Novému elektromobilu Tesla Model Y ulétla za jízdy na dálnici střecha

Problémy s kvalitou výroby u Tesly ne a ne odejít. Extrémní případ se aktuálně odehrál na americké dálnici.

Tesla Model Y se potýká s řadou problémů týkajících se kvality výroby a následné kontroly.
foto: Nathaniel

Uživatel Nathaniel byl společně se svým otcem vyzvednout zbrusu nový elektromobil Tesla Model Y. Po cestě zpátky domů začali na dálnici vnímat extrémně silný zvuk proudícího vzduchu.

Po malé chvíli se nestačili divit: celá střecha se odloupla a odlétla. „Po krátké panice jsme se otočili a odvezli novou Teslu zpět do dealerství,“ popisuje nepříjemný zážitek Nathaniel.

U Modelu Y tvoří střechu jeden jediný obří kus skla. Zdá se, že ho ve výrobě zapomněli přilepit, nebo ho přilepili nedostatečně, a kontrola kvality toto jaksi opomněla.

V případě elektromobilů Tesla a zejména u nového Modelu Y jde o první přípat „odlétnuvší střechy“. Ale zdaleka nejde o první případ nekvalitní práce.

Noví majitelé elektromobilu hlásí četné problémy například s nepřipevněnými sedačkami nebo pásy. Šéf Volkswagenu nicméně Model Y považuje za vzorové auto.

99 Comments on “Novému elektromobilu Tesla Model Y ulétla za jízdy na dálnici střecha”

  1. pane Horčíku dělá vám to dobře ? bože to jsou, takový
    pane Horčíku dělá vám to dobře ? bože to jsou, takový kec.y nesmyslný, vůbec víte jestli to je pravda nebo ne ? proč píšete takový nesmysly ? zmetci jsou všude ve výrobě, mě z těch hejtrů jednou bouchne hlava, já mám TM3 LR a je to skvělý auto po všech stránkách, ale co člověk musí všude číst a poslouchat, to jsou hrozný blbosti.. to něco najdete a hned to hustíte pod tlakem do eteru ?
    vy musíte být buď enormě hloupý člověk, nebo Vám to dělá dobře..
    každopádně není lepší nechát dát tesle, která se fakt snaží trošku prostor proto, aby se model Y odladil ? a pak o tom něco psát.. píšete něco i pozitivního ?

        1. Romanovi Prymulovi fandím v jeho racionálním postoji v
          Romanovi Prymulovi fandím v jeho racionálním postoji v řízení průběhu epidemie sarsu2 a to konkrétně od března, kdy se nestyděl říkat nepopulární pravdu. Vysoce hodnotím jeho střízlivý neextremistický přístup a věcnost, s jakou stál a stojí proti proudu hloupého davu.
          Jeho politické preference, osobní poměry, sexuální orientace, a jiné jeho soukromé věci mě nezajímají (i kdyby si utíral zadek koťátky). Nesouvisí s mým kladným hodnocením jeho role.

                1. To by nebylo takove hrozne. Ale on byl reditelem fakultni
                  To by nebylo takove hrozne. Ale on byl reditelem fakultni nemocnice v Hradci a kupoval leky od firem, ktere mu platily ty zminene miliony za ruzne studie. Rocne utrati miliardu. To je korupce jako hrom.

                2. Bylo na něj podáno trestní oznámení, nebo byl odsouzen,
                  Bylo na něj podáno trestní oznámení, nebo byl odsouzen, pokud ne tak snad platí presumce neviny, stejně jako např. u otrávené Bečvy.Nebo tady chcete obviňovat a trestat bez soudů?

                3. Byl odvolan a nema bezpecnostni proverku. V zahranici by si uz
                  Byl odvolan a nema bezpecnostni proverku. V zahranici by si uz neskrtnul. Ale za babise a zemana se uz takove prkotiny neresi. Krade se s nejvyssim pozehnanim. Presumpce nevinny u zemana kupodivu plati jen pro jeho lidi. Cezko je specificka zeme ve vsech smerech.

                4. Takže důkazy žádné, jako u té Bečvy.
                  Takže důkazy žádné, jako u té Bečvy.

                5. Souhlas, vybavuju si osvobozující verdikt soudkyně ( kauza
                  Souhlas, vybavuju si osvobozující verdikt soudkyně ( kauza Načasová, Rittik, advokát David Michal – vyzrazení utajovaných informací civilní kontrarozvědky ) :
                  „Nemravné chování není trestné.
                  Kdyby tomu tak bylo, praskaly by naše věznice ve švech“.
                  Morálka, dobrý mrav dostávají v našem státě pěkně na prdel.

            1. Pokud máte krizový management, máte tvrdý režim, je jedno
              Pokud máte krizový management, máte tvrdý režim, je jedno jestli ve firmě, nebo ve státě a samozřejmě musíte využít všechny dostupné prostředky, aby jste situaci zvládl.
              Nelze než zkonstatovat, že předchozí pán se sice snažil, ale ten co mu šéfuje svým amatérismem a přesahy svého nezdravého rozumu nás dostal, tam kde jsme..
              Další problém jsou takzvaní kudlaři (vráží kudlu do zad kolegům), co jsou sice mediálně známí lékaři a odborníci ve svém oboru, ale tím, že vykřikují, že pohoda, že zbytečné akorát podrývají snahu těch ostatních – lépe, kdyby za ně čas od času vzali službu, aby jim ulevili.

              1. Mame Ustredni krizovy stab ktery udajne ma mnohe kompetence
                Mame Ustredni krizovy stab ktery udajne ma mnohe kompetence prevzit. Od nastupu Prymuly jsem o UKS neslysel a nevidel vubec nic. A hned byl nouzovy stav. Ruda mikina sedi nekde v koute a breci, ze ho nikdo nema rad. Cely ten system ve vlade je jen o vetsich loktech tech buranu. Systematika zadna, ale pravo pralesa.

                1. Politik se snaží být asociován s úspěchem a při
                  Politik se snaží být asociován s úspěchem a při neúspěchu se stává neviditelným.

                2. A nebo pri neuspechu vyhodi podrizeneho. AB je takovy smejd.
                  A nebo pri neuspechu vyhodi podrizeneho. AB je takovy smejd.

                3. Protože není čas kecat, musí se jednat..měsíc a půl
                  Protože není čas kecat, musí se jednat..měsíc a půl politici prokecali, pokud teď budeme týden kecat nemáme 4000 přiznané a dva tisíce ve vzduchu, ale máme 6-8 tis přiznaných a 3500 ve vzduchu.

                4. Samozrejme se musi delat, ale na co je ten nouzovy stav?
                  Samozrejme se musi delat, ale na co je ten nouzovy stav?

            2. Přiznávám se, že jsem před šesti měsící udělal
              Přiznávám se, že jsem před šesti měsící udělal velkou chybu. Hodnotil jsem závažnost sarsu2 s ohledem na jedince se slovanskou genetickou výbavou a neuvážil jsem, v jakém stavu se nachází naše zdravotnictví.

              Roman Primula není nositelem tvrdého režimu. Ten zatím také není na místě. Ale již římané věděli, že demokracie je pro období krize slabá a pro ochranu státu zvolili diktátora a pokud by situace eskalovala, hlasoval bych pro diktátora. Protože upřímně, podívejme se na diktatury – zvládájí situaci mnohem lépe.

              „Když je mezi třema lidma aspoň jeden chytrej, tak nesmí, nesmí dojít k hlasování.“ (Světáci)

              1. Diktatori zvladaji… vice zamlzovat. Diktatori se obklopuji
                Diktatori zvladaji… vice zamlzovat. Diktatori se obklopuji lidmi, kteri maji obrovsky zajem, aby vse zustalo jak je. I kdyby ten diktator byl dobry clovek, tak bude dostavat zkreslene info a bude zit mimo opravdove deni. Navic lide kolem diktatora nesmi byt chytrejsi nez on sam. To je zasadni slabina. Na vrcholu statu jsou jen bezmozkovy vlezdoprdelkove. bezcharakterovy smejdi.

    1. V pristich dnech budou mit kritici Tesly vanoce a velikonoce
      V pristich dnech budou mit kritici Tesly vanoce a velikonoce najednou. To se stane, az bude clanek o hodnoceni Autopilota ve srovnani s konkurenci. V Testu byl Tesla AP technicky nejlepsi, ale diky ruznym cachrum skoncil AP uplne vzadu. Do popredi se dostaly kriteria uplne vedlejsi, jako nazev AP, pak zda dava asistencni system ridici hodne informaci a jine pitomosti. Treba to, ze kdyz AP pozna zasah ridice, ze se vypne. Pry to tak nema byt. Ja tvrdim, ze kdyz ridic nese za auto zodpovednost, nesmi mu zadny asistent pri jasne vuli ridice mu do toho zasahovat. Uvidime s cim prijde hybrid a jak se budou radovat trollove.

  2. Já si QA v Tesle představuju nějak takhle:
    V střeše byla

    Já si QA v Tesle představuju nějak takhle:

    V střeše byla díra,
    váhal sedlák Jíra
    vynésti pár došků;
    ucpal to jen trošku.

    Řek‘: „Ten trochu deště
    předrží to ještě,
    zejtra je den taky!“ —
    V noci přišly mraky.

    Přišla bouře v spěchu,
    odnesla mu střechu.

  3. njn to je ta povinná skleněná blbost za kolik že? 50.000
    njn to je ta povinná skleněná blbost za kolik že? 50.000 CZK ?? ;))

    https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-y/

    PS: co když ta skleněná střecha v záruce auta bezdůvodně před barákem rupne? bude to pak na záruku? Co když se budou vymlouvat že vám do ní vlítnul pták nebo spadla kroupa či utrženej podvěs F35 z nebe a vy sice máte střet se zvěří, ale nevolali ste cajty :))

    PS2: udělá to technickou s pavoukem na střeše?? tak, není to v zorným poli že jo? :))

  4. Je špatné, že se to stalo, horší by bylo, kdyby se z toho
    Je špatné, že se to stalo, horší by bylo, kdyby se z toho nepoučili. Podle záběrů z výroby je patrné, že stropní panely.

    Takže tipnu:
    – došlo lepidlo => přidáme čidlo na lepidlo
    – lepidlo bylo nekvalitní => vstupní kontrola, změna dodavatele
    – zastavila se linka a než se opět rozjela, snížila se adheze lepidlo => zabudujeme do výrobního procesu příslušnou indikaci
    – díl nebyl odmaštěn a lepidlo nepřilnulo => vyřešíme změnou techn. postupu
    – atd.

      1. Mohu ,skleněná střecha je základní konstrukční prvek
        Mohu ,skleněná střecha je základní konstrukční prvek budoucnosti , protože po celou dobu výroby umožňuje bezproblémový přístup robotům do auta při montáži. Battery day byl hlavně o tom, kde leží budoucnost výroby automobilového průmyslu a jak toho dosáhnout. Myslím , že pro šéfy velkých automobilek to muselo být zcela zdrcující , jak komplexně a nesmlouvavě k tomu v Tesla přistoupila .

        1. 1) že je skleněná střecha základní konstrukční prvek
          1) že je skleněná střecha základní konstrukční prvek budoucnosti ????? nerozumím, vysvětli…
          2) NE skleněná střecha není bezproblémový přístup robotům do auta při montáži. Tak jako ve finále tam šópnů skleněný růf, tak tam můžou místo něj fláknout i plechový flastl třeba na pár vrutů 😉
          3)… ten zbytek je voničem přes to dík za vodvahu

          1. Opravdu je to hlavně pro robotizaci. Plechový flastr na
            Opravdu je to hlavně pro robotizaci. Plechový flastr na závěr tam dát nejde z mnoha důvodů, respektive všechno jde ,ale bylo by to složité drahé a neproduktivní. Plechový flastr jak píšeš by rezonoval, musel by se minimálně vypolstrovat, vruty to už vůbec nejde, musel by se navíc opět řešit přechod z čelního skla na střechu ……Elon nedávno v Německu na dotaz “proč tak rychle?”odpověděl redaktorce: Actually I believe in speed. To mi ještě nedocházelo , co tím myslí. Domníval jsem se, že pouze rychlé postavení další továrny. Až o battery day mi to plně došlo. V 80 letech GM a asi i Ford výrazně automatizovali a robotizovali výrobu. Nakonec to bylo velmi drahé ne úplně funkční. Ekonomicky to vyšlo lépe nechat tam dělníky. Jestliže na úseku linky , která zaměstnává třeba 500 dělníků je nahradíte roboty a uděláte z toho linku se 150 dělníky bude to nákladné a nejspíš se to vyplatí jen málo. S následnými úpravami , objevováním nových a nových chyb , věčným přeprogramováváním … , tak než si to sedne , jste nejspíš v pěkném minusu. Když to však uděláte komplet, vyřadíte všechny ,kdo na té lince ovlivňují rychlost a necháte stroje dělat věci 5 nebo 10✖️rychleji, tak to je inovace.
            Na další příklad speed faktoru si vezmu třeba VW. Roky plánovali platformu MQB (MEB). Výborná věc , obrovské úspory, dobrá stavebnice, ale neměli rychlost při zavádění do výroby . Už teď a příští rok mohla být všechna vyrobená auta na této platformě. Ta by se zaplatila , přineslo by to nové prodeje a konkurenční výhodu. Protože je to moloch , jde to pomalu a loudali se. Nyní se ukázalo, že baterie musí být nosnou součástí karoserie vozu (battery day). Tak je jasné – platforma je zastaralá . Neboli buďto budete držet krok a vyhodíte peníze oknem , protože jste byli pomalí. Nebo a to asi spíše, se smíříte s tímto stavem a budete dělat zastaralá auta ,věčně pozadu. Já jsem uviděl o baterry day takových a podobných věcí tak 5 až 7. Například Elon řekl, že důležité je nejenom vyvinout software pro samotné auto , ale že je klíčové udělat ho také pro výrobu. Asi chápete ,co to znamená pro automobilky, které nejsou schopny vyvinout za rok SW pro samotné auto. Z toho je fakt musela bolet hlava. Tak to jen tak ,aby ten zbytek nebyl voničem

            1. Doporučuju navštívit tak dvě až tři výroby v nějaké
              Doporučuju navštívit tak dvě až tři výroby v nějaké automobilce a ne jen finální montáž (kam se proklamačně vodí návštěvy) a ne jen videa z youtube, ale pěkně od začátku do konce a vidět konsekvence.. a pak se rozhodně nedá říct, že MEB je zastaralá, je to jiný přístup a je to daň za širokost koncernu – až bude Tesla taky tak velká a pro různé trhy dělat různá auta na jedné lince, tak jsem zvědav, jak to vyřeší.. pak tu na ní budete nadávat, co je to za moloch..vlastně nebudete voliči ANO a Tesla fans mají jedno společné, když při prezentaci vypadne elektrika a za tmy Andrej nebo Elon řeknou, tak už to zase svítí, všichni přítomní začnou tleskat

              1. Nevím jak to říci ,MEB je zastaralá protože její
                Nevím jak to říci ,MEB je zastaralá protože její obrovskou část bude v brzké budoucnosti tvořit jen a pouze baterie, což přinese 16 % úsporu hmotnosti vozu a mnohem větší tuhost karoserie. Pokud vám vadí , že jsem uvedl VW jako příklad , tak stejně tak mohu říci, že všechny současné modely Tesly jsou z tohoto hlediska také zastaralé . Prostě v automobilovém průmyslu se zrychlil vývoj. Třeba sám Musk na přímou otázku odpověděl , že si myslí , že německý autoprůmysl to nakonec dá , protože Němci jsou prostě vynikající inženýři s zároveň sám připouští možnost krachu Tesly, pokud by udělali výrazné chyby.

                1. MEB má jednu naprostou a skvělou výhodu – je použitelná
                  MEB má jednu naprostou a skvělou výhodu – je použitelná na linkách po MQB se všemi dodavatelskými řetězy (ano proto jsou unifikované díly) a dá se najedné lince dělat řada typů aut od různých značek. A že to není pro auto technicky top? To nevadí, nakonec zvítězí ten, kdo bude nejlevnější a dokáže nadchnout masy. Popravdě Téčko, Brouk ani Fiat 500 nebyl ani zdaleka vrchol techniky, on to nebyl ani průměr..ale bylo toho hodně a bylo to dostupné.. Když to vezmu za sebe, pokud mi někdo bude umět dodat elektromobil kombík s kufrem cca 500l, se závěsem na přívěs, dojezdem 300 km s 70 procent SOH v létě a min 250 v zimě, zárukou na baterky 200 tis km/10 let, bude mít odpovídající kvalitu montáže a servisní zázemí za každým bukem a cenu pod mil Kč s DPH u nového vozu s výbavou handsfree, vyhřívaná/ventilovaná sedadla, vyhřívaný volant, vyhřívané přední okno, tepelné čerpadlo, asistent rozjezdu do kopce, pípáky vzadu, hagusy na střeše, fungující rádio s DAB a rozumnou palubní nabíječku a velmi ideálně ještě rezervu, tak mi bude srdečně jedno, jestli je to technicky super duper…prostě to splní oje nároky

                  Takže konec snů:
                  Druhá reálná a akceptovatelná alternativa pro mě je – Citigo iV za 300 000 Kč s DPH nové s vyhřívanýma sedadlama a předním oknem tak jak leží a běží..jako příměstské vozítko. Kdo tohle nabídne, ten zvítězí hi-tech ne hi-tech

                2. OK ,teď to řeknu technicky nesprávně až humpolácky, ale
                  OK ,teď to řeknu technicky nesprávně až humpolácky, ale snad si budeme rozumět. Dokud VW neudělá nějakou novou MEB ,jejíž nosnou části bude vana ve které budou nasazené bateriové články nejspíš zalité v epoxidu (opravdu zjednodušeno ) nemá technicky šanci ušetřit dostatečné množství materiálu a výrobních operací , aby mohl vyrobit auto levněji než jeho konkurent , který to udělá. Tedy při současném stavu vývoje , za pár let to může být jinak. Ten , kdo to takto udělá ,navíc získá lehčí auto , tedy větší potencionální možnost dojezdu a tužší konstrukci auta , kde zřejmě nebude muset moc řešit B sloupek.

                3. No sice chápu kam míříte, ale první dotaz – jak to bude
                  No sice chápu kam míříte, ale první dotaz – jak to bude servisovatelné – to jako s poruchou ESS vyhodíte karoserii? Nedávno se mohla EU zcela správně a oprávněně zbláznit, že jsou věci neopravitelné a znova se žádá opravitelnost.
                  K ušetření hmotnosti – když jsem rozebíral ESS z nejmenovaného elektromobilu, tak víko toho packu mělo kolem šesti kilo a výrobní operace? určitě jednotky – naskládat tkaninu, vylisovat a slepit se základnou. Vynechat B sloupek není problém. Nemá ho většina kabrioletů a řada coupé – Mercedesu to uměli už myslím od řady W112 (což je první polovina 60 let), pokud to budete chtít vynechat u fordor karoserie, tak taky není problém, pokud uděláte dveře ala i3 nebo R8 – pokud chcete klasické uchycení, tak musíte udělat aspoň částečný sloupek, aby bylo kam dát panty a vyřešit to z pohledu bočního crashtestu.
                  Tuhost auta? Zpohledu bezpečnosti, musí být kasemata s baterkama jako v bavlnce, takže tuhost je od baterek nezávislá

                  Celkově to beru jako manažerské prohlášení jednoho z nejlepších PR manažerů na světě a počkáme si, kam se to posune.

                4. No vidíte a já byl naopak nadšený z battery day , protože
                  No vidíte a já byl naopak nadšený z battery day , protože minimalizoval PR a poskytl jednoznačně technického průvodce jak zlevnit výrobu baterií tedy následně aut.

            2. Nesouhlasím s názorem že to nejde
              Tesla chce za každou

              Nesouhlasím s názorem že to nejde

              Tesla chce za každou cenu něčim vybočovat z řady
              Jenže právě Proto si to někdo nekoupí Protože to prostě nechce
              Jako Tesla model X u kterého některým vadí panoramatické čelní sklo a wing doors

              Někteři byli v minulosti tak inovatývní až to skončilo bankrotem .

        2. To je fajn, že to zlepšuje montáž, ale je to pro mě
          To je fajn, že to zlepšuje montáž, ale je to pro mě další prvek, co v autě nechci. Zjišťuju, že Tesla se výhradně specializuje na věci, co v autě nechci 😀 – mastnej displej, skleněná střecha a mizerná kvalita 😀 – autopilot mě nechává v klidu, bez toho to jde objednat

          1. A vy si snad jdete koupit Teslu? Asi ne, tak proc by to kvuli
            A vy si snad jdete koupit Teslu? Asi ne, tak proc by to kvuli vam delali. Me se sklenena strecha libi. A zrejme to bude kopirovat vic automobilek. Kde jsou ty kecy o tom, ze tablety nikdo nechce a ejhle, uz je ma kdekdo v aute a ani muk. Tesla udava smer a tempo a stado buci, ze to nezna. Nakonec si na tom vsichni pochutnaji.

  5. Soudruzi z Tesly udělali chybu – Y měl být kabriolet ala
    Soudruzi z Tesly udělali chybu – Y měl být kabriolet ala 2CV, ale zapomněli udělat stahovací mechanismus…
    No konec srandy, vzhledem k tomu, jaká je max rychlost v USA na dálnici..tak dost bída..a není omluva, že je to jedno auto z…prostě Tesla má i na poměry USA podprůměrnou kvalitu.. a i jen z toho důvodu mi nesmí do baráku (naštěstí mi ji nikdo nedá a sám mám rozum, že si jí nekoupím :D)

      1. Jo tak stáhlo se to skvěle, možná to stáhlo i nějakého
        Jo tak stáhlo se to skvěle, možná to stáhlo i nějakého motorkáře ze silnice 😀

        možná nějaká nová protimotorkářská aplikace od Tesly, údajně motorkáři nemají Tesly v oblibě, kvůli tomu, že ten skvělý autopilot je vytlačuje ze silnice 😀

  6. Tak vzhledem k tomu jací zaměsnanci montují auta v
    Tak vzhledem k tomu jací zaměsnanci montují auta v Kalifornii je vlastně zázrak, že problémů s kvalitou vlastně není ani tolik.
    Jak se říká. U černocha je skvělé, pokud se naučí číst a psát a u latinos je skvělé pokud přijde. Nic víc se čekat nedá.

    1. Stavaji se i horsi veci. Pred lety se stalo u VW, ze prodavali
      Stavaji se i horsi veci. Pred lety se stalo u VW, ze prodavali Golfy z nulte serie, ktere byly jen pro testovani a pak mely jit do srotu. Nemely vubec povoleni k provozu a nektere funkce vubec nemely zabudovane. VW je pak musel zpetne odkupovat. Tomu se rika blamaz. A nikde se moc o tom nepsalo. Ale jedna strecha od Tesly obleti cely svet.

  7. No stávat by se to nemělo, to je pravda. Na druhou stranu
    No stávat by se to nemělo, to je pravda. Na druhou stranu každý den upadne na celém světě autům možná sto kol a nikdo se o tom nedoví. Když jednou za rok upadne kolo Tesle tak je z toho světová aféra.
    Kamarádovi blaflo v garáži nové benzinové Volvo a shořel mu barák. To je o dost větší průser a nikde se o tom nepsalo.

        1. No ale nechtěl bych to zažít 🙂
          Možná i proto odhaduji,

          No ale nechtěl bych to zažít 🙂

          Možná i proto odhaduji, že v následujících letech bude Tesle v Evropě pomalu klesat tržní podíl v EV, jak začnou ostatní na trh dávat „normální“ EV. Podíl Tesly se ustálí někde na podobných číslech, jako jsou podíly jiných US automobilek na EU trhu.

          1. To už se děje.
            „…
            Tesla je na tom ale relativně stále

            To už se děje.
            „…
            Tesla je na tom ale relativně stále hůře. Její loňský podíl na trhu elektrických aut za třetí kvartál klesl z 27 na 15 %, což je obrovský sešup. A to velká část potenciálních konkurentů na trhu nenabízí žádná nebo jen velmi omezené spektrum elektrických modelů, popř. jde o novinky, které se sotva pořádně začaly prodávat…“

            https://www.autoforum.cz/predstaveni/tesla-zlomila-prodejni-rekord-az-detaily-ukazuji-proc-data-investory-presto-vydesila/

              1. Jo, po počátečním boomu EV, kdy je nabízelo pár značek
                Jo, po počátečním boomu EV, kdy je nabízelo pár značek a mezi nimi vynikala Tesla, se situace uklidní, ostatní urvou to, co na počátku měla Tesla a Tesla se stane minoritní, jak je tomu i u ostatníck aut i ve spalovacím světě. Nic překvapivého, Tesla prošlapala cestičku a ostatní (i s přispěním limitů škodlivin a regulací) se tomu přizpůsobí.

                Podle mě bude v Evropě postupně klesat i absolutní počet prodaných aut Tesla (jak se to už děje u S a X), na úkor evropských a korejských značek, které tady mají přeci jenom lepší zázemí, marketing a jméno. Opět, nic překvapivého bych na tom neviděl.

                1. Nemůžete to vědět. Třeba bude Tesla hodně inovovat a
                  Nemůžete to vědět. Třeba bude Tesla hodně inovovat a srazí cenu EV oproti konkurenci. Potencionál tam je. Výhoda superchargerů bude klesat, u baterek se uvidí, ale i nyní nemá Tesla problém si dát do svých aut čínský CATL. Velký potencionál je zjednodušení samotné výroby, kde se dá hodně ušetřit na lidské práci.

                2. Však já to nevím, jenom to odhaduji… čas ukáže.
                  Však já to nevím, jenom to odhaduji… čas ukáže.

                3. Počet prodaných S a X klesá především kvůli možnosti
                  Počet prodaných S a X klesá především kvůli možnosti koupi modelu 3, který je pro velkou část lidí dostatečný a spousta z nich právě vyměnila své starší TMS za TM3.
                  Po dostavbě Giga Berlin naopak podíl razantně vzroste, když budou produkovat stovky tisíc aut ročně pouze pro Evropu.

                4. Vy tvrdíte, že podíl elektroaut Tesla na celkovém trhu EV
                  Vy tvrdíte, že podíl elektroaut Tesla na celkovém trhu EV v Evropě nějak razantně vzroste po dostavbě továrny Tesla v Berlíně? To si vůbec nemyslím, v té době bude (resp. už teď částečně je) na EV trhu podstatně větší konkurence a Tesla bude ráda, když si udrží současné prodeje.

                5. Takže si to představujete tak, že oni postaví továrnu v
                  Takže si to představujete tak, že oni postaví továrnu v první fázi s kapacitou cca 250 tisíc TMY a budou jich prodávat kolik? 50-80 tisíc? 😀
                  Takhle by už zkrachovali před 5 lety.

                  Cena TMY LR bude někde kolem 1,5 mil Kč nebo 53000 eur.
                  Když vezmeme teda „konkurenci“, která bude příští rok dostupná. Tak to máme ID4, Enyaq, Volvo XC40, BMW iX3 a Audi Etron.

                  BMW iX3 – Nemá 4×4, výrazně nižší výkon, skoro o 500 tisíc dražší a 100km menší dojezd.

                  Etron – O třídu horší dojezd zase skoro o 500 tisíc dražší.

                  Volvo XC40 – O 100 km menší dojezd a zbytek o něco horší.

                  ID4 – Výrazně nižší výkon, pomalejší nabíjení, o něco levnější.

                  Enyaq – Výrazně nižší výkon, pomalejší nabíjení, o něco levnější.

                  Když to shrnu TMY má nejlepší zrychlení, nejlepší dojezd, nejrychlejší nabíjení, největší kufr, možnost využít Superchargery za skoro nejnižší cenu. Pokud bude i obstojná kvalita, tak budou mít stále vyprodáno a nebudou stíhat vyrábět stejně jako dnes ve světě. To jsem ještě nerozebral SW. 🙂

                6. To jsou jenom takové teoretické kecy. Muslíte si, že
                  To jsou jenom takové teoretické kecy. Muslíte si, že konzervativní Němec si po přečtení vašeho výčtu řekne, že si přeci ´jenom nekoupí ten ID.3 (ID.4), i když VW kupuje už léta a radši si koupí teslu Y? Ani náhodou 🙂 Se podívejte na současné prodeje ostatních EV a i když tesla je k dispozici, model 3 není problém koupit, přeci se prodávají víc jiné značky. Koukněte do Norska a pod.

                  To, co vy tady vypisujete, drtivou většinu zákazníků nezajímá, nebo nemá rozhodující váhu. Pokud by tomu tak bylo, tak se prodává jenbom tesla, že?

                  Takže uvidíme za rok, za dva, ale můj odhad je, že Tesla nijak dramaticky nenavýší svůj podíl na trhu EV v Evropě. Ostatně, i kdyby vyráběla a prodala statisíce aut, ostatní budou taky, takže podíl zůstane stejný, nebo se bude postupně snižovat – to odhaduji.

                  Jenom jako příklad vezmu ten Enyaq. Já jako zájemce o EV bych se měl rozhodnout. Proč bych si kupoval dražší a hnusnou Teslu Y (je hnusná, viděl jsem ji naživo v DE), když si za nižší cenu mohu koupit Enyaq nebo ID.4 s podobným dojezdem? Myslíte, že typický zákazník VW nebo i vlastník nějakého Korejce a pod. bude řešit nabíjení 125 kW vs. 250 kW (a to jenom někde). A kvůli tomu si koupí americkou káru, která tady v EU skoro nemá zastoupení?Nenechte se vysmát 🙂

                7. Dobře tedy, takže si to opravdu představujete tak, že
                  Dobře tedy, takže si to opravdu představujete tak, že prodají max 50-80 tisíc TMY. Jinými slovy říkáte, že do dvou let zkrachují, protože s takto vytíženou továrnou nejde přežít. 🙂

                  V pořádku je to váš názor a já ho respektuji. Pokud své analýze opravdu věříte a nejsou to jen silácké řeči, tak doporučuji otevřít short pozici Tesly na burze a vyděláte majlant.

                  Nevím na jaké prodeje koukáte, ale TM3 je v Evropě 2. nejprodávanější BEV. 1. Nejprodávanější je Zoe, ale to je úplně jiná velikostní výkonnostní a cenová kategorie.

                  To je právě zřejmě vaše největší mýlka. Ostatní nenavýší prodeje EV, protože nemají kapacity výroby respektive především baterií, ale doopravdy uvidíme až za rok.

                  Tak především TMY z Berlína nebude americká, ale evropská kára. Design je subjektivní a rozdíl ceny Enyaq iV RS a TMY LR bude do 50-100 tisíc. Za takový cenový rozdíl dostanete ve všech technických parametrech znatelně lepší auto. Ano přesně tak, rychlonabíječky nad jsou 100KW jenom někde. Ono asi by mi ani nevadilo tolik, že má poloviční maximální nabíjecí výkon, ale spíše to, že neteslích nabíječek co mají nad 100 KW je jak šafránu a když už jsou, tak jsou drahé jako prase.

                  Ale víte jak. Nemám patent na rozum a možná se pletu a vy budete mít pravdu. Vše ukáže až čas. 🙂

                8. Ano, čas ukáže jak to bude.
                  Já netvrdím, že Tesla

                  Ano, čas ukáže jak to bude.

                  Já netvrdím, že Tesla zkrachuje. Já tvrdím, že už nebude nějak drasticky navyšovat svůj podíl na EV trhu v Evropě, jak jste to tvrdil vy:

                  „Po dostavbě Giga Berlin naopak podíl razantně vzroste, když budou produkovat stovky tisíc aut ročně pouze pro Evropu.“

                  Já tvrdím, že prodej EV v Evropě bude tou dobou v úplně jiných číslech než je tomu dnes, takže i když Tesla navýší prodeje, ostatní je navýší taky, takže její podíl na EV trhu bude se sílící konkurencí spíš klesat.

                  Už se chápeme? A není to nic špatného pro Teslu, prostě už není jediná automobilka, která prodává v Evropě EV, ten vývoj se dá očekávat a není na tom nic divného, nepochopitelného.

                  A ano, radši bych si koupil Enyaq nebo ID.4 než Teslu Y. A nemusí to být hned RS verze, stačí nějaká obyčejná za cenu podstatně nižší než bude Y. A takto bude uvažovat spousta zájemců. K čemu je jim super výkon, sprint za 4 sek na stovku? Chtějí rodinně auto za dobrou cenu se zázemím, které znají.

    1. našel jsi pro dnešek smysl života, i když Tesla jako
      našel jsi pro dnešek smysl života, i když Tesla jako jediná automobilka prudce roste i přes tu fake pandemii, což tě musí žrát… tedy dnes nemusíš ukončit svůj život, dnes máš důvod, snad se zítra také zadaří 🙂

      btw, ten vtip jsi ukradl kde? jeden z nich jsem už viděl v AJ 🙂

Napsat komentář