Ojetá auta z Německa letos výrazně podražila, meziročně o 17 %

Kdo si chce letos koupit ojeté auto z Německa, ten si připlatí. Průměrná cena za ojetinu s německým původem stoupla meziročně o 17,4 % na 453 700 Kč.

Zatímco loni se dala v průměru pořídit za 386 500 Kč, letos ji lze tedy pořídit v průměru o 67 200 Kč dráž. Auta s německým původem přitom zdražují více, než zbytek trhu. Průměrná cena všech ojetých aut totiž vzrostla letos meziročně o necelých 10 % na 299 000 Kč.

„Za růstem cen ojetých aut z Německa je především dlouhodobě velký zájem ze strany českých zákazníků,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia a dodává, že i vzhledem k nízkému kurzu koruny vůči euru se jedná o markantní zdražení, neboť nižší kurz by měl auta v průměru zhruba o 15 000 Kč zlevnit.

Levnější auta zdražují rychleji

Vysoká průměrná cena za německá auta je dána extrémně velkým zastoupením luxusních vozů, které tvoří 27,9 % nabídky. Pro srovnání celkový podíl ojetých luxusních aut bez ohledu na původ tvoří 12,7 % českého trhu. Pokud by se luxusní auta nebrala v potaz, činí letos průměrná cena za ojetinu s německým původem 249 000 Kč, což je o 25 % více než loni. Levnější auta tedy zdražují ještě rychleji.

Průměrné stáří německých aut na českém trhu činí 11 let. Průměrně tato auta najela 155 254 km a většina má motor na naftu (54,7 %). Nejprodávanější značkou je Volkswagen (19,1 %) následovaný Škodou (18,4 %). Na třetí příčce se umístil Ford s 9,5 % trhu, těsně následovaný vozy BMW (8,9 %), Mercedes (8,3 %) a Audi (7,1 %). Veškerá ojetá auta koncernu Volkswagen si nárokují 46,6 % trhu.

Z hlediska modelů vede opět Škoda Octavia, která je však zastoupená jen z 6,8 %. Druhou příčku pak zatím obsadil Volkswagen Golf s vysokým podílem 4,9 % následovaný Škodou Superb (4 %) a Volkswagenem Passat (3,6 %). Mezi 10 nejprodávanějších modelů patří z luxusních značek vozy BMW řada 3 a řada 5 a Audi A4.

Vysoký podíl luxusních aut zhoršuje podvody

„Vysoký podíl luxusních značek ještě zhoršuje podvody, které se u německých aut vyskytují. Možnost vyšších výdělků na luxusních autech láká o to více podvodníky. Podíl aut, která jsou po havárii, dosahuje zhruba 38 % a zhruba 6 % aut je po totální škodě. Stočený tachometr se vyskytuje téměř u poloviny a každé páté auto není ve skutečnosti německé. Určitě se vyplatí být obezřetný a obzvláště drahé auto si před nákupem prověřit,“ říká Martin Pajer z Cebia, která pomáhá motoristům bojovat proti podvodům při prodeji ojetin už 32 let.

V systému AUTOTRACER na www.cebia.cz si lze prověřit u aut z Německa nejen případná poškození a havárie, ale také ujeté kilometry, odcizení, skutečnou zemi původu a rok výroby a první registrace, zatížení financováním či například předchozí inzerci. Údaje jsou k dispozici do několika málo minut.

zdroj: tisková zpráva

7 Comments on “Ojetá auta z Německa letos výrazně podražila, meziročně o 17 %”

  1. Na druhou stranu se dovazi mene stara auta. Tak kdo vi jak to je s tim zdrazenim. Mladsi auta stoji samozrejme vic nez stare plecky ktere se vozily drive. Lidi maji vic penez a kupuji lepsi auta. Je to jednoznacne videt na silnicich. Kdysi lidi rikali ze Octavii si asi nikdy nemuzou dovolit a dnes se vozi v Superblbech.

      1. „Vysoká průměrná cena za německá auta je dána extrémně velkým zastoupením luxusních vozů, které tvoří 27,9 % nabídky.“ Pohadkar 2xjirka nam vypravi opet nesmysly. Lidi uz nekupuji nejlacinejsi auta, ale BMW, MB a AUDI. To nevypada na chudinu.
        U novych aut lide vyckavaji na nove modely EV. Za dva roky budou dostupna EV od Tesly, Skody, VW aj. Tak lide koupi jeste ojetinu a pak presedlaji na EV.

      2. vozi se stale novejsi a drazsi auta v lepsich vybavach, diky Nmecke politice se vyplaci nektere modely vesmes dovazet jako rocni a tedy zanovni auta

        nehlede na fakt ze nektere znacky maj v CR totalne nastrelene ceny proti Nemecku, u BMW se da dovozem z Nemecka uplne noveho auta usetrit 200-500 tisic, na naprosto stejnem aute zadanem do vyroby, takze jedna navsteva u dealera s objednavkou, pak 3-5 mesicu cekani a pak si clovek auto vyzvedne, znamej si takto ted vyzvedaval i4 M50 v Mnichove, udelal si s rodinou vejlet do Legolandu a u toho si vyzvednul nove auto, oproti CR levnejsi o vice nez 300 tisic, bez naroku na dotaci a nebo neco podobneho, ale proste to auto ikdys ho specifikoval do vyroby, tak bylo o vic nez 300k levnejsi nez za kolik mu rekli cenu v Praze 😀 veskrze dostal kompletni priplatkovou vybavu individual a nejakou dalsi gratis

        1. Diky CZK nas hoblujou uplne na vsem. Kazdy obchodnik si radeji zaokrouhli smerem nahoru aby se pojistil proti vykyvum kurzu. A take psychologie hraje roli. Stovka je u lidi uplne nic. Naproti tomu 4 EUR si lide uz vic vazi. CZK posilila a lidi presto ji maji jako nic. CZK je pidimena ktera vse zdrazuje a je uplne k nicemu, protoze cele CZ hospodarstvi stejne visi na EUR. Maloktera firma kalkuluje s CZK, skoro vsichni maji EUR jako smerodatnou menu.

  2. off
    Youtuber koupil koncept hybridní dodávky “Bright idea” z roku 2009, která měla dokázat jezdit s nesmyslně nízkou spotřebou 100 mil na 1 galon čili 2,35 l/100 km. Vážila jen 1,5 tuny a bylo tam spousty uhlíku a hliníku. Byla to nějaká výzva Obamovy vlády a měl na to být grant 450 milionů $. Jako všechny tyhle vlhký spalovácký sny to nedopadlo, stejně jako nedopadnul Piechův vlhkej sen spalováku se spotřebou 1 l /100 km XL1. Koncept kterej to měl dokázat měl velikost kapotovaný motorky a pidisérová uhlíková limitka která se aspoň podobala autu si nakonec musela pomoct baterií s PHEV pohonem, aby s ní dosáhla aspoň slibovaných 1,9 l nafty jenže po vybití baterky spotřeba vyskočila na 2,7 litrů nafty. Ve městě až 3 litry. To už se dostáváme skoro ke spotřebě Priusu či Lupa 1,2 l TDi, který maj aspoň nějakou užitnou hodnotu a není to jen předraženej dvousedadlovej kostitřas, kam se vejde jen jedna igelitka s nákupem. No prostě zoufalá snaha o extrémeně úsporné spalováky narazila na své limity a skončila ve slepé uličce. To už dávno pochopili zakladatelé Tesly pánové Eberhard a Tarpenning, kteří probrali všechny možnosti pohonu a jako vítěz jim z toho vyšli baterky. Zbytek už je historie. 😛

    https://youtu.be/C2-S5yLMyWs

Napsat komentář