Nová Škoda Superb Combi: více prostoru a plug-in hybrid varianta

Škoda Superb Combi přichází s širší nabídkou pohonných jednotek. Premiéru má mild-hybrid a nová generace plug-in hybridního pohonu s čistě elektrickým dojezdem přes 100 km.

Vlajková loď portfolia vozů Škoda se spalovacími motory přichází s novou generací. Zcela nový Superb Combi opět zvětšil své rozměry a může se pochlubit elegantním vzhledem a širokou škálou nových technologií.

Škoda Superb Combi s hodnotou součinitele odporu vzduchu (cₓ) 0,25 a výběrem ze šesti moderních variant motorů s výkony od 110 kW do 195 kW je efektivnější než kdykoli předtím. Nabídka pohonných jednotek zahrnuje plug-in hybridní verzi s elektrickým dojezdem více než 100 km a motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií, která se u modelu Superb objevuje poprvé.

S hodnotou součinitele odporu vzduchu (cₓ) 0,25 je zcela nový Superb Combi nejaerodynamičtějším kombi značky Škoda všech dob. Jemné vyladění designu karoserie a řada specifických úprav pomohly snížit hodnotu součinitele odporu vzduchu o 15 % a přispěly k atraktivnímu vzhledu tohoto modelu.

Interiér modelu Superb Combi je vybaven volně stojící obrazovkou infotainmentu s úhlopříčkou až 13″. Volič převodovky se přesunul na sloupek řízení, což umožnilo vytvořit praktickou středovou konzoli.

Poprvé je ve voze Superb Combi na přání k dispozici head-up displej. Multifunkční ovladače (Smart Dials) a digitální asistentka Laura, která bude brzy doplněna funkcí ChatGPT, usnadňují ovládání mnoha funkcí vozu a infotainmentu a poskytují informace přesahující ekosystém vozu.

Mezi novinky patří např. bezdrátové nabíjení mobilního telefonu o výkonu 15 W s odvětráváním, ale také Top ergonomická sedadla šetrná k zádům s deseti pneumaticky ovládanými masážními vaky. Superb Combi se rovněž vyznačuje novou nabídkou interiérů. Superb Combi je dobře vybaven na dlouhé cesty. Objem zavazadlového prostoru činí 690 litrů, což je o 30 litrů více než u předchůdce. Zvýšil se také efektivní prostor pro hlavu.

Mezi šest moderních, úsporných pohonných jednotek patří také nová generace plug-in hybridního pohonu, který je součástí modelu Superb Combi iV. Motor 1,5 TSI v kombinaci s elektromotorem poskytuje systémový výkon 150 kW a nově nabízí elektrický dojezd více než 100 km v režimu WLTP.

Druhá generace plug-in hybridního pohonu kombinuje elektromotor s benzinovým motorem 1,5 TSI o výkonu 110 kW, které dávají systémový výkon 150 kW. Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky DSG.

Nová vysokonapěťová baterie s celkovou brutto kapacitou 25,7 kWh je přibližně dvakrát větší než její předchůdce. Díky tomu se dojezd vozu na čistě elektrický pohon prodloužil o 40 km na více než 100 km v režimu WLTP.

Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 11 kW v domácích wallboxech a nabíjecích místech střídavého proudu lze baterii dobít z 10 % na 80 % za 2,5 hodiny. Při nabíjení stejnosměrným proudem je krátkodobě maximální nabíjecí výkon až 50 kW. (Hodnota pro nabíjecí proces je 40 kW, stanovená podle normy DIN 70080). Dobití baterie z 10 % na 80 % pak trvá pouhých 25 minut. Objem palivové nádrže benzinového motoru u plug-in hybridní verze činí 45 litrů.

Kromě toho je motor 1,5 TSI k dispozici také s mild-hybridní technologií, což je u modelu Superb poprvé. Dále jsou v nabídce dva další benzinové motory a dva naftové motory. Vrcholná benzinová verze s výkonem 195 kW a vrcholná naftová verze s výkonem 142 kW jsou standardně dodávány s pohonem všech kol.

Nová generace adaptivního podvozku DCC+ kombinuje komfort a jízdní dynamiku. Matrix-LED přední světlomety druhé generace umožňují ještě lepší osvětlení vozovky.

Zcela nový Superb Combi, vyráběný v závodě koncernu Volkswagen v hlavním městě Slovenska Bratislavě, navazuje na úspěch svých předchůdců. Škoda Auto poprvé nabídla verzi kombi jako součást druhé moderní generace modelu Superb v roce 2009. Ve třetí moderní generaci modelu obliba této karosářské verze ještě více vzrostla.

V roce 2016 měl Superb Combi podíl přibližně 54 % z celkového počtu přibližně 860 000 vyrobených vozů. Superb Combi měl také podíl na četných mezinárodních oceněních, která modelová řada Superb získala.

11 Comments on “Nová Škoda Superb Combi: více prostoru a plug-in hybrid varianta”

  1. Prolhaná zlodějská Škoda Auto a.s. nahrála do kolegova auta nový software (330) a po půl roce lhaní, zapírání a předstírání ojedinělého problému, kdy ho opakovaně okrádala o čas a peníze, opravila primitivní softwarovou chybu, takže po šesti měsících nefunkčnosti, a po zaslání podrobné diagnostiky a návodu jak problém vyřešit samotným zákazníkem, konečně milostivě začal fungovat bluetooth pro telefonování.

    Omluva samozřejmě žádná.

  2. Oteklá ohyzda, kterou se Škoda Auto loučí s výrobou aut. Že má své zákazníky naprosto u prdele nejlépe demonstruje péče, kterou věnovali návrhu a zpracování přístojové desky, kterou z celého auta vidí řidič nejdéle. Čínský tablet se nevešel do kapličky, tak ho přilepili kanagomem přes ni. Nápad a realizace žáka pomocné školy.

    A jen tak pro pobavení, ani za šest měsíců nebyli u kolegy schopni opravit problém s telefonováním přes bluetooth u Superbu v top výbavě.

      1. Schválně jsem se podíval, jak vypadaly ty dvacet let stará auta a hele:
        hxxps://gr8autophoto.com/images/tuning-hyundai-nf-sonata-33-at-03.jpg

        Jednoduchý interiér z kvalitního materiálu. Přístrojovka krásně využívá prostor a je skryta před odrazy uvnitř kapličky, kterou dokonale vyplňuje. Ideálně velké výdechy klimatizace a plně regulovatelné všemi směry. Zapnutí vyhřívání sedaček na jeden dotek…

        Jednoduché, ale funkční. Toto byl skutečný design. Dvojkový superb nebyl pěkný, ale měl učelný design. Trojkový Superb přidal k účelnosti krásný design.

        Nový Superb je splácanina, která neví jestli drží oblé nebo ostré hrany, lacinost z něho doslova tryská na všechny strany a vřed, kterým výrobce počastoval výhled, je urážkou řidiče.

Napsat komentář