Pražské vodovody a kanalizace rozšiřují vozový park o elektrickou Scanii

Pražské vodovody a kanalizace (PVK) nově využívají pro převoz kontejnerů elektrický nákladní automobil Scania. Vozidlo vybavené elektrickým pohonným ústrojím vyhovuje specifickým požadavkům na provoz lépe, než vozidla s naftovými motory. 

Vozidlo BEV na podvozku řady P s celkovou hmotností až 27 tun je vybaveno pohonnou jednotkou EM C1-2, která je obecně určena pro lehčí městský provoz. Spojuje v sobě nízkou hmotnost s vysokým výkonem, velkým točivým momentem a plynulým přenosem výkonu prostřednictvím automatické převodovky Opticruise. Konfigurace náprav 6×2*4 umožňuje skvělou stabilitu obratnost a flexibilitu i při náročných podmínkách v členitém prostředí. 

Hlavním úkolem plně elektrického vozidla je přeprava kontejnerů plněných kalem v areálu Ústřední čistírny odpadních vod v Praze.

Pět akumulátorů s celkovou kapacitou 165 kWh poskytuje optimální parametry pro daný provoz a současně minimalizuje potřebu častého nabíjení, což zvyšuje provozní efektivitu vozidla. V blízkosti prostoru, kde nová Scania operuje, se navíc nachází dobíjecí stanice, která umožní rychlé doplnění energie a zaručí tak efektivní a nepřetržitý provoz.

Nová Scania je vybavena nástavbou v podobě jednoramenného nosiče kontejnerů značky Meiller, která vyniká svou spolehlivostí a odolností. Hákový nosič kontejnerů přináší inovativní konstrukci s optimalizovanou hmotností, pevností a kompaktní konstrukční výškou 245 mm, což umožňuje efektivní manipulaci a maximální využití prostoru.

Základní rám z robustních ocelových nosníků v uzavřeném profilu zajišťuje vysokou odolnost, zatímco teleskopický hákový výložník s přesně frézovanými vodicími drahami a nabírací hák s gravitační blokovací západkou garantují bezpečnost a snadnou manipulaci s kontejnery. Maximální délka přepravovaných kontejnerů činí 6500 mm. 

„Záměrně jsme vybrali elektrické vozidlo, abychom eliminovali nevýhody vozidel s naftovými motory při provozu na krátkých tratích. V místě nasazení budeme rovněž profitovat z nulových emisí vozidla, čerpání vlastní elektrické energie vyrobené v místě, ale i jeho bezhlučného provozu,“ říká Maroš Škvara, manažer provozu dopravy a mechanizace společnosti Pražské vodovody a kanalizace, a.s.

zdroj: tisková zpráva

39 Comments on “Pražské vodovody a kanalizace rozšiřují vozový park o elektrickou Scanii”

  1. V České republice se otevřela zadní vrátka pro registraci vozidla Tesla Cybertruck v EU!!
    Orgány EU požádali příslušné úřady v ČR, aby vyšetřily podvodné (?) zaregistrování T. Cybertruck pro provoz na pozemních komunikacích. Obávají se precedentu. Prý byla uvedena špatně max. hmotnost místo 4t jen 3,5t a možná ještě něco.
    Přiznejte se! Kdo to byl?!😁😆

                1. Ty s tvojí logikou „Nebudu pít kafe“ – „Ale v létě sis jedno dal“ něco chápeš jen těžko.
                  Co se týká demokracie v Bělorusku, je na tom určitě lépe, a celá země je v záviděníhodném stavu, v porovnání se sousední diktaturou v Malorusku.

  2. Pamatujete jak si tady nedávno Runner usíral blahem, že budou nová cla pro čínské EV likvidační?? 😉Tak má zase smůlu:
    BYD, MG, Mini a Volvo oznámili, že nepromítnou nová cla do ceny vozu a do konce roku 2024 nezdraží (u MG je to starých 10% + nových 35%!!). A je pravděpodobné, že nezdraží ani příští rok a urychlí plánované montovny v Evropě.
    Volvo se začne vyrábět v EU v první polovině 2025, Mini v Anglii od 2026, ostatní se uvidí…
    Už jsem skoro rozhodnutý, že moje příští auto bude nějaká čína. Za prvé je to rozumné a taky protože nemám rád, když se mnou chtějí páni vorat.🖕😝

    1. On ucurava blahem neustale, protoze vecne lze a mysli si jaky je genius.
      Ja od dinosauru urcite zadne auto nekoupim, i kdyby bylo EV. Tech jejich lzi mam plne zuby a nehodlam je za to jeste odmenovat. Pokud, tak by to byla asi zase Tesla, tentokrat Y. Trojka byla skvela ve sve dobe, ale Y je lepsi. Teslu muze trumfnout zase jen Tesla. Treba bude A-cko nebo 2-ka take dobra. Klidne to muze jeste par let trvat, mam zatim vystarano. Leda ze by me nekdo sestrelil nebo ja nekde vypadnul do pole. Ze SEXY CARS zustava volne jen A-cko. Vse ostatni je uz obsazene. Jen ten Musk me dela tezkou hlavu.
      S Model S
      E Model 3/E
      X Model X
      Y Model Y
      C Cybertruck
      A Model A/2 zbyva
      R Roadster
      S Semi

      1. S Model S – pěkný ale nekvalitní veterán
        E Model 3/E – hnusné a nekvalitní auto
        X Model X – hrůza pro pár narušených jedinců
        Y Model Y – low-cost za cenu prémie
        C Cybertruck – bizarní sběratelská záležitost
        A Model A/2 zbyva – šestkrát slíbený jednorožec
        R Roadster – přestavěný aku vysavač
        S Semi – koncept vydávaný za auto

  3. Tak se nam ty predpovedi o black-outu splnili. Nasi dezolati meli pravdu, black-out je osemetna vec. Black-out se stal realitou. Akorat se dezolati malinko spletli a totalni black-out postihnul nejvic pokrokovou zem Ameriky. Kuba je totalne bez elektriny. Fabriky, skoly, byty, … vsechno je vypnute. Komunisti se budou snazit aspon o zasobovani nemocnic a potravinarskych vyrobcu. Asi maji na Kube moc OZE, jinak si ten black-out neumim predstavit. Prece tepelne elektrarny vsechny zachrani. Kupredu leva, jinak strelim.

        1. Jasně, ale zase je potřeba říct, že ostrov je vždy proti kontinentu více náchylný na problémy s rovnováhou v síti. Decentralizované obnovitelné zdroje by jim pomohli se stabilitou a oni si to taky energetici na Kubě uvědomují. Do roku 2030 měli naplánováno 24% OZE, později navýšili plán tuším na 35% OZE v mixu.
          Bohužel jsou pozadu, ale je dost možné, že se bude angažovat Čína v pobřežní eolice.

          1. je uplne fuk jake je uzemi geograficky, ostrov ci kontinent, zalezi ciste na tom jak je sit postavena a koncipovana, proste Kubanci dekady srali na rozvodnou sit a zdroje na ni napojene, a ted to pocitujou naplno, a dokud tu sit nezacnou modernizovat tak se to nezpelsi, a je uplne fuk jake zdroje na tom budou mit, stabilni sit muze bejt i v pripade ze je na ni jen ze 100% OZE, ale musi tomu bejt uzpusobena a musi uzivatele na ni respektovat urcita pravidla

            dnesni komuniste a socialiste si neuvedomujou, ze komuniste a socialiste v minulem stoleti i neco staveli a meli i nejaky vyvoj zamereny vuci zapadu, ti dnesni se vesmes jen odvolavaj na to jak tehdejsi komuniste a socialiste budovali, ale uplne zapomeli jak to budovali, takze nebuduji a jen se na ne odvolavaj

            kontinent jako treba Evropa ma jedinou vyhodu, ze je zde mnoho energetik ktere jsou propojene a umej v pripade potrebi pomoci nebo se odpojit pri problemu ktery nejde zvladnout, Ceska energetika se umi i izolovat, pokud CEPS shleda ze se CR odrizne, tak do cca 3 minut muze bejt CR izolovanou energetikou kde nejde preshranicne ani wattik, mame na to na prezhranicni VVN obri trafa ktera nam to umej zajistit, takz epokud by na preshranicnich vedenich doslo k extremnimu podpeti neboi prepeti ktere neni slucitelne s fungovanim CR site, do 3 minut se CR izoluje a bude spolehat jen na zdroje na uzemi CR

            1. Není to jedno a důkazem jsou přeshraniční vedení. Kuba je navíc energetický trpaslík, vypadnutí jednoho významného zdroje může ovlivnit celou síť.
              A není všechno špatně v Kubánské energetice. Např. mají 100% elektrifikaci domácností a to je ve střední a jižní Americe dost rarita.

            2. S temi komunisty a socialisty a podobnym xindlem mate pravdu. Ale ty trafa na hranicich maji jiny ucel. Maji nas odstrihnout od levne elektriny aby monopol zustal pro vyrobce elektriny zachovan. Pokud se nemylim, tak jsou jen na hranicich s Nemeckem a z Nemecka nam hrozi to nejmensi riziko nad- nebo podlimitnich stavu. Jsme dojne kravy nasich elektrobaronu a oni nas temi transformatory zavreli do jeste tesnejsi ohrady.

        2. Na Kubě jsem byl před pár lety a výpadky jsou tam běžné. Příčiny jsou dvě. Zaprvé nedostatečná výroba, která není schopna pokrýt dobu zvýšené spotřeby i několik hodin denně. Druhou příčinou je stav distribuční sítě, které připojování FVE dalo poslední ránu.

          Zjednodušeně – mají málo výroby a rozmr***i si síť solárama.

          1. byl jsem na Kube vloni, a OZE tam naopak zajistuje ze v danych oblastech dal fungujou ikdys zbytek Kuby je ve tme, nas „hotel“ za celych 16 dni/noci nemel jedinkrat vypadek elektriky, pritom za tech 16 dni tam bylo bezne ze u obchodniku o ulici vedle vypadla elektrika treba 3x za den a to klidne i na 2-3 hodiny

            pises opet totalni nesmysly k tematu o kterem vis naproste hovno

            1. Váš hotel byl připojen na fázi, která se vypíná poslední. Se soláry to naprosto nesouvisí.

              Co se týká solárů, rozpad sítě tam způsobují běžně – Kuba je totiž nudle a zatímco hlavní zdroj je v jednom místě, soláry jsou po celé nudli. Na propojích mezi regiony ale i lokálně pak se pak střídá podpětí s přepětím a výpadky jsou na každodenním pořádku.

              Soláry situaci sítě v havarijmím stavu ještě výrazně zhoršily.

Napsat komentář