Společnost NetPro systems, která vyrábí baterie na ukládání energie, bude jednou z mála firem, které budou zastupovat Českou republiku na Expu. Letošní ročník mezinárodní výstavy je zaměřen na téma budoucnost energie.
foto: NetPro systems
Plzeňská společnost NetPro systems přitom letos spustila výrobu baterií EnergyCloud, které zajišťují energetickou soběstačnost, a při využití obnovitelných zdrojů i udržitelnost stavu planety. Mezinárodní výstava Expo 2017 se letos koná v kazachstánské Astaně, potrvá od 10. června do 10. září, tedy přesně tři měsíce.
Vláda schválila účast České republiky 30. května, organizačně ji má na starost Ministerstvo průmyslu a obchodu. Hlavním tématem výstavy je letos energie budoucnosti, tedy snižování emisí, zvyšování energetické účinnosti nebo využívání obnovitelných zdrojů. Mezi desítkou českých firem, které jedou na Expo představit unikátní technologie, je plzeňská firma NetPro systems.
Firma letos spustila sériovou výrobu baterií EnergyCloud, které umožňují ukládání energie získané například ze solárních panelů pro pozdější využití. Zajišťují tak energetickou soběstačnost a díky využívání obnovitelných zdrojů šetří planetu i náklady na energie, slouží navíc jako záložní zdroj energie v případě výpadku sítě.
„Možnost účastnit se mezinárodní výstavy Expo je pro nás potvrzení, že naše technologie přináší řešení budoucího získávání i spotřeby energie, a to nejen v domácnostech, ale i ve firmách nebo v celých městech,“ říká Tomáš Jelínek ze společnosti NetPro systems.
Baterie EnergyCloud jsou velmi užitečné v místech, kde je zatím nerozvinutá síť, případně v takzvaných ostrovních systémech, kde je lokalita úplně odpojená od centrální sítě.
Společnost NetPro systems na konferenci v rámci doprovodného programu na Expu představí vlastní řešení řízení sítí, které může využít i přímo Kazachstán. „Astana chce vybudovat hypermoderní síť, která bude navíc využívat obnovitelné zdroje a my budeme moc rádi u toho,“ dodává Tomáš Jelínek.
Kazachstán přitom není první zahraniční trh, se kterým firma jedná o dodávkách plzeňského produktu. Poptávku zaznamenala například z Jihoafrické republiky, z Velké Británie nebo Skandinávie.
OffTopic: Musím se pochlubit, tento týden jsem při svých
OffTopic: Musím se pochlubit, tento týden jsem při svých pojížďkách na nákupy apod. dosáhl s i3 nájezdu 172 km na jedno nabití a zbylo 4,5 % baterie 🙂 To na těch cca 18,5 využitelné kWh jde, ne? 🙂
102Wh/km to je fakt pekne. Pri me cene elektriny je to cca
102Wh/km to je fakt pekne. Pri me cene elektriny je to cca 0,24 h/km.
Jo, já to mám podobné, v NT platím opravdu málo. Jízda
Jo, já to mám podobné, v NT platím opravdu málo. Jízda to ovšem byla taková pohodová městská až vesnická. Průměrná rychlost kolem 40 km/h…
Takovej malej hypermiling 🙂
Takovej malej hypermiling 🙂
Ani ne, ono se tady po těch cestách o moc rychleji než 70
Ani ne, ono se tady po těch cestách o moc rychleji než 70 jezdit nedá, je to úzký a stejně je tu všude vesnice… Dneska průměr 45 km/h a zase najedu přes 170 km.
Při mé ceně je to 0,00Kč/kWh. Již mám splacenou FV
Při mé ceně je to 0,00Kč/kWh. Již mám splacenou FV elektrárnu.
:-))
Může mi někdo vysvětlit důvod nové módy udávat někdy
Může mi někdo vysvětlit důvod nové módy udávat někdy spotřebu na 1 km, když se odjakživa udávala spotřeba na 100 km?
K čemu je to dobré?
Proste se u Tesly z nejakeho nepochopitelneho duvodu (Musk
Proste se u Tesly z nejakeho nepochopitelneho duvodu (Musk rozhodl, ze tak je to spravne?) rozhodli nerespektovat evropske (a ostatne ani americke) zvyklosti a misto v kWh/100km udavaji podobne jako u americkeho modelu (ten ma podle obrazku Wh/mi) spotrebu ve Wh/km.
EDIT: americkym zvyklostem pro spalovaky to neodpovida taky, tam se to narozdil od Evropy udava obracene – kolik ujedu na jednotku paliva (miles per gallon)
Hmm, je to zvláštní ale beru na vědomí že je to Muskův
Hmm, je to zvláštní ale beru na vědomí že je to Muskův „vynález“.
Jen nechápu proč to někdo používá v Česku.
Je to snad „víc americké“?
Co jsem si vsiml, tak to pouzivaji prave majitele Tesel (jak
Co jsem si vsiml, tak to pouzivaji prave majitele Tesel (jak tady tak na youtube). A pro ne je to predpokladam prirozene, protoze tohle cislo vidi na palubce.
Podle mě to není jen výsadou Tesel.
Wh/km, Wh a W
Podle mě to není jen výsadou Tesel.
Wh/km, Wh a W používá např. i Jimm, autor aplikace Leaf Spy Pro:
– Wh/km – spotřeba použitá pro výpočet dojezdu
– Wh – celkově spotřebovaná nebo nabitá energie
– W – okamžitý výkon (pohon/rekuperace, palub.systémy, topení, klima)
Naopak některé údaje jsou v kW, resp. kWh:
– napětí na baterce (V) x proud (A) = výkon (kW)
– zbývající energie v baterce (kWh)
A aby toho nebylo málo, tak v nastavení se dá výše uvedená spotřeba použitá pro výpočet dojezdu nastavit buď ve Wh/km nebo v km/kWh.
To vše na jedné obrazovce. Chvíli mi trvalo, než jsem si na to zvykl. Leaf Spy je aplikace jen pro Leafa. Prostě beru to tak, že „jiný kraj, jiný mrav“.
Vidím, že máte Leaf Spy „zmáknutý“ nemáte náhodou
Vidím, že máte Leaf Spy „zmáknutý“ nemáte náhodou seznam všech zkratek a parametrů co znamenají? Návod k programu jsem si stáhnul ale všechny zkratky a parametry se mi vygooglit nepodařilo. Moc rád bych věděl co ten prográmek mi vše ukazuje. Nadšený nový uživatel Leafa – elektromobilista amatér. Díky
Nějaký speciální seznam nemám, jen to, co je v návodu k
Nějaký speciální seznam nemám, jen to, co je v návodu k aplikaci.
Podle meho pohledu je lepsi pouzit cislo 173 Wh/km nez 17,3
Podle meho pohledu je lepsi pouzit cislo 173 Wh/km nez 17,3 kWh/100 km. Desetinna carka je pri strojovem zpracovani hodne neprijemna a kazdy se kouka tomu vyhnout. Integer cisla jsou jednoduse jednodusi. Musk je z IT a tak je celkem logicke co udelal.
Tipnul bych si souvislost s reálnými dojezdy elektromobilů,
Tipnul bych si souvislost s reálnými dojezdy elektromobilů, 100 km je už příliš velká jednotka
Vy mate doma elektromer, ktery meri rovnou v kilech? Ostatne
Vy mate doma elektromer, ktery meri rovnou v kilech? Ostatne posunout si desetinou carku o dve mista zvladaji deti asi ve druhe tride.
Cena dopravy se vzdy udavala take za kilometr. Nebo jste uz videl taxikare, ktery mel v ceniku xy/100km?
Zvlastni, ze ten s kym jsem si o tom puvodne psal a komu ukazuje palubni pocitac v kWh/100km s tim problem nemel.
Muj elektromer (stejne jako vsechny, co jsem zatim videl)
Muj elektromer (stejne jako vsechny, co jsem zatim videl) ukazuje v kWh 🙂 Teda pokud se porad bavime o spotrebe a ne momentalnim vykonu.
A stejne tak palivomery v osobacich na evropskem trhu (americani to ukazuji opacne, viz nize), co jsem videl (teda krome Tesly) vcetne taxiku a ostatnich EV ukazuji spotrebu na 100km.
Jinak, samozrejme, ze ta cisla se lisi jen pozici desetinne carky, ale proc to za kazdou cenu delat jinak…
Tak si promnete oci a jdete se na nej podivat.
Jj, vsechny ev
Tak si promnete oci a jdete se na nej podivat.
Jj, vsechny ev co jste kdy videl. A jak tady nekdo spravne podotkl kolikpa z nich tech 100km normalnim tempem v zime ujede…
Ale nehadam se, ze to ma Tesla spravnejsi nez ostatni. Jen mi prijde ponekud nesmyslne vubec se tady pozastavovat nad tim jestli posunu desetinou carku o dve mista a pripisu „k“ a nebo nikoli. Kazdy normalni clovek co se sem neprisel hadat, ale diskutovat si to prevede uz pri cteni s nema s tim problem.
Podivat se klidne dojdu, ale vzhledem, ze si tu hodnotu uz
Podivat se klidne dojdu, ale vzhledem, ze si tu hodnotu uz „par“ let kazdy mesic zapisuju, tak jsem si docela jisty. Nebudu tvrdit, ze neexistuji nejake specialy, ale bezne domovni ukazuji v kWh, obvykle s jednim desetinnym mistem, at uz analogove nebo digitalni. Ale abych nebyl za vola, zkusil jsem tu chvili proklikavat obrazky na googlu, ale jiny nez s kWh nenachazim.
EDIT: Pokud se to tykalo „palivomeru“ u EV, psal jsem „krome Tesly“. Jsem si z osobni kusenosti na 100% jisty u Leafu (s tim jsem najezdil cca 1100km) a 99% jisty u eGolfu (tam jsem sedel jen jako spolujezdec). V i3 jsem nesedel a obrazek jsem nenasel, ion pokud vim ukazatel spotreby nema. A tim mame u nas bezna EV pokryta. Stejne je to podle Bjornovych videi v Ampera-e.
Myslim, ze problem puvodniho tazatele neni v tom si to prevest, ale podivuje se nad tim, proc.
On se ani tak nepodivuje jako to nazyva novou modou. No me to
On se ani tak nepodivuje jako to nazyva novou modou. No me to proste prijde z pohledu obsahu dost zbytecne resit.
Ja zatim ridil jen tri Tesly. S kolegou se bavime kazdou chvili o tom jakou mame kdo kde spotrebu a jelikoz oba v Tesle tak jsem si holt zvykl uvadet to tak jak to ma ta Tesla.
Kazdopadne smyslem meho prispevku mela byt pochvala Josefova i3 a obdiv ceny za kilometr jake dosahl. Navic pri beznych pojizdkach a nikoli pri nejake umele pomale jizde.
To kazdopadne. Bjornovych pres 600km je sice zajimavych, ale
To kazdopadne. Bjornovych pres 600km je sice zajimavych, ale osobne uz bych to zaradil do kategorie magorina, jet 600km ctyricitkou, navic po danske placce. Ten clovek musi mit svatou trpelivost. 🙂
Cas na presun do nevirtualniho sveta, preju pekny vikend vsem
Take preji.
S tim elektromerem si tedy budu muset promnout oci
Take preji.
S tim elektromerem si tedy budu muset promnout oci a jit se podivat ja. Jen co se vratim z dovolene.
Kazdopadne mozna by spise stalo za pozastaveni nad tim, ze zakladni jednotka je wh, elektromery tedy meri v kWh a na vyuctovani mam cenu vzdy za MWh…
Je to nepodstatné. i3 dovede uvádět hodnoty ve všem zde
Je to nepodstatné. i3 dovede uvádět hodnoty ve všem zde uvedeném, v USA je běžnější uvádět spotřebu na 1 míli, tady zase na 100 km… Je to jedno.
Tak to je super hodnota, gratuluji.
Já jsem se s Fluencem ZE
Tak to je super hodnota, gratuluji.
Já jsem se s Fluencem ZE dostal na max.110km + cca 12km zbývající dojezd:-(
Ale zase mám menší baterii:-)
Kolik to má kapacitu baterie?
Kolik to má kapacitu baterie?
20kwh papírově, k dispozici 18kwh,samozřejmně u nového
20kwh papírově, k dispozici 18kwh,samozřejmně u nového auta:-)
Krása, já to u Iona málokdy dostanu pod 12/100.
Krása, já to u Iona málokdy dostanu pod 12/100.
Jsem s tím teď v létě fakt spokojen, na takové to
Jsem s tím teď v létě fakt spokojen, na takové to pohodové ježdění v rádiusu do 50 km je to úplně na pohodu, velmi příjemné ježdění a skoro zadarmo. Naložíme dozadu vždycky dvojčata a vyjedeme na výlet.
Mám takový dojem, že je to i o rychlosti nabíjení auta.
Mám takový dojem, že je to i o rychlosti nabíjení auta. Já obvykle nabíjím rychlejším kabelem 16A 230V od pana Richtra R-evc kdekoliv po cestě nebo na kanclu. Manželka jen standardním, k autu sériově dodávaným 10A 230V, nočním proudem. Teď jsem nabíjel podobně jako ona a ejhle, dnes, v +20 C venku, jízda podle pravidel (max. 10% nad rychlostní limit50-80 km/hod.) a 38 km se spotřebou 4 kWh, tedy více než 9 km/1 kWh. To by znamenalo s 16 kWh baterkou dojezd 152 km ze 50 papírových. Příjemné. Jel jsem sám, cesta Ostrava-Karviná.
Nevím, mě přijde, že je to hlavně o tom, jak dlouho
Nevím, mě přijde, že je to hlavně o tom, jak dlouho nechám auto nabité napíchlé na nabíječce. Nabíjím zpravidla 1x32A, tedy využívám plných 7 kW vestavěné nabíječky, ale pak nechám auto napíchlé celou noc na kabelu. Včera jsem ještě po ujetí 8 km stále viděl 100 % baterie, protože zřejmě byly celkově zbalancované články. To se mi třeba po nabití a odpojení nestane. A jelikož baterii běžně vyjíždím do poměrně mála, řekl bych, že je dobře zbalancovaný i ukazatel Bat. Kapa., který mi ukazuje 20,2 kWh využitelných.
Když mám vybaláncováno, ujedu 8 km než klesne ukazatel na
Když mám vybaláncováno, ujedu 8 km než klesne ukazatel na 99%, když je jen nabito na 100%, tak to klesne třeba už po pár desítkách metrů. Když dlouho není vybalancováno, tak to pak trvá i více než 18hodin, než auto napíše Hotovo-už jen udržuji napětí.
Mě nic auto nepíše, ale rozdíl jasně pozoruji. Při
Mě nic auto nepíše, ale rozdíl jasně pozoruji. Při opravdu vybalancovaném a plně nabitém autě ujedu skoro o 10 km víc než bych ujel jenom po rychlonabití do 100 %.