Nová výrobní linka Tesla Motors: až 3000 aut týdně

Zhruba před třemi měsíci odstavila Tesla Motors na několik týdnů výrobu ve své továrně ve Fremontu. Důvodem byl upgrade stávající linky a především instalace nové. Ta má výrobní kapacitu až 3000 vozů týdně.

Robot vyrábí na výrobní lince elektromobilu Tesla Model S v továrně Tesla Motors ve Fremontu
foto: Tesla Motors

Nová výrobní linka je už dnes plně hotova a připravena na výrobu. Na nové lince se bude vyrábět očekávané elektrické SUV Tesla Model X, které půjde do prodeje začátkem roku 2015. Zvládne ale i výrobu Modelu S, stejně jako upgradovaná starší linka zvládne nově výrobu Modelu X.

Kromě toho se v továrně Tesla ve Fremontu nachází také velká volná plocha, kam bude instalována výrobní linka pro očekávaný Model III – levný elektromobil, který se má objevit v roce 2017.

ZAJÍMAVOST: Tesla: do konce 2015 budeme vyrábět 100 000 aut ročně

V současné době automobilka Tesla Motors vyrábí jediný model, a to elektromobil Tesla Model S. Výrobní kapacita je v současné době na asi 1000 týdně.

12 Comments on “Nová výrobní linka Tesla Motors: až 3000 aut týdně”

  1. Elon mi připadá jako
    Elon mi připadá jako takový Steve Jobs e-automobilového průmyslu, má vizi, je perfekcionista a má ‚tah na branku‘. A nepochybně i lidi kolem něj budou podobného ražení. Jde jim o věc a až pak o peníze.

    Přesně tyto věci chybějí klasickým automobilkám. Mají spoustu managerů, zaběhlé procesy a (téměř) jistý vývar po zbytek svého života. Tak proč si trhat žíly a riskovat. Nějak se to doklepe, případně z našetřeného v klidu dožijí. Takže pokud jim někdo nedá nůž na krk, budou to takto pidlíkovat ještě hodně dlouho.

    Ps: nepochybně i v klasických automobilkách jsou schopní lidé, ale ti jsou v ‚potravním řetězci‘ dost nízko na to, aby něco prosadili.

    1. Srovnávat Jobse s Muskem
      Srovnávat Jobse s Muskem mě nepřijde zcela rozumné.
      Jobs vybudoval společnost s absolutně perfektním marketingem a nadprůměrnými výrobky.
      Musk buduje společnost s průměrným marketingem a perfektními výrobky.

      Jobs byl mnohem agresivnější, co nebo kdo se mu nelíbil tak musel z kola ven. Musk toto nedělá(asi je to chyba) a je víc posedlí technikou. Jobs měl charisma a Musk ho nemá.

      Co mají oba společného tak je posedlost dotáhnout věci do konce a neuvěřitelný cit na dobré načasování.
      viz.: Apple přišel oproti konkurenci později jak s MP3 přehrávačema, se smartfonem i s tabletem. Ale přišel vždy v ten pravý čas kdy to bylo konečně možné technicky pořádně udělat a ty věci prostě fungovali(za co se je lidi naučili milovat).
      Musk také přichází s elektromobily v době kdy to jde konečně udělat pořádně a funguje to. To samé spaceX.

        1. Jobse lidé vizionářem
          Jobse lidé vizionářem nazývají ale proti Muskovi to byl břídil. Nikde jsem nenapsal že bych si Jobse vážil. V mých očích to by diktátor co pořád dokola omílal dogmaty.

          Každopádně marketing měl lepší a vybudoval si obrovskou fans základnu.
          Musk má taky dost fanoušků a stále jich přibývá, není to ale jeho prioritní cíl ale spíše důsledek.

  2. Jedna vec nie je pravda.
    Jedna vec nie je pravda. Ostatný výrobcovia nespia. Nissan je najvacsim predajcom elektromobilou na svete a toto si hodlá dlhodobo udržať. LEAF bude mať dojazd 300km pravdepodobne už v roku 2016, teda ešte o rok skôr ako TESLA III. Cena by mala dokonca klesnuť oproti aktuálnemu modelu.
    Pre mna je to top favorit aj pre ďalšie roky a prakticky jediný konkurent pre TESLU III, hoci tesla bude dizajnovo a prestížne vyššie, ale aj cena bydu vyššia.

    Ja osobne šetrím a fakt neviem ktoré z týchto dvoch aut si raz kúpim 🙂

  3. Dobrá zpráva. Ještě to s
    Dobrá zpráva. Ještě to s tou Amerikou není tak špatný. Jen tak dál, hoši.

    Tesly s dojezdem 300+km se prodávají už 6 let. V té souvislosti mi přijde „lehce udivující“, proč se za celou tu dobu ani jeden ze světových automobilových obrů, co tak intenzivně vyvíjejí a testují elektromobily už půl století, nepokusil představit něco aspoň vzdáleně podobnýho, případně vyplnit nikoli snad mezeru, ale zjevnou PROPAST(!) na trhu (obyčejný elektromobil s dojezdem asi tak 200-300km), která stále čeká, až ji zaplní Tesla.

    To je, jako kdyby třeba Apple ohlásil, že někdy za 4 roky hodlá začít prodávat řekněmě tablet, protože tu nic takového zatím není, technologie je za léta vývoje zralá k aplikaci a na trhu je jasná mezera mezi mobilem a notebookem. Za pár měsíců by těmi tablety, ke kterým mají díky dosavadnímu vývoji noťasů a mobilů vše potřebné pohromadě, zaplavili trh Samsungové a další.

    Naproti tomu všichni automobiloví giganti mají kapacitu svých elektrovozítek od 16kWh (iMiEV + klony) po 24kWh (Leaf). Kia má sice „závratných“ 27kWh, ale aby nevybočovali z řady, zprasili to aerodynamikou. O ničem jiném soudě podle prezentací NIKDO ANI NEUVAŽUJE!! Pak je dlouho, dlouho nic…, a pak teprve 85kWh (!!) v Modelu S (60kWh variantu lze pro malý zájem pominout). Co komu brání vzít nějaké z těch elektroaut, které už celých 50 let vyvíjí a testuje (a kde je v pohonném agregátu jenom jediná pohyblivá věc, navíc mimořádně mírně teplotně i jinak namáhaná), naložit do toho baterku 40, 50, 60, nebo 70kWh (ať má zákazník radost z výběru!) a prodávat??? Že by za tím byl nějaký virus, způsobující celosvětově náhlou totální duševní impotenci u autodesignérů?

    Nebo jim ten Elon musel udělat něco fakt mooooc ošklivýho….. 🙂

    1. Mé gratulace Elonu Muskovi.
      Mé gratulace Elonu Muskovi. Žena může dál šetřit na Model S (i když by ji možná spíše potěšil X), já si dojezdím svůj Ion a počkám na model III. Ostatní automobilky nemá cenu řešit. Poslední zklamání byl o prázdninách eGolf a po prázdninách Kia Soul EV s dojezdy +=200 km, když můj Ion – 6 let ve výrobě a prodeji, 4 v Evropě – má 150 km. Víme, co si s nimi můžete a hádejte kam :-).

    2. Ja by som povedal, ze to
      Ja by som povedal, ze to tajomstvo tkvie v perfekcionizme. Elon je tym povestny a aj preto obe Tesly sli do predaja podstatne neskor, ako by mohli. Vysledok je ale jednoznacny, prakticky nulove negativne reakcie alebo odozvy, ziadne staznosti, ziadne afery s tym, ze po mesiaci ci roku pouzivania musia zvolavat vsetky auta lebo nadizajnovali zle cyklovac stieracov alebo svetlomet. Jasne sa ukazuje, ze ak dvaja (viaceri) robia to iste (elektromobily), nie je to to iste. A osobne si myslim, ze este nejaku chvilu potrva, kym sa nejaka zabehana automobilka rozhodne ist naplno do elektromobilov. Dalsim faktom je to, ze pre vsetky automobilky nie je dostatok litia na vysokokapacitne baterie v priemere 40-50kWh/auto. Sucasni vyrobcovia litiovych baterii v podstate skupuju vsetku dostupnu kapacitu produkcie litia. A skupovali by, aj keby tej produkcie bolo trikrat tolko. Stale teda plati, ze ropa a oleje su nepomerne lacnejsia a lahsie dostupna surovina ako palivo. Preto ten vyvoj nejde tak rychlo.

      1. Mas zle info..litia je na
        Mas zle info..litia je na svete ako maku..dokonc aj v CR
        „Významné zásoby lithia jsou i v ČR. Žíly cinvalditu v kyselých žulách v okolí Cínovce a Krupky (evidované ložisko Cínovec-jih) ukrývají 112 700 t lithia. Celkové zásoby rud se zvýšeným obsahem lithia, rubidia a cesia byly na Cínovci odhadnuty na nejméně 300 Mt s průměrnou kovnatostí 0,117 % Li. Těžba lithia probíhala na Cínovci již v letech 1953 až 1967. Pro vysoké přepravní náklady bylo od dalšího pokračování těžby ustoupeno. Důl Cínovec vyprodukoval celkem 23 kt Li koncentrátu. Podle záměrů německé společnosti SolarWorld by měla být na Cínovci obnovena těžba lithia v roce 2016.“
        Problem je s bateriami tam nestihaju vyrobne kapacity…preto som uz pred casom povedal ze ina automobilka nebude este roky predavat zmysluplny (50kWh+) v poctoch ako tesla…lebo skratka nie su baterie.

    3. když se dáte dohromady
      když se dáte dohromady kolik prostředků a energie automobilky investovali a investují do výroby a vývoje spalovacích motorů, potom je jasné, že už z tohoto důvodu se budou max. snažit udržet spalovací motor v prodeji co nejdéle – vidíme různé alternativy ala ethanol, cng, lpg atd. – prostě ať se spaluje cokoli, hlavně, že se spaluje. Mrkněte na Škodovku – s velkou slávou postavila 10ks elektromobilů / jako, že něco nového vyvíjí / po kterých dnes pes neštěkne a s výrobou dalších elektromobilů už nepočítá…. tzn. dnes je to jen dojná kráva pro koncern.

  4. Tak to těch 100tis. Aut
    Tak to těch 100tis. Aut příští rok na pohodu splní, pokud budou mít poptávku a baterie :). Třeba I se zvýšením produkce při minimálním zvýšení fixních nákladů(větší opotřebení strojů a větší spotřeba při více strojích), by možná mohla jít cena zase o něco dolů a tím by se zvýšila poptávka po Modelu S. Uvidíme

Napsat komentář