Po verzích sedan a Cross Turismo přichází elektromobil Porsche Taycan Sport Turismo GTS, jehož tvary čerpají právě z praktického provedení Cross Turismo. Další verze v modelové řadě Taycan tak slaví svoji světovou premiéru zároveň se třetí karosářskou variantou.
„Modelová řada Taycan se od uvedení v roce 2019 kontinuálně rozrůstá. Tři karosářské verze našim zákazníkům dávají opravdu široké možnosti výběru,“ dodává Jan Sedláček, výkonný ředitel importu Porsche, společnosti Porsche Inter Auto CZ. „Jako fanouška sportovních verzí mám obzvlášť radost, že se označením GTS může pochlubit i elektrický Taycan. Model Taycan GTS se řadí mezi 4S a Turbo a je pověstnou třešničkou na dortu celé této elektrické modelové řady.“
GTS = Gran Turismo Sport. Od roku 1963, kdy se poprvé představilo Porsche 904 Carrera GTS, mají tato tři písmena pro fanoušky Porsche zvláštní význam. A nyní se označením GTS může pochlubit i plně elektrické Porsche Taycan, které se ve své další verzi představuje na LA Auto Show. S dojezdem 504 km (dle WLTP) tak sportovní elektromobil překračuje magickou pětisetkilometrovou metu na jedno nabití.

Porsche Taycan GTS je všestrannou sportovní verzí celé modelové řady. Jeho 440 kW nabídne impresivní jízdní zážitky zejména v režimu overboost. Při užití funkce Launch Control trvá sprint z 0 na 100 km/h jen 3,7 sekundy (platí pro obě karosářské verze), maximální rychlost dosahuje 250 km/h.
Taycan GTS coby nejnovější reprezentant modelové řady představuje nový, efektivnější koncept elektrického pohonného ústrojí. Tuto evoluci postupně dostanou i ostatní verze modelů Taycan, které tak pro modelový rok 2022 navýší svůj dojezd.
Sportovně laděné GTS je vybaveno adaptivním vzduchovým odpružením Porsche Active Suspension Management (PASM), speciálně naladěným právě pro verzi GTS. Kromě toho dostal sportovní setup též volitelný systém řízení kol zadní nápravy. Modifikován byl rovněž zvukový generátor Porsche Electric Sport Sound, který podtrhuje dynamický charakter GTS.

Výrazným jazykem promlouvá design modelu GTS zvenčí i uvnitř. Černé či tmavé detaily (nárazník, zpětná zrcátka, okenní lišty) jsou tradicí verzí GTS. Hojné užití Black Race-Tex prvků v interiéru podtrhuje elegantní a dynamické prostředí, které vytváří standardní vnitřní paket s kartáčovaným hliníkem v černém eloxovaném provedení.
Taycan Sport Turismo: To nejlepší z obou světů Taycan
Přidání modelové varianty Sport Turismo znamená, že řada Taycan nyní obsahuje tři karosářské verze. Nový derivát je určen přesně pro ty zákazníky, kteří se nechtějí vzdát jak praktičnosti verze Cross Turismo, tak sportovních jízdních vlastností sedanu.
Porsche Taycan Sport Turismo sdílí sportovní siluetu s protaženou střešní linií a funkčním designem s modelem Taycan Cross Turismo. Díky tomu dokáže nabídnout pasažérům na zadních sedadlech o 45 milimetrů víc prostoru v oblasti hlavy. Také zavazadlový prostor narostl významnou měrou, takže celková přepravní kapacita Taycanu Sport Turismo dosahuje přes 1 200 litrů. Na rozdíl od modelu Cross Turismo není Sport Turismo vybaveno off-roadovými designovými prvky.
Panoramatická střecha se systémem Sunshine Control: Průhledně nebo matně dotekem prstu
Efektní panoramatická střecha s funkcí Sunshine Control je nyní novým prvkem extra výbavy pro Taycan GTS. Elektricky měnitelný film z LCD se dokáže v několika krocích zatmavovat dle přání posádky. Pasažéry tak chrání před oslněním, aniž by došlo k zatemnění interiéru.

Samotná panoramatická střecha je složená z devíti segmentů, které se dají separátně ovládat – je to světová novinka na poli automobilů. Volit lze z nastavení jasného či matného a také z mezistupňů polo a tučného zastínění. Starají se o to předdefinované vzory s úzkými či širokými segmenty.
První elektromobily Porsche Taycan GTS a Taycan GTS Sport Turismo se u oficiálních prodejců Porsche objeví na jaře 2022. Další pohonné jednotky pro Sport Turismo budou následovat.
zdroj: tisková zpráva, foto: Porshe
“ Modifikován byl rovněž zvukový generátor Porsche Electric Sport Sound, který podtrhuje dynamický charakter GTS.”
Zoufalství hlukových fetišistů se prohlubuje. Ten strach z ticha a z přirozeného zvuku auta musí být opravdu děsivý. :)))
no teraz pojděme fúplném kljudě … :)))
https://youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1351
Nuda pro evropské komunistické kastráty.
Pro chapy s koulema udělalo teď Porsche Caymana GT4 RS. Začínám po něm pokukovat.
Tyhle hnusný elektrický přiteplený krávy s prdelí okopčenou od Merkelové si můžou nechat.
Beznadějně zastaralý pohon!
Někteří se do nového století nedokážou překlopit. Ale i to se v historii stávalo. Otec synovi řekl, že si ten nový ďáblův vynález koupí jen přes jeho mrtvolu. Tak syn musel počkat na mrtvolu.
Hele vtipálku, raději se pořádně seznam s tím energetickým mixem, ať zase příště nemeleš voloviny.
Teď mi málem zaskočilo… Omylem jsem četl „ohon“ – jako že Runner.😀
Jojo, uz se pripravuje Cayman elektro. Ten GT RS bude nejspis posledni v benzinu ⚰
Fakt? Jedině jestli se nechá VW dobrovolně znárodnit, protože jinak za dva roky končí. 😀 V roce 2019 prodal 11 milionů vozidel, tenhle rok bude rád za 7 milionů. Tímhle vývojem z něj bude za dva roky garážovka 😀
V pripade VW se tomu nerika znarodnit ale zteplit. Na Euru21 se totiz VW prezentoval jako celosvetova duhova buzi firma No1.
jo vlastne letos vsechny automobilky trhaj prodejni rekordy, jen VW ne a ne prodat ty svoje auticka ….:D
runere ty to fakt prestan brat to co beres a vzdycky te to nabudi na psany dalsich a dalsich nesmyslu 😀
Tak namátkou … třeba Toyota.
2019 – 9,6 milionu
2020 – 8,6 milionu
2021 – 9,6 milionu (aktualizovaný říjnový forecast)
Pro srovnání VW
2019 – 11 milonů
2020 – 9,3 milionu
2021 – 7,5 (aktualizovaný říjnový forecast)
Takže zatímco Toyota je zpátky na předcovidových číslech a je docela možné, že trhne prodejní rekord, její eurounijní rival Volkswagen je až po blatníky ve sra*kách.
Dále mrkněme na Stellantis – stejné EU sra*ky, ovšem díky tomu, že ve skupině jsou i neevropské automobilky, srandovně to stačí k překonání prodejů Volkswagenu.
Jojo, příkazová evropská ekonomika ukazuje svoje blahodárné důsledky a průmyslová chlouba Evropy, její automobilový průmysl, jede. Po hlavě do pr*ele.
Toyota nema vubec zadny nedostatek cipu. Nedavno se o tom psalo, ze Toyota ma cipu dostatek. Tak vyberte treba Opel. To je vecny rival VW. Nebo nejakeho Frantika.
Toyota především prodává na trzích, kde nejsou EU regulace a ty ji táhnou nahoru.
Pointa srovnání jedné EU automobilky s jinou EU automobilkou pro dokazování, jak jsou EU automobilky ve srabu, mě tedy uniká.
EU jede v kolejích RVHP. Teď nastane nedostatek, pořadníky, bída. Jako všude v socialismu.
42::Vlk taky sliboval:::runner42 | 24. 01. 2017 12:20
Ve skutečnosti „elektromobilní revoluce“ (jak to tady nazval nějaký snílek) právě skončila, jen pár zabržděných si toho ještě nevšimlo. S totálním rozpadem starých center moci dochází k rychlému zhroucení socialistických systémů, které kromě řady experimentů sociálního inženýrství vytvářely zdání reálnosti elektromobility poháněná nikoliv elektřinou, ale dotacemi.
Zhroucení socialistických vlád v Evropě a USA znamená konec ekonomického nesmyslu zvanému elektromobilita. Takže milé děti pomodlit, vyčůrat a spát::::
David Kolben (runner42)
22. 05. 2019 18:45
TSLA ve volném pádu – 194$
Jedeeeeem 😀
kkk | 22. 05. 2019 19:57
Možná se to blíží k hodnotě, kdy to ve velkém nakoupí nějaký velký investor, třeba jedna rodina co před pár lety skončila s ropou
David Kolben (runner42)
22. 05. 2019 20:01
Chtějí spláchnou nějaké prašule do záchodu?
kkk | 22. 05. 2019 20:35
Nechte se překvapit
Jo to si pamatuju, to ale začalo už v prosinci 2018 a já otevíral short pozici na začátku roku a následoval volný pád Tesly -50%, to jsem se napakoval slušně 😀
Díky za pochvalu.
Myslím, že Art se napakoval víc, a splachování do kanálu se také nekonalo.A co ta Vaše předpověď z roku 2017:::“Ve skutečnosti „elektromobilní revoluce“ (jak to tady nazval nějaký snílek) právě skončila.“Co takhle místo těch trapných úkroků stranou přiznat, že jste naprosto neodhadl vývoj?
Vy jste si nevšiml, že skončila??
Domníváte se, že se potvrdila ekonomická životaschopnost elektromobilu?
Pro mě další pokus o elektromobilitu skončil v okamžiku, kdy skončily první dotační programy a prodeje elektromobilů padly na nulu.
Jak dlouho budou některé socialistické vlády rvát peníze daňových poplatníků automobilkám, aby prodávaly zboží pro které neexistuje tržní poptávka, mě v podstatě nezajímá.
Větší starosti mi dělají celospolečenská následky, které už vystrkují růžky.
42::Tak to každý žijeme v jiném světě.To, že po skončení dotací spadnou prodeje nejen elektromobilů (o „šrotovném“ jste snad slyšel)“na pár měsíců na nulu“, pochopí i průměrně inteligentní delfín. A dotace jsou např. na potraviny, a to ve velkém, a další věci, a voliči s tím většinou nemají problém.Pokud se Vám to nelíbí, založte si stranu, nebo svůj web, a tam se můžete realizovat.
Jojo napakoval ses na těch 2 akciích. To musel bejt neskutečnej vejvar. :)))
Sono Motors včera dokončil úpis akcií na burze Nasdaq
Jak to že tu nebyl článek o SONO MOTORS IPO