Nový Renault Espace: hybrid s dojezdem 1100 km

V roce 1983 představila společnost Renault vůz Renault Espace. Jednalo se o průkopnické, často napodobované auto, které si během pěti generací získal status ikony.

Renault nyní představuje zcela nový Espace, osobní vůz pro 5 nebo 7 cestujících, který bude zařazen na vrchol značky v segmentech D. Renault Espace odstartoval revoluci, přinesl vizi budoucnosti a nikdy se nepřestal měnit s dobou. Dnešní zcela nový Espace má atmosféru SUV, sportovní a elegantní design a výbava Esprit Alpine mu dodává nádech motoristického sportu.

Zůstal věrný své DNA 5 nebo 7místného osobního vozu na dlouhé vzdálenosti a zůstává nejprostornějším modelem řady Renault. A právě v tom září! Výběr sofistikovaných materiálů a povrchových úprav dodává třídu špičkové výbavě, která zahrnuje střešní okno s plochou přes 1 m2, jedno z největších na trhu.

Zcela nový Espace je také plný nejmodernějších technologií v oblasti sedadel a pod kapotou. Je vybaven všemi možnostmi připojení, které řidič a cestující potřebují, a zároveň udržuje pod kontrolou jejich ekologickou stopu. Jeho vnější rozměry jsou menší a je o 215 kg lehčí než jeho předchůdce a je vybaven mimořádně účinnou plně hybridní pohonnou jednotkou E-Tech full hybrid. Jeho srovnávaná nízká spotřeba paliva (4,7 l na 100 km) mu zajišťuje dojezd až 1100 km a baterie nepotřebují žádné nabíjení.

Prostornost a asistenční systémy

Nový Espace je v souladu s řadou vozů Renault pro život a prožívání a jeho jízdní a bezpečnostní vlastnosti jsou na špičkové úrovni pro všechny cestující. Je postaven na účelově navržené platformě CMF-CD Aliance a je vybaven 32 jízdními asistenčními systémy řidiče. MULTI-SENSE a 4CONTROL Advanced, systém společnosti Renault pro řízení všech kol, posouvají potěšení z jízdy na vyšší úroveň. Objednávky zcela nového modelu Espace budou zahájeny na jaře 2023.

Prostornost je jednou z hlavních předností nového modelu Espace – vejde se do něj pohodlně až sedm osob. Je postaven na modulární alianční platformě CMF-CD, dodává se s prodlouženými verzemi středové a zadní jednotky a prostor uvnitř je speciálně optimalizován. Celkově je dlouhý 4,72 m – o 14 cm méně než předchozí generace – a prostor pro cestující je ještě delší (2,48 m po třetí řadu).

Tento posun je dobrou zprávou zejména pro cestující ve druhé řadě, kteří si mohou vychutnat prostor pro kolena až 321 mm. Jejich sedadla se navíc naklápějí až do úhlu 31 stupňů. Pokud je navíc prostřední sedadlo prázdné, mohou cestující využít středovou loketní opěrku se dvěma držáky na nápoje.

Cestující ve třetí řadě (která je při objednávce k dispozici bez příplatku) ocení také dostatečný prostor pro kolena (128 mm) a funkce Easy Access, které jim umožňují posunout sedadla druhé řady o 260 mm směrem dopředu a sklopit opěradla dopředu.

Cestovatelský salónek

Každý z cestujících má k dispozici předpínače bezpečnostních pásů, stropní osvětlení s dotykovým ovládáním, nabíjecí dokovací stanici USB-C a v některých verzích si může užívat i audiosystém Harman Kardon.

Nová generace auta kombinuje několik prvků, které z prostoru pro cestující dělají skutečný cestovatelský salónek na kolech. Volitelné střešní okno naplní prostor větším množstvím světla než kdykoli předtím. Nemá příčný nosník, takže poskytuje více než 1 m2 slunečního světla (délka 1,33 m, šířka 0,84 m).

Vysoce inovativní sklo má na svém vnitřním povrchu nízkoemisní vrstvu. Toto složení filtruje UV záření a většinu dopadajících infračervených paprsků a odráží teplo z prostoru pro cestující. A k tomu, abyste se vyhnuli horku a oslnění, nepotřebujete zatemňovací roletu.

Espace měl vždy ta nejpohodlnější sedadla – a v této generaci jsou ještě pohodlnější. Všechny verze jsou vybaveny posuvnou opěrkou ruky na středové konzole a výbava Iconicobsahuje měkké a uklidňující ergonomické polštáře ze stejné látky jako čalounění, které se nasazují na zadní opěrky hlavy druhé řady.

Výbava

Základní výbava Techno zahrnuje 24palcovou obrazovku OpenR, elektricky ovládané páté dveře, bezdrátovou nabíječku telefonu, 19palcová kola, systémy Isofix na levém a pravém sedadle ve druhé řadě a bezpečnostní paket včetně systému varování před mrtvým úhlem.

Výbava Esprit Alpine, která je u modelu Espace novinkou, dodává interiéru kategoricky sportovní nádech. Opěrky hlavy jsou opatřeny logem A se šípem, Alcantara na palubní desce má modré prošívání a Alcantara na sedadlech příjemně a elegantně splývá se syntetickou kůží a látkou Latis Bright.

Výbava Iconic povyšuje interiér na novou úroveň díky pravému jasanovému dřevu na palubní desce a světle pískově šedé polstrované kožené čalounění v kombinaci s obložením v mokka hnědé barvě. Sedadla lze elektricky nastavovat (dopředu, dozadu, nahoru a dolů a jejich sklon) a jsou vyhřívaná (stejně jako volant). Sedadlo řidiče je navíc vybaveno bederním masážním mechanismem.

Modulární vnitřek

Aby bylo možné co nejlépe využít prostor uvnitř a zajistit pohodlí všem cestujícím, je nový Espace poprvé v historii vybaven sedačkami ve druhé řadě, které lze posouvat o 220 mm dopředu a dozadu a jsou rozděleny na dvě nezávislé části (v poměru 60–40). Posuňte je zcela dozadu a cestující na nich budou mít k dispozici prostor pro kolena na nejlepší úrovni v segmentu (až 321 mm); posuňte je zcela dopředu a zavazadlový prostor v pětimístné verzi pojme 777 litrů (VDA).

Další chytrá modulární funkce: třetí řada sedadel se sklápí do podlahy, takže je můžete kdykoli vyklopit a usadit 7 osob nebo je sklopit, abyste získali co nejvíce místa v zavazadlovém prostoru.
Díky širokému výběru konfigurací interiéru a možnosti okamžitého přizpůsobení kapacity je zcela nový Espace mimořádně všestranný.

Jeho úložný prostor patří k nejlepším na trhu: 1818 litrů v pětimístné verzi se sklopenou druhou řadou sedadel, – 777 litrů v pětimístné verzi s druhou řadou posunutou zcela dopředu, – 159 litrů v sedmimístném uspořádání se třetí řadou sedadel na místě.

Full-hybrid

Pohonný systém E-Tech full hybrid o výkonu 200 koní zahrnuje tříválcový přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,2 litru s výkonem 96 kW a točivým momentem 205 Nm a dva elektromotory: hlavní jednotka (50 kW, 205 Nm) poháněná lithium-iontovým akumulátorem 2 kWh/400 V pro elektrický pohon, sekundární vysokonapěťový startérgenerátor (25 k, 50 Nm) ke spuštění spalovacího motoru a řazení rychlostních stupňů.

Díky plně elektrickému zapalování a rekuperačnímu systému, který se automaticky zapne, jakmile zpomalíte nebo zabrzdíte, můžete s touto plně hybridní pohonnou jednotkou E-Tech full hybrid jezdit ve městech z 80 % v elektrickém režimu a snížit spotřebu paliva až o 40 %. Získáte tak všechny výhody jízdy elektromobilem, aniž byste museli zastavovat a nabíjet.

Díky systému automatické správy nabíjí motor a pohony baterii podle pokynů inteligentní převodovky. Řidič může rovněž přispívat podle své vůle a pomocí pádel na volantu nebo nastavení systému MULTI-SENSE zvolit některý ze čtyř režimů rekuperačního brzdění.

Aby byl řidič plně informován, zobrazuje digitální přístrojový panel toky energie v hybridní pohonné jednotce pomocí specifických animací. Ukazatel stavu akumulátoru informuje o množství dostupné elektrické energie v reálném čase. Toky rekuperace energie se rozsvítí, jakmile řidič uvolní tlak na plynový pedál nebo sešlápne brzdu. Multimediální systém OpenR Link zobrazuje směr toků a energii pohánějící vozidlo (elektrickou, mechanickou nebo hybridní).

Funkce prediktivní hybridní jízdy maximalizuje využití elektrické energie během jízdy. Propojené mapové podklady, jako je topografie silnice na následujících sedmi kilometrech (nejpravděpodobnější trasa, pokud není zaznamenán žádný cíl), poskytují pokročilé informace systému řízení baterie tak, aby byla co nejvíce využívána energie elektromotoru.

Multimódový hybrid 

Plně hybridní pohonné jednotky E-Tech full hybrid mají „sériově-paralelní“ architekturu. Automatická vícerežimová převodovka nového modelu Espace je odvozena  z technologií Formule 1 a kombinuje dva převodové stupně u elektromotoru a čtyři u spalovacího motoru. Patnáct možných způsobů jejich kombinace maximalizuje snížení  emisí CO2, potěšení z jízdy a spotřebu. Výsledkem je bezkonkurenční poměr ceny a  výkonu.  

Inteligentní multimódová automatická převodovka vybírá pro plně hybridní pohonnou  jednotku E-Tech full hybrid nejlepší z následujících možností:  

• plně elektrický pohon (kola otáčí pouze elektromotor), 

• dynamický hybrid (spalovací motor a elektromotor společně otáčejí koly), • e-drive (elektromotor otáčí koly, spalovací motor nabíjí baterii), 

• spalovací motor (aktivní je pouze spalovací motor, který otáčí koly a/nebo dobíjí  baterii), 

• rekuperace (kola pohánějí elektromotor, který nabíjí baterii).

zdroj: tisková zpráva

2 Comments on “Nový Renault Espace: hybrid s dojezdem 1100 km”

Napsat komentář