Peugeot e-Boxer: elektrická dodávka s dojezdem až 340 km

Značka Peugeot rozšiřuje svoji nabídku dodávek s elektromotorem o nový Peugeot e-Boxer.

Značka Peugeot prodala v roce 2019 téměř 274 000 lehkých užitkových vozů a dosáhla tak rekordu.
foto: Peugeot

První generace modelu Peugeot Boxer byla uvedena na trh v roce 1994. Následovaly další komerčně úspěšné generace. Do dnešní doby se vyrobilo více než 1 250 000 vozů, přičemž Peugeot Boxer figuruje v nabídce značky ve 110 zemích.

Nyní doplňuje modelovou řadu také model Peugeot e-Boxer, který nabízí dvě úrovně dojezdu dosahující až 340 km podle cyklu WLTP, 2 kapacity baterií (37 kWh a 70 kWh), 4 délky a 3 výšky, užitečné zatížení až 1890 kg, objem nákladového prostoru identický s verzemi vybavenými spalovacím motorem, tj. až 17 m³.

Aniž by se došlo k omezení užitečných funkcí, modularity nebo možností specifických přestaveb pro profesionální zákazníky, umožňuje nový Peugeot e-Boxer také neomezený přístup do městských center.

Trh s dodávkami

Tento segment trhu představuje v Evropě více než 550 000 vozidel ročně a Peugeot Boxer svůj podíl na trhu každý rok zvyšuje. Připomeňme že, u současné generace vozu Peugeot Boxer, která byla uvedena na trh v roce 2014, již výroba přesáhla 400 000 kusů.

Peugeot Boxer, který byl nedávno modernizován tak, aby splňoval normu Euro6, zahrnuje verze přizpůsobené konkrétním potřebám profesionálních zákazníků a nyní je k dispozici ve 100% elektrické variantě jako Peugeot e-Boxer.

Vzhledem k tomu, že téměř 80 % řidičů užitkových vozidel ujede v průměru méně než 200 km za den, je elektrická verze vozu Peugeot Boxer jasnou volbou. Přispívá k tomu i to, že do městských center je stále omezenější přístup.

Některá města dokonce umožňují vjezd do center výhradně 100% elektromobilům. Pro Peugeot e-Boxer, který si zachoval všechny přednosti verze se spalovacím motorem, se tak jedná o příležitost.

Peugeot e-Boxer je schopen vyhovět všem potřebám a všem zákazníkům: řemeslníkům (zedníci, instalatérští, elektrikáři aj.), pro něž se stává skutečným každodenním pomocníkem; společnostem, kterým záleží na jejich ekologicky odpovědné image (zásobování, aj.), správní a státní orgány (nemocnice, obce atd.), pro zajištění přepravy zboží mezi pracovišti.

Široká škála verzí karoserie

Nový Peugeot e-Boxer, věrný koncepci „power of choice“, nabízí širokou škálu verzí karoserie přizpůsobených každému použití a každé profesi.

Na základě 3 rozvorů (300 cm, 345 cm a 404 cm) jsou verze dodávky se skříňovou karoserií dodávány ve 4 délkách (L1, L2, L3 a L4) a 3 výškách (H1, H2 a H3). Celkem jde o 5 různých verzí karoserie s užitečným objemem od 8 do 17 m3 a užitečnou hmotností až 1890 kg (v závislosti na verzi).

Nový Peugeot e-Boxer je k dispozici ve všech uvedených konfiguracích, aniž by došlo ke snížení výkonu a při zachování užitečného objemu, a právě v tom tkví „power of choice“!

K dispozici je jediná verze Premium s následující standardní výbavou: audio systém Bluetooth s pětipalcovým displejem a ovládáním na volantu, zadní parkovací asistent, manuální klimatizace, automatické rozsvěcování světel a automatické zapínání stěračů čelního skla, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Za příplatek jsou k dispozici následující prvky výbavy: navigace s devítipalcovým dotykovým displejem, zpětná parkovací kamera, systém automatického nouzového brzdění Active Safety Brake, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém rozpoznání zákazových dopravních značek a dopravního značení s rychlostním omezením, automatické přepínání dálkových světel, systém sledování mrtvého úhlu, tempomat/omezovač rychlosti, Grip Control a Hill descent control, Rear trafic alert, světla pro denní svícení s LED.

100% elektrická technologie

Nový Peugeot e-Boxer je opatřen 100% elektrickým motorem s maximálním výkonem 96 kW a okamžitým maximálním točivým momentem 260 Nm pro rychlou reaktivitu, bez vibrací, hluku, řazení, zápachu a samozřejmě bez emisí CO2.

Systém pohonu je vybaven mechanismem rekuperace energie, který se spouští jak při uvolnění pedálu akcelerace, tak při brzdění. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 110 km/h (90 km/hod. pro čtyřtunové verze).

Nový Peugeot e-Boxer kombinuje kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také podporuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti zajišťuje stejné potěšení z jízdy jako u verzí vybavených spalovacím motorem.

Dvě úrovně dojezdu

Dostupné kapacity lithium-iontových baterií jsou v závislosti na požadavcích 37 kWh a 70 kW. Verze L1 a L2 jsou k dispozici s kapacitou baterie 37 kWh pro dojezd až 200 km (hodnota prochází homologací) podle protokolu WLTP.

Verze L3 a L4 (stejně jako verze šasi kabina L2) jsou vybaveny baterií o kapacitě 70 kWh s dojezdem až 340 km (hodnota prochází homologací) podle stejného protokolu.

Nabíjení je kompatibilní se zásuvkami typu 2 (pro nabíjení v režimu 2 nebo 3 na střídavý proud) a zásuvkami combo CCS 4 (pro rychlé nabíjení v režimu 4 na stejnosměrný proud).

Nový Peugeot e-Boxer je standardně vybaven duální palubní nabíječkou (jednofázová 7 kW a třífázová 22 kW), takže vyhovuje všem použitím a řešením nabíjení.

Přibližné doby dobíjení jsou následující: přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: 80% kapacity za 1 hodinu (baterie 37 kWh a 70 kWh) s nabíječkou 50 kW, přes Wall Box 22 kW: plné nabití za 5 hodin (baterie 37 kWh) nebo 9 hodin (baterie 70 kWh) pomocí třífázové palubní nabíječky (22 kW), přes Wall Box 7,4 kW: plné nabití za 6 hodin (baterie 37 kWh) nebo 12 hodin (baterie 70 kWh) pomocí jednofázové palubní nabíječky (7 kW).

Ekosystém by Peugeot

Značka Peugeot zavádí řadu služeb založených na třech pilířích, aby podpořila zákazníky při přechodu na nové zdroje energií:

Easy-Charge – snadný přístup k různým řešením nabíjení:

– nabídka řešení nabíjení pro domácnost nebo firmu, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall Box, Smart Wall Box, …), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace;

– nabídka nabíjení ve veřejných nabíjecích stanicích prostřednictvím programu Free2Move; včetně dobíjecí karty umožňující přístup k síti více než 195 000 nabíjecích stanic po celé Evropě; s aplikací Free2Move Services předvýběr stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení.

Easy-Move – mobilita zákazníků za všech okolností:

– aplikace Free2Move zahrnuje rovněž nástroj plánování cest tras při zohlednění dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě, terénu a omezení rychlosti;

– Mobility Pass, rozšířená mobilita zaručená díky paušálu zahrnutého do ceny pronájmu vozu, která zákazníkovi umožňuje si podle potřeb kdykoliv pronajmout vůz.

Easy-Care – jak zákazníkům dodat jistotu při seznamování se s vozem:

– nové digitální simulátory a trasy na stránkách značky Peugeot, které usnadňují uživatelům používání elektromobilů,
baterie se zárukou 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.

Nový Peugeot e-Boxer je dokonalým ztělesněním koncepce „power of choice“, v rámci níž se Peugeot zavazuje jít ještě dále v elektrifikaci svých modelů.

tisková zpráva

11 Comments on “Peugeot e-Boxer: elektrická dodávka s dojezdem až 340 km”

  1. Nejdřív jsem měl docela radost, že konečně bude dodávka
    Nejdřív jsem měl docela radost, že konečně bude dodávka elektrická s většímbaterií.
    Bohužel opět to paegueot totálně zprasil.

    To Paegeutu nikdo neřekl, že už přes rok fungují DC nabíječky s výkonem 100-350 kW???
    A oni dají do auta s baterkou 70 kWh nabíjení jen 50 kW!
    Prostě proto aby si uživatelé řekli ty elektromobily jsou tak blbé, tak pomalu se nabíjejí, že jsou na dvě věci. A nabíječky fungují tak pomalu….

    Stejně jako vyrábět dodávku s 37 kWh baterkou je faaaak na jednu mezi oči.

    Když jsem začal číst, mylně jsem se domníval, že verze baterií bude alespoň 70, 100, nebo víc.
    Nabíjení minimálně DC 150 kw, nebo rovnou 250kW. A nabíjení AC minimálně 11kW až 40kW.

    Proč to ty evropský automobilky nechápou nedokážu já pochopit. Kdyby tohle auto vydali před 10 lety tak ano chápu, tehndy o nabíječkách s výkonem 250-350 ještě nikdo ani nesnil.

    Ale jsme už o hodný kus dál, takže dnes začít prodávat auto s DC nabíjením 50 kW je opravdu na jednu mezi oči tomu kdo to vymyslel.

    Ach jo. To je tak smutné.

        1. To je pravda, není tu co je to za články.
          Nicméně i když

          To je pravda, není tu co je to za články.
          Nicméně i když technické stránce nerozumím tak si myslím, že dneska už by to neměl být problém tu baterii vyrobit tak aby ji to nevadilo.
          Vždyť modely S s baterii 70 kWh se vyrábějí už přes 10 let a ty měli od začátku výkon DC 120 kW.

          Dneska už jsou baterie zase o velký kus dál a co hlavně, už dávno stojí 100-ky nabíječek s velkým výkonem nad až 350kW.

          Proto nechápu proč Peugeot dělá všechno proto aby lidem říkal že ty elektromobily jsou strašný.

          Nerozumím tomu proč zrovna v Peugeotu nevědí že pro eauto jsou nejdůležitější pouze 2 věci:
          1 dojezd (velká baterka)
          2 rychlé nabíjení (50 kW je příšerně málo)

          Přitom zrovna Peugeot má elektromobily docela dlouho na to aby tohle chápal.

          Měli jako jedni z prvních ION, který byl ve své době výborný elektromobil.

          Bohužel od té doby Peugeot prakticky nic nového nevymyslel nikam vývoj neposunul.

          Což je docela velká škoda a předběhl ho VW.

          1. To je právě ono, nerozumí technice, netuší souvislosti,
            To je právě ono, nerozumí technice, netuší souvislosti, nemá páru o elektrotechnice a mluví do elektromobility…
            Výsledek:
            lidi si myslí, že přijedou k nabíječce a buď se to bude nabíjet půl dne…
            nebo nabíjčeka má přece výkon 120kW, baterka má kapacitu 50kWh, tedy se nutné musí doplna nabít za 25minut a běda jestli ne… úplně jedno za jaké teploty, jaké články, s jakým chlazením baterky…

            typické případy toho, jak nadšený amatér je největším nepřítelem techniky

            1. Vůbec jsi nepochopil o čem jsem mluvil.
              Nemusím tomu

              Vůbec jsi nepochopil o čem jsem mluvil.
              Nemusím tomu rozumět technický, ale stačí se dívat kolem sebe co se děje. Ostatní tomu rozumí.
              Když jedna automobilka dokáže vyrobit auto, které má 70 kWh s DC nabíjením 120 kW už před 10 lety tak nemusím být „raketový“ inženýr abych mohl říct, že dnes začít prodávat auto se stejnou baterii ale pouze nabíjení DC50kW je 100 let za opicema. A že ten kdo tomu nerozumí nejsem já, ale ta automobilka.

              A nebo když jedno auto má rychlost dobíjení 50 pro malou baterii 18 kWh a nástupce který má 2x větší baterii má pouze 35 kW tak to není o tom že by to automobilka neuměla, ale o tom, že je to schválně omezené. S VW eUPem jsem chvíli jezdil a ta první generace s malou baterii byla dokonalá v tom že nabíjela rychle. Stačilo na nabíječe 10 minut a jel jsem dal na omezovač (131 km/h)
              Rozhodně lepší než se ploužit za kamionem 90. Druhou generaci“zprznili“ tak že omezili nabíjení na 35 kW i když zvětšili baterii na dvojnásobek.
              Technický lze udělat takovou baterii aby zvládala vpohode dvojnásobné nabíjení. Tj 100 kW. „Ale my jsme řekli NE, proč bychom tu elektromobilitu propagovali, když musíme hlavně prodávat spalovaky, takže žádné technické vychytávky jen ať lidi na ty elektrický auta nasávají co nejdéle, však my jim to ukážeme že ty elektromobily přeci nikam nedojdou a nabíjení se 2 dny“.

  2. Off.
    Honda-e. Predpokladany prodej v Japonsku 1000 za rok.

    Off.
    Honda-e. Predpokladany prodej v Japonsku 1000 za rok. (Ano, ctete dobre, jeden tisic za jeden rok.) I autor si myslel ze to musi byt za mesic. Ale cetl dobre. V podstate „compliance car“ pro Evropu. Ono taky kdo by to za zhruba 5 milionu jenu kupoval ze?

    Ja se tady rozmachu EV snad nedockam. 🙁

    https://blog.evsmart.net/honda-e/honda-e-japan-release/

    Kdyz to prelozite Google translate do anglictiny, je to v pohode srozumitelny.

Napsat komentář