Život mnoha automobilů začíná v jedné zemi a v určité fázi životního cyklu se přesouvá do jiné. To platí zejména pro vozy ze západní Evropy.
Vozy ze západní Evropy tvoří velkou část trhu ojetých vozidel ve střední a východní Evropě. Zatímco Německo vyváží nejvíce ojetých automobilů na kontinentu, konkrétní situace se v různých částech Evropy liší.
Průzkum společnosti carVertical, která se zabývá zpracováním automobilových dat, odhalil, z jakých zemí se auta do Česka dováží. Společnost se zabývá riziky, které s sebou dovážená vozidla přiváží.
Německé vozy jsou považovány za dobře udržované
Až 50,3 % ojetých automobilů v České republice pochází z Německa, které má na trhu nejvyšší podíl. Následuje Itálie (11,2 %), Slovensko (8,7 %), Polsko (5,2 %) a Francie (4,9 %). Tyto údaje byly získány analýzou více než 1 milionu reportů z historie. Upozorňujeme, že nemusí odrážet skutečné statistiky registrací v České republice.
„Kupující ojetých vozů vyhledávají vozy z Německa, protože věří, že němečtí řidiči se o své vozy starají lépe než kdokoli jiný. Lidé si myslí, že řidiči na nejrozsáhlejším trhu ojetých vozidel nezapomínají na termíny údržby, provádějí kvalitní opravy a kupují především lépe vybavené vozy,“ říká Matas Buzelis, vedoucí komunikace společnosti carVertical.
Stav vozidla a běžné problémy jsou do značné míry ovlivněny regionem, ze kterého vůz pochází. Vozidla ze severských zemí, jako je Švédsko, obvykle více podléhají korozi kvůli sněhu, soli a mrazu.
Naproti tomu vozy z Itálie nemusí mít žádnou korozi, ale lak mnoha ojetých vozidel z Itálie může být vybledlý v důsledku intenzivního slunečního záření. Obecně platí, že extrémní změny teplot vozu nikdy neprospívají. To vysvětluje, proč Češi milují německá auta. Německo nabízí mírné klima a dobré silnice, což snižuje riziko koroze, vybledlého laku a problémů s odpružením.
Nákup vozu ze zahraničí má svá rizika
Když se auta převážejí z jedné země do druhé, je těžké vysledovat jejich historii. Většina zemí si mezi sebou údaje o vozidlech nesdílí, což znamená, že vůz mohl utrpět závažnou škodu v Německu nebo Itálii, a pak může být prodáván jako zbrusu nový v Česku.
Podle Market Transparency Indexu bylo 51,6 % všech vozů prověřených na carVertical v České republice v minulosti havarováno a 11,4 % mělo stočené kilometry. Tyto statistiky dokazují, že trh s ojetými vozidly v Česku zdaleka není tak transparentní a kupující by si měli dávat pozor na běžné podvody.
zdroj: tisková zpráva
BMW jako obojzivelnik.
https://www.blick.ch/video/aktuell/hier-versenkt-ein-mann-seinen-bmw-hier-versenkt-ein-mann-seinen-bmw-id18379933.html
off
Ti výrobci aut s tím toho nadělají. V Pakistánu vyráběj autobusy na ulici na zemi a taky to jde. 😜😂
https://youtu.be/5lrTLK1sfdQ
Staty skupiny BRICS nas technologicky rozdrti, rikal nejaky dement42. Toto jasne doklada ze uz nas davno predbehli. No reknete, kde v EU najdete ve vyrobe takove CNC kladivo. Ve videu je CNC kladivo zcela bezny stroj. Az v ramci technologickeho transferu z Indie do ruzzka tuto technologii ruzzko plne implementuje do sveho prumyslu, pak uz nam nepomuze ani svecena voda.
Země BRICS v roce 2021 přihlásily větší množství průmyslových vzorů, než všechny západní státy dohromady.
Tak se urychleně prober.
Vsak sem psal ze nas s tou technologii rozdrti. Nauc se cist.
Rozmyslam kde v nazve BRICS vidite P ako Pakistan. Nejako mi to nejde do hlavy. Pakistan je spojenec USA.