Nové SUV Ford Kuga HEV míří do výroby

Ford dále rozšiřuje svoji širokou nabídku elektrifikovaných variant SUV Kuga. Požitek z jízdy zvyšují simulované změny rychlostních stupňů a na přání také inteligentní pohon všech kol.

Kuga HEV se vyrábí ve španělské Valencii. V nabídce se zařadí po bok modelů Kuga PHEV a EcoBlue mHEV.
foto: Ford

Akumulátory Ford Kuga HEV o kapacitě 1,1 kWh se automaticky dobíjejí prostřednictvím zážehového motoru o objemu 2,5 l, jenž pracuje v Atkinsonově cyklu, a rovněž rekuperačním dobíjením při jízdě setrvačností nebo brzdění.

Tímto způsobem uložená energie zde slouží k napájení elektromotoru, který podle potřeby asistuje motoru spalovacímu, nebo pohání vůz sám. Kuga HEV přepíná mezi oběma režimy pohonu samočinně podle aktuálního provozního scénáře.

Kuga HEV se zároveň stává první variantou Kugy, která může kombinovat elektrifikované hnací ústrojí s inteligentním pohonem všech kol. Hybridní převodovka umožňuje simulaci řazení rychlostních stupňů, což přispívá k řidičsky atraktivnímu zážitku z jízdy. Hnací soustava dosahuje celkového výkonu 140 kW.

„Každá z elektrifikovaných variant Kugy nabízí jinou kombinaci předností. V případě nové Kugy HEV to jsou spotřeba paliva a dojezd konkurující dieselům, jistota v podobě pohonu všech kol a kultivovanost jízdy čistě na elektrický pohon bez komplikací spojených s externím nabíjením,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Nová Kuga HEV je jedním ze 17 nových elektrifikovaných modelů, které Ford postupně uvádí na evropské trhy do konce roku 2022. Vyrábí se ve španělské Valencii, včetně lithium-ion baterií, do jejichž montážní linky Ford investoval 24 milionů eur (v přepočtu přibližně 634 milionů Kč).

Kuga je „nejelektrifikovanější“ modelovou řadou v nabídce evropského Fordu. Vedle Kugy HEV do ní patří ještě Kuga PHEV a EcoBlue mHEV a samozřejmě také několik tradičních zážehových a vznětových motorizací.

Nová generace Fordu Kuga byla od začátku vyvíjena s ohledem na zástavbu benzin-elektrického full-hybridního hnacího ústrojí. Konstrukce vozu bez ohledu na zvolený pohon zachovává maximální prostornost a praktičnost.

Díky dojezdu až 1000 km na jednu 54l nádrž benzinu představuje Kuga HEV přitažlivou alternativu ke vznětovým motorizacím. Dle homologačního cyklu WLTP má spotřebu paliva od 5,5 l/100 km a emise CO2 od 125 g/km. Oproti modelu Kuga Plug-in Hybrid je celkový dojezd o více než 30 % delší.

Trakční baterii tvoří 60 článků o celkové kapacitě 1,1 kWh. Díky kapalinovému chlazení se baterie jednak obejde bez ventilátoru, což přispívá k nižší úrovni hluku a vibrací v prostoru pro cestující, jednak mohou být články umístěny blíže u sebe.

Baterie má menší prostorové nároky, zůstává tedy zachována prostornost interiéru, který nabízí více než jeden metr prostoru pro hlavu vpředu a až 1481 litrů prostoru pro zavazadla za předními sedadly.

Výměník tepla výfukových plynů umožňuje spalovacímu motoru rychlejší zahřátí na provozní teplotu. Kuga HEV se díky tomu může po studeném startu přepnout na elektrický pohon dříve a současně se interiér rychleji vyhřeje na příjemnou teplotu. Kuga ve variantě s pohonem předních kol může tahat přívěsy o hmotnosti až 1600 kg.

Hnací ústrojí Kugy HEV s novým řízením motor-generátoru zajišťuje plynulou a lineární akceleraci, přičemž automaticky přepíná mezi čistě elektrickým a hybridním pohonem. Nejnovější generace hybridní převodovky Ford je určena speciálně pro motor 2,5 l.

Průběžně a plynule volí podle aktuální provozní situace nejvhodnější převodový poměr z hlediska spotřeby a dynamiky. Akceleraci 0 – 100 km/h zvládne Kuga HEV s pohonem předních kol za 9,1 sekundy.

Sériově dodávaný modem FordPass Connect umožňuje využívat dynamické plánování tras s funkcí Aktuální doprava a ovládat některé funkce vozu na dálku prostřednictvím aplikace FordPass. Tímto způsobem lze zamknout či odemknout dveře, vůz nastartovat nebo zjistit jeho aktuální polohu.

tisková zpráva

148 komentářů u “Nové SUV Ford Kuga HEV míří do výroby”

      1. Souhlas s e-LUKYm, je to paskvil pro obchazení pokut. Neni to
        Souhlas s e-LUKYm, je to paskvil pro obchazení pokut. Neni to škoda dělat termomanagement pro dvě baterky z kola? Jak dlouho do ní dokáže motor rekuperovat pokud naložené auto pojede půl hodiny z většího kopce? Při 20kW brzdného příkonu cca 3 minuty, no výsměch. Zákazník dostane stejnou pokladničku pro servis pod kapotou jako dříve, jen mu měkdo nabulikal, že zaplatil auto, co má něco společného s elektromobilitou a šetřením přírody. Ale ten ZÁŽITEK jistě stojí za to.

        1. Ne, hybrid není paskvil a má svůj význam, pokud je to
          Ne, hybrid není paskvil a má svůj význam, pokud je to dobře udělané. Koukněte se na Toyoutu, vyrádí hybridy už nějakých 20 let a po světě se jich prodaly miliony, zákazníci to evidentně chtějí. Je to dobrá náhrada za diesel a nová generace (např. v Camry) umí na elektřinu tuším až do 130 km/h.

          Ta baterka tam není, aby nahradila spalovací motor. Je to pořád spalovací auto a baterka jenom pomáhá např. při potřebě vyššího výkonu nebo při jízdě v koloně, po městě a tím šetří palivo v režimech, kdy samoztný spalovací motor má vysokou spotřebu.

          A nebojte, hybrid nemá žádné výhody jako EV, to znamená parkování zdarma nebo dálniční známku 🙂

          Náklady na pravidelný servis jsou třeba u Toyoty Camry nebo RAV4 cca. 0,40 KČ/km dle servisního plánu. Díky jednoduché eCVT to není taková past jako klasický automat s HDM, zvlášť když výrobce tvrdí, že olejová náplň je „doživotní“.

          1. Ale olejová náplň je doživotní = do poruchy…a přál
            Ale olejová náplň je doživotní = do poruchy…a přál bych vám vidět obličej lidí, kteří sednou do auta s vyměněnou náplní převodovky a diferenciálu..když se z toho ten mazut vyndá a dá nová náplň, tak to nejen lépe řadí, ale taky to má nižší jízdní odpory a ke všemu to méně žere, takže produkuje méně emisí…ovšem tohle skutečně pomáhá, tak co to dělat že…lepší metodicky nesmyslné měření emisí a vyhazovat auta z emisí, že obd zrovna má někde fake hlášku a vymýšlet ptákoviny…stačí aby si lidi vzpomněli na mládí, když jezdili na simsonech a fichtlech – jak ta motorka dobře pojede do značné míry ovlivňovalo složení motoru – komu se točila převodvka lehounce, tak to jezdilo o 5-10 km/h rychleji

            1. Jasně. A proto jsem taky u Volva měnil olej v automatu co
              Jasně. A proto jsem taky u Volva měnil olej v automatu co 60.000 km. Ostatně, i servis to doporučoval, i když výrobce to nepředepisuje. A prodával jsem auto s 250 tis. km a řadile perfektně, bez výměn oleje by byla před smrtí.

              A proto i Toyota u hybridů mění v rámci prohlídek olej jak v diffu, tak v eCVT, teď nevím každých 30 nebo 60 tisíc.

                1. Tesla není jediný BEV na světě a musím vás zklamat,
                  Tesla není jediný BEV na světě a musím vás zklamat, věčný olej je jen vlhký sen..už jen, že ta skříň má oddech a olej se zahřívá…

            2. Hybridní Toyota používá místo převodovky jednoduchý
              Hybridní Toyota používá místo převodovky jednoduchý planetový diferencial, tzn. zařízení které je ještě odolnější a jednodušší než klasický kuželový nápravový diferenciál.
              Nazvat to e-CVT je asi největší marketingová blbost Toyoty, co mohla udělat. Spousta lidí to pak zaměňuje s variátorem, u kterého byly, bez ohledu na značku, dlouhou dobu problémy s životností.
              Přitom hybrid s planetovým diferákem, jako dělá Toyota, Ford a Chrysler je v dnešní době nejjednodušší a nejspolehlivější spalovací auto. Proti konkurenčním spalovákum postrádá turbo, převodovku, spojku, startér a proti některým i přímý vstřik a navíc má jen 2 elektromotory, které jsou takřka věčné a malou baterii, která má věsměs větší životnost než je běžná životnost auta.
              To, že olej v převodovce je dobré měnit nezpochybňuji. Po každé výměně oleje (po 60kkm) ve svém manuálu, je to jak sednout do jiného auta.

                1. Je tam baterka 12V, stejně jako je 12V baterka v čistém EV.
                  Je tam baterka 12V, stejně jako je 12V baterka v čistém EV. Přepínání mezi spalovakem a elektro se děje automaticky podle podmínek. Ladí to 20 let, tak snad to mají dobře 🙂

                  Jinak, spalovak se musí zahřát jízdou.

                2. Takže na studené starty jedině Webasto;)
                  Takže na studené starty jedině Webasto;)

                3. Klasická baterka 12V tam je, ale na tu to nestartuje (tedy
                  Klasická baterka 12V tam je, ale na tu to nestartuje (tedy Toyota).

                4. Přesně, nemá to ani klasický starter.
                  Přesně, nemá to ani klasický starter.

              1. Takto to bude u všech hybridů. Je to pro ochranu motoru aby
                Takto to bude u všech hybridů. Je to pro ochranu motoru aby jste ve chvíli kdy vám nebude stačit výkon elektra netýral studený motor.

                U mě je to dokonce tak, že než se motor alespoň trochu ohřeje, tak točí jen cca 1500 ot/min a raději větší výkon tahá z baterky. Až po trochu ohřátí dovolí motoru točit více, samozřejmě kromě krizové situace kdy prostě dupnete na plyn.

                1. Opačně to mají plug in hybridy, ty se můžou rozjet na
                  Opačně to mají plug in hybridy, ty se můžou rozjet na elektro.

                2. A až dupnou na plyn tak roztočí studený ICE?
                  A až dupnou na plyn tak roztočí studený ICE?

                3. Ano, když chcete plný výkon, tak chcete PLNÝ VÝKON, tedy
                  Ano, když chcete plný výkon, tak chcete PLNÝ VÝKON, tedy výkon obou motorů.

                  Nebo čekáte jiné chování ? Dupnete v krizové situaci na plyn a auto řekne ne, ne, nedáme ti 200kW, musí ti stačit 130 kW elektra. To by jste asi nechtěl, že ?

                4. To bylo popíchnutí na téma ekologičnosti hybridů
                  To bylo popíchnutí na téma ekologičnosti hybridů 😉
                  Žádná eliminace neefektivních otáček, studenosti motorou…

                  Respektive toho že PHEV je horší než HEV… ?

                5. Stejně jako ve válce, v krizové situaci jde ekologie a
                  Stejně jako ve válce, v krizové situaci jde ekologie a ekonomie stranou. Aneb mít zbourané auto místo trochu emisí a opotřebení motoru by byl špatný, neekonomický a neekologický výsledek.

                  Ono z principu u studeného motoru při každé jízdě dupnete na plyn pouze jednou. Při dalších dupnutí už ten motor bude teplý. A přepokládá se a většinou to tak vychází, že když si koupite hybrid, tak z toho nebudete dělat formuli. A předpoklámám, že když si u PHEV předvolíte režim „sport“, tak to začne ohřívat motor předem, ne až při dupnutí na plyn.

                6. K tomu jsem chtěl dojít – není to náhodou tak že PHEV tam
                  K tomu jsem chtěl dojít – není to náhodou tak že PHEV tam bude mít „utajený“ start motoru v optimálním režimu aby dosáhl nějaké teploty ?

                7. Nemám PHEV, ale co jsem viděl test Toyoty RAV PHEV, tak se
                  Nemám PHEV, ale co jsem viděl test Toyoty RAV PHEV, tak se motor spustil až když baterka byla skoro prázdná (jeli tam normálně ale do hor, tedy většinu cesty stoupání).

                  Ono by to nedávalo smysl. U PHEV je elektromotor a baterka tak silná aby to zvládlo normální provoz. Ono to ohřátí motoru nějakou energii stojí. Po nastartování mě běžně auto ukazuje spotřebu 10 l/100km první 2-4 minuty (dle teploty) než se motor ohřeje a těch 10 to ukazuje jen proto, protože to neukazaje víc (asi nechce Toyota majitele hybridů děsit). Prostě cca 1-2 dl potřebujete jen na ohřátí motoru (a při tom vyrobíte trochu elektriky). To spalovat u auta, které má umět dojet do práce a zpět čistě na elektriku by bylo mrhání penězy.

                  Pro zajímavost v létě jsem po tůře v Alpách sjížděl ze sedla ve 2200 mnm do města cca 1200 mnm na vzdálenosti 20km. Dal jsem si pozor abych z parkoviště vyjel v EV režimu a pak už jen brzdil/rekuperoval a lehce držel plyn pod úrovní aktivace spalovacího motoru. Protože Toyota po překročení 45 km/h nahodí motor i při klesání z kopce aby se ohřál, motor se ohřál a pak zas vypnul. Spotřeba v cíli byla 0,6 l/100km. Po přepočtení na množství to bylo lehce přes jednu decku benzínu čistě jen na ohřátí motoru. To lze akceptovat u HEV, který stejně u jakékoliv reálné jízdy spustí motor, ale ne u PHEV který většinu jízd po městě může zvládnout na baterku.

                8. S ohřevem motoru to mají PHEV různě. Opel Ampera uměla
                  S ohřevem motoru to mají PHEV různě. Opel Ampera uměla předehřát motor eletricky na kabelu. Superb IV má dokonce benzínového bufíka .

                  Podle mě předehřívat 150 Kg motor předem když není jisté jestli bude při jízdě potřeba je mrhání energií.

                  Třeba KIA a Hyudai to mají u pHEV tak, že v letních teplotách jedou na baterii dokud se nevybije a když se už má spustit hybridní mód , tak se nahodí spalovák na takových 1500 otáček ořívá se generuje elektřinu a po cca minutě se teprve připojí na kola a dokud je studený tak se moc nevytáčí a při zrychlení primárně používá baterku. Podle mě je to pro motor příjemnější, než když máte čistě spalovací auto.
                  Průšvih je když zašlápnete plyn, to se nedá nic dělat ,ale i tak díky výkonu elektromotoru jde spalovák max na 4500 otáček
                  tak nějak se přepokládá, že s PHEV nejste závodník.

                  Ve sportovním módu se hned startuje spalovák a průběžně když je bez zátěže nabíjí baterku.

                  V zimě auto topí pouze na zbytkové teplo z motoru takže se spalovák startuje vždy když zapnete topení a dáte cca o 3-4 st. na klimě více než je venku. Auto jede na elektřinu z baterky spalovák běží na 1500 ot. generuje proud do baterky a teplem topí. Jak dosáhne teploty cca 50-60 st (podle nastavení klimy) tak se vypne a jen elektrickým čerpadlem prohání vodu do topení jak mu klesne teplota na 45 st se zapne v s 60zase vypne.

                  Normální dojezd na baterku je 50 km ,ale v zimě s topením díky dobíjení benzinem se dojezd zvýší podle profilu trasy na 60-80 Km ,ale bere to cca 1,5- 2 litry benzínu na 100.
                  Nevýhoda na krátké trasy s topením je jasná prvních pár Km to žere skoro stejně jak spalovák, u trasy 10 km se to láme.

                  Výhoda tohodle řešení je že i v zimě je spalovák neustále ohřátý připravený podávat výkon.

                9. A kterou nápravu pohání elektromotor?
                  A kterou nápravu pohání elektromotor?

        2. To mi vážně vysvětlete, jak takové auto s právě takto
          To mi vážně vysvětlete, jak takové auto s právě takto malou baterií obejde nějaké pokuty za emise? 😀

          Jinak i takto malá baterie dokáže uchovat energii z cca 250 výškových metrů, což je lepší jak drátem do oka nebo klasický spalovák.

          1. Mám v Corolle baterku jen 0,75 kWh a mám za měsíc „čas
            Mám v Corolle baterku jen 0,75 kWh a mám za měsíc „čas strávený v EV módu 53%“. Ujetá vzdálenost bude o něco menší procento, to ale aplikace nepíše. Takže i „malá“ bateka dost pomůže a neváží nekolik metráků.

              1. Ze hybrid jezdi polovinu casu na elektrinu je pekne klamavy
                Ze hybrid jezdi polovinu casu na elektrinu je pekne klamavy udaj. V EV modu stojite v zacpe, neujedete ani 1km behem 15 minut a mate hrejivy pocit ze jezdite 50% elektricky. A mimo zacpu jedete na benzin rychlosti 100 km/h. Kdyz se to prevede na ujete km, tak to bude 5%.

                1. Právě ta polovina času je důležitější než polovina
                  Právě ta polovina času je důležitější než polovina vzdálenosti. Protože to jezdí na elektřinu tam, kde to dává smysl – vr meste, v kolóne, když se jede pomalu při rozjížděni a pod kdy čistý spalovak pouští ven hodně bordelu. Takže ano, smysl má o ta mala baterka v HEV

                2. Smysl ma kazdy nahrazeny g jedu. Akorat ten udaj 50% je
                  Smysl ma kazdy nahrazeny g jedu. Akorat ten udaj 50% je klamavy.

                3. Není klamavý odpovídá skutečnosti.
                  Není klamavý odpovídá skutečnosti.

                4. Tak potom by nám měl Boris vysvětlit proč chce v roce 2030
                  Tak potom by nám měl Boris vysvětlit proč chce v roce 2030 zakázat kromě spalováků i hybridy.

                5. Protože produkují emise. Jednoduché, že? 🙂
                  Protože produkují emise. Jednoduché, že? 🙂

                6. Rozhodne to neni o 50% redukci emisi. Kdyz spalovak vypne v
                  Rozhodne to neni o 50% redukci emisi. Kdyz spalovak vypne v zacpe motor, nebo na semaforech, muze take deklarovat, ze 30% casu jezdi ekologicky.

                7. Ano, v případě aktivního start/stop systému u
                  Ano, v případě aktivního start/stop systému u obyčejného auta můžete taky o pár procentech času tvrdit, že to aut je v „EV“ režimu. Ale 50% se to rozhodně blížit nebude.

                  HEV vypne motor (pokud je alespoň trochu zahřátý) při jízdě z kopce, dojíždění (do zatáčky, na semafory, kamkoliv), při ustálené jízdě, při stání v koloně, při popojíždění v koloně, atd. Tedy ve městě klidně 60-70% času motor stojí. Na dálnici logicky méně, tam třeba jen 13%. Je to málo ?

                8. On to nepochopí, popíráte mu náboženství… ten přínos
                  On to nepochopí, popíráte mu náboženství… ten přínos dobrého hybridu je jak píšete velký, ale to by si věřící museli rozebrat styly a fáze jízdy a to už jsem se tu několikrát přesvědčil, že je za hranicí jejich víry a tedy přípustného chápání

                9. Vsak vam ta ropa v nadrzi brzy ztuhne.
                  Vsak vam ta ropa v nadrzi brzy ztuhne.

                10. TO bude takovej mráz? Fajn už jsem dlouho nebruslil na
                  TO bude takovej mráz? Fajn už jsem dlouho nebruslil na rybníku 🙂

                11. Neztuhne, taková zima ještě nebyla, abych nenastartoval 🙂
                  Neztuhne, taková zima ještě nebyla, abych nenastartoval 🙂

                12. Kdybych žil v nějaké studené díře jako je třeba
                  Kdybych žil v nějaké studené díře jako je třeba Jakutsk, tak se tím možná stresuji, u nás to nehrozí 🙂

                13. Já myslel že palivo se spotřebovává více ujetím
                  Já myslel že palivo se spotřebovává více ujetím vzdálenosti než na volnoběch v koloně. Nebo mi něco uteklo ?

                  Nepopírám že hybrid je super vynález a eliminuje ty nejšpinavější rozjezdy a dává možnost rekuperace… ale stále je spotřeba dána ujetou vzdálenosti a spálená spotřeba dělá emise a ne to za jak dlouhou dobu byla vzdálenost ujeta.

                  Vy tvrdíte že čas je pro tento poměr důležitější bo rozjezdy a pojíždění. Leodendula se na to možná kouká ze strany spotřeby jako celku ?

                14. Jestliže mají hybridy objektivně i papírově menší
                  Jestliže mají hybridy objektivně i papírově menší spotřebu, tak logicky palivo skutečně šetří, ne ?

                  Ono se jedná ještě o jednu věc. V hybridu ten motor běží více a častěji v „optimálních“ podmínkách. Když potřebuje přidat, tak si pomůže elektrikou, když má bafat na volnoběh tak se buď vypne, nebo napopak zvýší zatížení a vyrábí elektriku do zásoby. Ve výsledku bude mít ty skutečně škodlivé emise (ne CO2) produkované za reálného provozu výrwzně lepší než běžné spalovací auto.

                  Samozřejmě nelze čekat, že když 50% času stráví hybrid v EV režimu, tak bude mít poloviční spotřebu. Prostě do kopce budete mít jinou spotřebu než z kopce i když oba směry pojedete stejnou dobu.

                15. Tak které je objektivnější měření – čas strávený v
                  Tak které je objektivnější měření – čas strávený v EV nebo vzdálenost ?

                16. Jak kdy a jak kde. Na fungující dálnici jedno, na stojící
                  Jak kdy a jak kde. Na fungující dálnici jedno, na stojící koloně to druhé. V praxi jak kdy a jak kde, dle kontrétního mixu provozu.

                17. Takže proč má PeaK a Marek_ pravdu a Leodendula ne?
                  (to

                  Takže proč má PeaK a Marek_ pravdu a Leodendula ne?
                  (to není otázka pro vás, jen vysvětlení proč jsem se ptal v první řadě)

                18. Leodendula napsal:
                  Smysl ma kazdy nahrazeny g jedu. Akorat ten

                  Leodendula napsal:
                  Smysl ma kazdy nahrazeny g jedu. Akorat ten udaj 50% je klamavy.

                  A á mu odpověděl:
                  Není klamavý odpovídá skutečnosti.
                  ————————————-

                  To byla debata (info od uživatele) o tom, že Toyota hybrid má půlku času na elektřinu. A leo napsal, že je to klamavý. Není to klamavý, odpovídá to skutečnosti, je to z diagnostiky. Nevím, co by na tom bylo klamavé?

                  Samozřejmě, z toho neplyne, že pak produkuje polovinu emisí než kdyby jel celou dobu na spalovák. To je logické.

                  Ty cesty na elektřinu budou většinou ve městě, v koloná, popojížděnéí, malé rychlosti třeba na parkovišti, v podzemních garážích a pod. A právě tady má velký smysl jet šistě na elektřinu, to jsou místa, kde se pohybují lidi a kde ty emise vadí. Na dálnici pojede čistě na spalovák, ale tam ty emise tak nevadí.

                  Takže ano, hybrid má přínos a má smysl. Dokonce i ten můj, výkonný hybrid má smysl, i když u něj není prioritou až tak šetřit palivo, spíš ten elektromotor pomáhá k vyššímu výkonu a hlavně k jeho dobrému průběhu, k pružnosti motoru.

                19. Klamavy v tom smyslu, ze ctenare jako prvni napadne, ze to
                  Klamavy v tom smyslu, ze ctenare jako prvni napadne, ze to usetri 50% benzinu a emisi. Ten udaj nerika vubec nic. Kdyz bude auto stat 10 min v kolone a 10 minut pojede na dalnici 180km/h, tak to je 50% ciste na elektrinu. Ale spotreba bude uplne stejna. Az na 0,01 l usetrenych behem 10 minut vypnuteho motoru v zacpe. Ale ten samy uzitek ma obycejny spalovak, kdyz vypne motor v zacpe. Takze je ten casovy udaj uplne k nicemu. Akorat tak o lakovani na zeleno pro hlupaky.

                20. Není k ničemu a není klamavý, jen čtenář nesmí být
                  Není k ničemu a není klamavý, jen čtenář nesmí být hloupý.. Pokud čtenář není hloupý, tak z toho ten závěr o ušetření poloviny paliva neudělá. A jak jsem psal, právě v kolonách, když se popojíždí, v podzemních garážích a ve městě je ta elektrická jízda smysluplná. Tím pádem to spotřebu a emise ušetří hlavně tam, kde to dává největší smysl, na dálnici na to sere pes.

                  Ale rozumím vám… tady se projevuje právě váš fanatismus, že když to není čisté elektro, tak je to nanic 🙂

                21. Ještě jste zapomněl, že při prudké akceleraci – kdy se
                  Ještě jste zapomněl, že při prudké akceleraci – kdy se většinou obohacuje směs, tedy tedy reálně vznikají nejhorší emise.

                22. Pardon ale v touze uvést na rovinu že je lepší uvádět
                  Pardon ale v touze uvést na rovinu že je lepší uvádět ujetou vzdálenost na el. než čas v el. fanatismus typu „only EV“ nevidím.

                  Vidím tam jen touhu po smysluplném údaji se kterým může normální člověk zacházet, porovnávat ho.

                  Tohle ale je jako porovnávat rychlost zeleného a žlutého porsche.
                  Dá se to, a dá se okolo toho hádat do aleluja. Ale ve výsledku je taková diskuse o ho**e.

                  Co je tak špatného na EV foru chtít a pídit se po smysluplných informacích (nebo o nich alespoň diskutovat) ?

                23. To by se muselo vzít testovací vozidlo , měřit mu emise
                  To by se muselo vzít testovací vozidlo , měřit mu emise spojit to s GPS a pak na mapě podle barvy ukázat jak hodně to kde emituje . Na dálnici by to dělalo srovnatelné emise, ale ve městě výrazně méně ,ale to je asi každému jasné. Není podstatné kolik km to jak kde ujede,nebo čas ale konečný výsledek.

                  A jen pro pořádek tady nejste na EV foru už jen podle názvu serveru.

                  Pro informace na EV je nejlepší elektroforum

                24. No dobře, ale máme tu sekci „Elektromobily“
                  No dobře, ale máme tu sekci „Elektromobily“ 😉

                  Každopádně jste nevyvrátil že „jezdí 50 procent času na elektřinu“ je údaj bez faktické výpovědní hodnoty a že o trochu lepší hodnota by se dostala kdyby to zprůměrovali do ujeté vzdálenosti.

                  Úplně stejně jako došli ke spotřebě na 100km – to je přeci také šíleně zkreslený údaj ale porovnávat se s ostatními vycucanými čísly dá.

                  Buď to číslo je z něčeho vypočítané a dá se porovnávat nebo je to jen lakování a oblbování jako „ceny OD => Optické Dráždidlo“. A pak je takové číslo nepodstatné a nemá cenu ho zatahovat do diskuse asi tak jako bych řekl že rohlík je tvořen zpoloviny zdravými surovinami nebo že polovinu času k jeho snězení vám bude chutnat.

                25. Ale ted jsme v sekci Hybridů 🙂
                  Já to nijak nerozporuju a

                  Ale ted jsme v sekci Hybridů 🙂

                  Já to nijak nerozporuju a těch 50% nepropaguju a máte pravdu že když se napíše „jezdí 50 procent“ a dodá se času . tak to je zavádějící.

                  Normální auto jezdí na benzín třeba taky 70% času, hybrid 50% ,PHEV 30% a EV 100% co je na tom divného.

                  Jinak to bude s bezemisním provozem na km ,ale i spalovák může jet několik Km z kopce bez emisí.

                  Prostě je to blbost to tak řešit a Toyota používá reklamštínu.

                  U nás ve městě jezdí několik desítek hybridů a tři elektromobily kdo dělá víc pro čistší vzduch? V porovnání , když by elektrifikace pohonu vůbec nebyla vynalezena?

                26. Minimálně jeden argumet pro těch 50% času v EV u hybridu
                  Minimálně jeden argumet pro těch 50% času v EV u hybridu je. Majitelé EV jako jednu z hlavních předností udávají jak je EV tiché a bez vibrací. Tak hybrid je 50% času (ve městě více) tichý a bez vibrací úplně stejně. Ostatě do cca 2000 ot/min motor není za jízdy prakticky slyšet také.

                27. A i tohle by byl smysluplný údaj – „Jezdí xx času
                  A i tohle by byl smysluplný údaj – „Jezdí xx času potichu“

                  Ale „Vaše klimatizace polovinu času chladí a druhou polovinu času topí“ je nejenže jistojistě neměřený údaj, ale také jeho informativní hodnota je 0. Možná pro někoho kdo neví co to je klimatizace.

                28. Souhlas kvalitní PHEV hybrid je při běžné jízdě jak EV.
                  Souhlas kvalitní PHEV hybrid je při běžné jízdě jak EV. Při pomalé jízdě a stání je motor vypnutý a při bežné jízdě saze není slyšet kvůli okolnimu hluku, protože se kvůli pomoci elektromotoru nemusí tak vytáčet. Dálniční kopce to dělá normálně na šestku i při plném zatížení.

                29. Takže se vrátíme k základní otázce života, vesmíru a
                  Takže se vrátíme k základní otázce života, vesmíru a vůbec:

                  „Takže proč má PeaK a Marek_ pravdu a Leodendula ne?“

                  Navíc o kousek dříve Marek_ napsal:
                  „Právě ta polovina času je důležitější než polovina vzdálenosti.“

                  Ano, a bylo by fér mít údaj který by popsal i auto na benzín co jezdí 99.8 procent na benzín (statisticky vzato) a měli bychom údaj který jde porovnat s (například HEV 50 a PHEV 30).
                  Ale sám říkáte že to je reklamština => takže kdo má pravdu ?

                  Nebo se shodneme na tom že se mýlí obě strany ?

                30. Máte pravdu, když by napsali, že se tím ušetší 25%
                  Máte pravdu, když by napsali, že se tím ušetší 25% benzínu a emisí, tak to nevypadá tak dobře.

                  Na druhou stranu hybridy díky masovému nasazení šetří v globálu životní prostředí ohromě a dokud nebude dostupný a technologicky srovnatelně dobrý elektromobil, tak to ještě pár let bude platit. A šetří zdraví i Vám i když je nemáte rád.

        3. Půl hodiny s rekuperačním výkonem 20kW, vy jezdíte
          Půl hodiny s rekuperačním výkonem 20kW, vy jezdíte elektrickou Teslo Semi, nebo jen auto na dálkové ovládání?

          Při rekuperaci 20 kW v osobním voze do 2 minut stojíte v jakémkoliv kopci a začínate couvat 🙂

          Ale Vážně pokud má hybrid použitelnou kapacitu na rekuperaci aspoň 1 kWh tak baterku nemáte šanci běžnou jízdou nabít na 100%- Jedině přicházení nějaká horské sjezdy jako třeba z Pradědu -Ovčárny dolů, nebo i menší ,ale s nebržeděným vlekem.
          Rekuperační výkon jde i na provoz palubní elektroniky, klimatizace, topení (jen u některých) a taká třeba v zatáčce zase přidáte.

          Myslím že v reálu to pokreje 90 % rekuperace oproti elektromobilu a zbytek umí brzdit motorem (ICE)
          Proč jinak by hybrid bral o 1/3 meně nez benzín?

    1. Jeslti vy mě kritizujete za FVE, tak to samé by mělo platit
      Jeslti vy mě kritizujete za FVE, tak to samé by mělo platit na vaše komenty o autech… žádnej paskvil a pro emise reálnější přínos než PHEV, co zásuvku vidělo max u prodejce při předání prvnímu zákazníkovi. Naopak rozumnej hybrid je a bude pro široké masy dostupnější a smyslupnější než BEV – protože na BEV prostě mít lidi jen tak nebudou a pro většinu lidí v paneláku je nějaké dobíjení zatím utopie..

      1. Odpovím taky všem těm co mne oponovali.
        Vybral jsem si pro

        Odpovím taky všem těm co mne oponovali.
        Vybral jsem si pro vás asi zdejší VrchoL, tak snad vám to nebude vadit. 🙂

        Tak bez ohledu k jakému autu jsem se zde vyjadřoval, beru všechny PHEH, HEV a MILD za paskvily!
        Jestli to má malou, větší nebo skoro žádnou baterii neřeším, stejně jestli se vejde s emisemi do nějaké normy nebo ne, aby byl brán jako částečné elektrouato!
        To říkám a píši bez ohledu kolik se jich už vyrobilo a vyrobí a kolik lidí si je koupilo a koupí. Zajímalo by mne jestli by si je koupili i kdyby tam nebyly ty výhody pro elektroauta. Jinak když někdo chce a někdo to vyrábí, tak ať si to klidně koupí, to je každého věc.
        Jenže ty automobilky to dělají, né že to lidí chtějí, oni nemají a možná i neumí vyrobit lepší elektro auto jak ta „hrozná a krachující“ Tesla. Takže až budou mít dost baterií a odborníky na elektroauto (asi takovýho tátu, ti noví mít nebudou, tak pak bude celá diskuse o elektroatech úplně ale úplně někde jinde.

        Já jsem neuvěřitelně překvapen, jak ti co tady píší a bijí do elektroaut, jak se najednou zastávaté baterií a elektromotoru ve spalovácích autech. Mně je to tedy k smíchu.

        Prostě spalovací auto je zastaralá technologie a nemá cenu se k ní vracet!

          1. Jo, EV je budoucnost, s tím se dá souhlasit. Ale zatím to
            Jo, EV je budoucnost, s tím se dá souhlasit. Ale zatím to není zdaleka pro každého. Takže jsou úplně zbytečné ty fanatické výkřiky typu, že EV je jediný správný pohon a EV do každé rodiny 🙂 To svědčí spíš o hlouposti, zaslepenosti a neochotně vidět a chápat i požadavky jinych než sama sebe.

                1. S tim slabym cajickem se tem dobytkum ani nepriblizim.
                  S tim slabym cajickem se tem dobytkum ani nepriblizim.

                2. Je pravda, že jsou tady jiní, kteří jsou skutečnými
                  Je pravda, že jsou tady jiní, kteří jsou skutečnými primitivy a hovady. Takový Kuk, tak na toho opravdu nemáte. S vámi se dá alespoň diskutovat.

            1. Ale ono to tak je.
              EV do každé rodiny. 🙂
              Ale většina

              Ale ono to tak je.

              EV do každé rodiny. 🙂
              Ale většina není tak hloupá a zaslepená aby to chtěla hned teď, navíc, když ti co to mají vyrábět na to nejsou připraveni, jak na to pak mají být připraveni ti ostatní.
              Takže si to můžem říct za několik let.
              EV do každé rodiny.

              Buďte rádi, že ti „fanatici“ vám vyšlapávají cestičku budoucnosti.

                1. No, ještě dodám prošlapávejte, ale bez dotací.
                  No, ještě dodám prošlapávejte, ale bez dotací.

                2. Bez dotací byste se toho taky nemusel dožít.
                  Bez dotací byste se toho taky nemusel dožít.

                3. Tak bych jezdil spalovacím autem, hybridem, jako doteď. Nic
                  Tak bych jezdil spalovacím autem, hybridem, jako doteď. Nic hrozného by se nestalo. Já třeba na tom EV netrvám, ale až bude, klidně koupím, pokud bude vyhovovat.

                4. Však my víme že nespěcháte, na tom není nic
                  Však my víme že nespěcháte, na tom není nic špatného.
                  Ale to tempo (jak váš oponent poukazuje) může být (a bude) trochu pomalejší takže místo nástupu za 20-30 let se bude jednat o nástup za 200-300 let.

                  Ekonomika tím neutrpí, ekonomové také ne 🙂

                  O ekologii nemluvím protože ta do rovnice v této rovině diskuse nepatří 😉

                5. 200 let je úplně ok. Ale klidně počkám 300, nebuďme
                  200 let je úplně ok. Ale klidně počkám 300, nebuďme úzkoprsí, kdo si počká, ten se dočká. 🙂

                6. A bylo by to schopno bez dotací přežít?
                  A bylo by to schopno bez dotací přežít?

                7. Jako drahá luxusní auta proč ne? Ale obyčejní lidé by se
                  Jako drahá luxusní auta proč ne? Ale obyčejní lidé by se dočkali až někdy za 30let.

                8. +1 ono totiž takhle to bude mnohem dražší a stejně to
                  +1 ono totiž takhle to bude mnohem dražší a stejně to bude trvat skoro stejně dlouho

                9. +1 ono totiž takhle to bude mnohem dražší a stejně to
                  +1 ono totiž takhle to bude mnohem dražší a stejně to bude trvat skoro stejně dlouho

                10. Nesmysl, dotace je pobídka k výrobě ve větším objemu.
                  Nesmysl, dotace je pobídka k výrobě ve větším objemu.

                11. Mantra toho, že větší objem zásadně zlevní výrobu je
                  Mantra toho, že větší objem zásadně zlevní výrobu je nebetyčná blbost. Využití jiné technologie má tento potenciál, takže nikoliv dotace na nákup, ale financování vývoje.

                12. Srandisto. Nebo to myslite vazne?
                  Srandisto. Nebo to myslite vazne?

                13. Jistě, že to myslím vážně. Na to není třeba být
                  Jistě, že to myslím vážně. Na to není třeba být velký ekonom, aby člověk věděl, že existují náklady fixní a jedincové. Zatímco při větší výrobě se fixní „rozpustí“ do ceny a ta klesá, jedincové neklesají.

                  Celé to je o poměru těchto nákladů. Vždy existuje hranice, pod kterou z logiky věci náklady klesnout nemohou. Pokud by se měly EV masivně rozšířit, pak tato cena musí být nižší při alespoň podobných užitných vlastnostech. A můžeme diskutovat zda to má být cena kupní nebo z pohledu TCO.

                  Pokud bereme masivní rozšíření, nelze pro TCO argumentovat dočasnými ekonomickými úchylkami, typu nabíjím kolik to jde za 500 CZK měsíčně. To už se nyní upravuje a cena elektřiny tak pro EV tak stoupá a stím i klesá úspora vůči spalováku.

                14. Určitě sám znáte protiargumenty na tuto štiplavou
                  Určitě sám znáte protiargumenty na tuto štiplavou otázku.

                  Je pěkné že se snažíte někoho vytočit (nedovedu si představit že jste tento konkrétní příspěvek vložil z čistě diskusních důvodů, už to bylo rozebíráno tolikrát…), možná příště zkuste pro formu najít sám odpověď na otázku jestli dotace nejsou určené právě na to co má potenciál ale z důvodů překážek na začátku rozvoje jsou potřeba.

                  Nebo zkuste definovat ty překážky a jestli je nejde eliminovat jinak než dotacemi.

                15. Pak jsou dotace zbytečné.
                  TO bylo jediné, co jsem otázkou

                  Pak jsou dotace zbytečné.
                  TO bylo jediné, co jsem otázkou myslel..
                  je to schopné žít bez dotací – ano – zrušit dotace a ať se to prosadí cenou a zlevní se to…dotace jen ospravedlňují šílenou cenu

                  není to schopné přežít bez dotací? – sorry hezká myšlenka, ale ekonomicky slepá vývojová ulička

                  žádné nikoho vytáčení a žádné obsáhlé povídavé kecy v kleci

                  uvědomte si, že dneska na BEV dotace dosáhne člověk, který by na něj měl i bez dotací a člověk, který by na něj neměl, jednak na dotace nedosáhne a stejně na něj pak ani tak mít nejspíš nebude.

                16. Takže neuznáváte že když něco může být lepší (i v
                  Takže neuznáváte že když něco může být lepší (i v ohledu ne že to má každý ale tím že se zvedne procentuelní zastoupení) a jsou překážky ke zvednutí tohoto poměru pak je dotace zbytečná ?

                  Buď tím popíráte i kotlíkové dotace (např.) – tam také mnozí na nový nemají. A nemusí to být jen cenová nedostupnost, co takový cenový dumping ostatních výrobců ?
                  Znamená to že když je něco maloseriově dražšího a konkurenční to bude až velkosériově tak to nemá smysl ?

                  Nebo popíráte smysl dotací jako celek => v tomto směru není potřeba pokračovat.

                17. Mám s dotacema takovou zkušenost, že cokoli si člověk
                  Mám s dotacema takovou zkušenost, že cokoli si člověk chce pořídit tak může potřebu uspokojit levněji mimo dotace. Mimochodem ke kotlíkové dotaci – řešil jsem tepelné čerpadlo i zateplení baráku – oboje v době, kdy to bylo v dotačních programe 100 procent za své…a bylo to levnější. Že dotace na BEV je nesmysl se ukázalo ve chvíli, kdy couvli z toho, že dělat dotaci na jedno citi-go, že by se jim to nevyplatilo… A kotláková dotace? Sorry, ale to byl jeden obrovský podvod… s

                  Obecně jsou výjimky, kdy má dotace smysl…jinak je to vyhazování peněz z kapsy lidem. A ty výjimky jsou ve chvíli obecné prospěšnosti jako MHD (a tím nemyslím nová vozidla, nebo lístky zadarmo, ale spíš to, že je třeba dotovat linky, které jsou ztrátové, aby nebyla ohrožena dostupnost infrastruktury pro občany), primární výzkum atd..

                  A další všc je udržitelnost – jaképak jsou podmínky u BEV – je tam pokud pět let ho někdo zruší, tak že musí na vlastní náklady koupit stejné nebo lepší, nebo pokud ho prodá, tak že musí vrátit dotaci?

                  PS: sám jsem za život dostal úkol několik dotačních projektů manažovat a se zkušeností z nich… never more…to je ráj finančních pijavic a firmě se to většinou vyplatilo, jen protože nevedla hodiny administrace – obvykle to bylo 1 full time člověk několik let po přepočtu – což máte při mzdě 40 000 hrubého hned ca půl mega ročně bez odvodů 1,5 mega za tři roky a z desetimilionového projektu máte šanci dosáhnout tak na tři mega u střednícho podniku, dalších půlmega vysypete na výběrka, co by jste jinak nedělal (a že to kvůli dotacím umí být s dodavateli dvojnásobné námluvy, co stojí spoustu člověko hodin – jakmile je to nějak komplexnější nákup)
                  , sto litrů na znalecké posudky a názory daňových poradců, pokud si vezmete poradenskou agenturu dalších 250 – 500 tis fuč…takže z dotace 3 mega 2,1 prošoupete…

                18. Že se z dotačních titulů stala továrna pro pijavice
                  Že se z dotačních titulů stala továrna pro pijavice nepopírám.

                  Odděloval jsem téma na „dotace v ideálním světě“ a „brojení proti dotování EV“ a soustředil jsem se na to druhé.

                  Ano, žijeme v reálném světě a v tomto světě jsou dotace dávno dávno dávno v rukou zprostředkovatelů (stejně jako skončila podpora stavebního spoření – banky prostě snížily sazbu a provize zůstala jim).
                  Ale právě proto že žijeme v takovém světě tak máme jen dvě možnosti:
                  1) bojovat proti dotacím a prohrát
                  2) snažit se v nich najít něco pozitivního

                  Někdy to pozitivní najít jde, spíše méně často ale stále je z mého pohledu lepší to zkoušet v daných mantinelech než nezkoušet vůbec.

                19. Máte ve většině pravdu, jen na toho specialistu za 40k
                  Máte ve většině pravdu, jen na toho specialistu za 40k hrubého, pokud je fakt dobrý v dotačních programech, bych rád viděl. Podle mých zkušeností tak x2 a možná by šel najít.

                20. Jednak by mi to rozhodně nevadilo, současná auta mě zcela
                  Jednak by mi to rozhodně nevadilo, současná auta mě zcela uspokojují a nemám potřebu na současném stavu nic měnit.

                  A za druhé, to co říkáte je ekonomický nesmysl. Ekonomika používá obdobné principy jako evoluce. Co je životaschopné se prosadí, co není zemře. Přičemž všechny články tohoto vývoje musí být schopné přežít. Tedy dotace do produktů je naprostá blbost.

                  Většina lidí chápe, že to není o prosazení dobré myšlenky, ale o vytváření penězovodů a okrádání lidí. V tom se historie nemění. Jak komunisté rozkulačovali sedláky, tak dnešní ekokomunisté dostávají dotace. princi je stejný, vezmu někomu něco, co mi nepatří.

                  Takže pokud by něco dávalo smysl, tak je to základní výzkum. A ten dostává dotace ve formě grantů. Je v tom sice děsný b*rdel, ale pokud dostává grant státní instituce a nikoliv soukromý subjekt, pak je to ok.

                21. Současný stav je jako provozovat vodovod v olověných
                  Současný stav je jako provozovat vodovod v olověných trubkách.

                22. Nerozumím, jestli myslíte, že spalovací motor je
                  Nerozumím, jestli myslíte, že spalovací motor je zastaralá technologie, tak opravdu není. Nebo jste měl na mysli něco jiného?

                23. zastaralá technologie, která všechny pomalu otráví
                  zastaralá technologie, která všechny pomalu otráví

                24. Jen vaše emoce.
                  A emoce jsou historicky velmi neúspěšné

                  Jen vaše emoce.

                  A emoce jsou historicky velmi neúspěšné při řešení reálných problémů tohoto světa. Nakonec nikomu se ještě nepodařilo porušit přírodní zákony a vše nakonec dopadne podle toho, jak věci skutečně jsou a ne podle toho, co by kdo rád nebo si vysnil.

                25. No vidite ze to pochopite, ze spalovak zacina umirat. Mate
                  No vidite ze to pochopite, ze spalovak zacina umirat. Mate emocni vazbu na spalovak a bojite se novych veci. Ale casem to pomine a budete rad jezdit v EV.

                26. Ne, mi spalovák v ničem neučaroval. Budu úplně klidně
                  Ne, mi spalovák v ničem neučaroval. Budu úplně klidně jezdit v EV, pokud bude mít obdobné vlastnosti, které jsou pro mě důležité, jako spalovák. Jmenovitě:

                  – Dojezd 600 a dotankovat během 15 minut.
                  – Dostatek nabíjecích stanic.
                  – nebo dojezd 2000 km a pak může tankování trvat déle max. 6h.
                  – teplo v autě a klimu.
                  – cena obdobná spalováku.

                  Toho přece nechci tak moc?

                27. Ja budu klidne take jezdit spalovakem az nebude smrdet, nebude
                  Ja budu klidne take jezdit spalovakem az nebude smrdet, nebude mit vyfuk a nebudu muset tankovat PHM vyrobene z dovezene ropy.

                28. V tom případě změnte svou terminologii z
                  „No, ještě

                  V tom případě změnte svou terminologii z

                  „No, ještě dodám prošlapávejte, ale bez dotací.“

                  na

                  „No, ještě dodám prošlapávejte, ale ve světě bez jakýchkoliv dotací.“

                  Možná ta druhá není tak pichlavá reakce ale ta první rozhodně nenese vaši myšlenku (zrušení všech dotací) a pak vaši oponenti dochází k mylnému závěru že závidíte dotaci pro EV.
                  Vím, proč byste se měl měnit vy že ? Inu možná proto, že nepřesně vyjádřenou myšlenkou vzniká konflikt a diskuse naprosto mimo téma (pokud to není samozřejmě váš cíl).

                29. Ano, ideální svět je bez jakýchkoliv dotací. Rozdělen na
                  Ano, ideální svět je bez jakýchkoliv dotací. Rozdělen na úkoly, které zajišťuje stát svými prostředky (osvětlení, policie …) a volný trh tam, kde je to možné s ohledem na charakteristiku trhu. Např. zdraví není volný trh, protože nelze stanovit cenu vašeho zdraví či života. (přestože ji ekonomové umí vyčíslit, váš život má pro vás jinou cenu než pro ostatní)

                30. A co takhle nechat drogam volny pruchod. Seskrtat veskere
                  A co takhle nechat drogam volny pruchod. Seskrtat veskere dotace nadacim, ktere pomahaji zavislakum se vratit zpet do normalniho sveta. Nebo co takhle zrusit zakaz prodeje drog. Vase evoluce vse zaridi. Akorat ze se nase spolecnost rozpadne. Jste fantasta, myslite jen na dalsich 30 minut a dal uz nevidite. Stat se musi aktivne zapojit do korigovani spatnych vyvoju. Spatne veci omezovat nebo zakazovat a dobre podporovat a popostrkovat vpred. Kdybyste vse nechal na volnem prubehu, tak by nikdo nepracoval, jeden okradal druheho. No a rodiny s detmi by asi take moc nefungovaly.

                31. Já jsem také pro. Pokus v USA prokázal, že prohibice měla
                  Já jsem také pro. Pokus v USA prokázal, že prohibice měla na celou společnost zcela záporné výsledky. Pilo se více než předtím, tvrdší alkohol a v horší kvalitě. A k tomu ohromný rozvoj mafie, pokles respektu k zákonům atd. Byl to takový „úspěch“ že to po 14 letech zrušili.

                  Myslíte že prohibice na drogy má nějakým zázrakem jiné výsledky ? Už i v USA mění názor a různé státy postupně povolují třeba marihuanu.

                32. To je historicky prokázaný fakt.
                  To je historicky prokázaný fakt.

                33. Drogy nejsou volným trhem, svobodná vůle rozhodnout či
                  Drogy nejsou volným trhem, svobodná vůle rozhodnout či nerozhodnout se ke koupi končí ve chvíli vzniku závislosti. Takže to co říkáte je zcela mimo téma.

                  Drogy jsou zakázané, pokud vám to nikdo ještě neřekl, měl byste je přestat používat. Zrušit dotace pro neziskovky podporující feťáky, jsem pro. Dobrý nápad.

        1. Ano, Toyota neumí vyrobit EV s takovými parametry a cenou,
          Ano, Toyota neumí vyrobit EV s takovými parametry a cenou, aby se to prodávalo v takovém množství jako jejich hybridy. Vůbec to nevadí, zákazníci ty hybridy kupují ve velkém a je úplně jedno, co si o tom vy myslíte. Pokud by zákazník hybrid a spalovak odmítal, kupovali by všichni elektro a Teslu, ale to se neděje, EV je pořád v drtivé menšině a to i navzdory podpoře a dotacím.

          Já třeba nijak nebrojim proti EV, rád si nějaký koupím, až bude pro mě vhodný model na trhu. Není kam spěchat.

    2. Já naopak nechápu, proč to už dávno není ve všech
      Já naopak nechápu, proč to už dávno není ve všech autech s ICE, včetně dieselů. Mazda před pár lety měla svůj i-eloop (ten ani nebyl trakční, jen dobíjel palubní síť 12V) a upustila od něj, že se to nevyplatí… Ale já tedy vnímám jízdu se spalovákem dost útrpně (kdybych nespaloval LPG, asi bych to nedal:-). Všechny ty volnoběhy se spotřebou 0,8 l/hod, kde se nevyplatí brzdit motorem, vynucené rozjezdy, (na destrukci brzd) promrhaná energie při neplánovaném brždění – pořád mi tam ta malá trakční baterie, která by ze ztrát udělala přínos, chybí. Argumentovat neschopností uložit energii z dlouhého klesání mi přijde ujeté – to je mimořádná situace pro většinu řidičů. A pokud tedy jezdíte často nějaký velký kopec, hybrid není pro vás, stejně jako když jezdíte většinu po dálnici. Kupte diesel a brzděte motorem. Hybrid jen žehlí všechny ty drobné fluktuace mezi jízdou ustálenou rychlostí, kde nejsou ICE efektivní, nic víc od něj nechtějte a budete spokojen.

      Co naopak nekvituju je, že se tohle s velkou pompou cpe do SUVček, která mrhají energií už z podstaty (svého součinitele odporu vzduchu) a přitom si je lidi kupují pro městský provoz. Když se někdo rozplývá, jak to či ono SUV žere úžasných 5,5l, měl by mít zákonnou povinnost dodat, že ten samý pohon by v klasické zástavbě jezdil za 4,8l. Jo, je to opojné sedět o 20cm výš než ostatní – ale šidítko si taky nekupujete s dvoutaktním motorem:-D Mrhat energií z trapných egoistických pohnutek se bohužel zatím za obecnou neslušnost nepovažuje…

      Mimochodem, pro non-plug-in hybridy je naprosto běžná kapacita baterie pod 0,5kWh, takže 1,1kWh je rozhodně bonus.

      1. tak Mazda neopustila svuj kondenzator i Eloop jen presla na
        tak Mazda neopustila svuj kondenzator i Eloop jen presla na 24V mild hybridni system, ktery nyni skladuje regerativni energii pres integrovaný spouštěcí generátor poháněný řemenem (ISG) ktery převádí kinetickou energii získanou při zpomalení na elektrickou energii a ukládá ji do lithium-iontové baterie s kapacitou 600 kJ. Systém poté pomocí převaděče DC-DC převádí energii na příslušné napětí a dodává ji do elektrického zařízení automobilu.

  1. Off.Babis a Havlicek najednou obratili a Dukovany hodili za
    Off.Babis a Havlicek najednou obratili a Dukovany hodili za hlavu. Nedavno tvrdili, ze je nutne vse vyridit ve zrychlenem rizeni, jinak by byl blackout. Ted mame dle Havlicka dva roky naskok a neni nutne to ted delat. Pry az pristi vlada. Tak to je dobra zprava a jasne ukazuje, jak nam porad lhali. No a zeman ma s rusaky utrum. Mozna ze nakonec zjistime, ze zadne Dukovany nejsou nutne. Lhari, podvodnici a zlodeji. A hlupaci zde, kteri se tolik angazovali a malovali certa na zed vypadaji jako pitomci. Nazdar jaderny blbouni.

      1. By me zajimalo, co jim tak zhorklo na jazyku, ze Dukovany
        By me zajimalo, co jim tak zhorklo na jazyku, ze Dukovany vyplivli. Nejspis jim Frantici rekli neco, co je vydesilo. Bud ze maji nove modularni reaktory, nebo ze Frantici budou stavet giga FVE a giga VtE a giga prilivove elektrarny a ze jadro konci.

                1. Je to politik, takže dělá vše, aby se udržel u moci co
                  Je to politik, takže dělá vše, aby se udržel u moci co nejdéle, to samé dělá většina politiků ve světě, prostě to není jako v pohádkách.

                2. Jednou se lidi nechaji napalit, to se da pochopit. Podruhe to
                  Jednou se lidi nechaji napalit, to se da pochopit. Podruhe to udelaji jen pitomci. Nastesti v USA ted zatahli zachrannou brzdu a trumpetu vykopli ven. Doufam, ze se to povede i ve Strakovce i na Hradcanech.

                3. Zkuste se podívat par set let do historie lidstva, dál to
                  Zkuste se podívat par set let do historie lidstva, dál to nebudu komentovat.

                4. Demokraticka spolecnost je docela mlada. Ze drive jste musel
                  Demokraticka spolecnost je docela mlada. Ze drive jste musel drzet hubu a krok, neni dobry argument. Nekomu se po te dobe asi styska. Ale to uz se doufam nikdy nevrati a ve volbach ty neschopne vzdy vyradime.

                5. Treba ve Svycarsku, ktere je brano jako vzor demokracie, smeji
                  Treba ve Svycarsku, ktere je brano jako vzor demokracie, smeji zeny volit az od 1971. Recko je brano jako kolebka demokracie, ale ze tam otroci nemeli ani pravo na zivot se uz zapomina. Historie lidstva je plna bezpravi a krve. Proto je nutne si uvedomit, ze musime branit snaham dnesni demokracii zase rozdupat. O nic jineho se totiz vselijaky populiste nepokousi.

                6. Lidé mají touhu po moci, bohatství,bojování atd. v
                  Lidé mají touhu po moci, bohatství,bojování atd. v genech, a to se hned nezmění viz. historie.

                7. A vetsina lidi nechce aby jim par neurvalcu nicilo zivot.
                  A vetsina lidi nechce aby jim par neurvalcu nicilo zivot. Stejne jako kdyz ma nejaky uchyl jine choutky a obtezuje jine lidi, tak se vykastruje a je klid. Stejne tak by mel skoncit demagog, diktator, populista a podobny zmetkove.

        1. To by fakt mne zajímalo, třeba jenom změnilintaktiku a
          To by fakt mne zajímalo, třeba jenom změnilintaktiku a ještě se budeme divit. Ale jakýkoli odklad je lepší ( z pohledu odpůrců jádra) než podepsané smlouvy na jaderný tunel. Každým rokem poskočí OZE technolodie o velký kus dál.

      1. Autor zapomel okomentovat, ze tendr ma mit pozadavek na
        Autor zapomel okomentovat, ze tendr ma mit pozadavek na referencni stavbu prave te ruske velikosti. Korejci, Frantici i Americane sice umeji zmensit jejich reaktory, ale referenci prave na 1200MW nemaji a tudiz ten tendr muze splnit jen rusko. Zvlastni pozadavek a zapomel to komentovat. Asi mu ruske zlate rubly zastinily mozek. Co se tyka nejvyssiho casu a ze neni mozne cekat mu dnes vyvratil sam babis. Pekna blamaz pro autora a vsechny nahanece.

    1. Tohle bohužel udělalo v evropě subaru s CVT.
      Takže

      Tohle bohužel udělalo v evropě subaru s CVT.
      Takže převodovka dokáže udržovat motor vždy v ideálních otáčkách, ale ovcím se to nelíbilo. Tak jim dodělali, že při akceleraci lítá ručička otáčkoměru od zhora dolu a jakoby to řadí, porože převodovka už nemění převodový poměr lineárně, ale po skokách.
      To prostě nevymyslíš.

        1. Jenže nejlepší bylo, že tu úpravu udělalo subaru až po
          Jenže nejlepší bylo, že tu úpravu udělalo subaru až po stížnostech. Takže se zvedla samozřejmě spotřeba o něco málo a hlavně se zvýšilo opotřebení převodovky.
          Já hlavně nechápu, že pokud někdo chtěl, aby mu auto dělaho héén, hééén, hééééééén, proč si kupuje auto s CVT.

      1. To mi fakt hlava nebere.
        Ja jsem dost velka konzerva, treba

        To mi fakt hlava nebere.
        Ja jsem dost velka konzerva, treba automaticke prevodovce jsem se vlastne uspesne ubranil az do prechodu na elektromobil, ale kdyz uz si neco vyzkousim a zjistim, ze je to lepsi, tak si klidne posypu hlavu popelem a reknu jo, byl jsem idiot…
        Dneska uz bych i spalovaka volil jedine s automatem, bezestupnovy pak jeste radsi.

Napsat komentář