Skupina PSA přejde v letech 2020 až 2025 v rámci podpory rozvoje e-mobility postupně ze dvou platforem určených pro různé druhy pohonu (multi-energy) na dvě 100% elektrifikované platformy.
foto: PSA
Nová platforma eVMP bude sloužit jako základ pro širokou škálu elektromobilů segmentů C a D. eVMP nabídne vynikající výkon s dojezdem až 650 km (cyklus WLTP) a kapacitu 50 kWh na metr rozvoru.
NEPŘEHLÉDNĚTE PSA a Saft postaví v Evropě dvě velké továrny na baterie
Dle skupiny PSA je z hlediska relevantnosti její nabídky rozhodujícím faktorem být v dokonalém souladu s rozvojem trhu elektrických vozů. Vozy segmentů C a D, od hatchbacků po SUV, které se na trh v různých regionech světa dostanou počínaje rokem 2023, tak budou využívat touto novou výkonnou platformu eVMP „Electric Vehicle Modular Platform“.
Platforma eVMP v sobě koncentruje veškeré technické know-how skupiny PSA. Díky optimalizované architektuře se bude k uložení baterie využívat celá podlaha, celková energie uložená od baterie přitom bude 60 až 100 kWh.
Platforma je díky kapacitě 50 kWh na metr rozvoru referencí na trhu s elektromobily a v závislosti na karosérii zajistí plně elektrický dojezd od 400 do 650 km (cyklus WLTP).
Na některých trzích budou na základě této moderní elektrické platformy nabízeny i hybridní deriváty, aby bylo možné poskytnout řešení přizpůsobená každé potřebě mobility kdekoli na světě.
Účinnost eVMP spočívá kromě vysoké úrovně technického výkonu také v optimalizaci nákladů na výzkum, vývoj a výrobu. Toho bylo dosaženo použitím určitých podsestav a existujících výkonných bateriových modulů.
Kromě toho prošel analýzou i výrobní proces s cílem dosáhnout maximální synergie se stávajícími nástroji v továrnách skupiny PSA, což umožnilo omezit investice.
Dle stejného principu výroby vlastních elektrických součástí doplňuje tato platforma komponenty vyvinuté a vyráběné v rámci skupiny PSA nebo se společnými podniky na výrobu elektromotorů či jiných částí.
„Skupina PSA touto platformou eVMP opět prokazuje svou schopnost inovovat a vyvíjet nejmodernější a cenově dostupné technologie pro své zákazníky, a to i díky úsporám, které umožnily výrazné snížení investic do výzkumu, vývoje i výroby. Tato globální platforma umožní nabízet vozy, které budou maximálně ohleduplné k životnímu prostředí, budou reagovat na vyvíjející se očekávání našich zákazníků a zaručí potěšení z jízdy i bezpečnost na palubě, hodnoty, které jsou dnes základem reputace skupiny,“ prohlásil Nicolas Morel, ředitel pro výzkum a vývoj ve skupině PSA.
A bude to mít frunk nebo si zase budou hrát na motor stejně
A bude to mít frunk nebo si zase budou hrát na motor stejně jako VW u MEBu? :-))))
Na druhou stranu nemusí rozdělávat půl auta kvůli
Na druhou stranu nemusí rozdělávat půl auta kvůli blbině…
Tesly maji predni kufr a i vymenu celeho motoru mi delali na
Tesly maji predni kufr a i vymenu celeho motoru mi delali na pockani. Myslim, ze asi za 3 hodiny to zvladli.
Co se konkretne predku tyka tak se jen strhne obvodove tesneni, vynda vana a vetsina beznych komponent je dostupna.
Máte pravdu je to otázka vteřin, tedy několika set
Máte pravdu je to otázka vteřin, tedy několika set 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=ECBoNunI8z8
U trojky je to patrne o trochu zdlouhavejsi a chlapikovo
U trojky je to patrne o trochu zdlouhavejsi a chlapikovo zrucnost take nevypada jako by to delal kazdy den v servisu Tesly, nicmene k rozebirani pulky auta bych to urcite neprirovnaval.
Za tohle myslim ten predni kufr stoji.
Tak nesmíte to brát tak doslova, ale když se chci mrknout,
Tak nesmíte to brát tak doslova, ale když se chci mrknout, v jakém je stavu agregátový prostor, což dělám týdně kvůli havěti, tak tohle rozebírání by mě fakt nebavilo.
Pokud mate problemy s haveti tak to asi jo.
Pokud mate problemy s haveti tak to asi jo.
No pro tebe kterej máš vítr z toho zašroubovat šroubek do
No pro tebe kterej máš vítr z toho zašroubovat šroubek do matičky to musí bejt naprosto nepřekonatelná anbáze. :)))
To ne slávy. Za tři roky už to ujede tolik, jako Niro
To ne slávy. Za tři roky už to ujede tolik, jako Niro vloni. Ach jo.
Pocitam.. rozvor mrnouska rekneme 2300mm a tedy bat vychazi
Pocitam.. rozvor mrnouska rekneme 2300mm a tedy bat vychazi 2.2×50=110kWh. Sice tam budou kola ve dvojmontazi quli hmotnosti, ale tech 6apul sta km by ten prcek mohl dat, ve mjeste pochopitelne.
Zas dalsia platforma, ktoru tu budu rokov ospevovat.
Zas dalsia platforma, ktoru tu budu rokov ospevovat. Zakaznikovi je uplne jedno na akej platforme je jeho auto. On potrebuje prestranne, vykonne EV s dobrym dojazdom 500+ EPA (na WLTP WTF normosracky mozte zabudnut) a hlavne potrebuje ho teraz. To je Tesla vazne tak popredu, ze ju nie su schopni aspon skopirovat?
Především došlo na potvrzení předpokladu, že
Především došlo na potvrzení předpokladu, že plnohodnotné BEV po roce 2020 prostě nemůže stát na společné platformě se spalovacím agregátem. Konkrétně koncern PSA (ale i jiní jako Hyundai/Kia) toto nerespektoval a tak holt k zbrusu nové univerzální eCMP platformě (Peugeot 206 electric) stejně musí rychle=extrémně draze) vyvinout novou čistě elektrickou eVMP, protože jejich univerzál eCMP z principu nedokáže konkurovat specializované MEB či nové Aria platformě. Tedy je toto chybné rozhodnutí bude stát obrovský balík peněz, a proto je třeba začít co nejdříve s okecávací masírkou v podobě podobných tiskovek.
A to jeste mozna neznate starsi japonskou normu JC08, to je
A to jeste mozna neznate starsi japonskou normu JC08, to je teprve maso z rise snu. Naprosto k nicemu, pouze k oklamani zakazniku.
Já bych tedy dojezd 500 km fakt nepotřeboval. Stačí mi 300
Já bych tedy dojezd 500 km fakt nepotřeboval. Stačí mi 300 km WLTP. Teď jezdím s autem co má WLTP tak 145 km a v pohodě na 100% toho co potřebuji.