Nový Hyundai Kona: více prostoru, lepší technologie

Nový Hyundai Kona bude v závislosti na trhu a stupni výbavy k dispozici s několika variantami pohonu včetně elektrického (EV), hybridního (HEV) a spalovacího motoru (ICE), a každou z nich bude možné objednat i ve sportovní verzi N Line.

Značka Hyundai odhalila novou generaci malého SUV Hyundai Kona, určeného pro jihokorejský trh. Výrazně vylepšený model bude k dispozici s několika variantami pohonu včetně zcela elektrického (EV), hybridního (HEV) a spalovacího motoru (ICE). Každý bude navíc možné objednávat ve sportovní verzi N Line. 

Vývoj futuristického designu, který zdobí nový model Hyundai Kona, začal elektrickou variantou EV – tento nekonvenční přístup k automobilovému designu zrcadlí strategii elektrifikace značky Hyundai. Všechny varianty modelu překypují nejmodernějšími technologiemi, komfortními funkcemi a praktickými prvky výbavy.

„Model Kona jsme vytvořili prakticky pro každého a pro všechny životní styly díky širokému výběru vyspělých pohonů i mnoha novým technologiím a designovým prvkům, které obohatí každodenní životy našich zákazníků,“ řekl Heui Won Yang, výkonný viceprezident a vedoucí oddělení technického vývoje kompletního vozidla ve společnosti Hyundai Motor Company. „Hyundai se zavázal, že bude poskytovat optimalizované zážitky spojené s mobilitou, které uspokojí rozmanité životní styly našich zákazníků.“

Designové prvky umocňují sportovní styl a zlepšují jízdní vlastnosti

Každá varianta nového modelu má harmonický a jedinečný vzhled s motivem žraločího nosu na přídi a spojitými horizontálními světlomety vpředu i vzadu. Elektrická varianta (EV) je dále odlišena pixelovými spojitými horizontálními světlomety a je prvním modelem Hyundai, který tuto ikonickou designovou ozdobu používá. 

SOUVISEJÍCÍ: TEST: Hyundai Kona Electric – auto pro všechny nevěřící Tomáše

Sportovní charakter SUV ztělesňují robustní lemy podběhů kol, na něž vizuálně navazují světlomety vpředu a zadní svítilny, dynamické prolisy klínovitého tvaru na bočních stěnách a charakteristická chromovaná lišta sahající od spodní okenní linie až ke spoileru. Hyundai Kona v nové generaci se může pochlubit 19“ koly se speciálně navrženým designem paprsků.

Varianty poháněné spalovacími motory (ICE) a hybridními systémy (HEV) přebírají od elektrické verze (EV) řadu designových prvků, k nimž přidávají svůj osobitý styl. Jejich přední nárazník se odlišuje trojrozměrně tvarovaným obložením a spodním ochranným panelem místo masky chladiče. Varianty ICE a HEV jsou zvýrazněny také kontrastními černými lemy podběhů kol. 

KONA HEV používá horní a spodní aktivní vzduchové klapky, zatímco varianta ICE má jen horní aktivní vzduchovou klapku. Aktivní vzduchové klapky AAF (Active Air Flaps) snižují součinitel aerodynamického odporu vzduchu a připodobňují vnější vzhled verzí ICE a HEV elektrické variantě EV, ale současně také zlepšují aerodynamické vlastnosti obou variant.

Sportovně pojatý stupeň výbavy N Line dodává důraz přední části vozu, zatímco v té zadní jeho charakter umocňuje spoiler ve tvaru křídla, dvojitá koncovka výfuku a 19“ kola z lehké slitiny v designu N Line. V interiéru je varianta N Line vybavena exkluzivními hliníkovými pedály a řadicí pákou s logem N. 

Větší a důmyslněji řešený vnitřní prostor

Zcela nová KONA poskytuje prostornější a všestranněji využitelný interiér, který nabízí cestujícím ještě více komfortu a umožňuje snadnou přepravu zavazadel. Pochlubit se může také největším vnitřním prostorem ve své třídě díky prodloužení rozvoru náprav o 60 mm, prostoru pro nohy o 77 mm a zvětšení výšky stropu nad zadními sedadly o 11 mm v porovnání s předchozí generací. Šířka interiéru v úrovni ramen na sedadlech vzadu je 1402 mm. I to je největší hodnota v této třídě. Štíhlá a tuhá konstrukce sedadel modelu Hyundai Kona má tloušťku pouhých 85 mm. Také toto důmyslné řešení ponechává cestujícím ve druhé řadě více komfortu a životního prostoru.

Volič elektronického ovládání převodovky tlačítky „Shift by Wire“ se nově přesunul na sloupek řízení, díky kterému designéři mohli vytvořit otevřenou, přehledně uspořádanou středovou konzolu, na níž je více prostoru pro odložení různých předmětů. Kompletně sklopná sedadla ve druhé řadě sedadel umožňují v zadní části vozu přepravovat zavazadla o celkovém objemu až 723 litrů (SAE). Zcela nová KONA tak spolu s ještě snadnější nakládkou a vykládkou zavazadel splní i ty nejnáročnější požadavky zákazníků. 

Pro komfortní používání v souladu se zásadami ergonomie byla koncipována integrovaná zobrazovací plocha se dvěma 12,3“ displeji. Komfortní sedadla v první řadě volitelně nabízejí relaxační polohu optimalizovanou tak, aby si v ní mohl řidič užívat pomyslný „beztížný stav“ s ideálním rozložením tlaku na tělo.

Nejlepší technologie ve své třídě poskytují ještě více komfortu a praktičnosti

Údržba a aktualizace systémů nové generace modelu KONA je ještě snadnější než dosud díky technologii elektronického řízení, která je kompatibilní s bezdrátovými aktualizacemi softwaru OTA (Over-the-Air). Pro majitele to znamená nejen nižší náklady a udržování jejich vozu nejnovějšími verzemi softwaru, ale také možnost rozšiřování výbavy o nové nebo vylepšené funkce. Aktualizace OTA se týkají rovněž ambientního osvětlení.

Ještě více praktičnosti a komfortu poskytne zákazníkům individuálně nastavitelná výška otevření chytrého víka zavazadlového prostoru s elektrickým ovládáním. Řidič si může zvolit výšku i rychlost otevírání zadního víka na displeji multimediálního systému nebo stisknutím tlačítka pro zavření víka po dobu tří sekund, jakmile víko zavazadlového prostoru dosáhne požadované výšky.

Komfort a praktičnost posouvá v modelu KONA na vyšší úroveň také systém integrované paměti pro nastavení polohy sedadla, několik vstupů s funkcí nabíjení a systém bezdrátového nabíjení. Součástí systému elektronického ovládání je rovněž „digitální klíč“ Digital Key 2 Touch na chytrých telefonech nebo hodinkách, který umožňuje uzamknutí, odemknutí a nastartování vozu. Tento systém používá technologii bezdrátové rádiové komunikace na krátkou vzdálenost, NFC (Near-Field Communication), a zaručuje vysokou úroveň zabezpečení.

Zcela nová KONA zajistí bezpečnou jízdu s pocitem ještě větší jistoty

Zcela nová KONA překypuje různými vyspělými asistenčními systémy ADAS (Advanced Driver Assistance System), mezi něž patří Autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích (Lane Keeping Assist), Aktivní sledovaní mrtvého úhlu vnějších zrcátek BCA  (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist) včetně aktivního upozornění na projíždějící vozidla při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance), Varováni pro bezpečné opuštění vozidla SEW (Safe Exit Warning), Rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost s inteligentním tempomatem – ISLA (Intelligent Speed Limit Assist), asistent pro sledování únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning), kamerové sledování mrtvého úhlu BVM (Blind-spot View Monitor) a automatické přepínání dálkových světel HBA (High Beam Assist). Součástí výbavy jsou také různé komfortní asistenční funkce, například inteligentní adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control), Inteligentní navigací řízený adaptivní tempomat NSSC (Navigation-based Smart Cruise Control), Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích – LFA (Lane Following Assist) a Asistent jízdy po dálnici HDA (Highway Driving Assist).

Zcela nová KONA poskytuje rozmanité vyspělé technologie také pro bezpečné a suverénní parkování. Jedná se především o 360° kamerový systém SVM (Surround View Monitor), systém PDW (Forward/Side/Reverse Parking Distance Warning) zahrnující senzory vzdálenosti od překážek vpředu, vzadu a po stranách, Asistent zabraňující kolizi při couvání PCA-R (Reverse Parking Collision-Avoidance Assist) a Dálkově ovládaný autonomní parkovací asistent RSPA (Remote Smart Parking Assist).

Vnější rozměry podle varianty:

Vnější rozměrZcela nová KONA ICE/HEV(spalovací motor/hybridní pohon)Zcela nová KONA EV (elektrický pohon)
Délka4350 mmÚdaje budou zveřejněny v březnu
Šířka1825 mm
Výška1580 mm(se 17“ pneumatikami)
Rozvor náprav2660 mm

Nabídka pohonů

Varianta ICE je pro jihokorejské zákazníky k dispozici s motory 1.6T-GDi nebo 2.0L, který pracuje na základě Atkinsonova cyklu. Motor 1.6T-GDi poskytuje výkon 198 k a točivý moment až 265 Nm.

Motor 2,0 litru nabízí nejvyšší výkon 149 k a točivý moment až 179,5 Nm (předběžné údaje) a pro maximálně hospodárný provoz se dodává v kombinaci s inteligentní variabilní převodovkou IVT (Intelligent Variable Transmission) pracující s plynule měnitelným převodem. Chlazení motoru vylepšuje integrovaný modul pro řízení provozní teploty, mechanické ztráty v důsledku tření snižuje elektronicky řízené olejové čerpadlo s plynule nastavitelným výkonem a spalovací proces optimalizují vysokoenergetické zapalovací cívky společně s použitím centrálního regulačního ventilu hydraulického systému proměnného časování ventilů. 

V Koreji nabízená varianta HEV je poháněna speciálně nastaveným zážehovým motorem 1.6-L GDi s přímým vstřikováním benzinu v kombinaci s elektromotorem, který znatelně zlepšuje zrychlení a přispívá k vyšší hospodárnosti. Celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je 141 k a maximální točivý moment až 265 Nm. 

V Evropě budou mít zákazníci v kategorii spalovacích motorů (ICE) na výběr přeplňované jednotky 1.6T-GDi a 1.0T-GDi. V Severní Americe budou varianty poháněné spalovacím motorem nabízeny buď se čtyřválcovým motorem 2,0 litru, který pracuje na základě Atkinsonova cyklu, nebo se čtyřválcem 1.6T-GDi s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu.

Podrobné technické informace pro ostatní světové trhy, vč. verze EV, budou zveřejněny v březnu.

zdroj: tisková zpráva

17 komentářů u “Nový Hyundai Kona: více prostoru, lepší technologie”

  1. Podle ICCT je průměrná spotřeba firemních plug-in hybridů 5x vyšší, než uvádí jejich hodnoty dle WLTP a pohybuje na úrovni 7.6–8.4 L/100 km. Což je více, než nehybridních vozidel.

    hxxps://theicct.org/wp-content/uploads/2022/06/real-world-phev-use-jun22-1.pdf

    Tvařme se překvapeně! 😛

      1. Podle mě to ukazuje na známý problém, že referentské vozidlo NELZE rozumně nabíjet. Jezdí v režimu domov-práce-klient-práce-domov, přičemž jedině domov lze označit za místo s predikovatelnou dobou výskytu.
        Jenže ani doma nelze služební vozidlo rozumně nabíjet. Jsou zde technické překážky v podobě nabíjecího místa, kterým většina zaměstnanců nedisponuje a disponovat nebude, a účetní překážky v měření a vykazování takového nabíjení.
        A protože tohle je studie 9 tisíců PHEV, a to už je hodně slušný vzorek, lze konstatovat, že PHEV se nenabíjí vůbec a jsou jen naprosto zbytečný greenwashingový produkt.

        1. pro Runnču…. Představ si, že bys takový auto dostal ty… Věřím i kdybys přijel někam, kde by byla u každého parkovacího místa zásuvka a velká cedule ,,Zde můžete zdarma nabíjet“, stejně bys kabel nevyndal… Nebo se v tobě pletu??😉
          A takovejch rebelů (🤡) jako ty je…😃

          1. Pokud bych tím neztrácel čas, neotravoval rodinu, nebylo hnusné počasí, nestála by nabíječka 500 metrů od cíle cesty, parkoval bych na více jak hodinu, byl jednotný systém nabíjení a úhrady… pak bych to zvážil. V ostatních případech mám tolik osobní sebeúcty, že bych se s tím nesral.

                1. To jako že bych to chudákovi, co v autě v podstatě bydlí a je rád, když po celodenním řízení dorazí večer domů za rodinou, to vylepšil o postávání na nabíječkách?
                  Jako vážně už se tady někteří proberte.

Napsat komentář