PRAXE: Elektromobilem Hyundai Ioniq Electric do Rakouska

redakce - 15 Březen 2019

Petr Beneš je spokojeným uživatelem elektromobilu Hyundai Ioniq Electric. Už dříve se s námi podělil o své zkušenosti z cesty do Alp, které nyní doplňuje o další zajímavý výlet.Elektromobil Hyundai Ioniq Electric u pomalé nabíjecí stanice v Rakousku

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric u pomalé nabíjecí stanice v Rakousku
foto: archiv autora

autor: Petr Beneš

Rád bych navázal na článek ZKUŠENOSTI: Elektromobilem Hyundai Ioniq Electric do Alp a zase zpátky, kde popisuji svoje zkušenosti z cest do Alp elektromobilem Hyundai Ioniq. První zimní cesta byla trasa Brno – Bruck an der Grossglocknerstrasse/Zell am See a zpět. Únorová cesta byla Brno – Flachau a zpět, jedna cesta je kolem 540 km. Jedná se o přibližně stejnou vzdálenost, jako do Brucku.

První cesta byla částečně negativně ovlivněna pár problémy s nefunkčními nabíječkami, což mě však neodradilo od další cesty. Na tuto cestu jsem již byl na nabíjení více připraven díky předchozím zkušenostem. Nabíjení jsem měl opětovně pořešené přes aplikaci od EnBW – prodloužili akci, kdy jakékoliv nabití na DC bylo za 2 EUR.

Nebýt této akce, tak pro cesty do Rakouska stačí pouze karta (a aplikace) od Wien Energie; umožní aktivovat drtivou většinu nabíječek a cena je 1,6 EUR za každých započatých 10 minut nabíjení. Navíc síť Ionity je v Rakousku dostupná na hlavních tazích, tam se dá bez problémů nabít také. Nabíjení stojí stále 8 EUR za jakékoliv množství nabitých kWh.

Na druhé cestě jsem se coby elektromobilní nadšenec zaměřil na rychlost, spotřebu, dojezd podle počítače, délku a profil trasy. Plánovaná trasa spolu se zobrazením nabíječek je níže na mapě spolu s profilem trasy. První nabíjení ve Stockerau, potom ve Wieselburgu, Gmundenu; poslední nabíjení v Anif jsem naplánoval jako “bezpečnostní” nabíjení, abych měl rezervu na závěrečné stoupání do Flachau. Plánování jsem dělal v aplikaci Plugshare.

Trasa cesty elektromobilem Hyundai Ioniq Electric

Trasa cesty elektromobilem Hyundai Ioniq Electric (klikněte pro zvětšení)
foto: archiv autora

Profil převýšení trasy

Profil převýšení trasy (klikněte pro zvětšení)
foto: archiv autora

Celkový pohled na cestu, nabíjení, profil trasy (celkové stoupání nebo klesání) nejlépe poskytne tabulka níže.

Přehledná tabulka shrnující cestu

Přehledná tabulka shrnující cestu (klikněte pro zvětšení)
foto: archiv autora

Je vidět, že rychlostní omezení kolem Linze a Salzburgu má pozitivní vliv na spotřebu. Trasa Wieselburg – Gmunden je s více než 200 metrovým převýšení nahoru. I přes to omezená rychlost kolem Linze srazila spotřebu na cca 17,4 kWh/100 km. Obrácená trasa Gmunden – Wieselburg je s celkovým klesáním cca 200 metrů a spolu s omezenou rychlostí u Linze průměrná spotřeba byla pod 15 kWh/100 km.

Příjemný šok mně způsobila cesta zpět hned na začátku. Trasa Flachau - Salzburg je výrazně z kopce. Navíc díky rychlostnímu omezení na 100 km/h na delším úseku trasy tak po 70 km jízdy ubylo 29 km dojezdu, auto bylo také navíc vyhřáté na kabelu před cestou.

V případě nabití na 100 % ve Flachau bych dojel až do Gmundenu bez zastávky v Salzburgu (před odjezdem jsem nabil na 78 %). Ale syna některé nabíječky potěší, jako třeba právě ta v Salzburgu, která je vedle restaurace Burger King. Mě však nepotěšil pohled na nabíjecí konektor v Salzburgu.

Poničený CCS konektor v Salzburgu

Poničený CCS konektor v Salzburgu
foto: archiv autora

Dále jsem nechtěně nabil více ve Wieselburgu a tak jsem mohl vyzkoušet větší rychlost po dálnici do Stockerau, aniž bych měl strach, že budu mít malou rezervu dojezdu. Rychlost nabíjení byla na všech nabíječkách srovnatelná – do 82 % kapacity baterie se nabíjelo rychlostí přes 7 kWh za 10 min; poté se rychlost snižovala, což je však dané omezením ze strany auta.

Jezdím většinou tak, aby zbylo kolem 30 km dojezdu, kdyby byly nějaké problémy na nabíječce a bylo nutné jet na jinou nabíječku. Plánovali jsme lyžování i na ledovci Dachstein. Poznamenal jsem si kapacitu baterie a dojezd při cestě na Dachstein i zpět do Flachau (celkem 78 km).

Bohužel nemám údaje z úplného začátku stoupání Alpenstrasse, mám je jen od Mautstelle (mýtnice). Cestou nahoru od mýtnice na parkoviště u lanovky - což je 6 km - klesla kapacita z 80 % na 56 % a dojezd klesl ze 125 km na 85 km.

Cestou dolů se kapacita díky rekuperaci zvětšila z 56 % na 61 % a dojezd se zvýšil z 98 km na 105 km. Skutečně, počítač při dojetí ráno nahoru na parkoviště ukázal dojezd 85 km a po zapnutí auta jak jsme chtěli jet z parkoviště odpoledne zpět, tak ukázal 98 km dojezd.

Je to kvůli tomu, že při cestě nahoru počítač předpokládal, že ještě pojedu dále a při výpočtu dojezdu bral v potaz zvýšenou spotřebu cestou nahoru (celkové převýšení přes 450 metrů). Zatímco při odjezdu již dopočítával dojezd dle dlouhodobé spotřeby, která je menší, než spotřeba cestou nahoru na parkoviště.

tabulka Rakousko

foto: archiv autora

Při cestování elektromobilem je třeba si uvědomit, že je nutné brát v potaz i vliv počasí. Palubní počítač ukazoval teoretický dojezd při plném nabití auta ráno při minus 6 stupních jen kolem 150 km! Ze začátku jsem se vyděsil – pojedu zpátky přes mnohem víc nabíječek?

Nebylo to samozřejmě potřeba, neboť ta nízká teplota byla pouze v místě pobytu. Typický dojezd v zimních měsících mám na Ioniqu na plné nabití cca 190 km. Počasí bylo většinou jak na cestě tam, tak na cestě zpátky kolem 4-6 stupňů, mírný takřka neznatelný vítr.

Pohled z čerstvě urolbované sjezdovky na vrcholovou stanici lanovky na Dachstein

Pohled z čerstvě urolbované sjezdovky na vrcholovou stanici lanovky na Dachstein
foto: archiv autora

Nejen tato cesta mě přesvědčila, že cestovat elektromobilem na delší vzdálenosti lze bez problémů. Ano, je třeba cestu naplánovat a vědět, kde budu nabíjet. Díky cestám elektromobilem jsme viděli mnohem víc jiných míst, než když jsme jezdili jen po dálnici. Například v Gmundenu mohu doporučit příjemnou procházku po promenádě jezera s výhledem na zámek Orth (někteří si možná vybaví seriál Zámecký hotel Orth).

Čtrnáctiletý syn mě překvapil, když sám od sebe řekl: “… elektroauto je fajn, je tiché, plynulé, ekologické. Jen cesta trvá delší dobu, ale to nevadí, vidíme toho víc …”.

Další cíl pro delší cestu s Hyundai Ioniq? Letní přejezd Grossglockner Hochalpenstrasse v Rakousku. Výškový profil cca 85 km trasy je stoupání cca 2500 metrů a stejný počet metrů klesání. Chci vyzkoušet úbytek dojezdu při cestě nahoru a rekuperaci při cestě dolů. Vím, že to auto v pohodě zvládne.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavý popis, že už to docela jde. Vzpomněl jsem si na jednu starší reportáž s Peugeotem Ion do Španělska. To je teprve dobrodružství, s tímto Ioniqem to už skoro vypadá jako se spalovacím autem :-)

elektromobily.webnode.cz/news/elektromobilem-6600-km-k-mori-do-spanelska-a-zpet-za-1300-kc/

Jen poznámka k těm zastávkám a poznávání nových míst. Taky v posledních letech absolvuji výlety a dovolené i autem, po Evropě. A taky nespěchám a je mi jedno, jestli do cíle první den dorazím odpoledne nebo večer. Po cestě se zastavíme, když je něco zajímavého, nebo na jídlo, procházku města a pod. Ale velký rozdíl oproti EV je (zatím) v tom, že mohu zastavit kdekoliv a nemusím tam, kde je nabíječka. V tomto ohledu je cestování s klasickým autem svobodnější, nemusím se přizpůsobit. Takže není to tak, že kdo cestuje se spalovákem, nepoznává nová místa a jenom frčí dálnicí, záleží na každím, jaký má styl cestování. Rozdíl je v tom, že s EV ty nová místa poznávat musím, se spalovákem mohu, když chci.

Úplně jiné je to, když jedu pracovně, tu samou trasu třeba po sté. To jsem rád, že jedu, nemusím zastavovat a jsem v cíli co nejdříve, klidně i 500 km v kuse.

Obrázek uživatele Radovan

Cestovatele pana Rajcha s Ionem do Španělska můžete vidět na Amperu v Brně na stánku ASEP (společný stánek s časopisem Elektro a trh v pavilonu P). Ale už ne s Ionem. Ten skončil v půjčovně Emuj.cz. Dokonce ani s jeho Nissanem Leaf 1.generace, ten sedlá jeho paní. Bude tam s Nissanem Leaf 2.generace. Holt vývoj nezastavíš, jak říká známý film.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

... a dneska v sest vecer nabijel v Brne na Osove?

Obrázek uživatele Kuk

Dneska jsem viděl stříbrnýho Leafa 2 na dálnici směr M. Boleslav. Pro mě je to vždycky svátek, když uvidím elektroauto v provozu a zahřeje mě to u srdíčka. Zase tolik jich nevidím jako ostatní. Zbytek spalováků a tankovaní u pumpy mi připadá jak ve smradlavým špinavym skanzenu.
Díky, že jste.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak si EV kup a můžeš se hřát každý den pohledem do garáže :-)

Ale chápu tě, taky jsem "socka", kupuju ojetiny a na drahé EV nemám.

Obrázek uživatele Kuk

Koupím volítanýho hybrida.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vždyť jo, taky jsem koupil volítanýho hybrida. Pár let poslouží a pak se uvidí, jak budu lítat, jestli bude na to stačit elektrika. Pokud jo, tak koupím volítanou elektriku :-)

Obrázek uživatele Kuk

off

Hjundaj asi zaříz elektrickou Konu. Produkce jde k nule.
https://insideevs.com/hyundai-reduce-kona-electric-production/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jediné možné správné rozhodnutí. Ještě by měli zaříznou tu vodíkovou vobludu, a vrátit se s tím nejdřív v příštím desetiletí v dálkové nákladní dopravě.

Vy už s tím autem můžete jet kamkoli bez omezení vzdálenosti a vždycky to zvládnete. Krásná ukázka jak se to má dělat. Stačí vybrat auto splňující potřeby a všechno ostatní je v klidu a bude jen lepší.

---

ecotaxiolomouc.cz

Pred par mesici jste tady mel clanek o vasich elektrotaxi. Ted mate mnohem vic kilometru na vsech autech. Nechcete zkusit pokracovani vaseho clanku - at vidime, jak dostavaji elektra zabrat v taxi provozu? Proste nasdilet zkusenosti.

Cesty jsou zvladnutelne diky PlugShare/Chargemap aplikacim, kde se da podivat na nabijecky, jejich operatory. Dale je dobre, ze v Rakousku je roaming, takze staci jedna karta (mam sice Ella, ENV, Wien Energie), ale pouzil jsem jen Wien Energie. Nevim, jak v Italii - Dolomity jsou super v lete, ale nevim poradne operatory. Ale vite co? Syn se chce podivat do Pripjati (Cernobylska elektrarna). Kdyz jsem zkusil naplanovat cetu, tak to bych nedal - na Ukrajine je dost Mennekesu, ale malo DC. Tam tam bych nedojel :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co se AT tyka, jsou tam hodne zastoupeny DC stojany s operatorem Smatrix, ktery je z meho pohledu tam nejdrazsi.
Byl jste i na techto nabijecich mistech a fungovala karta WienEnergie? Predem diky.

Smatrics se nekamaradi s tradicnimi distributory elektricke energie, neni zahrnuty v narodnim roamingu. Ano, maji hustou sit, cenove jsou vyssi. Ja na cestach do Alp vyuzil EnBW - nemecky dodavatel energie s roamingem v Rakousku a Svycarsku - ale roaming v Rakousku je s EnBW bez Smatrics.

Obrázek uživatele Radovan

Ukrajina je opět dále, než zaprděná a do sebe zahleděná ČR. A to tam je občanská válka a část země okupují rusáci. Už pár let tam mají zákon přikazující každé benzínce mít nabíjecí místo. Obvykle to řeší obyčejnou deskou se zásuvkami, ovšem vždy červený pětikolík 22 kW.
Takže Tesla, Smart ED a Renault ZOE s velkými palubními nabíječkami jsou ideální nezávislé elektromobily pro elektro cestující po Ukrajině.
My, s elektrickými závisláky na síti rychlonabíječek CHAdeMO a CCS Combo, coby pozůstatků spalovacího myšlení většiny dinosauřích automobilek, můžeme jen tiše závidět. Na Ukrajině si neškrtneme.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele PetrVins

Dokument o naší cestě Nissane Leaf 2018 do Rakouska.
https://youtu.be/C2meawVdSCY

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 30tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Obrázek uživatele Michelin

Díky za obsáhlé video.
Jste fakt nadšenec takovou dálku s Leafem. Ovšem přijde mi, že tomu vašemu se mnohem méně ohřívá při nabíjení baterie a také mnohem méně omezuje nabíjecí výkon. Mě například při třetím nabíjení v jednom dni ačkoli s přestávkami kdy mohla bterka vychladnout nabíjelo auto rovnou jen výkonem 26kW.
Jinak máte prima rodinku a hlavně trpělivou. Já mám ještě děti ve věku, kdy se mi sice netlemí, ale zato se nebojí držkovat, že ta cesta trvá. :-)

Mimochodem u Schweitenkirchenu je těch stojanů pro Tesly 14. Jeden jste přehlédl. Byl za tím co k vám byl bokem.

No a kdy bude ten druhý díl o cestě zpět?

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele PetrVins

Asi mam uz v aute novejsi software. Proto to rychleji nabiji. Toho 14teho stojanu jsem si poto vsiml :-) Ale je to fakt mazec. My nabijeli 3km/min a oni 15km/min a navic vpohode, aniz by se stresovali, ze bude obsazeno. Az mi za 3 roky skonci projekt, tak koupim Teslu Y AWD.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 30tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Obrázek uživatele Michelin

Ja skocil rovnejma nohama do Tesly a az s Leafem jsem si uvedomil jakej je to zazrak. Prislo to v pravou chvili, uz me trochu nektere veci stvali.
No neuveritelnejsi mi spis ted pripada jak dokazal Hyundai vystrelit do sveta na prvni dobrou o tolik lepsi auto nez Nissan.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele PetrVins

Jj, IoniQ je super. Jen ten kufr je nepouzitelnej a chybi autopilot. Kvuli tomu jsem koupil Nissan. Tu teplotu baterky preziju. Na ceste tolik nespechame, a dalku cca 700km jedu max 4x do roka. To je vpohode. Zbytek roku jsem s Nissanem maximalne spokojenej.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 30tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Obrázek uživatele Michelin

Ten prostor mluvi jasne pro Leafa.
Propilot tam funguje taky o poznani lepe, ale autopilot to fakt neni. V trochu prudsi zatacce mi to nekolikrat nezvladl a vyjel do protismeru s tim, ze jak byl za pulkou cary rovnou se vypnul a prestal tocit uplne, takze dost neprijemne.
Taky me zaujalo jak mluvite o tom, ze se podle legislativy nesmi auto rozjet samovolne. No Tesla v autopilotu to tak dela, bez ohledu na to jak dlouho stala.

Jinak jak jsem uz psal. Pri sledovani vaseho videa to takova hruza zdaleka nebyla. Zkusim se zabyvat tim upgradem sw. Muj je ze srpna, vas az ze rijna, takze by jsem mohl mit ten puvodni. Jsem si, ale jisty, ze se vam i mnohem pomaleji ta baterka pri nabijeni ohriva, na coz nebude mit software vliv. Obavam se, ze to muze byt jedine tim, ze clanky uz maji vetsi vnitrni odpor, tedy stihli tu baterku behem pulrocniho predvadeni zku.vit.

PS: Presne jak popisujete nize. Ioniq klickuje od cary k care, Leaf se drzi uprostred mezi nimi jako Tesla.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele PetrVins

ProPilot nepouzivam mimo dalnice. Tam jsou ostre zatacky a je to problem. Pouzivame ho jen na dalnici a jen v 90km/h. Tam funguje bezvadne a zatim nas nezklamal.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 30tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Obrázek uživatele Michelin

Me takhle vyjel do protismeru na dalnici D6 nekde u Brezove na Sokolovsku pri rychlosti 120km/h.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele PetrVins

To se mi taky stalo. Ve 130km/h už to občas nestihne zatočit a v takové rychlosti je to dost riziko. Těch 90km/h je to ideal a pohodové cestování. Když s tím časovým posunem počítáte, tak je to v pohodě. No a největší pecka je to v pomalu jedoucí koloně. To se prostě jen vezete jako spolujezdec.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 30tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Obrázek uživatele Michelin

Jj. V kolonach jsou tihle asistenti neocenitelni.

Mimochodem z Usti je muj tata. Travil jsem tam skoro kazde prazniny. Hlavne v Neznabozich u babicky na chate. Tata je ze tri deti, takze tam mam pribuzenstvo. Predminulou nedeli jsme tam byli Leafem. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Dneska jsem zkouknul video a klobouk dolu, ja mam EV 6 mesicu a najeto 22tis , spalovak uz nikdy nechci ale jezdit po dalnici 90kou za kamionem me proste neprijde bezpecny a je to pro me neprijatelny uplne stejne jako to jak Nissan podelal to prehrivani a nabijeni.

Obrázek uživatele PetrVins

V cem je nebezpecny jezdit za kamionem? Nepredjizdime, nejezdime do leveho pruhu, jedeme na pohodu, pomalu, dostatecny odstup udrzuje adaptabilni tempomat, mam v aute noutove brzdeni a zastavim rozhodne drive, nez 40t kamion. Nevidim v tom zadne riziko. Kdyz je mezi kamionama dira, tak predjedeme a jedem dal 95km/h abysme dalsi kamion nedojeli a zadny nedojel nas.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 30tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Nezlobte se ale 90 kou po dalnici neni na pohodu, to je loudani kvuli dojezdu.
I s karavanem jsem jezdil 110 a byl to vopruz.Ale je to Vas styl jizdy , chapu.
Ja proste jezdiml stylem rychlostnich limitu a pak nabijeni, je to pro me i nas pohodlnejsi ale chapu ze u Leafa to asi nejde.

Obrázek uživatele PetrVins

Me prave ubiji to neustale predjizdeni, zarazovani do pruhu, reseni kolik jede ten za vama, kdy mu uhnout, jestli stihnete vyjet do leveho pruhu nez vas dojede ten co v nem jede. To je hra, ktera me nebavi a je to unavujici. Jedu, nepredjizdim, vezu se a holt prijedeme o 2h dele. Zadna tragedie.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 30tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Co myslite tim "autopilotem"? Ioniq umi udrzovat vzdalenost vozidla pred sebou, kdyz pred nim jedouci vozidlo zastavi, tak se Ioniq zastavi taky. Pro jeho rozjeti je treba jen tuknout do akceleratoru, nebo tuknout do tlacitka tempomatu na volantu. Na dalnici jezdim hodne casto s timto systemem zapnutym. Pokud myslite udrzovani auta v pruzich - tak tam autu proste neverim tolik, jako s udrzovanim vzdalenosti od pred nim jedoucim vozidla -> proste tam mam pocit, ze auto reaguje na kraj silnice pozde, nez moje nervy dovoli ;-)

Obrázek uživatele PetrVins

Nissan umi to stejne a navic fakt dobre drzi stred jizdniho pruhu. To je funkce autopilot. Line asistent je neco jineho. Ten jezdi od cary k care. Nissan fakt krasne ridi sam i volantem. Hlavne v pomalu jedouci kolone je to uzasny.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 30tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za video.
Kdyby se Vám chtělo ještě udělat video ohledně Vaší FVE, tak by to bylo fajn. Jak dlouho už ji máte, typ panelů, orientace, typ měniče, počet fází, výrobce, bližší popis baterií, počet cyklů udávaná výrobcem, na jak dlouho typicky vydrží energie v bateriích bez slunce, pokud budete i ochoten +- i cenu, tak by to bylo fajn. Díky.

Obrázek uživatele PetrVins

Natocim a poslu ;-)

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 30tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Obrázek uživatele honza.t

Chcete se pobavit Zajímavé čtení
Čtyři důvody, proč nemají elektromobily jistou budoucnost
http://www.antimeloun.cz/?p=7365

O autorovi původního článku na blogu lidovky.cz, panu Jaroslavu Stuchlíkovi jsem moc nezjistil, ale majitele domény antimeloun.cz, pana Milana Kabrnu, Vršovická 7/27, Praha 10, bych odhadoval na kategorii lidí, co to dělají za peníze. Normální člověk nebude ani z nadšení pečlivě vybírat staré dezinformační sračky a po šesti letech (článek převzat v květnu 2018) je šířit dál.

Obrázek uživatele Radovan

Někteří lidé jsou prostě jen duševní chudáci. Jiní se zapomněli v minulém století. No a pak je ta nejhorší sorta, prodejní. Ti budou hlásat cokoliv, jen když jim to někdo zaplatí. Vždy si vzpomenu na tu černou krychli z Básníků s nápisem: Tato koule je bílá.....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovan:
Jenže přesně to, co popisuješ, děláš ty sám a někteří další kolem.
Prokazatelné lži, záměrné zkreslování, blamáže - zrovna ty konkrétně ty nesmysly o rekuperaci. Další podobný má nick Kerosin - ten tu fabuluje nesmyslné parametry solárních panelů, popírá nutnost přítlaku sběračú při velkých proudech a napětích atd.

Obrázek uživatele Radovan

Tak se hezky uklidníme a vezmeme si prášíček…..

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovan:
Tvoje typická rekace, když seš bez argumentu - mektání nesouvisejících kravin.

Obrázek uživatele Radovan

Prášíček prosím....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EV je výborné pro trasy, kde se nemusí nabíjet tj. pro člověka,který třeba každý den jezdí 60km do práce a pak jednou za měsíc si udělá výlet do 250km. Takže ev. nabíjí vždy doma. Jak ovšem by měl někde stepovat u nabíječek je to o ničem. EV , které nahradí plně komfort klasického automobilu musí mít pro auto velikosti Škoda Octavia cca 150kWh baterii. Pokud člověk pojede dálku pojede po dálnici, takže spotřeba bude okolo 20kWh/100km a taková baterie zajistí dojezd 750km - což je dost dlouhá vzdálenost na to, aby pak člověk zajel k 300kW nabíječe (kdyby byly) a dal si půl hodiny pauzu, pak nabije a dojede do cíle u nás typicky k moři na dovolenou. Každým rokem se dojezd EV zvyšuje ale 150kWh baterie v EV s cenovkou okolo 500 000 korun není reálné ani ve středně dobém horizontu řekněme 7 let.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jsou ty nesmyslne požadavky na EV, které lidi stále vrší, přestože je neplní ani mnoho současných spalováků.
Např. Mazda 2 má dojezd lehce přes 500 km. A nečiní to žádný problém, protože po 500km stejně potřebuju delší pauzu. K moři na jednu, dvě přestávky - nevidím v tom problém. To znamená, že se 100kW baterkou nebude běžný řidič cítit žádné omezení, které by u nedovolilo vykonat stejné cesty jako se spalovákem. A stejně tak EV může stát i více než 500k Kč, protože za několik let uspoří na palivu statisíce. Takže EV se 100kW baterkou za řekněme 700k je ve "střednědobém horizontu 7 let" celkem reálná záležitost. To je také doba, kdy se EV stane vozem pro většinového řidiče.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Me tyhle komentare serou. Podryvas rozsireni EV. Tak proste priznej ze auto na dalnice ma dojezd 1000km a dalsich 1000km ziska za 10min. Kdo..to chce at si to koupi nema cenu lhat ze to tak neni. Protoze se stridaji ridici a jede se dal. EV nedominune na dalnici - proto je TMS vlastne nesmysl. Nejlepsi EV dnesni doby je imho Soul. Male s malou baterkou ujede 300km lehke dostuone a rychle nabite. Za 10let muze byt jinak ale dnes neni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

300 km neda....

Obrázek uživatele Radovan

Přesně tak. Kupa nesmyslů od lidí, kteří jezdí v příšerně neekonomických sračkometech a plynoprdech jen proto, že nikdo z nich neplatí externatily jejich provozu. Jinak by na ně neměli. Natožpak na to, aby se pinožili denně 60 km s vozem, který má dojezd 10-20x větší. Tedy je v 99% roku nevyužitý. A to už pominu, že minimálně 50% jízd se odehrává s 1 člověkem z 5, tedy 20% využitím. Jenom proto, že jsme si "na to zvykli" a "do Chorvatska musíme na 14 dní jednou ročně". Vždycky se těch lidí ptám, proč nemají nákladní auto, když se jednou za 10 let stěhují. To je zhruba totéž, co to Chorvatsko.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Dovolím, si trochu přihřát polívčičku :)

IONIQ na prodej:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyundai/ioniq/18083932?goFrom=list

To je vas Ioniq, kterym jste jezdil v lednu? Komentoval jste spotrebu, kterou jsem udaval ve svem prvnim clanku z cesty do Alp. Porovnaval jste spotrebu s timto Ioniqem, ktery je na prodej?

Ne, toto je můj druhý. S tím prvním jsem najezdil cca 5-6tkm. Ale byl v úplně stejné konfiguraci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rok starý a 600 najetých km? To zavání průšvihem.

Když na to nemám, tak to alespoň pomluvím že ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I e-Golfy car4way najedou za rok víc. Je to fakt divný.

Kterej blázen by si koupil elektrický auto, nepoužíval ho a po roce ho prodal? To je jak házet peníze do kanálu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co je na tom divného..., kupíte, bouráte, prodáte, ...koupím, opravím, prodám. Koupím, jezdím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No na 51% baterie dojezd 78 km, no potěš.

A jakou máš spotřebu a dojezd ty, když auto stojí s puštěným topením půl hodiny na místě?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Většinou mám spotřebu kolem 1 kWh za 0,5 hodiny stání a topení, tedy ubyde dojezd 7km. Bjorn testoval novou Kiu Niro, ta za 8 hodin stání v noci a topení spotřebovala 7% z 63 kWh baterie. Tedy stání je úplně v pohodě, dojezd to výrazně nesníží.

Při zapnutí studeného auta v zimě startuje spotřeba topení na asi 4kW, pak sice začne postupně klesat, ale po půl hodině stání určitě neukáže palubní počítač dojez menší jen o 7km, protože to topení za tu dobu vezme daleko víc ty brebto ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta původní otázka zněla jinak. odpovím na druhou - po ránu mám auto na kabelu a vytopené, tedy v zimě to topení hned po odjezdu bere kolem 1-1,5 kW. Pokud je auto odpoledne na parkovišti studené, bere sice kolem 3,5 kW, ale jen prvních pár minut, pak to postuně klesá a za 15 minut už jsem zpět na té 1,5 kW. Ovšem tohle je za jízdy, když stojím, tak opět spotřeba na topení klesá a to až pod 1 kW (tepelné čerpadlo).

Auto stálo venku, bylo lehce pod nulou, zapnul jsem si topení a sedačku, chvíli se ohřál, kousek jsem popojel a začal dělat fotky, to celé trvalo +- tu půl hoďku.
V takovém režimu jednoduše IONIQ nemá dojezd 300km a palubní počítač u něj reaguje poměrně flexibilně, takže snad je to takto pochopitelné i pro všechny rýpaly schovávající se za anonymitou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jsem měl půjčený Ioniq od prodejce v Praze Stodůlkách, měl podobný a opravdu reálný dojezd proto jsem se ptal (vadná baterie). Pokud Ioniq reaguje takhle hloupě na půl hodinu stání, pak to chápu. Běžné BEV počítá spotřebu z najetých několika stovek km.

Proč hloupě? Stojíš/topíš/spotřebováváš energii - klesá dojezd.
Stejně funguje i e-Golf 2018, ještě s ním sice nejezdím, protože čekám na doklady, ale pokud auto stojí na místě a topí, tak u něj také padá dojezd na budíkách. A podobně flexibilně reagovala i i3ka.
Podle mě je to úplně v pořádku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když budu stát půl hodiny, tak mi klesne dojezd o pár km, tedy např. při 50% bude svítit dojezd 100km a po půl hodině stání a topení bude dojezd 96 km například. Samozřejmě Ioniq klidně může mít celkový dojezd jen 150 km i když s ním lidi běžně jezdí přes 200km, záleží jak s tím kdo jezdí. No nic zbytečná debata.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ioniq-ky majú už takéto predné masky, alebo to je nejaký tuning?

To jsou nejspíš ty rozdíly mezi východním a západním trhem. Pokud vím, tak u nás nelze objednat střešní okno a taky k autu nedostanete kabel na mennekes.

Obrázek uživatele Michelin

Koupili jsme noveho v CR a mennekes kabel byl soucasti standartniho prislusenstvi.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nové bílé (i v ČR) mají masku nastříkanou černě leskle. Jestli i černé, nevím. Na první pohled má i jiný tvar, ale to je jen odraz (lesk).

Obrázek uživatele Michelin

Koupili jsme v CR noveho bileho a ma stribrnou masku.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

clanok pekny no dokazuje len to, ze auto cisto na baterky je zatial nevhodne pre vacsinu ludi. clovek sa proste musi prisposobit autu. a to je chyba, lebo veci sa maju prisposobovat ludom a nie opacne.
budem sa opakovat no auto s velkou a hlavne drahou baterkou mi je vacsinu casu zbytocne, lebo jazdim kratke vzdialenosti. no raz za cas mi treba spravit viac ako da baterka a uz sa musim prisposobovat. a tak jazdi drviva vacsina ludi. po-pi kratke vzdialenosti a cez vikend na chatu kludne na druhy koniec republiky.

V tom pripade je riesenim auto pozicovna. Ane nie, ludia radsej budu nadalej chrlit sracky do ksichtu sebe a ostatnym pri dochadzani do roboty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

preco sracky do xichtu?
vsak plug-in hybrid je riesenie. rovno aj ioniq. mne sa sice viac pozdava technologia kde spalovak len nabija baterku a nesluzi na pohon (napr nissan e-power) ale vpodstate kazdy plug-in co ma baterku cca 8kWh staci na jazdenie po meste a mimo mesta sa zapne spalovak. a v noci pekne pomaly sa nabije. vyhoda je ked take auto dokaze napajat dom. v case vypadku prudu mas elektrocentralu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To, čo ide z výfuku plug-in hybridu mimo mesto je akože vporiadku?
Netvrdím, že je to zlá technológia, samozrejme je to lepšie ako "čistý" spalovák, ale na BEV to skrátka nemá. PHEV tu malo byť pred 20 rokmi, ked boli baterky v plienkach a viac ako 10kWh sa do auta nedalo dostať, ale v dnešnej dobe ?!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano. lebo to nejde ludom do xichtu. to je tak isto ako uholne elektrarne. tiez nesmradia ludom rovno do xichtu.
ked boli baterky v plienkach tak boli moc drahe. dnesne baterie su prave vhodne do PHEV. ciste EV musia pockat na dalsiu generaciu bateriek. solid alebo li-air o ktorych tu uz roky citame. az ked vaha, zivotnost a cena bateriek bude taka, ze auta budu mat dojaz 1000km potom uz fakt ani spalovak netreba. no bojim sa, ze si este min 20 rokov pockame.

Ty si uplne mimo kamo...
Tie argumenty o PHEV mas zo svojej vlastnej skusenosti alebo len precitane?
Lebo podiel PHEV na autach do zasuvky kazdym rokom klesa prave v prospech BEV.
Tvoje argumenty su samozrejme teoreticky spravne, prakticky tie dojazdy PHEV su uplne o nicom, ked potrebujes kurit v aute tak sa zapne spalovaci motor (takze v zime ked je vzduch v meste najhorsi tak smradis aj ked nechces), spusta majitelov PHEV ho ma len preto "aby boli zeleni" ale auto do zasuvky nepichnu lebo sak na co...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

PHEV je prostě moc drahé a ekolog si raději koupí čisté EV. Když stojí prakticky stejně.

Otázka je až bude zákaz vyrábět čistě spalovací vozy kam to půjde. Myslím že se pak poměr bude obracet lidi co jejsou EKO, ale chtéjí jezdit tak si právě koupí PHEV protože nemusí řešit dojezd .

A lidí co nejsou Eko je výrazně víc , než nadšenců do EV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

PHEV je lacnejsie ako ciste EV.
a presne tak. drviva vacsina ludi nie su EKO.
len sa chcu dostat z bodu A do bodu B. a nebudu sa prisposobovat autu. a tak to ma byt. veci sa maju prisposobovat ludom. nie opacne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte pravdu na Slovensku máte možnost koupit i méně vybavenou verzi , asi proto že máte dotace, u nás je jen s max. výbavou proto je u nás rozdíl ninimální.

Ale v principu jsou za stejný peníze . Myslím to tak že případný zájemce o tyto vozy do zásuvky se cenou řídit nebude.

Je to podle priorit, mě více vyhovuje PHEV proto jsem do něj šel. Už i proto že máme elektromobil a tak jedno auto bez omezení dosahu musí doma být+ na tahání přívěsů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

PHEV není lacinější , jestli tak o 1000 € viz. moje odpověď níže.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je lacnejsie o 2750€ viz moja odpoved nizsie :)
ale hlavne ma neobmedzeny dojazd.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Nemáte pravdu. Asi jediná auta, co se dají v ČR takto porovnat je Kia Niro PHEV od 984 980 Kč a Hyundai Kona 39 kWh od 924 900 Kč.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Niro PHEV vlastním a je to sourozenec IONIQa , takže bych to s Konou moc nesrovnával.

Ideálně porovnávejte se stáji IONIQ elektric je od 919 tis. Plug-in je od 899 tis.

U Kie to je u nás poměrně specifické protože PHEV je max. vybaveno.

Prostě cena za EV ,nebo PHEV je +- stejná, proto dost lidí co chtějí jezdit na elektrinu jdou do EV.

Třeba já mám KIU z německa v max. výbavě "Spirit" se všemi možnými příplatky co jdou v DE konfigurátoru zadat cena 42.280€.

Za tu cenu by možná e-Niro 64 v nějaké nižší výbavě bylo ..

Ale na dovolenou bych si musel půjčovat auto, musel bych zapomenout na tahání vleků - zase půjčování tažného vozu.

Na cestách po čr bych musel řešit dobíjení, které občas atakuje cenu za co jedu na benzín.

Myslím že dost lidí co má auto na ježdění bude uvažovat stejně.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Jak jsem psal níže, snažil jsem se vybrat z alespoň nějak prodávaných aut v Evropě a IONIQ PHEV není ani v tabulkách, kde je jsou na posledním místě auta s prodeji méně než 100 ks za měsíc, takže i kdyby ho prodávali za 100 korun, tak to nemá žádnou vypovídající hodnotu v porovnání cen PHEV/BEV a když píšete, že nelze srovnat ani Niro a Konu, tak potom nezbývá nic jiného, než počkat, protože nemáme už vůbec žádná data.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Se omlouvám ,ale nepobral jsem to s těmi tabulkami . Prodejů

Sem myslel že porovnáváme cenu a užitné vlastnosti.

Že se PHEV neprodávají se nedivím za tu cenu co za ně chtějí to je pro obyčelný lidi co cestují z A do B prostě drahé.

Pro nadšence do EV jsou PHEV zase moc obyčené a se spalovákem.

Ale jako doplněk k elektromobilu druhé auto do rodiny do práce celý týden na elektřinu s možností bezproblémově cestovat kamkoliv je to k nezaplacení.

Ono si dost lidí myslí že PHEV neumí jezdit jen na benzín, ale ono umí úplně stejně jako každé auto, klidně i do Chorvatska na otočku, jen má menší nádrž na 900 Km.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Každý měsíc vychází tabulka 20 nejprodávanějších EV v Evropě, kde na posledních místech už mají auta prodeje okolo 100 ks a Ioniq PHEV se nevešel za žádný měsíc ani do té dvacítky, tzn., že každý měsíc musí mít prodeje menší než 100 ks pro celou Evropu, takže ta cena je nastavena prostě jen tak od oka a je úplně irelevantní, když je stejně neprodávaj. Porovnávat cenu/užitné vlastnosti tedy můžeme až budou porovnatelná auta s výrobou >100 tisíc ks/rok, kde už se dá předpokládat, že cena bude tržní a ne jako u "compliance car" a toho se možná nedočkáme u PHEV nikdy.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

DIKY A MATE ODKAZ?

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

evropské prodeje říjen
evropské prodeje listopad
evropské prodeje prosinec + celý rok 2018
celosvětové prodeje za únor (Hyundai IONIQ Plug-In – 379 ks za měsíc pro celý svět, tedy necelých 13 ks denně)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

porovnavat treba porovnavatelne.
IONIQ PLUG-IN od 32 740 €
IONIQ Electric od 35 490 €
IONIQ HYBRID od 23 690 €

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ioniq PHEV má v Evropě prodeje <100 ks/měsíc, to bych za moc relevantní porovnání nebral. Ale OK, můžeme říct maximálně, že PHEV a BEV jsou na podobné ceně, jenže v minulosti to bylo nastejno s BEV s 20 kWh baterií, nyní se 40 kWh baterií a za 3 roky už budou běžné BEV se 60 kWh baterií pod milion a Plug-iny nemají moc kam zlevňovat (klesající cena baterií se v nákladech projeví minimálně), takže je OK, že tu máme to co je na trhu teď, ale cokoli dalšího nemá už cenu teď uvádět na trh, protože to nemá šanci přežít ani jednu generaci +-7 let.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Ale EV se postupem casu prizpusobuji lidem. Vemte si to z pohledu velikosti baterie a tedy dojezdu: "mestska" vozidla s baterkou ~16kWh - typicky trojcata iOn, Miew, C-zero; "mezimestska" vozidla s baterkou ~28-40 kWh - Ioniq, e-Golf, Leaf, BMW i3; a pak tu jsou "univerzalky" s vetsi baterkou. To vsechno se tady objevovalo plus minus postupne, jak sel kupredu technicky pokrok a s nim ruku v ruce snizovani cen technologii. To, ze nekdo pouzije mestske vozidlo na cestu mezimesto, ci mezimestske vozidlo na delsi trasu - to je vyber majitele vozu. Stejne, jako kdyz nekdo jede na dovolenou na kole, jiny leti. Je to volba kazdeho z nas ;-) Ne vsechno se prizpusobi lidem na 100%.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano postupom casu. zatial su vhodne len na 95% jazd. vo zvysku jazd musi byt nejaky kompromis.
a pritom ja pisem len o tom, ze uz dnes vsetci mozme jazdit na relativne lacnom EV s malou baterkou na 50km co staci na vacsinu jazd a v pripade potreby dlhsej jazdy nabijat baterku za jazdy z benzinu. siet cerpaciek aj rychlost tankovania je uplne vyhovujuca pre vsetkych. tak isto nabijat pocas noci 8 hodin tych par kWh zvladne siet uz dnes pre uplne vsetky auta. take auto splna 100% jazd a je aj lacnejsie ako ciste EV. draha je totiz zbytocne velka bateria.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale kdeby klesal. akurat uz aj ciste EV zacinaju robit automobilky. no PHEV neklesa, ale tiez rastie.
ako podla teba kuri ciste EV ked nema spalovak? preco by tak isto nemol kurit aj PHEV?
okrem toho realita je taka, ze cez mobil 5min pred odchodom das vykurit kabinu aj zahriat baterku na prevadzkovu teplotu. auto je este na kabli takze ti neklesne dojazd.
jak moze byt dojazd PHEV uplne onicom? to akoze mala baterka o vyuzitelnej kapacite 8kWh je nedostatocna na dojazd cca 25km do prace? uplne vpohode aj v zime. a stale mas moznost mimo obce spustit spalovak a dobijat ju. tak ako moze mat PHEV "dojazd uplne onicom"?

Ktory PHEV kuri z baterie?

Cayenne, Q7 Etron...
všechno pochopitelně čerpadlem...

Takze z celej plejady PHEV ste menovali zatial len tri, z toho dva cenovo v nebesiach...
Kolko percent prevadzkovanych PHEV teda moze kurit na bateriu? Vyzera to na zanedbatelne mnozstvo.
Cize v nasich podmienkach takmer kazdy PHEV musi mat nastartovany ICE motor cca pol roka, v severskych krajinach mozno 3/4 roka.

Odporový topení měl Golf i Passat GTE. Krom toho každý Climatronikem vybavený auto má navíc elektrický topení s cca 0,5kW výkonu. Proto trošku topí i zmrzlej diesel hned.
Topit by měla umět i i8..

Prostě PHEV má smysl hlavně u odporně drahejch a složitejch aut, kterejm tím dává dojezd spalováku s bezemisním provozem ve městě. Zatím ideál..

To kurenie 500W co spominate je len z baterie 12V pri nastartovanom spalovaku, I8 patri do kategorie zbytocnych aut.

To, ze podla vas "PHEV má smysl hlavně u odporně drahejch a složitejch aut" dokazuje, ze PHEV nema zmysel, lebo spominane auta nemaju zmysel same o sebe, ci su PHEV alebo nie.

Já s GTE nejzedil, ale mám za to, že odporové topení funguje normálně za jízdy na elektřinu.

To, že Vám nedávají drahá auta smysl, neznamená, že někomu jinému dávat nebudou. Jde o to, že třeba ten Cayenne odtáhne 3,5tunovou loď, jede jako Tesla bez insane modu (ve vyšších rychlostech lépe) a dojede v podstatě neomezeně daleko. A k tomu všemu je ve všech režimech tišší než Tesla. O schopnostech podvozku ani nemluvím.
A to za cenu, která byla ještě do nedávna nižší než Tesla X. Pak je tu taky fakt, že Cayenne s 2,9 V6 biturbo benzínem stojí úplně stejně, jako silnější, rychlejší PHEV s 3,0V6T (pouze jiná verze té 2,9).
A o spotřebě ani nemluvím.

Zrovna včera jsem jel 700km s jednou zastávkou na natankování plus záchod, celkem cca 10 minut. Celková doba jízdy (Italský okresky, Brenner, Mnichov, Plzeň) byla 6h 15 minut včetně menší kolony. Takovouhle jízdou dá TMX kolem 250km. Nabíjel bych to mnohokrát. EV pořád na tokovýhle cestování prostě není. Ale PHEV to bez problému umí a druhý den může "čistě" popojíždět po městě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když padla zima tak jsem byl ze mého NIRO PHEV zklamán, že netopí na baterku, ba dokonce ani nemá PTC jako HEV model.

Nakonec jsem to to pochopil, musí se to brát jako celý uzavřený ekosystém. Když jedu nakoupit 5 Km tak to je otrava když se pouští spalovák, spotřeba trakticky stejná jako bych jet na benzín. Na krátké trasy většinou netopím, stejně by se to nevyhřálo.

Ale v kontextu delší trasy právě že topí odpadním teplem, memá smysl u PHEV malou baterku vybíjet topením a pak jet na benzín.

Já napak vyjíždím na benzín vyhřeju kabinu a přepínám na elekřinu když je vytopeno a současně to topí po dobu cca 10 Km zbytkovým teplem z motoru /má el. pumpu/ a pak se bud automaticky nahodí motor na ohřátí, nebo v kopcích zapínám hybridní pohon. Vysledek je stejná spotřeba jako v létě.

Tímto stylem jízdy vydrží baterka 9 kWh na cca 100 Km + 2-2,5 litru benzínu.

"Tímto stylem jízdy vydrží baterka 9 kWh na cca 100 Km + 2-2,5 litru benzínu."
To jsou pekna cisla.
No - a potom? Argumentem pro PHEV je "neomezeny dojezd", tak mne zajima jakou mate spotrebu na dalnici kde uz vam baterka vubec nepomuze a navic ji "tahate sebou" v porovnani s normalni benzinovou verzi.

Velka skoda je, ze u nas (CZ+SK) nejsou k mani prenosne znacky. Potom vlastnit 2 auta (jedno male do mesta a jedno na trasy) neni zase takove sci-fi. Jenze pojistky prodrazuji i tuto alternativu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pořád i s vybitou baterkou to drží na baterce cca 15-20% a je z toho normální samonabíjecí hybrid s tím rozdílem, že i ta zbytková kapacita je vetší než u hybridu, baterie lépe rekuperuje i dáva vyšší výkony, proože je prostě větší.

I na dalnici jsou kopce je třeba zrychlovat zpomalovat, takže poháhá a to hodně.

Váha PHEV je nižší než u čistého EV bavím se o stejném voze NIRO, takže argument váhy navíc tu není.

Spotřeba oproti nermální benzínové nevím, protože Niro je jen hybrid. S vybitou baterkou mám 3,7-4,5 ekonomická jízda město, nebo mimo město. Dálnice cca 110-120 za 5-5,5 litru. Jídou 130 do 150 např. při předjíždění počítejte že 6 litrů si to vezme,ale to max. víc to už hrozí že Vám vezmou papíry.

Mě tedy žádný takto zvýšený vůz v benzínu a automaTU za tu spotřebu nejezdil ani náznakem.

V Rakusku je mozne mat jednu znacku na dve auta, pricom poistenie s tym tiez pocita - poistuju sa dve auta jednou poistnou zmluvou. Kamarat ma jednu znacku na male mestske auto a zaroven na maly nakladny automobil s korbou (do 3,5tony). Sice to vyzera divne, ked mu pred domom parkuje nakladacik vecsinou bez znaciek, ale v Rakusku je to legalne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslim, že kůriť něje zdravé.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nový Prius a tepelným čerpadlem!

Obrázek uživatele Michelin

Tak cekejte cekejte. My ostatni zatim budeme jezdit. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Praveze cakat musite vy. Obcas na nabijacke. S PHEV nikdy cakat netreba. (5 min na cerpacke sa nerata)
Aj ponuka PHEV je na trhu viac ako cistych EV.
Mna len mrzi, ze su zbytocne zlozite. (motor by fakt mal len nabijat baterku a nic viac)

Obrázek uživatele Michelin

No samozrejme. Prece bez dojezdu 1000km se musi furt nabijet.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Radovan

My s BEV nečekáme. Máme přestávku na jídlo toaletu procházku. To se s návštěvou smradlavého krmítka pro spalováky nedá srovnávat, i když je to (podle Vás) na 5 minut a nepočítá se. Navíc k té rychlonabíječce jezdíme velmi sporadicky, 95% nabíjení se odehrává doma, na firmě, při nákupech, návštěvě kina, když i Váš spalovák stojí na parkovišti a oblažuje okolí stydnoucím motorem, výfukovou soustavou, odpařujícím se palivem netěsnostmi soustavy a (dosti často) etš ještě i kapajícím olejem. Parkoviště jsou toho důkazem.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vy musite ist uplne inou trasou resp riadnou odbockou, aby ste mohli ist na to jedlo(nabijat).
ja si zastavim hocikde, lebo cerpacky su vsade. a presne tych 5 minut sa nerata, lebo tiez jem resp vylucujem :))
a presne o tom pisem, ze dlhsiu trasu ako 50km robim raz za cas. nepotrebujem baterku s vacsim dojazdom. na tych 95% jazd mi staci mala baterka. tak na co kupovat vacsiu? kvoli tym 5% jazd kedy moze byt aj 1000km dojazd malo? to stoji za zvazenie pozicat si auto. no to sa mi krivdi. kupim si auto, ktore mozem pouzivat len v 95% mojich potrieb? a pritom riesenie je uplne jednoduche PHEV.

Obrázek uživatele Radovan

Víte, co je směšné? Že počítáte 100 let vývoje, respektive 30 po Listopadu 89, protože předtím jsme zdaleka neměli jen na území ČR přes 7200 čerpaček, z toho polovinu veřejných a většinu nonstop otevřených 24/7. Takže buďte rád, že to po 3 desítkách let máte. Pokud by elektromobily měly silné palubní nabíječky, baterku 50 kWh+ a všechny hospody, obchody, instituce, firmy, rodinné domky (ale stačily by jen hasičské zbrojnice) daly na zeď červený pětikolík spouštěný vytočením telefonního čísla (systém evmapa nyní), tak se můžete jít se spalovákem zahrabat. Elektro nabije všude, rychle, čistě a jednoduše. Na rozdíl od těch smradlavých krmítek podkopaných nádržemi plnými hořlavin.
Současně si protiřečíte, když píšete, že cestu nad 50 km máte občas. Tak Vám stačí větší baterka, ať nemusíte nabíjet denně a současně zvládnete v pohodě delší cestu. A jezdit osobním autem jako občan nad tisíc km denně? Ano, mohou být mezi námi takoví. Jiní zase jezdí elektrickou hromadnou dopravou i 100 km.
Je nutné si uvědomit, že kromě té složité technologie v PHEV stále taháte dnes a denně celou spalovací mašinerii. Tak to už rovnou je lepší mít tam větší baterku.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nie je to smiesne. ja proste pisem o sucasnom stave. a realita je taka aka je. keby bolo ... ale nie je. keby bol teleport auto by ste nekupili.
ja sa tesim na dobu ked budu len EV. no este nenastal ich cas. ja tvrdim, ze dnes uz nastal cas PHEV.
vobec si neprotirecim. pisem ze mi staci v 95% pripadoch dojazd do 50km. no obcas mi treba viac kedy moze byt aj 1000km malo. takze len za to si kupim auto s baterkou na dojazd 1000km?
nemam problem nabijat kazdu noc. vsak preco nenabijat kazdu noc 8 hodin pomalym prudom ked auto len zbytocne stoji? infrastrujktura to zvladne uz dnes pre uplne vsetky auta.
jazdit nad 1000km ... napr. byvam v KE. potrebujem ist daco vybavovat do BA. to je cca 400km. po BA potrebujem ist na viacero miest a DNES nie je na kazdom parkovisku rychlonabijacka. este v ten den sa potrebujem vratit naspat do KE. to je tych 1000km.
ale to je fakt len raz za cas. kludne by som si vtedy mohol pozicat spalovak. ale to sa mi krivdi kupit si auto co nesplna 100% mojich poziadaviek.
zlozita technologia PHEV... s tym suhlasim. ja chcem, aby motor len nabijal baterku v optimalnych otackach a nic viac. tahnem celu spalovaciu masineriu, ale ta je lahsia a lacnejsia ako tiahnut velku baterku, ktora aj tak moze byt obcas nedostatocne velka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také niečo tu už bolo a ešte je ale sa už nevyrába BMW i3 REX. Dali tam väčšiu baterku cca 40kWh a zistili, že REX je zbytočný.
P.S. KE-BA dám s jedným nabíjaním na Sielnici, kde si dám zatiaľ kávu a oddýchnutý pokračujem do BA. A tam, samozrejme s nabíjaním nemám žiadny problém, pretože si to viem zariadiť a naplánovať. Ide o to, že keď sa chce, tak to ide aj stým, čo máme teraz. Samozrejme, že aj ja by som bol rád väčšiemu dojazdu, ale kvôli tomu si (podľa mňa zastaralú technológiu) PHEV kupovať nebudem. Ten smrad z PHM už fakt nechcem fetovať, úplne sa mi to hnusí keď musím ísť z nejakého dôvodu na smradlavú pumpu. Majitelia BEV mi isto potvrdia, že odkedy jazdia čisto na elektrinu, tak sa im k svojmu oblubenému pumpárovi už nechce ísť :-)
Aby som to zhrnul. Radšej budem častejšie nabíjať čistú energiu ako menej často (ale o to intenzívnejšie) si chodiť vychutnávať smrad na benzínku a potom si to aj dopriať v spalováku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

i3 rex poznam. vyborna technologia. nedavno som objavil nissan e-power. uz 2 roky najpredavanejsi nissan v japonsku. a pritom to nie je ziaden PHEV, ale hybrid s 1,5kWh baterkou. papierovu spotrebu ma 2,9L. realna bude urcite do 4L. predstav si ak by tam dali 4-5x vacsiu baterku a moznost nabijat zo siete. nebolo by o moc drahsie. teda by si ho mohlo dovolit vela ludi. ti by jazdili drvivu vacsinu casu len na elektriku. to by cistote vzduchu v mestach pomohlo omnoho viac ako to, ze si par ludi kupi drahy EV. tak isto ani problem s nabijanim by nebol, lebo pocas noci by sa nabijalo. fakt lacna technologia, ktoru moze mat uz dnes takmer kazdy.
ty si musis urobit malu odbocku nad zvolen. staci jedna havarka a uzavretie cesty a uz mas problem ako sa tam dostat. dalsia vec je, ze sa ti casom moze stat, ze budes cakat kym sa uvolni miesto na nabijacke. nic z toho nehrozi s PHEV. alebo v zime havarka na dialnici a ostanes tam trcat par hodin. zmrznes.
neviem co presne je akoze zastarale na technologii PHEV.
i3 erex ci e-power je, EV ktory miesto velkej baterky spaluje benzin. ziaden iny rozdiel. siet cerpaciek a rychlost natankovania je vyhoda navyse oproti cistemu EV. na cerpacku by si s takym autom chodil fakt len obcasne v pripade dlhych jazd. a este by aj benzin zlacnel ak by po nom klesol dopyt.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"a pritom to nie je ziaden PHEV, ale hybrid s 1,5kWh baterkou."

pardon. nie hybrid ale EV. na pohon sluzi len elektromotor a spalovak len v optimalnych otackach nabija baterku.

Obrázek uživatele Radovan

Jezdit čistě a tiše. A ještě k tomu na palivo, které si vyrábíme čistě a tiše sami. Ale proti gustu, žádný dišputát. Kdo si počká, ten se dočká :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Michelin

Parada. Je dobre sdelit nevericim Tomasum, ze uz to jde a neni k tomu potreba ani 40kWh baterka. Stejne, ale dokud si to nevyzkousi tak to nepochopi.
Skoda, ze Ioniq neni o chlup vetsi, hlavne vyssi. Bylo by to temer dokonale auto.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Tak ono nejde o to, že by to nešlo. Ono by to šlo tam třeba dojít i pěšky.
Kdybych napsal stejný článek se svým naftovým Véčkem, bylo by to stejně zajímavé?
Tady na tom je vidět, že u EV se bohužel musím (zatím) autu přizpůsobovat. V podstatě i z cesty samotné si děláte "zážitek". A dá se z toho vytěžit článek. Což je ale z pohledu elektromobility špatně, protože tím vlastně hlásá, že to co považujete u spalováku za samozřejmost (dojet z A do B), tak u elektromobilu je to dobrodružství.
Když jedu z Plzně do Alp (cca 430 km), tak sednu do Véčka, z Plzně na Rozvadov to valím 140 km/h, v Německu 180-200 km/h kde to jde a za cca 4 hodiny jsem v cíli. Tohle zatím s elektrikou stále nedokážu.

No ono záleží jak kdo chce cestovat.
Jestli sednout a vali v kuse do cílového místa nebo si udělat klídek a tabáček (s děckama v autě) to jinak ani nejde. :)
Když jsem jezdil spalovákem a projeli jsme s ním celou Evropu od Turecka po Španělsko. Tak jsme si také po cestě plánovali delší zastávky, které jsme využili na prohlídku města nebo zajímavosti po cestě a to jsme jich ještě několik minuli (na příště nebo nazpátek). A taky jsem tankoval 5 minut na benzince. Ale můžu říct tedy napsat, že teď je to lepší a jízda s EV mne nijak neomezuje. :)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Jasně, je to o tom, jak kdo chce jak cestovat. Zatím s EV se dá cestovat jak píšete, ale nedá se s tím (zatím) cestovat tak, jak se spalovákem může.

S EV povazuji za samozrejmost dostat se z bodu A do bodu B. Bez problemu. Ze pritom nabijim, to vidim jako bonus. Proc? Odpocinu si, vidim toho z cesty mnohem vic.

Ale jo, když chcete odpočívat a vidět z cesty více, tak to jde. Ale když chci se jen přesunout, protože třeba cestu absolvuji už po x-té a není tam co více vidět, tak to zatím s EV nejde jako se spalovákem.

Obrázek uživatele Michelin

Naprosto s vami souhlasim.
Vase naftove Vecko vazne nikoho nezajima. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Vás to zajímá, když máte potřebu to komentovat. :-)

Obrázek uživatele Michelin

Ja nekomentoval, ale odpovidal.
Komentar by vypadal takto:
Take jsem drive valil dvoustofkou naftakem v pet rano smer Alpy a v devet hodin jsem po 480km uz kupoval skipass. A nebylo to ani Vecko.
Ted jezdim Teslou 400km (uz nemusim az tech 480km, jezdil jsem tam, protoze se dalo zajet kus nahoru na horu a pri stesti, kdyz tam byl clovek vcas chytit flek na malem parkovisti hned u lanovky s kasou) a i malou zastavkou na snidani jsem tam v pul desaty. Nevadi to. Do deviti jsem tam chtel byt vzdy hlavne proto abych chytil nejake rozumne parkovaci misto co nejblize lanovky. Ted uz je mi to jedno, protoze parkuji na nabijecce hned u lanovky. Jasne casem budu tu nabijecku nachazet obsazenou, ale zatim si tu vysadu (i spoustu jinych) uzivam, protoze takovy jako vy cekaji az budou ty bevka pouzitelny...:-D

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Dobře, tak si budeme hrát na chytání za slovíčka. Tak jste nekomentoval, ale odpovídal. Spokojen?

Obrázek uživatele Michelin

V pohode, to byl takovej vtipek.

Jeste doplnim, ze kdyz jsem jezdil tim naftakem, tak jsem se vzdy snazil nekoho pribrat aby jsme jeli ve ctyrech a rozdelili si ty tri litry na naftu. Pak jsem musel brat ohledy na to kdo chce kdy odjizdet. Vetsinou se vzdy nasel nekdo kdo chtel lyzovat az dokud nevypnou lanovky, zatimco ja nejradeji koncim po treti hodine, kdyz uz byva skunce nizko a casto uz je na sjezdovkach stin. No dneska me ta cesta stoji par korun, takze jedeme klidne jen se zenou a nemusime se tak nijak omezovat resp. na nikoho CEKAT.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Tak já jsem blázen do lyží, že tam klidně jedu sám a celou naftu si platím sám. :-)

Obrázek uživatele Michelin

:-)
Tak tomu rikam zapal.
Ja tam jezdim nejen kvuli lyzovani, ale hlavne pro slunecnou injekci, kdyz je u nas dlouho posmourno a proto me to tam pak, kdyz uz se zacne slunce schovavat za vrcholky nebere.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Mám to podobně.
V sobotu ve 4:30 vyrazím z Plzně, v 8:30 jsem nejpozději v Kitzbühelu, hned vyjíždím nahoru a jezdím, dokud je sluníčko. V 16:00 se sbalím a nejpozději v 20:00 jsem doma v Plzni. A na jednu nádrž. A pak na pivo do hospody, kde vyprávím klukům, jak se mi dneska lyžovalo. :-)
Tohle prostě s EV (zatím) nedám ani náhodou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velmi pravděpodobně to nedáte s BEV ani za 10 let bez nabíjení. S nabíjením to nedá ani Tesla S při 140 km/h v zimě.

Obrázek uživatele Michelin

Aaa zase jeden majitel Tesly S nam rika co zvladne a co ne. Dekujeme za “cennou” informaci. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není zač, to je jen pro ty, co si přečetli že TMS má dojezd 400 km :) ano v létě při 100 km/h.

Obrázek uživatele Michelin

A k tomu jste došel prosím jak?
S Xkem v performance verzi (o 3% menší účinnost než u verze 100D) jsem to dal v létě normální dálniční rychlostí (a je to prakticky celé po dálnici) ze Zadaru na supercharger u Mariboru tedy 382km a v baterce mi zbylo 7%, takže bych ujel celkem 410km.
Jednoho jara jsem dal cestu tam a zpět dohromady 310km s tím, že půlku jsem jel po dálnici 130km/h a půlku v Německu 100km/h a přivezl jsem 33%, takže celkový dojezd vycházel přes 465km.
V zimě se pohybuji běžnými rychlostmi kolem 300km.
Tesla S 100D ujede o cca 100km více než já.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Když už jsme u těch rychlostí, když pojedete 180-200 km/h, jak pak vypadá spotřeba? S X-kem nemám žádnou praktickou zkušenost.

Obrázek uživatele Michelin

Ono to hodně záleží na provozu. Když budete každou chvíli za někým brzdit, tedy rekuperovat, pak budete chvíli čekat až uhne a sotva to rozjedete zase za někým brzdit, tak se nic hrozného se spotřebou neděje. Pokud ale pojedete ve 4h ráno na prázdné dálnici tak to samozřejmě poleze nahoru.
O rychlosti 180-200km/h jste tu, ale psal vy. Já když dám 400km za čistý čas jízdy 4h, tak je to průměrná rychlost 100km/h a když mám jen 18km mimo dálnici, kde ale jedu 100km/h (Německo) tak pak fakt na dálnici jet 200 ani 180 nepotřebuju abych toho průměru dosáhl.
Takovými rychlostmi jsem musel jezdit na všech neomezených úsecích, když jsem jezdil tím nafťákem o 80km dál a také za 4h.

Jinak přesné číslo vám psát nebudu, protože jsem ještě nikdy nejel touto rychlostí celou nějakou etapu. Když není hustá doprava, tak stejně máte každou chvíli i v tom Německu nějaké to omezení, plus příjezd k dálnici a zase sjezd, zkrátka se vám to vždy zprůměruje a výledek je pak třeba těch 34kWh/100km.
Kdybych to udělal jako někteří úchylní redaktoři nejmenovaných časopisů při testování elektromobilů, vyjel na dálnici, vynuloval počítač, rozjel to na 200km/h a po pěti kilometrech, (které maximálně se mi podaří tu rychlost držet, protože mi nikdo nezkříží cestu ani nepřijde žádné omezení) jí odečetl tak samozřejmě vyjde nějaká šílenost. V praxi, ale na cestě delší než 200km takové spotřeby NIKDY nedosáhnete (pane anonyme níže).

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Jste tam asi už dlouho nejel. Jedu těch 180-200, abych dosáhl průměru lehce přes sto. Stačí hustší provoz kolem Mnichova a průměr jde dramaticky dolů. A dole za Kufsteinem také rozhodně nejedete stovkou, to je nemožné.
Další teoretická diskuze je zbytečná, jak píšu jinde, můžeme to vyzkoušet v praxi. ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Michelin si to vždycky trochu přikrášluje, když pospíchá v Německu tak spotřeba 34 kWh/100 km není pro TMX problém. Při 180-200 km/h má TMX problém dát 200 km.

Obrázek uživatele Radovan

34+34+34=102. Se 100 kWh baterkou tedy 300 km dojezd není problém. Protože navíc jet 300 km v kuse 180-200 km/h je prakticky nemožné, tak to bude i více než 300 km.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Michelin

Přesně tak, ono to není možné ani teoreticky. Leda v hlavě někoho kdo ještě nemá ani řidičák.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Matematika vám Radovane moc nejde, do nuly nikdo nejezdí a reálná kapacita 100 D je tak 95 kWh a to u nového auta, jinak běžně tak 92 kWh po 70 tis. km.

Obrázek uživatele Radovan

Do nuly jezdíme s manželkou s Iony běžně. Tedy ne do nuly, ale do třech vodorovných čárek, sem tam do oranžové želvičky.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Michelin

No ještě, že vy nám to umíte spočítat. Tak hup do autoškoly, a až ten řidičák uděláte tak si jeďtě vyzkoušet jaké průměrné rychlosti dosáhnete na 200km dlouhém úseku jakékoli dálnice, když se budete snažit udržovat 180-200km/h.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já nejezdím jako prase, takže mám spotřebu 14 kWh :)

Obrázek uživatele Michelin

Slyšel jste někdy o tom, že v Německu je to legální? Takže většina Němců jsou prasata? I vy jeden... ty ty ty.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy neznáte ten holandský vtip "Co je to totální recyklace? Když Němec žere vepřové maso" :)

Obrázek uživatele Michelin

:-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Michelin

No vidite to mame stejnou cilovou stanici, vy to mate sice o 23km dal, ale zase cele po dalnici. Ja to mam k dalnici 18km a s Teslou to davam taky v pohode.

PS: Jinak v te pulhodine, o kterou tam prijedu pozdeji mam jiz vyrizenou snidani a takto rozdelena cesta je mnohem bezpecnejsi.
Zatimco drive jsem si dal po prijezdu dve jizdy a skoncil na snidani, protoze uz jsem to kafe fakt potreboval. V cem je tedy rozdil? V tom, ze Teslou je ta cesta mnohem mensi krec a zalyzuju si uplne stejne.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Ta půlhodina pro mě znamená, že musím vyrážet o půlhodinu dřív. To nechci. :-)
Jinak v pohodě, nemá cenu si tady navzájem vnucovat svoje způsoby fungování. Vy si jezděte Teslou, pro mne by to nebylo (to už bych měl 3 auta, i3 na denní ježdění po městě, Véčko na rodinné dovolené a Teslu S na moje samostatné delší jízdy) a já si budu jezdit delší trasy nafťákem.

Obrázek uživatele Michelin

Takže mi chcete tvrdit, že vstanete ve 4h aby jste mohl ve 4:30 vyjet. Po 4 hodinách za volantem při rychlostech až 200km/h v zimě, kdy se musíte hooodně soustředit nazujete přeskáče, skočíte na lanovku a jezdíte bez přestávky až do oběda?
Tak to mě už opravdu nemusíte o ničem přesvědčovat, protože pak s největší pravděpodobností neříkáte pravdu a to si tu pak i já můžu napsat co chci. Ovšem taková diskuze fakt nemá smysl.
A jestli si to kafe po příjezdu dáte, tak mi řekněte jakej je rozdíl v tom si ho dát už cestou a proč, by jste měl kvuli tomu vstávat o půlhodiny dříve?

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Ano, ještě před 5 lety jsem v klidu vstal ve 4:00, posnídal, v 4:30 jsem vyrazil a za 4 hodiny vystupoval v Jochbergu v Kitzbühlu u lanovky, lyžoval celý den do 16:00 a pak vyrazil domů, abych nejpozději do 20:30 byl doma. Dneska (je mi 43) to už dělám výjimečně. Snažím se aspoň jet ve dvou, ať se můžeme po 2 hodinách vystřídat.
Ale byly doby, kdy jsem sám se Sharanem jel ráno 800 km do Holandska na otočku a ten samý den zpátky do Plzně.
Ale rozhodně si nemyslete, že mi stojíte za to, abych Vás přesvědčoval. Je mi naprosto jedno, jestli mi to věříte nebo ne.
Co se týče té půlhodiny, jednak já radši spím déle (než někde na cestě) a jednak Vám nevěřím, že na plné nabití prázdné Tesly Vám stačí půlhodina. Nehledě na to, že když v půlce cesty budu dobíjet, tak do Alp do Jochbergu, kam jezdím, dojedu s prázdnou Teslou, tam nemají wallboxy, takže ztratím další čas při návratu zpátku, kdy budu muset čekat na začátku cesty a pak ještě v půlce. Takže i kdyby to bylo 3/4 hodiny jedno nabíjení, tak to je pro mne 3x.

Obrázek uživatele Michelin

Co se té cesty týká tak v zimě dám průměrnu rychlostí 100km/h kolem 300km, tedy na 400km, potřebuji cca 133%. 33% nabiju na superchargeru za 16,5minuty. Tedy půlhodinová zastávka na snídani i se sjetím z dálnice a opětovným najetím na dálnici mi dá více než potřebuji abych úplně pohodlně dojel.
V Kitzbuhelu pak parkuji na této nabíjecí stanici:
https://www.plugshare.com/location/102298
což je tuším stejné středisko jako váš Jochberg.

K vašim supermanským schopnostem se vajadřovat nebudu, jen si příště dejte správný nick ať víme hned s kým máme tu čest. :-)
Ne dělám si legraci, taky jsem býval za mlada takový blázen.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Hele, je to krásný číst, "co stačí". Je vidět, že prakticky to moc nejezdíte. Nehledě na to, že v tom Kitzbühlu na téhle stanici je buď plno nebo zase budete parkovat na nabíjecí stanici, což je taly špatně.
Co se týče supermanských schopností, Vy jezdíte pouze s neřidiči, že předpokládáte, že se nelze vystřídat?
A i když jsem dříve jezdil takto častěji a jsem podle Vás "superman", tak se fakt domníváte, že jsem jediný řidič, který zvládne ujet 400 km? Když něco nedokážete Vy, neznamená to přece, že neexistují jiní, co to dokáží. Já také nedokážu uběhnout stovku pod deset, když to někdo dokáže, je snad superman?

Obrázek uživatele Michelin

Aha ja myslel, ze Sharan je auto a on to byl partak se, kterym jste se stridal. Tak to potom jo, protoze jinak by jste byl fakt atlet hodny Olympijske medaile aby jste dal sam na otocku 800km.
Vite co uz to fakt staci. Napadate me tu, ze uvadim nepravdy a sam plkate uplny neuveritelnosti.

A to blokovani nabijecky jsem tu uz s nekym take resil. Jsou tam dve mista a jeste jsem to druhe nezazil obsazene. Az to zaziju samozrejme odparkuju pro dalsiho pripadneho prichoziho, ale zatim pohoda. Jak jsem napsal. Jezdete dal naftakem at si tyhle vysady uzivame co nejdele.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil