Pražská městská společnost Operátor ICT, a. s. byla na základě usnesení Rady hlavního města Prahy pověřena přípravou strategie rozvoje dobíjecí infrastruktury v Praze a koordinací v oblasti budování dobíjecích míst pro elektromobily v české metropoli.
foto: stux, licence Pixabay
Do konce dubna příštího roku by měla být připravena strategie, která určí směr, jímž se Praha v oblasti dobíjecí infrastruktury vydá. Rozvoj elektromobility je výzvou, před kterou stojí téměř všechny světové metropole a Praha není výjimkou.
V roce 2018 bylo v hlavním městě republiky registrováno 1591 elektromobilů a oproti roku 2017 tak došlo k více než 50% růstu registrací automobilů poháněných právě elektrickou energií.
NEPŘEHLÉDNĚTE Síť nabíjecích stanic PRE v Praze opět roste
Významný exponenciální růst elektromobilů v Praze se navíc předpokládá i v následujících letech. I z tohoto důvodu se Rada hlavního města rozhodla pověřit společnost Operátor ICT přípravou Generelu rozvoje dobíjecí infrastruktury v české metropoli a koordinací budování dobíjecích stanic.
„Z našeho pohledu bude důležité přijít s co nejdetailnější strategií, která dokáže vystihnout komplexitu dobíjecí infrastruktury v Praze, a zapojit do přípravy strategie všechny klíčové aktéry, kteří se mobilitě v hlavním městě věnují. Součástí strategie bude i otázka veřejných dobíjecích bodů pro elektromobily, kterých má v současnosti Praha 160 a již v příštím roce očekáváme poptávku po více než 440 veřejných dobíjecích bodech,“ uvedl Michal Fišer, generální ředitel městské společnosti Operátor ICT, která má v Praze na starosti rozvoj a testování inteligentních řešení a technologií.
Nová strategie ovšem nebude postavena na zelené louce. Bude vycházet z klíčových dokumentů, jako jsou například Plán udržitelné mobility Prahy a okolí z roku 2019 či Strategie podpory alternativních pohonů v Praze do roku 2030.
Do debat budou rovněž zapojeni experti a expertky na problematiku dobíjecí infrastruktury a elektromobily, kteří se společně se zástupci města budou zabývat otázkami týkajícími se výběru vhodných lokalit pro instalaci dobíjecí infrastruktury, technických parametrů stanic, parkování či naplňování klimatického závazku hlavního města Prahy.
Nový postup české metropole v oblasti dobíjecí infrastruktury bude rovněž vycházet z koncepce Smart Prague 2030, která jako jeden z pilířů chytré Prahy definuje mobilitu budoucnosti, která bude čistá, sdílená, inteligentní a samořídící.
„Očekáváme, že z debat vyplynou jasné závěry týkající se návrhů využití jednotlivých typů dobíjecích stanic včetně jejich rozmístění po Praze či komplexní postup, jak se bude městská elektromobilita v hlavním městě realizovat s ohledem na aktivity soukromého sektoru v této oblasti,“ doplnil k očekávaným výstupům generelu nabíjecích stanic Matej Šandor, ředitel Úseku projektového řízení a fondů, který má v rámci společnosti Operátor ICT na starosti implementaci strategie Smart Prague 2030.
Kromě společnosti Operátor ICT a Magistrátu hlavního města Prahy budou do příprav strategie zapojeny také městské společnosti Technologie hlavního města Prahy, Technická správa komunikací hlavního města Prahy, Dopravní podnik hlavního města Prahy či Institut plánování a rozvoje.
„Do debat budou rovněž zapojeni experti a expertky na
„Do debat budou rovněž zapojeni experti a expertky na problematiku dobíjecí infrastruktury a elektromobily“
Hahaha taky tydle experty bych chtěl znát jmenovitě.
Popravdě řečeno, když se ptáte takto konkrétně, jsem
Popravdě řečeno, když se ptáte takto konkrétně, jsem mezi přizvanými. A ne, nedělám si srandu.
Ale buďe v klidu, OICT nevznikl proto, aby něco řešil.
Cim jste si to utrpeni – resit elektromobilitu zaslouzil? 🙂
Cim jste si to utrpeni – resit elektromobilitu zaslouzil? 🙂
Kvůli přesahu do IoT a smrtprahy. Koneckonců, to je i
Kvůli přesahu do IoT a smrtprahy. Koneckonců, to je i formálně důvod, proč se do toho cpe OICT.
Ale nemusím to ani moc sabotovat, jako u všeho ostatního na co zatím sáhli, na konci budou hlavně moc pěkné abstraktní scifi prezentace.
Tak som volakýsi zmatený z toho ČEZu !
Chtěl jsem si
Tak som volakýsi zmatený z toho ČEZu !
Chtěl jsem si založit ten tarif za 200 Kč měsíčně s cenou 5,5 Kč/kWh vč. DPH, ale současný ceník nabízí něco zcela jiného.
Aktuální ceník 2.1 Cena pro období od 1.1.2020 do 29.2.2020 činí•450,00 Kč bez DPH za kalendářní měsíc a kartu.
2.2 Cena pro období od 1.3.2020 dále se skládá z:
•6,20 Kč bez DPH za každou dobitou kWh
•200 Kč bez DPH za měsíc a kartu
https://www.elektromobilita.cz/file/edee/elektromobilita/jak-se-stat-zakaznikem/smlouva/def_form_cez-form_smlouvaemobilita_vse_cj_2020.pdf
Už to tady proběhlo, staré karty mají od 1.3.2020
Už to tady proběhlo, staré karty mají od 1.3.2020 takovýhle tarif. A novou smlouvu poujde uzavřít až v lednu asi.
http://www.hybrid.cz/konec-fixnich-pausalu-cez-predstavil-nove-tarify-pro-elektromobily-zname-ceny
😀 😀 😀
Koukám, že elektrické sny „nebyly zasazeny do
😀 😀 😀
Koukám, že elektrické sny „nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce“ 😀
Kdo by rekl, ze instalace obycejne domaci zasuvky predstavuje
Kdo by rekl, ze instalace obycejne domaci zasuvky predstavuje takove problemy.
😀 +1
Mě by spíš zajímalo, kolik z těch lidí co tam
😀 +1
Mě by spíš zajímalo, kolik z těch lidí co tam budou o něčem rozhodovat bude mít reálnou zkušenost z provozem elektromobilu.
Před koupí jsem si taky něco myslel jako teoretik. Ale praxe ukázala, že jsem se v některých věcech mýlil.
Buď v klidu, také jsem radním nabízel rady.
Ale vše si po
Buď v klidu, také jsem radním nabízel rady.
Ale vše si po řešili sami, asi jak máš funkci, tak si myslíš že víš vše.
Koupili Nissany a AC „rychlonabíječky“.
🙂
A nějakou zpětnou vazbu jak se jim líbí Leaf ve flotile
A nějakou zpětnou vazbu jak se jim líbí Leaf ve flotile náhodou nemáš?
Jestli to není jen auto s kterým se jezdí pro obědy 😀
Mají 3 EV a jezdí s nimi městští policajti.
Spíš je
Mají 3 EV a jezdí s nimi městští policajti.
Spíš je vidím na „rychlo“ nabíječce, jak v provozu.
Je to ale jen můj pohled, většinou jsem mimo město.
Bohužel musím jen potvrdit. E-way též MHMP nabízel pomoc
Bohužel musím jen potvrdit. E-way též MHMP nabízel pomoc s technickým řešením.
No a co myslíte – zájem nebyl.
OT: Dotácie BEV (8000€) a PHEV (5000€) na Slovensku sa
OT: Dotácie BEV (8000€) a PHEV (5000€) na Slovensku sa rozchytali pod 5 minut. Otvorené boli pre fyzické osoby, firmy aj verejnú správu. Na poslednú chvíľu navýšili z 5mil na 6mil€, čo vystačilo na cca 1000 áut (BEV aj PHEV dokopy). Tiež zmenili systém, teraz je pripravený na viacero kôl, a vytvára sa zásobník. Ja som cca 1300, podané pod 6 minút, pri 9 minútach to už bolo cez 2000 žiadostí. Kvalifikujú sa vozidlá do 50tis € vrátane DPH, takže je pochopiteľné, že Tesla spustila Slovensko ten istý deň ako chceli spustiť dotácie 11.12. a Model 3 Standard Plus (ale len s voľbou farby) spĺňa kritéria pre dotáciu.
Som zvedavý na ďalšie správy. DP.