Evropské policejní jednotky využívají elektromobily v souladu s požadavky na snižování emisí hluku a znečišťování ovzduší v centrech stále většího počtu měst a regionů.
foto: Hyundai
Stále více policejních sborů v celé Evropě používá ve svých vozových parcích elektromobily Hyundai. Vozidla s nulovými emisemi, mezi něž patří elektromobily napájené jak akumulátory, tak vodíkovými palivovými články, jsou atraktivním řešením požadavků policejních sborů na mobilitu, která splňuje stále přísnější limity znečišťování ovzduší v centrech měst.
K oblibě těchto vozidel u orgánů dohlížejících na dodržování práva přispívají mimo jiné dlouhé dojezdy, úspory nákladů na palivo a – v případě vozidel s palivovými články – rychlé doplňování paliva.
Ioniq pro Policii ČR
Již v červnu tohoto roku získalo Krajské ředitelství policie hl. m. Prahy prvních 20 z celkem 38 elektromobilů Ioniq Electric. Jde tak o další dodávku elektrifikovaných nebo plně elektrických modelů Hyundai pro státní správu. Osmatřicet vozů Ioniq Electric doplnilo dalších 96, které Ministerstvo vnitra do té doby využívalo.
Další fungují ve službách Dopravního podniku hl. města Prahy a Správy státních hmotných rezerv ČR. Státní správa využívá také model Hyundai Kona EV, vyráběný v Nošovicích, který v celkovém počtu téměř třiceti vozů slouží díky centrálnímu nákupu Ministerstva financí ČR i řadě státních institucí, mezi kterými je mimo jiných také Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Následující příklady ilustrují používání vozidel Hyundai s nulovými emisemi v roli policejních vozů v dalších zemích celého kontinentu.
Kona Electric: oblíbená u policistů i běžných občanů
Obchodně úspěšné elektricky poháněné SUV Hyundai Kona Electric je oblíbenou volbou policejních sborů také v zemích, jakými jsou Švýcarsko, Nizozemí, Španělsko a Velká Británie.
Před rokem zařadil policejní sbor kantonu St. Gallen ve Švýcarsku do svého vozového parku 13 elektromobilů Hyundai Kona Electric – pět z nich slouží jako policejní vozy a osm jako neoznačená „civilní“ vozidla.
Policie v St. Gallenu se rozhodla přejít na elektromobilitu, aby ve svém kantonu přispěla ke snížení emisí hluku a škodlivin. Kona Electric byla jediným elektromobilem, který splnil její přísné požadavky na výkon více než 100 kW, dojezd více než 400 km, pořizovací cenu méně než 50 000 CHF a celkovou dostupnost.
Vhodnost modelu Kona Electric k policejní službě testují také policejní sbory v Nizozemí, konkrétně v Amsterdamu, či ve východním a středním Nizozemí. Atraktivitu pro policejní použití zvyšuje dlouhý dojezd a rychlé nabíjení.
Po připojení k rychlonabíjecí stanici se stejnosměrným proudem a výkonem 100 kW se akumulátory nabijí na 80 % za cca 54 minut. To platí pro obě verze akumulátorů, s kapacitou 39 kWh nebo 64 kWh.
Nizozemské policejní sbory chtěly přejít na elektromobilitu z důvodu zvýšení trvalé udržitelnosti policejních aktivit. Elektromobily jsou navíc skvělými hlídkovými vozy, protože zločinci je často prakticky neslyší přijíždět.
Elektromobily Kona Electric jsou součástí policejních vozových parků také ve španělské Valencii, a to v obou verzích s kapacitou akumulátorů 39 kWh a 64 kWh. A ve Velké Británii slouží po jednom elektromobilu Kona Electric u policejních sborů v Sussexu a v severním Walesu.
Hampshirská policie si objednala dokonce devět vozů Kona Electric. Tyto vozy byly do jejího vozového parku dodány začátkem června 2020.
Vodíková mobilita s modelem Hyundai Nexo
Model NEXO, druhou generaci vozidel Hyundai s palivovými články, používají policejní sbory v Anglii a nově také v Německu. Policie v Surrey v jihovýchodní Anglii má ve svém vozovém parku jeden vůz NEXO. Policie v německém Osnabrücku nedávno zařadila do služby policejní vůz NEXO, který jí zajišťuje ještě zelenější mobilitu.
Policie v italském Bolzanu již delší dobu používá hlídkové vozy ix35 Fuel Cell, předchůdce modelu NEXO. A nedávno k nim přidala flotilu vozů NEXO. Jejím úkolem je bezemisní dohled nad hustým provozem na brennerské dálnici s vysokým stupněm znečištění ovzduší.
Sada palivových článků NEXO využívá výhradně vodík a vypouští pouze vodní páru. Díky rychlému doplňování paliva a dojezdu až 666 km tak dokonale splňuje požadavky policejních sborů a současně přispívá k ochraně životního prostředí. NEXO je poháněno sadou vodíkových palivových článků o výkonu 95 kW a dosahuje nejvyšší rychlosti 179 km/h.
Bezemisní jízda s modelem IONIQ
Hyundai Ioniq byl prvním vozem značky Hyundai, nabízeným se třemi verzemi ekologického pohonu, a to hybridním, plug-in hybridním a elektrickým s napájením z akumulátorů. Oblíbený elektromobil si nyní našel cestu do policejních flotil ve španělských městech Guadalete a Bilbao.
Aktuální generace modelu Ioniq má o 36 % vyšší kapacitu akumulátorů než předchozí verze. Díky vylepšené sadě akumulátorů o kapacitě 38,3 kWh nabízí v reálných podmínkách dojezd 311 km.
Hyundai chce do roku 2025 patřit mezi tři největší výrobce elektromobilů na světě. Již dnes nabízí nejrozmanitější řadu elektrifikovaných pohonů na trhu. Ekologická mobilita zrcadlí úsilí značky Hyundai přinášet lidstvu pokrok a zlepšovat kvalitu života. Cílem společnosti je prodávat 670 000 elektricky poháněných vozidel ročně do roku 2025.
No už i u nás jsou pánové bohatší o jedno elektroauto,
No už i u nás jsou pánové bohatší o jedno elektroauto, co máme u nás služebnu ve vedlejším vchodu. Jezdí Hyundaiem ioniq, jsem zvědav jak dlouho jim to vydrží.
Bolo by dobré aby tým arogantom niekto vysvetlil, že keď
Bolo by dobré aby tým arogantom niekto vysvetlil, že keď už sa rozhodli nabíjať na 100% na Lidl free nabíjačke, tak je slušné sa pri vysokom SOC prepnúť na AC a uvolniť DC nabíjanie pre toho, kto vie nabíjať omnoho rýchlejšie, potrebuje to viac ako oni a prišiel si do toho Lidlu aj urobiť nákup, na rozdiel od nich!
OFF:
První recenze ID3 v německém magazínu Auto Motor
OFF:
První recenze ID3 v německém magazínu Auto Motor Sport.
Nekonzistentní spáry v karosérii, špatná kvalita barvy, problémy s elektronikou.
Fakticky ty stejné věci, které se vyčítají Tesle. Tedy až na tu elektroniku.
Vyzdvihují hlavně jízdní vlastnosti. Tedy to samé co u Tesly.
https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/vw-id-3-qualitaetsprobleme-test-verarbeitung-elektronik/
To je naprosto vyloučeno, oni přece vědí jak vyrábět
To je naprosto vyloučeno, oni přece vědí jak vyrábět auta. 😉
Prezdivka casopisu AMS je auto-motor-mercedes. Asi to bude
Prezdivka casopisu AMS je auto-motor-mercedes. Asi to bude pomsta mercedesu za urychleni emobility u VW a pozitivni hodnoceni Tesly.
nj tak hrabe to slušně kdo by si fpráce nechtěl zahrabat
nj tak hrabe to slušně kdo by si fpráce nechtěl zahrabat ;))
https://www.youtube.com/watch?v=v7LsL8BlPOA
jj, Mirďové přibývají jako houby pod papírem …. To
jj, Mirďové přibývají jako houby pod papírem …. To „jako“ bych v podstatě mohl vynechat, rovnítko by bylo vhodnější.
😀 dobrá fotka 😀
Znáte to, jedna fotka vydá za tisíc
😀 dobrá fotka 😀
Znáte to, jedna fotka vydá za tisíc slov 😉