Peugeot 308 a 308 SW nově jako elektromobily

Peugeot je první evropskou automobilovou značkou , která nabízí plně elektrické kombi. foto: Peugeot
Peugeot je první evropskou automobilovou značkou , která nabízí plně elektrické kombi. foto: Peugeot

Obě verze karoserie nového Peugeot 308, hatchback a SW, které jsou již k dispozici jako plug-in hybridy, budou od roku 2023 nabízeny také ve 100% elektrické variantě.

Peugeot se tak stane prvním evropským výrobcem, který nabídne 100% elektrické kombi. Vozy Peugoet 308 a 308 SW budou poháněny zcela novým elektromotorem o výkonu 115 kW. Dle úrovně výbavy budou poskytovat dojezd přes 400 km. Tato nabídka je odpovědí dokonale přizpůsobenou potřebám zákazníků segmentu C. Model E-308 nabídne průměrnou spotřebou 12,7 kWh. Nové vozy Peugeot E-308 a E-308 SW budou k dispozici v úrovních výbavy Allure a GT. Přijdou na trh v polovině roku 2023. Pro evropský a světový trh se budou vyrábět ve francouzských Mylhúzách.

 Nové vozy Peugeot E-308 a E-308 SW uvedou na trh zcela nový plně elektrický motor o výkonu 115 kW a s točivým momentem 260 Nm (dostupným od 0 km/h). Tento elektromotor bude pohánět vůz bez hluku, bez vibrací a bez emisí CO2. Elektrická varianta doplní současnou nabídku modelové řady 308 zahrnující hybridní plug-in verze o výkonu 132 kW a 162 kW a spalovací motory. 

Redukční převodovka vozů Peugeot E-308 a E-308 SW optimalizuje dojezd při zachování vysoké úrovně výkonu a odezvy specifické pro elektromotory. Rovněž baterie je nové generace. Jedná se o vysokonapěťovou baterii s kapacitou 54 kWh (51 kWh užitečné energie) s novým chemickým složením, s konečným podílem 80 % niklu – 10 % manganu – 10 % kobaltu. Pracuje při napětí 400 V a umožňuje dojezd více než 400 km.

Konstruktéři vozů Peugeot E-308 a E-308 SW se zaměřili především na účinnost. Kombinace inovací v oblasti motoru, baterie, aerodynamiky (optimalizace přední části a podvozku), optimalizace hmotnosti (platforma EMP2) a snížení třecích ztrát (pneumatiky třídy A) umožnila dosáhnout pozoruhodně nízké průměrné spotřeby energie: 12,7 kWh na 100 km, což je mezi 100% elektromobily v segmentu C referenční hodnota.

SOUVISEJÍCÍ: Nový Peugeot 308 má doplňky vyrobené na 3D tiskárně

Kromě toho může řidič v zájmu co nejefektivnějšího řízení spotřeby energie zvolit jízdní režim (ECO, NORMAL a SPORT) a díky režimu BRAKE zvýšit zpomalení při uvolnění plynového pedálu, aby optimalizoval rekuperaci energie.

Součástí standardní výbavy je palubní třífázová nabíječka s výkonem 11 kW. Nabíjecí zásuvka umožňuje všechny režimy nabíjení. Prostřednictvím 100kW veřejné nabíječky je možné dosáhnout nabití z 20 % na 80 % za méně než 25 minut. 

Nový Peugeot E-308 a E-308 SW je z technologického hlediska vybaven nejnovější generací asistenčních systémů řízení pro pohodlnou a bezpečnou jízdu. Patří mezi ně zejména:

  • adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go, 
  • sledování mrtvého úhlu s velkým dosahem (75 metrů),
  • Rear Traffic Alert, který upozorňuje na nebezpečí při couvání.

Důraz je kladen na zpracování kabiny s plně konfigurovatelnými virtuálními ovladači i-toggles a na konektivitu zahrnující nejnovější technologii i-Connect® Advanced, což je systém infotainmentu, díky němuž je řízení a cestování intuitivnější a příjemnější. 

V závislosti na zemi prodeje bude možné nový Peugeot E-308 a nový Peugeot E-308 SW zakoupit online prostřednictvím internetových stránek značky, které umožňují 100% digitální a zcela bezpečný nákup („Selling On Line“). Zákazníci si mohou zakoupit nový vůz, nabídnout protiúčtem původní vůz a financovat nové vozidlo.

Vše lze vyřešit jednoduše prostřednictvím chytrého telefonu, tabletu nebo počítače. Každý zákazník si bude moci zvolit, zda si nechá svůj vůz zdarma dopravit až domů. V nabídce je celá řada služeb, které zákazníkům usnadňují každodenní život, například aplikace MyPeugeot® umožňující komunikovat s vozidlem a naprogramovat nabíjení nebo na dálku přednastavit teplotu ve voze.

zdroj: tisková zpráva

Dva komentáře u “Peugeot 308 a 308 SW nově jako elektromobily”

  1. nato ze chtelo bejt PSA leader elektromobility v Evrope, tak na rok 2023 nabidnout 54kWh baterku a nevic NMC, u segmentu C bych teda cekal spis u teto kapacity baterie LFP baterku ktera je podstatne levnejsi, nehori a neni zas o tolik prostornejsi a tezsi nez NMC, kombik super, za ten palec nahoru

Napsat komentář