Nový Opel Astra: plug-in hybrid nebo elektromobil?

Německá značka Opel představila první informace o nové generaci Astry. Kromě dieselu a benzínu bude v nabídce také elektrifikovaná verze.

Opel plánuje v domovském závodě vyrábět už tento rok Astru s elektrickým pohonem.
foto: Opel

Opel, patřící dnes pod koncern Stellantis, se zatím nevyjádřil k míře elektrifikace nové Astry. V tiskové zprávě se tento výrobce aut z Hesenska primárně soustředil jen na pár vybraných detailů z designu nového vozu. Více informací o nové generaci Astry bude podle Opelu zveřejněno v nejbližší době.

Zatím tak není jasné, zda půjde o plug-in hybrid nebo čistý elektromobil. Kompaktní auto má být postaveno na platformě EMP2 skupiny PSA. Přední masku vozu mají tvořit supertenké IntelliLux LED světlomety integrované do celé přední části.

V interiéru nové Astry by se měl objevit „Opel Pure Panel“, plně zasklená a po celé šířce roztažená kombinace dvou širokoúhlých displejů. Vedle toho výrobce uvedl, že uvnitř kabiny budou plochá tlačítka bez rámečků, volant s novým designem a ergonomická sedadla jak pro řidiče, tak pro pasažéry.

Opel oznámil záměr elektrifikovat Astru před dvěma lety. V té době skupina PSA ohlásila, že má v plánu v roce 2021 vyrábět elektroauta ve dvou evropských továrnách včetně právě nyní potvrzeného Rüsselheimu.

Koncept modulární platformy EMP2 umožňuje výrobu aut se spalovacími, hybridními i elektrickými motory na jedné výrobní lince. Na této platformě už vzniklo v minulosti několik hybridních aut, jako například Peugeot 3005, Citroën C5 Aircross nebo DS 7 Crossback E-Tense.

tisková zpráva

23 komentářů u “Nový Opel Astra: plug-in hybrid nebo elektromobil?”

    1. Oni tam měli ráj na zemi. Dostávali za dodávku do sítě
      Oni tam měli ráj na zemi. Dostávali za dodávku do sítě 80% ceny za jakou nakupují. Takže nepotřebovali baterky, měli virtuální. Teď na tom budou jako my, budou prodávat za tržní cenu na burze. Proti nám jsou na tom pořád zlatě, nemají tam ten podvod s měřením fází.

    1. opravdu Astra začíná na 420 tis.
      A taky je dobré

      opravdu Astra začíná na 420 tis.
      A taky je dobré připomenout, že to je se základním 1l třívalcovým motorem a se základní výbavou – takže holátko.
      Cokoli v elektrice bude v plné palbě s neporovnatelným výkonem, provozními a servisními náklady a uživatelským komfortem… 🙂

      1. To není pravda, i v elektrice jsou výbavové stupně, takže
        To není pravda, i v elektrice jsou výbavové stupně, takže i v EV lze koupit méně vybavené auto. Staží se kouknout na elektrickou Corsu, ta má 4 výbavové stupně plus volitelné pakety. Ale anapř. utomat bude mít vždy, to jo 🙂

        1. to je pravda. Každopádně základ u EV je o dost výš jak u
          to je pravda. Každopádně základ u EV je o dost výš jak u spalovací verze. Samozřejmě záleží na výrobci, ale pokud stačí chtít např, jen nezávislé topení (nezávislá klima u spalováku bez dostatečně kapacitních baterií už z principu nejde), automat, srovnatelnou dynamiku a telematické funkce – tak jste na min. srovnatelných penězích.

          1. Reagoval jsem na toto:
            „Cokoli v elektrice bude v plné

            Reagoval jsem na toto:
            „Cokoli v elektrice bude v plné palbě“

            A to prostě pravda není, tečka. Prostě i v elektrice jsou méně a více vybavené verze a to je fakt, stačí kouknout do ceníku. Nevím, co na tom nechápete. To, že základ v elektrice je většinou lepší než základ ve spalováku, je pravda a to nerozporuji.

                1. Tak v tom případě vytrháváte z kontextu.
                  Až to i vypadá

                  Tak v tom případě vytrháváte z kontextu.
                  Až to i vypadá že než pro disksi to děláte pro konflikt.

                2. Žádné vytrhavani z kontextu, je to tam jasně napsané, je
                  Žádné vytrhavani z kontextu, je to tam jasně napsané, je to blbost a na to jsem reagoval, to je vše.

                3. Míš vás obviňuje neprávem.
                  Míš vás obviňuje neprávem.

                4. Ano, ale vstupujete do diskuse kde se mýlí oba ale
                  Ano, ale vstupujete do diskuse kde se mýlí oba ale kritizujete jen jednoho.
                  To mi moc objektivní nepřipadá.
                  (jistě, v tomto případě nic o vlastní objektivitě nepíšete, takže je vše vlastně v pořádku)

                  Vy třeba nikdy nepřiohýbáte (ať už vědomě nebo nevědomě) pravdu svým směrem (ačkoliv je to věc naprosto přirozená). A tak vás dráždí že se v diskusi objevují argumenty uspěchané a ne zcela korektní.
                  Mě to přijde jako běžná reakce, nesprávná, ale běžná a založená na argumentaci protistrany. Té, kterou jste se rozhodl ignorovat.

                5. Obhajujete to s vervou a zápalem… ale faktem zůstává,
                  Obhajujete to s vervou a zápalem… ale faktem zůstává, že napsal faktickou blbost a já na to jenom poukázal. Nic víc. Protistranu neřeším, tam faktická blbost nezazněla.

                6. Jistě, však už jsem napsal že vy se nemýlíte.
                  Vervu a

                  Jistě, však už jsem napsal že vy se nemýlíte.
                  Vervu a zápal je vidět i u vás. Jde vám o přesnou pravdu a za tu se bijete.

                  Jen tvrdošíjně na straně jedné pranýřujete jednoho za neperfekcionismus a celkem pochopitelnou chybu a na straně druhé ignorujete důvody.

                  V podstatě dělám to samé co vy – vám vadí neperfektní argumentace.
                  A mě vadí neperfektní vstup do diskuse dvou argumentujících stran.

      2. Cenová kategorie vozidla se stanovuje podle jeho základní
        Cenová kategorie vozidla se stanovuje podle jeho základní verze – základní motorizace a základní výbavy.
        Co má nebo nemá které vozidlo ve výbavě není pro tento účel podstatné.

        Důvod prodejů elektromobilů s povinnou řadou zbytečností je jediný – na dílech doplňkové výbavy s vyšší marží snížit ztrátu z nerentabilní výroby základní verze elektromobilu.

          1. Čísla ovšem hovoří jinak.
            V Q1 2021, jak stoupají

            Čísla ovšem hovoří jinak.
            V Q1 2021, jak stoupají prodeje vozidel, se celosvětově podíl elektromobilů SNIŽUJE. Podle tebe takto vypadá vítězství?

            Výjimku tvoří západní Evropa, kde marxisty centrálně plánované hospodářství dosáhlo mírného růstu prodejů EV za cenu celkově krásného výsledku prodejů -25% oproti roku 2019. (připomínám, že ve zbytku světa se prodeje dávno vrátily na předcovidová čísla)

                1. Možná se Henry Ford v hrobě obrací ale možná taky ne a
                  Možná se Henry Ford v hrobě obrací ale možná taky ne a je rád, že se potomkům podařil výborný marketingový tah se stejným názvem. Koneckonců sám začínal jako opravář parních strojů a zbohatnul na tom, že rychle pochopil, že se blíží nová doba. Dnes to bude podobné.

Napsat komentář