Povinné ručení pro elektromobil: Co je dobré vědět

S rostoucím počtem elektromobilů na silnicích se zvyšuje také potřeba správného povinného ručení, které pokryje specifické potřeby těchto vozidel. Vzhledem k odlišné konstrukci a technologiím elektromobilů, jako jsou baterie a elektromotory, je nezbytné, aby povinné ručení zohledňovalo tyto aspekty. U elektromobilů mohou tedy nastat určité rozdíly v pojistných podmínkách a cenách.

Článek se zaměřuje na faktory, které ovlivňují povinné ručení pro elektromobily, výpověď povinného ručení a možnosti kalkulace cen pojištění. Dále obsahuje specifika pojištění přívěsného vozíku.

Povinné ručení elektromobilu a jeho specifika

Povinné ručení pro elektromobily se liší od pojištění pro klasická vozidla cenou a také podmínkami a krytím. Elektromobily často disponují moderními technologiemi a specifickými komponenty, což může ovlivnit jak pojistné, tak i proces výpovědi povinného ručení.

  • Cenové rozdíly: Elektromobily mohou mít nižší riziko nehod díky pokročilým asistenčním systémům, což se může odrazit v nižších sazbách povinného ručení.
  • Technická pomoc: Některé pojišťovny nabízejí rozšířené služby, jako je asistence při vybití baterie.
  • Slevy a bonusy: Mnoho pojišťoven poskytuje slevy pro majitele elektromobilů jako motivaci k jejich koupi.

Pro získání aktuálních informací a nabídek týkajících se povinného ručení pro elektromobily je možné navštívit webové stránky www.abcpojisteni.cz, které poskytují srovnání různých pojišťovacích produktů. Tento portál nabízí nástroje pro snadné vyhledávání a porovnávání cen, což usnadňuje nalezení nejvýhodnějšího povinného ručení odpovídajícího potřebám majitelů elektromobilů.

Kalkulačka povinného ručení – anonymně

Nástroje jako například kalkulačky povinného ručení anonymně pomohou získat kalkulaci ceny bez zadávání osobních údajů. Navíc lze získat srovnání různých nabídek a zjistit, jaké možnosti jsou k dispozici pro konkrétní model vozu.

Pojištění přívěsného vozíku

Pro majitele elektromobilů, kteří plánují používat přívěs, je důležité mít na paměti, že povinné ručení nezahrnuje pojištění přívěsného vozíku. Je tedy nutné sjednat další pojištění, které pokryje rizika spojená s tažením přívěsu. Mnohé pojišťovny proto také nabízejí speciální produkty, které zahrnují jak povinné ručení pro automobil, tak i pro přívěs.

S ohledem na výše uvedené informace se může povinné ručení pro elektromobily a pojištění přívěsného vozíku ukázat jako efektivní nástroj pro ochranu řidičů i ostatních účastníků silničního provozu. Při sjednávání pojištění je nezbytné zvážit všechny aspekty, aby bylo možné najít nejvhodnější variantu.

zdroj: placená inzerce

46 Comments on “Povinné ručení pro elektromobil: Co je dobré vědět”

  1. Tak prý Trumpovu agendu pro životní prostředí řídí ropný lobista A.W.
    Ale stejné medium upozorňuje na rostoucí vliv EMa, elektromobilního vizionáře….
    Tak co teď??? Tipuju to na vývoj podobný Norsku a ropným Arabům: Doma v Americe prudký rozvoj moderních technologií (OZE, akumulace, elektromobilita), a export spalovací špíny (ropa, zkapalněný zemní plyn) do vazalských zemí. (EU, Japonsko, Hybridy 😒)..
    Ono těžařům fosilu moc času nezbývá. Stejně jako už je teď jasné, že v podzemí zůstane navždy spousta uhlí, brzy potká podobný osud ropu a plyn.

    1. 😂😂😂 … a proto jeho prvním krokem je okamžité zrušení emisních omezení a odstoupení od pařížské dohody.

      Chápu, že další úder elektromobilitě, jakým je úspěch Trumpa, vás tady na fóru definitivně vykolejil, ale tohle už je fakt křeč, jak se zoufale chytáte čím dál zběsilejších vlastních fantazii. 🤡

      Jste prostě s elektromobilitou v řiti. Deal with it.

        1. Ještě radši doplním: určitou souvislost to má, ale jistě to není v rozporu…
          Pokud myslí tu reindustrializaci vážně, tak to je asi pochopitelné rozhodnutí.
          Vždyť to pokrytectví a alibismus západu ohledně přesunu špinavé výroby na druhou stranu Světa a pak z dálky machrovat, je trapas už nejmíň čtvrt století.

        2. Řehtám se tomu, jak tváří tvář změně kurzu, kdy Trump okamžitě začal dělat kroky k podpoře klasických amerických automobilek a emisní limity posílá do záchoda a zruší dotace a výjimky, blouzníš o podpoře elektromobility, OZE a druhém Norsku. Fakt bizár.
          Tomu konkurují snad jen fandové vyhlazení Ukrajiny, kteří blouzní o další americké podpoře války, přestože se Trump doslova obklopil lidmi, jejichž jednotný názor je poslat bývalou sovětskou republiku do hajzlu. To je taky dobře mimo realitu.

          1. Pro Runnču (?)… A seš to vůbec ještě ty, nebo už máš náhradníka?… Kolik let se už tady dohadujeme, že o mně najednou nic nevíš??
            No dobrá: Nikdy jsem nesouhlasil s žádnou kapitalizací a kšeftařením s průmyslovou špínou. Proč by mě mělo vadit nějaké Trumpovo odstoupení od té korupční šaškárny??
            TRUMP mě vadí s úplně jiného důvodu, konkrétně jak chce pěkně kopat za náboženské fundamentalisty, ale to se vám konzervám asi líbí, né?😇💀
            Pokud jde o jeho sliby reindustrializace USA, nechápu proč si myslíš, že to znamená masovou výrobu veteránů 😁😆

                1. X-Twitter ma zlomek hodnoty Tesly. Pro Teslu nejake dotace a emisni povolenky uz davno nehrajou roli. Ale podporit trumpa, ktery vytvori toxicke prostredi ve kterem bude EV sproste slovo je doopravdy divne.

                2. pro Runnču…. Ty snad na Svět koukáš hmyzím okem, desítky až stovky izolovaných obrázků. Akorát že např. od toho ováda nedokážeš sjednotit obraz…
                  Já netuším o čem se Trump s Muskem domlouvaj, ale nevěřím že by Elon Donalda podpořil, kdyby si myslel že chce směřovat USA do středověku 🤔

                3. Nevim zda si cesky trumpisti uvedomuji, ze trump znamena jeste rychlejsi smrt spalovaku. V Cine se uz evropske spalovaky nedaji prodat. Ted to bude podobne i v USA. trump nasadi vysoka cla a to omezi zasadne evropsky export aut do USA. Jelikoz se tam vozi dosud hlavne spalovaky, tak to omezi spalovaky. Kdyz se bude vyrabet podstatne mene spalovaku ve stavajicich tovarnach, tak diky nizkemu objemu vyroby stoupnou naklady na jedno auto astronomicky. Jsem zvedav, kdo bude kupovat spalovaky, ktere budou drazsi nez EV. trumpisti se budou radovat tak mozna jeste 3 mesice nez poznaji co je ceka.

                4. Máš zbytečné obavy. Evropský automobilový průmysl není ve stavu, aby přežil ztrátu svého hlavního exportního trhu. Jedinou možností, jak zachránit co se dá, bude uvolnit všechny restrikce na vnitřním trhu, tedy následovat USA.

                5. @lavrov42. Nemej obavy… A pak sam mluvis o zachran se kdo muze, situace je katastroficka. A jako recept nabizis zruseni emisnich omezeni. To jako budeme vyrabet auta bez katalyzotoru a zavedeme zase olovnaty benzin? Chlapecku, priznej si, fandil si trumpete a ted te trumpovi pristi kroky desi. Spalovak je na konci sve spinave kariery.

                6. Leodendulo, ale o tom píšu šestnáct let. Elektromobilita není samostatně ekonomicky životaschoný model a stojí výhradně na vynucených ekonomických transferech. Pokud tyto transfery skončí, a je jedno, z jakých důvodů, skončí i elektromobilita.
                  Já si dokážu představit jako velmi realistickou možnost, že USA přistoupí k ekonomické izolacionistické politice a omezí restrikce na vnitřním trhu, což zlikvuduje činský i evropský export do USA. Evropský elektromobil zatížený dodatečným clem nikdy nebude schopen konkurovat v USA vyráběnému spalovacímu autu.
                  Čína, která ekonomicky stále stojí na exportu, se po ztížení exportních možností dostane do ekonomické stagnace, možná i recese. I čínská vláda přestane dotovat elektromobily.
                  A Evropa? Ta na ně nemá už teď, zadlužení roste raketovým tempem a v podstatě na všechno si už jen půjčuje. Hluboká krize klepe na dveře a poslední na seznamu výdajů budou transfery do elektromobility.

                  Druhé období vlády Trumpa s kontrolou amerického senátu i sněmovny bude mít zásadní dopad i na EU. Elektromobilita končí. Bude se dál pohybovat někde na úrovni 5-7% trhu. Syntetická paliva, od března na každé páté pumpě, zajistí optické snížení emisní v dopravě.

                  A vsadím se, že většina co hlásá různé naděje, to sice veřejně popírá, ale uvnitř si to uvědomuje. A víš co – včera na tom e-salonu to bylo na lidech na stáncích poznat. Jako by jim umřela oblíbená tetička.

                7. @lavrov42. EV maji tu vyhodu, ze se do USA i Ciny moc nevyvazi a cla je nijak moc nezasahnou. Tesla vyrabi EV se ziskem, tak to snad dovedou i nasi dinosauri. Ocividne neni nutne EV dotovat, dokazi generovat sluznou marzi 19,8%.
                  Jojo, synteticka paliva, asi podobna pohadka jako H2 auta. Chlacholej se jak dlouho muzes, ale spalovak se zacne loucit. Muzes uz kupovat kapesnicky, potece hodne slzicek.

                8. Jelikož se z prodeje spalovacích aut subvencují elektromobily, což naprosto veřejně přiznává každá evropská automobilka, s útlumem exportu spalovacíh aut nebude na elektromobily. Tak prosté to je.

                  A co se týká tvrzení, že HVO je jako vodík, tak na místní pumpě bude HVO zavezeno po vytočení zásobníků vysokocetanové nafty, někdy v druhé polovině února.

                9. @lavrov42. Ze se EV musi dotovat ze spalovaku je uz znama lez. Bud lzou jako lavrov, nebo jsou neschopny jako ruSSaci. Tesla marze 19,8% patri k nejvyssim v autoprumyslu.

                10. pro Runnču…. Že je elektromobil ,,,,ekonomicky neudržitelný model““ je tvoje super mantra a la Gébls.
                  Ještě jsi nepředložil jediný aspoň trochu zajímavý argument proč.

                  Pro Leodendula… Pořádný smrad z výfuků podle Runnyho plánů, by mohl mít i positivní přínos…
                  Řidiči by dodržovali bezpečný odstup, při dnešním provozu by začal brzy fungovat byznys s gasmaskama, plicní sanatoria by zažily znovu zlaté časy, jako kdysi za tubery….😄

                11. Jo, to jsou dobre obchodni modely. Uz jsem mel strach ze Evropa klekne, ale ted to vypada na boom generovany jedovatymi emisemi. No slava, jsme zachraneni.

                12. Drvoštěpe, asi je zabytečné opakovat tisíckrát vyřčené. Polož si sám sobě otázku, zda se rok 2024 vyvíjí v elektromobilitě podle tvých představ a jaký vývoj očekáváš v následujících letech.

                  Můj názor je, že ekonomické transfery do elektromobility už končí, nebo brzy skončí, a to ze tří rozdílných důvodů.
                  V USA z důvodů trumpovy restrukturalizace ekonomiky a ukončení ekonomiky emisních odpustků
                  V EU z důvodů vyčerpání finančních zdrojů
                  V Číně z důvodů ukončení expanze na exportní trhy

                  V EU budeme v následujích dvou letech svědci těžké krize automotive – zdražovaní spalovacích vozidel kvůli nutnosti kompenzovat ztráty z EV a platit odpustky. Ale nebude to stačit a příští rok nevyhnutelně zdraží i EV.
                  Celý automobilový trh těžce klesne a veškeré výnosy z prodeje vozidel se přesunou do servisní činnosti. Prostě klasická socialistická příkazové ekonomika a její výsledky.

                13. pro Runnču…. OK.. Nejsi schopen dát jediný OBECNÝ argument, proč by měla být elektromobilita ekonomicky neživotaschopná..
                  To já ti dám tři argumenty, proč spalovací era končí:
                  1. dochází ropa
                  2. biopaliva jsou extrémně náročná na pěstební plochu, pesticidy, hnojiva, energii
                  3. čistě syntetická paliva jsou mnohonásobně náročnější na energii než dobíjení baterie elektromobilu
                  Není zač 🙂

                14. Dobře, tedy po tisící první…
                  Elektromobilita je ekonomický nesmysl, protože Západ:
                  1) nedisponuje vlastními zdroji pro výrobu = náklad
                  2) by obětoval existující infrastrukturu a budoval zcela odlišnou = náklad
                  3) by obětoval tržní pozici spalovacích vozidel a budoval tržní pozice elektromobiů = redukce příjmů a náklad

                  Z čistě produktového pohledu se z elektromobilu z pozice Otazníku stal Pes. Tedy produkt byl odmítnut kategorií spotřebitelů early-majority.
                  V důsledku čehož jsme nyní svědky agonie, kdy akceptace trhem se v podstatě zastavila, ideologie se vyčerpala, zatímco negativní důsledky výše zmíněných nákladových faktorů nám rozkvétají do plného květu.

                  Pokud nebude evropský automobilový průmysl následovat USA a bude trvat na ztrátové výrobě Psů, zanikne. Neexistuje jiná možnost.

                15. To nejsou argumenty ale hlouposti, jedna větší než druhá. A bod 3) je dneska už jen vzpomínka a přelud.
                  Mimochodem: Goldman Sachs předpovídá vyrovnání cen spalovák/elektro v EU na rok 2026. Tak bodejť by ne, když v Číně už jsou tam letos.🙂 A pak už to pojede z kopečka🔋🥇

                16. @lavrov42. Ty mas premysleni jako v uzavrene ekonomice RVHP. Jenomze ted mame globalni trh a kdo nabidne neco noveho, ten shrabne vse a kdo lepi na starem, jde ke dnu. Ted jsme ve rozkmitane fazi. Ale zanedlouho kyvadlo smete spalovak do bezvyznamnosti. Tak si jeste uzivej chvilky slavy.

                17. Začalo zavírání fabrik evropských dinosaurů, končí jedna era, můžeme se ohlédnout:
                  Už minimálně 15 roků, ale spíše už 25 let, kráčeli neochvějně k hraně propasti. Je neuvěřitelné co všechno se mohlo udělat a neudělalo. A nevyhnutelnost pádu byla celou dobu zřejmá. Kauza Nokia je proti tomuto bezvýznamná epizodka, ale stejně by mě zajímalo, jaké přesně důvody (ekonomické, psychologické, kriminálně/korupční,…..) k těmto katastrofám vedou…Jako kdyby ta stupidita byl nějaký přírodní zákon… Je to fakt zvláštní 🤔

      1. trump nema jak zrusit emisni limity v USA, to je nefederalni agenda a kazdy stat USA ji ma jinou a jine emisni limity 😉

        a to ze odstoupi od parizske dohody vesmes nezmeni naprosto nic, nezmeni se vubec nic

        budes nemyle prekvapen co v teto oblasti Trump jeste udela, hodne nemyle, proc myslis ze ty cla na Cinu jsou jen ohledne elektromobilu?

        1. No urcite moznosti ma. Vetsina US statu je ted hodne pod vlivem republikanu a jejich zakonodarci mu nejspis vyhovi. trump uz tlaci na Californii aby musela zrusit sve emisini zakony. Obavam se ze ten pablb udela obrovsky chaos a doufam ze ho nakonec budou vsichni zatracovat. Bohuzel to bude pozde. putin se musi obrovsky radovat. Doufam ze se z toho radovani uplne zblazni.

        2. Emisní limity jsou stanoveny na federální úrovni a jednotlivým státům jsou povoleny výjimky. Trump už prohlásil, že tyto výjimky zruší. Což vyvolalo konflikt s kalifornským guvernérem, který s tím ale těžko něco udělá. Skončí to u nejvyššího soudu a ten dá zapravdu Trumpovi.

          hxxps://www.politico.com/news/2024/10/15/trump-california-environment-supreme-court-00183585

            1. zastavovat ho nemuzi, federalni vlada nema jak zrusit jiz prijate zakony , federalni vlad amuze jen neprijmout dalsi upravy a meny, takze jedine co se muze stat ze po dobu pristich 4 let budou mit emisni limity tak jak je maji prijate ted, aby se soucasne emisni limity v CA zmenili, musela by to udelat samotna CA a dat navrh na mene prisne emisni limity a federalni vlada by to musel aprijmout

              aneb bezec zase netusi jak funguji federalni a statni zakony v USA a jak se daji menit, ale ma silene nutkani o tom psat, pritom je to neco co se da dohledat do 10 sekund

  2. Je to dobrej srovnávač a nejlepší na něm je, jak se musí majitel elektromobilu pěkně ponížit a při volbě pohonu elektro zadat nenulový objem motoru v cm3. Paráda. 😀
    To mě snad pobavilo ještě víc, než že za lowcostovou Teslu Model Y je nejnižší nabídka pojistky 56 tisíc, když tedy slíbíte, že budete chodit jen pěšky, a top je pojistka o ČPP za 245 tisíc ročně. Pravděpodobně je v ceně pozlacená urna, až vás to předzpopelní.

Napsat komentář