Plug-in hybrid Mercedes-Benz S 580: zvládne ujet 100 km na elektřinu, ale pořádně si za to připlatíte

auto plug-in hybrid Mercedes-Benz třídy S

Mercedes ve třídě S slaví nyní s modelem S 580 e premiéru již čtvrté generace hybridního pohonu.

Paletu barev karoserie rozšířily nové laky: metalický lak modrá nautice, designo magno bílá cashmere, metalický lak designo zlatá kalahari a designo magno šedá selenite. Jejich ceny sahají od 23 280 Kč do 109 755 Kč. A pro středovou konzolu se nyní dodává i varianta se skleněnou povrchovou úpravou a černými tečkovanými liniemi (9 123 Kč).
foto: Mercedes-Benz

Zákazníci mohou verzi Plug-in-Hybrid s krátkým nebo dlouhým rozvorem již objednávat za ceny od 3 168 990 Kč. Nedávno navíc rozšířil výběr pohonů částečně hybridní systém (verze Mild Hybrid) v modelu S 580 4MATIC (kombinovaná spotřeba paliva: 11,3-9,9 l/100 km, kombinované emise CO2: 258-226 g/km). Tento zážehový motor V8 s integrovaným reverzním alternátorem druhé generace a 48V elektrickou sítí se dodává rovněž s oběma rozvory, a to za ceny od 3 236 750 Kč.

Mercedes-Benz kromě toho rozšířil pro nový modelový rok výbavu své vlajkové lodi. Nyní je k dispozici nejen aktivní podvozek E-ACTIVE BODY CONTROL, ale také nové bezpečnostní a komfortní prvky výbavy na přání, známé z modelu Mercedes-Maybach Třídy S, například interiérový asistent MBUX nebo podavače bezpečnostních pásů na sedadlech vzadu.

Mercedes-Benz S 580 e je vybaven elektromotorem o výkonu 110 kW, který umožňuje dojezd více než 100 kilometrů (WLTP) s výhradně elektrickým pohonem. V mnoha případech tak lze jízdu uskutečnit bez použití spalovacího motoru. Dojezd se v porovnání s předchůdcem více než zdvojnásobil.

Základem hybridního pohonu je řadový šestiválec M 256 s nejvyšším výkonem 270 kW z aktuální generace motorů Mercedes-Benz. Vysoké výkonové hustoty bylo u hybridního pohonu dosaženo použitím synchronního elektromotoru s trvalými magnety a vnitřním rotorem. Maximální točivý moment elektromotoru, 480 N.m, je k dispozici již od první otáčky.

Výsledkem je vysoká agilita při rozjezdu a dynamické jízdní vlastnosti. V jízdním režimu ELECTRIC je nejvyšší rychlost 140 km/h, poté jemně zasáhne elektronický omezovač. Umístění sady akumulátorů ve vozidle přináší v porovnání s předchůdcem praktické výhody pro každodenní provoz. V zavazadlovém prostoru již není žádný schod a díky otvoru v zadních opěradlech lze v interiéru přepravovat i dlouhé předměty.

Standardní výbava zahrnuje 11kW nabíječku pro nabíjení třífázovým střídavým proudem. Pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem je k dispozici stejnosměrná nabíječka o výkonu 60 kW. Dokonce i při vybité sadě akumulátorů je její kompletní nabití díky tomu realizovatelné za 30 minut.

Nové bezpečnostní a komfortní funkce pro cestující vzadu
Všechny sedany Třídy S jsou standardně vybaveny sadou pro zavazadlový prostor, který usnadňuje nakládání zavazadel.

HANDS-FREE ACCESS umožňuje komfortní otevírání zavazadlového prostoru specifickým pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Otvorem v opěradlech zadních sedadel lze do vozu naložit i delší neskladné předměty, například lyže. Víko zavazadlového prostoru se komfortně uzavře i na dálku stisknutím tlačítka.

Ještě vyšší úroveň jízdního komfotu a agility nabízí na přání dodávaný aktivní podvozek E-ACTIVE BODY CONTROL, který je kombinován se standardním vzduchovým odpružením AIRMATIC. Systém individuálně reguluje pružicí a tlumicí síly na každém kole, a dokáže tak potlačovat nejen boční, ale také podélné a vertikální pohyby karoserie. Mezi inovativní funkce patří nadzdvihnutí karoserie při bočním nárazu.

Adaptivní osvětlení zadní části interiéru, u něhož je vícestupňově nastavitelný jas i barevná teplota světla. U bodových svítilen LED, které slouží ke čtení nebo k navození příjemné atmosféry luxusního salonku, lze měnit jejich polohu a intenzitu.

Adaptivní osvětlení zadní části interiéru, u něhož je vícestupňově nastavitelný jas i barevná teplota světla. U bodových svítilen LED, které slouží ke čtení nebo k navození příjemné atmosféry luxusního salonku, lze měnit jejich polohu a intenzitu.

foto: Mercedes

E-ACTIVE BODY CONTROL (výbava na přání za 204 490 Kč) umožňuje společně se systémem ROAD SURFACE SCAN a funkcí CURVE pro naklánění vozu do zatáčky mimořádnou úroveň jízdního komfortu. Vzhledem k tomu, že E-ACTIVE BODY CONTROL pracuje s napětím 48 V, je tento prvek výbavy na přání k dispozici pro modely s tímto druhem elektrické sítě a pohonem všech kol 4MATIC: S 450 4MATIC (kombinovaná spotřeba paliva: 8,6-8,0 l/100 km, kombinované emise CO2: 196-182 g/km), S 500 4MATIC (kombinovaná spotřeba paliva: 8,6-8,0 l/100 km, kombinované emise CO2: 196-183 g/km) a nový model S 580 4MATIC.

„Příprava pro převzetí digitálního klíče“ je nová služba Mercedes me. Třída S je díky tomu připravena na sdílení vozu v rodině nebo v kruhu přátel. Majitel může prostřednictvím aplikace vozidlo odemknout i na dálku. Pak se přechodně aktivuje v interiéru uložený druhý klíček a půjčující může spustit motor.

tisková zpráva

Napsat komentář