Praha má 13 stožárů veřejného osvětlení připravených na nabíjení elektromobilů; může jich být až 6000

V rámci obnovy kabelové sítě pražského veřejného osvětlení vzniklo v pražských Vinohradech 47 nových stožárů veřejného osvětlení. Z nich 13 je připraveno na nabíjení elektromobilů.

Zatím není jasné kdy, jak a kým budou lampy nabíjecími stanicemi osazeny. Připravené už na to ale jsou.
foto: Technologie hlavního města Prahy (THMP)

Třináct připravených stožárů stačí osadit nabíjecím zařízením a mohou sloužit jako AC 22kW nabíječky elektromobilů. Pražský radní Jan Chabr dodal, že časem by mohlo v Praze vzniknout 3000 až 6000 takových nabíjecích lamp.

Jen v příštím roce to bude 350 lamp připravených na nabíjení. Zatím probíhá projektová příprava pro osm lokalit – Lhotka, Veleslavín, Černý most, Háje, Kamýk, Velká Ohrada, Chodovec a Kobylisy.

tisková zpráva

20 Comments on “Praha má 13 stožárů veřejného osvětlení připravených na nabíjení elektromobilů; může jich být až 6000”

  1. Nabíječka je tedy ten malý wallbox nahoře, chápu-li
    Nabíječka je tedy ten malý wallbox nahoře, chápu-li správně. A k čemu je ta americká dvoudvéřová lednice dole prosím? Tam je automat na oplatky a kafe a nápoje, pro elektromobilistu, čekajícího na nabití z toho předraženého červeného pětikolíku? Páč na WC je to zase moc malé. Děkuji za fundované odpovědi s odkazy na obrázky vnitřnosti té americké ledničky.

      1. U ostatnich nabijecich stozaru to vypada elegantne a asi zadne
        U ostatnich nabijecich stozaru to vypada elegantne a asi zadne galvanicke oddelovani tam nemaji. To rozdeleni se bude nejspis vztahovat na rozuctovani. Elektrina pro verejne osvetleni je za hubicku a pro nabijeni bude drazsi. Bude teda extra elektromer. Ale tak obrovsky elektromer byl asi v edisonove dobe.

  2. No to je krása!! 😀 😀 😀 Ještě prosím na to dát
    No to je krása!! 😀 😀 😀 Ještě prosím na to dát matraci a natřít na popelářskou oranžovou, aby si neublížil nějaký čmoud při jízdě na elektrickém skútru po chodníku, a hezky rozmístit po celém centru.

    To Praze zaručeně chybí!

  3. V rámci plánovaných rekonstrukcí. Proč ne. Nicméně
    V rámci plánovaných rekonstrukcí. Proč ne. Nicméně obyvatelé měst mají většinou menší nájezd, takže si elektromobil zatím nekoupí. Na plug-in hybrid to také není vhodné. Je těžké zaparkovat a ještě těžší bude zaparkovat u nabíječky. Pokud by člověk nemohl dobíjet denně, tak výhoda plug-in hybridu padá.

  4. konečně, toto je skutečná podpora, lepší jak
    konečně, toto je skutečná podpora, lepší jak superchargery (ty jsou samo hlavně na dlouhé trasy, pro jiné určení, ale i tak). Do každé ulice taková nabíječka a bude ráj na zemi 🙂

    to ale západní korporace samozřejmě nedovolí, leda za nazi EU ukradené fondy a cena bude vysoká, abychom to zaplatili několikrát, přesně jako IONITY podvod a zlodějna 🙂

Napsat komentář