života a nový dobíjecí hub je dalším důkazem. Majitelé elektromobilů mohou využít čas strávený na akcích v KCP i k nabití svého auta nebo přímo u nás přesednout na metro a pokračovat do centra Prahy rychle, ale hlavně bez emisí,“ doplňuje Lenka Žlebková, generální ředitelka Kongresového centra Praha.
„Pražská energetika dlouhodobě pracuje na tom, aby byla veřejná dobíjecí infrastruktura dostupná rovnoměrně napříč v celém hlavním městě. Jsem moc rád, že jsme mohli ve spolupráci s Kongresovým centrem Praha nabídnout Pražanům i návštěvníkům metropole veřejné dobíjení v tomto strategickém místě. Zároveň jsem moc rád, že prvním testem tohoto městského dobíjecího hubu PRE budou právě elektromobily využívané v rámci předsednictví České republiky v Radě Evropské unie,“ říká Vojtěch Fried z oddělení Rozvoj elektromobility v PRE.
Do všech dobíječek v síti PREpoint je navíc dodávána stoprocentně zelená energie pocházející z obnovitelných zdrojů. Platba za dobití elektromobilu je možná čipem, případně přes QR kód a platební bránu. K dobíjení je možné využít i čipy smluvních roamingových partnerů.
Pro uživatelsky příjemnou obsluhu dobíjecích stanic má Pražská energetika také moderní mobilní aplikaci PREcharge, jejíž velkou výhodou je možnost vyhledávání dobíjecích stanic PREpoint na aktualizované mapě s detailními informacemi o každé stanici včetně jejího výkonu a aktuální dostupnosti.
PRE zprovoznila první veřejnou dobíjecí stanici již v roce 2011
PRE patří k průkopníkům výstavby dobíjecích stanic v České republice. Svoji první veřejnou dobíjecí stanici zprovoznila na začátku roku 2011 v Praze na Chodově. V tuto chvíli má Pražská energetika ve své síti PREpoint v provozu již více než 380 veřejných dobíjecích stanic, u kterých se může najednou dobíjet přes 750 elektromobilů.
zdroj: tisková zpráva
A je to tam veřejně přístupné, bez placení parkovného, když je to na parkovišti kongresového centra ?
To mě taky napadlo jako první.
Zas na druhé straně, v Praze se už skoro všude za pakování platí, zvlášť takto blízko centra. Takže pokud by se neplatilo, mohlo by se to zneužívat jako levné parkování za cenu dobití. Pokud se tam platí za parkování, tak je to klasické parkování jako všude v Praze s bonusem možnosti nabíjení.
Právěže elektrická auta prakticky nikde v Praze na ulici neplatí. Mají přece výjimku na modré zóny. Tak nemůže dojít k zneužívání jako levné parkování za cenu nabití.
To je pravda…
Co vím co jsem tam byl naposledy někdy na podzim, tak u KC je klasické placené parkování, závora a automat.
Zadarmo tam nezaparkuje ani Emil Tupec.