Ojetiny vybavené alternativními pohonnými systémy si od začátku roku 2022 udržují stabilní ceny. Podle analýzy auto-moto inzertního webu TipCars.com je aktuálně průměrná cena ojetého elektromobilů (BEV) 1,1 milionu korun.
Levněji se pak nabízejí plug-in hybridy (PHEV), a to za průměrných 977 000 Kč. V obou případech jde přitom často o zánovní automobily s poměrně nízkým nájezdem. Analýza dat za leden 2022 až srpen 2023 odhalila také jednu zajímavost: když u nás zdražuje benzín a nafta, lidé častěji vyhledávají ojeté elektromobily a hybridy.
„V letošním roce došlo hned několikrát ke snížení cen předního výrobce elektromobilů Tesla, který takto reaguje na rozšiřující se nabídku konkurenčních výrobců. Dalo by se očekávat, že se následkem toho budou dále snižovat i ceny ojetých elektromobilů a dalších alternativ. K tomu však zatím nedochází,“ komentuje Ing. Marek Knieža, ředitel jednoho z největších českých auto-moto inzertních webů TipCars.com, který má aktuálně v nabídce přes čtyři tisíce nových i ojetých elektromobilů a hybridů.
Důvodem udržení cen přitom může být malé opotřebení nabízených automobilů, alespoň pokud jde o stav tachometru. Průměrný nájezd u inzerovaných ojetých BEV je 27 tisíc kilometrů, u PHEV pak 47 tisíc. „Majitelé se při prodeji chtějí co nejvíce přiblížit ceně, za kterou automobil původně pořídili a pokud jej dobře udržují, mohou si to i dovolit,“ dodává Ing. Marek Knieža.
Počet nabídek se snižuje, ale zájem stoupá
Vliv na ceny může mít také celková nabídka na trhu, která se v posledních třech měsících mírně zúžila, takže si inzerenti méně konkurují. Zatímco loni ke konci srpna bylo v nabídce 4 793 aut BEV a PHEV, o rok později už jich bylo jen 4 268.
„Lokálně jsou automobily s hybridním pohonem pořád vnímány tak trochu jako luxusní zboží, postupně si ale i Češi zvykají a zajímají se o ně čím dál více,“ říká Ing. Marek Knieža s tím, že zvýšený zájem dokazuje časté vyhledávání těchto alternativ na inzertní platformě TipCars.
Počty vyhledávání se přitom viditelně zvyšují zároveň s cenami pohonných hmot. Tento trend byl znatelný například v březnu loňského roku a také letos v srpnu, kdy celkový počet vyhledávání BEV a PHEV poprvé přesáhl 200 tisíc.
V inzercích vede Toyota, BMW a Lexus
Nejčastěji inzerovanými BEV/PHEV na webu jsou dlouhodobě značky Toyota, BMW a Lexus. U Toyoty jde přitom převážně o hybridní automobily, nejčastěji model Toyota Corolla, který lze aktuálně pořídit od 396 tisíc do 1 milionu korun v závislosti na roku výroby, stavu tachometru, výbavě a dalších parametrech.
U značky BMW převládají elektromobily, převážně model BMW i3, jehož ceny se pohybují od 280 tisíc do 1,25 milionu. Značka Lexus je zastoupena zejména svým modelem hybridního automobilu Lexus RX 400h s cenou od 279 tisíc korun až do částky lehce přes 2 miliony.
zdroj: tisková zpráva
Elektromobil není určen k ježdění. Překvapivé je pouze, když má vůbec něco najeto.
Je to fetiš uctívaný jednoduššími absolvoventy elektroprůmyslovek, prostředek rozkrádání veřejných financí, modrá svazácká košile veřejně hlásající příslušnost k uvědomělé progresivní ideologii a pro ostatní nedobrovolné řidiče nástrojem práva útrpného.
pro Runnču…. To zní jako hlas z pravěku 😃
Ty přece znáš rozdíly v parametrech prvních generací EV a té současné, tak proč blekotáš nesmysly? 😜
Ceny novych EV jdou razantne dolu a kdyz ma nejaky dealer starsi model na sklade, tak nekdy je psychologicka zabrana ten stary ale nejezdeni prodat se ztratou. Tak se nektere EV proste neprodaji do doby, nez prijde nekdo novy a udela razantni rozhodnuti. Pak se stane, ze treba 5 let stare EV s 0 km prijde na trh.
Ocividne porad jses pevne zakoreneny v dobe pred listopadem a vse vidis rudymi brylemi. Pak neni divu, ze vse titulujes pojmy, ktere dnesni generace vlastne ani nezna. Mas proste stejne trauma jako putin, ktery se z rozpadu cccp totalne zblaznil.
Takový komentář může napsat opravdu asi jenom hlupák !
Ale Plho! O tom, ze je Leodendula alias skopcak alias Peta Zaloha de.ment neni treba vubec diskutovat, to je zde normalne prijimany fakt. Vyse uvedeny post Bezce je stoprocentne pravdivy.
Bez se prevlect, pozvracel sis svazackou kosili.
Jako vždy jsem v triku, Péťo.
tak tohle me dostalo 🙂 „Vyse uvedeny post Bezce je stoprocentne pravdivy“ 🙂 teda kluci, vy si snad vzajemne prolejzate ritnimi otvory. Behna a pravdivy, to je fakt for. jinak na mobile.de, tesla stari vic nez pet let: 858 Angebote, a z nich jen 52 ma najeto do 50 tisic, neboli ten clanek je vo hovne, ktery dlazdic nasel v behnove analu, parada
Tak sis dnes pozvracel jen triko. Svazackou kosili, satek a legitimaci mas ve skrini. To neokecas.
loni v září jsem prodal Leaf 24 r.v. 2015, měl najeto cca 300tis s původní baterií 78%, ve střední výbavě s tč.
Ve firmě mám ze stejného roku ještě eNV200 s najetými cca 380 tis km a taky původní baterií – neměřili jsme stav, ale v létě zmizel první dílek – a tohle mi jezdí stále. Už je ale objednaná na výměnu baterie za 40kWh na konec října…. :). Jo a s mým EV jsem teď za rok najel cca 50tis….
To jen drobnost pro info, když teda ty EV moc nejezdí…. 🙂
Muzete prosim po vymene baterky z 24 na 40 kWh napsat jak vse probehlo? Mam take Leaf 24 z 2013 a zvyseni na 40 kWh by bylo fajn.
To by mě také zajímalo, kdo a jak dělá takovou výměnu a kolik to stojí.
pro pituru…. Ty si nech vyměnit mozek pako 🤯. … Ale dvojnásobná kapacita by byla asi pořád nedostatečná 😃😁
Ty si si daval a zjavne to nevyslo, lebo novy ti tam nepasoval a stary uz bol uplne zdegenerovany, takze zostal iba vzduch.
Pro XBlb… Koukám že se vyznáš 😃
určitě. Po výměně baterie sem můžu dát vědět. Nebude to dálniční stíhačka – je to pracovní dodávka, ale s novou baterií bude sloužit určitě do rozpadu zbytku auta…
slíbil jsem dát ifo po výměně aku. Takže výměna proběhla, aku stálo cca 150tis + práce cca 50tis. Není to nové aku, ale prý z něčeho rozstřeleného, dovoz z CH a po proměření baterie ukazuje stav 93%. Původní je na 71% a nechám si ji na domácí úložiště k FTV.
Samotná výměna byla cca 2-3h práce tzn technicky jsou baterie 24 a 40 zaměnitelné bez SW nebo mechanických úprav. Auto je okamžitě pojízdné a palubní počítač ukazuje i nové reálné hodnoty. Funkční je i chlazení a je třeba tedy i počítat s výměnou náplně klimatizace. Při plném nabití dojezd cca 250-300km a je to bomba.
To zni dobre. Jen se chci ubezpecit, ze se jedna o Leaf ZE0 vyrabeny do r. 2017. Vubec jsem netusil, ze baterka je napojena na klimatizaci. Vzdy se psalo, ze baterka nema vubec zadne chlazeni a proto Rapid Gate. Ta baterka 40kWh je z verze ZE1? Protoze co mam info, tak ZE0 mela jen 24 a pozdeji 30 kWh.
40kWh baterka by mela byt snad shodna velikostne i s 62kWh baterkou. To by pak mohl Leaf ZE0 mit i 62kWh baterku? To by byla teprve bomba. Mam Leaf ZE0 z roku 2013 vyrabeny uz ve velke Britanii. Baterka zatim dobra. Ale kdyby slo ji predelat na vetsi, tak treba za par let by se to mozna hodilo.
nene, tahle výměna byla u dodávky eNV200, kde je chlazená aku. Leafa jsem loni prodal tak jak byl.
Tak u Leafa to nepujde. Ale prodavaji se uz li-ion prismaticke akumulatory za maly peniz. Zrejme by slo nahradit jen clanky vykonnejsimi a bylo by.
Na ebay com inzeruje nejaky Madar vymenu u vsech Leaf za pouzitou 40kWh za 9800 USD (SOH 90-95%). Cena se vsim vsudy.
Napište mně na mail (napalmm zav. seznam). Dám Vám kontakt, kde mně před třemi lety navýšili 24kWh na 40kWh na Leaf-u 2013. Osobák, žádná dodávka.
off
Jay Leno vás sveze s Tesla Semi
https://www.youtube.com/watch?v=LMKySYs-hCg