Rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury by neměl být nahodilý, ale systematický a koncepční. K tomuto rozvoji má ambici přispět webová aplikace Optimalizace veřejné dobíjecí infrastruktury v ČR, která je jedním z výstupů Metodiky rozvoje dobíjecí infrastruktury v ČR.
Metodika byla certifikovaná Ministerstvem dopravy a je bezplatně k dispozici na webu Centra transferu technologií. Aplikaci a metodiku vytvořilo Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., v rámci řešení projektu „Rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury v kontextu zajištění dopravní obsluhy a zohlednění dopravně inženýrských parametrů“, který byl podpořen Technologickou agenturou ČR v rámci Programu DOPRAVA 2020+. Projekt byl řešen v letech 2021–2022 a jeho výstupy jsou zveřejněny na webu Čistá doprava.
SOUVISEJÍCÍ: Dobíječky pro elektromobily ve Štěchovicích nabízejí obnovitelnou energii z elektráren ČEZ
„Výstupy z projektu Centra dopravního výzkumu, jehož aplikačním garantem bylo Ministerstvo dopravy, jsou velmi zajímavé a chtěli bychom je v budoucnu při naší strategické práci aktivně využívat,“ uvádí Jan Bezděkovský, pověřenec ministra dopravy pro čistou mobilitu a dodává: „V současné době například započaly práce nad aktualizací Národního akčního plánu čisté mobility. Zároveň připravujeme výzvy v rámci Operačního programu Doprava, kde budeme dále podporovat rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury v České republice. S pomocí výstupů projektu chceme usilovat o to, aby další rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury v Česku byl do budoucna ještě systematičtější než doposud.“
zdroj: Centrum dopravního výzkumu
MASAKR : Registrace všech čistých vozidel v ČR dle NAP ČM 😉
https://www.cistadoprava.cz/registrace-vsech-cistych-vozidel-v-cr-dle-nap-cm/
EVROPSKÉ AUTOMOBILKY MOHOU POMALU BALIT. V ELEKTROBITVĚ S ČÍNOU A USA NEMAJÍ ŠANCI …. 😉 😀 😀 …
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/evropske-automobilky-mohou-pomalu-balit-v-elektrobitve-s-cinou-a-usa-nemaji-sanci
To rikam uz davno. Evropske automobilky vejdou do historie a budou spojovany s marnym pokusem o zastaveni vyvoje. Skoda Skody a jinych.
Tem expertum by meli poridit nejake EV a poslat je nekolikrat napric CR aby vedeli jak nabijeni funguje. Ted budou jen filozofovat bez nejmensiho tuseni kde jsou nabijecky potrebne.
Moc promyšlené to nemají. Návrh stanic to umistujě pravděpodobně do těžiště plochy mezi ostatními nabiječkami dáné kategorie (dle výkonu) a absolutně to ignoruje, kde tam vedou dálnice, případně silnice I. třídy. Stejně tak to ignoruje, jestli jsou v té ploše nějaká velká sídla.