Opel Adam LPG ecoFlex – dojezd až 1200 km

Opel Adam, novinka ze stáje německo automobilky (patřící americkému koncernu General Motors), je na kontinentu ve frontálním útoku. Opel aktuálně představil verzi 1.4 LPG ecoFlex, tovární přestavbu, která nabízí kombinovaný dojezd 1200 km.

Opel Adam LPG ecoFlex – nové auto na plyn od Opelu
foto: Opel

Opel v oblasti LPG není žádným nováčkem. Nabízel tovární přestavby modelů Corsa, Meriva, Astra, Zafira i Insignia. Aktuálně do „plynové řady“ přibylo i nové malé auto Opel Adam s motorem o objemu 1,4l/64 kW.

Nádrž na o objemu 35 litrů je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru. Díky tomu zachovává auto veškerý dostupný přepravní objem jako u čistě benzinových verzí. Vůz přepíná mezi palivy automaticky, primární je pochopitelně LPG vedoucí k citelnému snížení nákladů na provoz.

Možné je ale také manuální přepnutí. Kombinovaná spotřeba Opel Adam LPG ecoFlex je 6,9 l plynu na 100 km. Pouze na plyn tak dokáže ujet přibližně 500 km. Celkový kombinovaný dojezd tedy činí přibližně 1200 km. Spotřeba benzinu v kombinovaném cyklu je 5,1 l/100 km.

Cena Opel Adam LPG ecoFlex v České republice začíná na 317 900 Kč. Automobilka Opel dodává k vozu i speciální redukci díky které je možné LPG natankovat prakticky po celé Evropě. V Německu je cena auta stanovena na 16 150 €.

V České republice je dnes k dispozici na 870 čerpacích stanic na LPG. V celé Evropě je to pak 35 000 stanic. Pohon na LPG je nejen výrazně levnější (až o polovinu proti benzínu), ale i šetrnější: LPG má nižší emise zejména oxidů dusíku.

tisková zpráva

2 Comments on “Opel Adam LPG ecoFlex – dojezd až 1200 km”

  1. Dobré ráno,
    trošku bych

    Dobré ráno,
    trošku bych poopravil skvělý údaj o dojezdu v kombinovaném cyklu. na benzín ujede dle vás 700km se spotrebou 5,1l na 100 km. tedy nádrž na benzín má 5,1lx7=35,7 litru.První Věc co vám řeknou řidiči firemních flotil, kteří dostali do používání nové vozy je ta , že reálná spotřeba i při defenzivní jízdě je minimálně o 1litr vyšší než papírová a tedy mají problém s novými auty všichni, protože nejsou schopni nijak dodržet normospotřebu-jinak řečeno evropský systém měření spotřeby je naprosto nereálný a je poplatný jenom politice dosahování nízkých emisí-zelenému lobbingu.(jenom na okraj- v americe bude stejné auto se stejným motorem mít udávanou spotřebu o 1 až 2 litry vyšší-běžný úkaz-doporučuji vlastnoručne se podívat na jakýkoli nový vůz.)A tedy eco Adam ujede pri skutečné spotřebě cca 6,1 litru jenom 585 km na benzín. S LPG to bude podobné. v reálu bude spotřeba 8litrů lpg na 100km a vzhledem k tom,že nádrž LPG nikdy nelze vyčerpat úplně a vždy zbyde 10procent, tedy použitelný objem plynu je 35-3,5=31,5 litru. Dojezd na LPG je tedy 437,5 km. A tedy celkově je dojezd superzázraku 437,5+585=1022,5km . Což není na vůz s lpg pohonem žádné terno…

    1. Ještě bych si dovolil
      Ještě bych si dovolil upozornit že jejich vychvalovaná zástavba by se dala nazvat přestavbou…žádné integrované přístroje, žádná upravená vlastní řídící jednotka, žádná inteligentní zástavba. Dělá to na mně dojem že pokud si tam člověk nechá pečlivě dát kvalitnější plynový systém tak na tom bude lépe než s tovární zástavbou. Prostě nemá to na zástavbu LPG Oktávie kde jsou veškeré budíky integrovány v palubní desce a LPG je na palubním systému OBD2….

Napsat komentář