Ojeté elektromobily: na českém trhu jich je třikrát víc než před covidem

Elektromobilů na českém sekundárním trhu přibývá. Zatímco v roce 2019 nabídl trh 1 476 ojetých elektromobilů, v loňském roce jich bylo už 3 153, tedy více než dvojnásobek. Od ledna letošního roku se jich v nabídkách objevilo již 2 222.

Každoročně jich tak v nabídce přibyde okolo 30 %. Obdobná je i situace v segmentu hybridních modelů. Předcovidový rok 2019 jich na českém trhu nabídl 3 059, v loňském roce už ale zákazníci mohli vybírat z široké palety 6 604 vozů s hybridním pohonným ústrojím. Vyplývá to z analýzy trhu, kterou pravidelně provádí společnost AURES Holdings, provozovatel sítí autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„Doba se výrazně změnila a bateriových vozů začalo přibývat. Nejdříve na primárním trhu a v tomto
a příštím roce se jich spousta objeví i na tom sekundárním. Paradoxně k tomu přispěla i energetická krize. Lidé si ve větší míře začali budovat fotovoltaiky na svých domech, aby byli méně energeticky závislí, a se soláry na střeše jim pořízení elektromobilu nebo třeba plug-in hybridu začíná ekonomicky dávat větší smysl. A to i přes vyšší pořizovací náklady,“
říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice.

„Plně bateriové auto sice stále není volbou většiny populace, protože i přes celkem masívní rozvoj dobíjecí infrastruktury je tankování fosilního paliva stále jednodušší a rychlejší než dobíjení, ale své zákazníky si auta do zásuvky bez problémů najdou a rychle jich přibývá,“ dodává Vaněček.

I proto společnost AURES Holdings spustila činnost specializovaného týmu, který se na elektromobilitu zaměřuje napříč celou skupinou. „Zákazníkům tak už dnes nabízíme detailní informace o každém konkrétním bateriovém voze, včetně kapacity baterie, reálného dojezdu, procentuální výše zdraví baterie a mnoha dalších informací. Zároveň jsme získali universální diagnostické řešení, se kterým jsme schopni posoudit zdraví baterie u různých značek a modelů bateriových vozů,“ říká Eldar Vagabov, ředitel strategického rozvoje elektromobility v AURES Holdings.

Ojeté hybridy a bateriové vozy jsou zejména zánovní ojetiny do tří let stáří. U plně elektrických modelů, které se objevují na českém sekundárním trhu, je střední hodnota stáří 2,3 roku, u hybridů je to 2,6 roku. Tomu pochopitelně odpovídají i střední hodnoty počtu najetých kilometrů, které jsou 36 600 kilometrů u hybridů a 25 000 kilometrů u čistě bateriových vozů.

Cena hybridů se v letošním roce drží na mediánu 659 000 Kč, to znamená tříprocentní nárůst oproti loňskému roku. Bateriové elektromobily v meziročním srovnání dokonce zlevnily. Medián ceny je aktuálně 890 000 Kč, což je o 9 000 Kč méně než v loňském roce. „Když vezmeme v potaz aktuální míru inflace, která byla v dubnu letošního roku meziročně 12,3 %, pak je vidět, že u ojetých bateriových aut není situace nijak dramatická. Ostatně i u běžných ojetin se cenová hladina během posledních měsíců stabilizovala,“ komentuje Vaněček.

Nejčastěji nabízeným čistě bateriovým vozem je aktuálně Škoda Enyaq, následuje BMW i3 a Tesla Model 3. U hybridů je to trojice Toyota Corolla, Rav 4 a C-HR.„V AURES Holdings je trend obdobný. I u nás patří mezi nejprodávanější vozy značka Tesla, ale zájemci u nás samozřejmě seženou elektromobily v celém cenovém spektru, od nejlevnějších elektrických Smartů nebo Kií Soul EV až po zánovní Škody Enyaq nebo Mercedesy řady EQ. Stabilně máme v nabídce okolo 70 čistých elektromobilů a 500 hybridů,“ uzavírá Vaněček.

zdroj: tisková zpráva

13 Comments on “Ojeté elektromobily: na českém trhu jich je třikrát víc než před covidem”

  1. data ktera se daji cekat, tohle se deje u vsech aut s cenovkou nad mic

    jen pro srovnani, moje Audi 6 stala jako nova v prepoctu 1,65 milionu, ja ji coby 7 letou bazarovku poridil za 150 tisic, behem 7 let tak spadla na cene na mene nez desetinu puvodni ceny, o dalsich 9 let pozdeji jsem ji prodaval za tretinu… s najezdem 760 tisic kilometru, zacala blbnout elektrika, ale to pani v AAA nezjistili, oni si ani nevsimli toho ze ac na tachu svitilo cca 350 tisic, tak ze skutecny najezd byl 760, zapsano v TP vymena motoru a ODO, … do prodeje ji vsytavili s najezdem 350k, a po cca 7 mesicich a 2 slevach z nabidky zmizela, tusim ze byla na prodej za 25, takze na tom jeste prodelali vic nez 25k, protoze do ni i neco nainvestovali, minimalne nalakovali haubnu ktera se loupala, + samozrejme jejich administrativa, sak nejak se muselo zajistit aby v jejich technicaku nebyla zapsana vymena motoru 😀

    kdys jdu dnes kupovat auto, tak vim, ze ve chvili kdy ho prebiram v autosalonu, tak jehoi cena okamzite klesa o 15-20%, takze pokud bych si koupil rekneme auto za 1,05 milionu, tak proste musim pocitat s tim, ze prebiram auto ktere ma v tu chvili cenu jen 900-850 tisic, a po 2-3 letech bude cena v lepsim pripade polovicni, a je uplne fuk jestli ma ICE nebo elektromotor, ostatne staci se podivat na statistiky mobile.de, je z nich jasne ze auta si drzi procentualne podobnou cenu at maj pod haubnou ICE nebo elektromotor, rozdily doslova v promilych model od modelu

  2. Po leasingu v podstate neprodejne zbozi. Puvodni ceny pre 1.000.000 nyni za ne chteji 550000+. Za podobne penize se za par mesicu bude dat koupit MG4 a prijdou dalsi s dvojnasobnou baterkou. Cena za ten srot je jenom zbytkova cena baterie coz je bohuzel pri dnesnich cenach porad 20.000 za 1kWh. Taky jsem na tom nehorazne uletel. Nejhorsi investice meho zivota.

  3. Proč nosíte dříví do lesa? Je to tak 14 dní co jsem psal, že se jeté zkratovozy vrší už i na sebe, občůrávají je psi, hází na ně bobka všichni Bílí i nebílí Tesáci….. Vlastně – jen noste dříví do lesa, čím dříve to místním zabedněncům dojde, tím lépe. Díky tedy za osvětu.

        1. smradochu se po bazarech vali hodne a proti lonskemu roku uz si zase zakaznik muze diktovat podminky… my ted v rodine shaneli 2 auta (rodice a teta), tak jsme chodili po bazarech a kdyz na zacatku nechteli dat slevu, tak po mesici a pul vymekli a dostali jsme u S-Maxe 2018 30tis. slevu a u Golfa 40 tis slevu po mesici… pokud se tam auto válí měsíc a půl, tak mi to jako obrátkový zboží nepřijde 🙂

Napsat komentář