Povinné ručení na hybridní vozidlo – kde získat nejlevnější pojištění na hybrid

Popularita hybridních vozidel a elektromobilů roste. Dle ministerstva dopravy motoristé jen za první polovinu roku 2021 nově zaregistrovali téměř 3 500 elektrovozů. Společně s vozy na alternativní paliva přicházejí také nové způsoby povinného ručení. Kde získat to nejlevnější pojištění na hybrid? 

Co je elektromobil a hybrid? Elektromobil (EV) je vozidlo poháněné elektromotorem, jež nemá dřívější typ spalovacího motoru. Hybrid je kombinací pohonu na fosilní paliva a elektřinu. Jde o inovativní typy dopravního prostředku, jejichž cílem je omezit jejich provozem negativní vliv na životní prostředí. 

Obliba ekologičtějších vozů globálně roste. Jen v ČR je registrováno přes 8 500 elektromobilů, celosvětově pak 7 milionů. Jejich provoz je výrazně levnější a dosud bylo méně nákladné i povinné ručení. Sjednat pojištění na elektromobily lze např. Na online srovnávači 123ruceni.cz

Nejlevnější pojištění auta předloží online kalkulačka, jež srovnává nabídky jednotlivých pojišťoven. Dosud pojišťovny EV řadily do kategorie s nízkým objemem motoru, zejména díky nízkému zastoupení hybridů v ČR. Nezájem lidí o EV a nedostatek pojistných událostí pojišťovny nestimuloval k vytvoření fixního ceníku pro pojištění auta tohoto typu. 

To se s oblibou elektrovozů rychle mění. Výkon elektromotoru je důležitý parametr ovlivňující cenu povinného ručení, ovšem vliv má i přítomnost baterií, které jsou těžké a zvyšují celkovou hmotnost vozu a tudíž i výši pojistného.

Elektromobilům svítí zelená. Jejich provoz je levný a ekologický. foto: Pixabay

Stanovit odpovídající cenu povinného ručení není jednoznačné také s ohledem na náročnější stanovení ceny auta před pojistnou událostí. Hodnota vozu je totiž ovlivněna aktuální životností baterie. 

Výrobci elektromobilů také z bezpečnostních důvodů upozorňují na nutnost kompletní výměny baterie při autonehodě, což představuje vyšší náklady na opravu. S tím logicky souvisí dražší havarijní pojištění. 

K podrobným studiím a číslům je potřeba analyzovat více pojistných událostí. Ceny povinného ručení se tak ustálí s lety a zkušenostmi, a také s vyhodnocením možných rizik při provozu EV.

Potenciálními riziky jsou vyšší škody na vozidle z důvodů sofistikovanějších technologií. To znamená vyšší náklady na opravy. Zohlednit je potřeba také tichý provoz EV, což může představovat ohrožení chodců na silniční komunikaci. 

V současnosti lze povinné ručení na elektromobil dle online kalkulačky pojištění uzavřít od 2 577 Kč ročně. Ovšem podstatná je beznehodovost, jež výrazně ovlivňuje cenu pojistky směrem dolů. 

Dalšími faktory rozhodnými pro konečnou výši zákonného pojištění vozu jsou typ EV, způsob užití (taxislužba, autoškola, běžný provoz, rozvoz, půjčování), značka a model vozu, objem motoru, fyzická či právnická osoba, věk, bydliště, délka minulého pojištění. 

Příklad nacenění povinného ručení: 

EV pro běžný provoz, Renault Fluence Z.E., rok výroby 2016, motorizace 0,0 (r. v. 08/2011 – dosud, 0 ccm, 50 kW). Fyzická osoba, věk 33 let, bydliště Rokycany. Auto pojištěno od 1. 1. 2021, dřívější autonehody dvě. Roční pojistka 5 172 Kč, měsíčně 431 Kč

Co ovlivňuje výběr elektromobilu a hybridu před běžným vozem

Ve prospěch elektromobilů kromě ekologie hraje technologický pokrok. Rostoucí počet dobíjecích stanic, asistenčních služeb, servisů, prodloužení dojezdové vzdálenosti a rychlejší nabíjení. 

Svůj podíl v rozhodnutí pořídit si vůz s vnitřním spalováním, nebo EV mají také dotace od EU firmám. Benefity jsou osvobození od placení silniční daně, bezplatné parkování v modrých zónách a v dohledné době upuštění od dálničních známek. 

Plnící stanice se rozrůstají po celé republice. S poptávkou roste i nabídka. foto: Pixabay

Podmínkou pro čerpání výhod je registrace poznávací značky. Majitelé elektromobilů obdrží do 15 dnů od podání žádosti SPZ s písmeny EL, a to bez poplatku. Hodnota emisí CO2 nesmí překročit 50 g/km. Nová SPZ má mezinárodní platnost. 

Nejzastoupenějšími druhy ekologických vozů v ČR jsou Plug-in hybridy, BEV vozidla (bateriové elektrické), dále vozy na LPG (zkapalněný ropný plyn), CNG (stlačený zemní plyn) a FCEV (elektrický s palivovými články).

zdroj: placená inzerce

9 komentářů u “Povinné ručení na hybridní vozidlo – kde získat nejlevnější pojištění na hybrid”

  1. Tak jsem si ze zvědavosti zkusil ten odkaz, jestli by náhodou pojistka na můj zlatý kočár nebyla někde výhodnější a ejhle, jakýkoliv BEV od BMW konfigurátor nezná, od Škodovky taky ne a nezná ani značku Tesla. Kdepak udělali soudruzi z NDR při zadání reklamy chybu? 😄 Krom toho dálniční známka pro BEV není třeba, článek je tedy špatný nejen po marketingové, ale i obsahové stránce. Tomu říkám “hodit prachy do kanálu” 😂

  2. Když už spočítat pojištění, tak celé, tedy povinné + havarijní.
    To pak budete čumět, jak „výhodná“ je pojistka takového nového hybridu. Ročně si oproti splováku u stejně vybavené vyšší střední třídy připlatíte 25-30 tisíc. U čistého elektra pak 40 a víc.
    Takže sice ušetříte pár korun na povinném ručení, ale jen v havarijku jste v tom za tři roky na sto litrech.

    Jen aby bylo jasno.

      1. Jelikož vlastním a provozuji desítky aut s pravidelnou obměnou desítek kusů ročně, mám velmi dobrou představu, co je a není demagogie v jejich pojištění, takže kecy si nech na koledu, brzo to využiješ.
        Když jsem ještě bral Superby, tak základ benzín vs. základ hybrid bylo +20 tisíc na pojistce, dnes samozřejmě 25+.

    1. nesmysl, mam komplet pojisteni vcetne havarijka, a s hybridem jsem na tom cenove podobne jako auta v dane cenove hladine od jinych vyrobcu s jakymkoliv jinym pohonem

      zas tady pises svoje vymyslene blbosti 😀

      kompletni pojisteni na Enyaq me spocitali primo v autosalonu levneji , nez jake by bylo na Kodiaq, zvazovana byla u nas doma obe auta a to v dosti podobne cenove relaci, rozdil v kupni cene necela 2%, pojistka pak rozdilna o cca 3 tisice rocne a to ve prospech Enyaq

      1. Ano, pojistka hybridu je stejná, jako u vozidla „dane cenove hladine od jinych vyrobcu“. Ovšem o tom já nepíšu a pokud nerozumíš psanému textu a podstatě příspěvku, nevyjadřuj se k tomu.

        Protože reakce typu „Není pravda, že brambory stojí 29 Kč za kilo, protože banány jsou za dvacku“, je poněkud… jak to slušně napsat… reakce ožraly.

        1. Tohle jsi napsal
          „Když už spočítat pojištění, tak celé, tedy povinné + havarijní.
          To pak budete čumět, jak „výhodná“ je pojistka takového nového hybridu. Ročně si oproti splováku u stejně vybavené vyšší střední třídy připlatíte 25-30 tisíc. U čistého elektra pak 40 a víc.“

          a ja ti napsal ze stejne auto stejne cenove kategorie a tedy i tridy te na pojisteni vyjde uplne nastejno, at ma pohon jakej ma, podobne peniz ena pojisteni zaplatis at je to hybrid, plug-in hybrid, benzinak, naftak nebo elektromobil 😉

          ja si to nechaval spocitat na Kodiaq a Enyaq primo v autosalonu Skodovky a ac byl Enyaq o cca 2% drazsi na nakupce, tak na komplet pojisteni byl naopak o cca 3% rocne levnejsi, porovnani benzin vs. elektrika vysla na pojisteni ve prospech elektriky 😉

          a nemam sebemensi problem zajit treba do BMW a nechat si to spocitat na modelech ktere jsou hybridem ci benzinakem, naftakem primo v jednom konkretnim modelu, a jsem si jistej ze pojistka by opet vysla +- nastejno u podobne drahe X3 treba v benzinu, nafte nebo plug-in hybridu 😉

          pokud si totez nakonfigurujes treba v te tve vyzsi stredni tride, coz je treba BMW 5, opet to bude vychazet cenove na pojistkach podobne at ma jakykoliv z tech pohonu 😉

Napsat komentář