Nová Kia Niro: hybrid, plug-in hybrid i elektromobil

Kia představila nové podrobnosti o druhé generaci modelu Niro. Nabídne nejmodernější elektrifikované pohonné jednotky ve třech variantách.

Nová Kia Niro kromě klasických spalovacích verzí nabídne také hybridní elektrický pohon (HEV), plug-in hybridní ústrojí (PHEV) a čistě akumulátorový elektrický pohon (BEV). Provedení PHEV a BEV budou odhalena o něco později před uvedením vozidla na trh.

Verze HEV používá úsporný spalovací motor Smartstream 1,6 litru GDI s vylepšenými technologiemi chlazení, tření a spalování. Nové Niro HEV se tak spokojí s přídělem pouhých 4,81 l/100 km. Čtyřválcová jednotka disponuje maximálním výkonem 78 kW, resp. točivým momentem 144 Nm; vylepšené technologie se zaměřením na chlazení, tření a spalování zajišťují co nejnižší spotřebu paliva.

Po celé kabině zcela nového Nira najdeme nové recyklované materiály. Čalounění stropu kabiny je vyrobeno z recyklovaných tapet a k výrobě sedadel se používá bio polyuretan a tkanina Tencel z celulózových vláken eukalyptu. Na výplních dveří je použit lak bez obsahu BTX (k výrobě vodou ředitelného laku se nepoužívá benzen, toluen ani izomery xylenu). foto: Kia

Provedení HEV za podpory 32kW synchronního elektromotoru s permanentními magnety vykazuje maximální systémový výkon 105 kW. Spalovací motor 1,6 litru GDI je sladěn s druhou generací šestistupňové dvouspojkové automatické převodovky (6DCT), která byla pečlivě navržena a optimalizována ke snížení spotřeby a hmotnosti.

Niro přichází s novým pokrokovým režimem Green Zone Drive Mode (režim jízdy pro bezemisní/zelené zóny), kdy se automaticky aktivuje čistě elektrický pohon pro pohyb bez emisí ve vybraných oblastech nebo situacích. Během jízdy v bezemisních (zelených) zónách, např. v rezidenčních čtvrtích nebo blízko škol a nemocnic, je Niro HEV automaticky poháněno elektřinou na základě údajů navigace a historie jízd. Řidič též může vyhrazené zelené zóny do navigace sám zadat, a snížit tak znečištění např. v okolí domova nebo pracoviště.

Nabídka barev karoserie pro Niro druhé generace zahrnuje devět výrazných odstínů. Vedle nové zelené Cityscape mohou zákazníci zvolit bílou perleťovou Snow, černou perleťovou Aurora, modrou Mineral, šedou Interstellar, oranžovou Delight, červenou Runway nebo ocelově šedou. Vůbec poprvé nabízí Niro další možnosti personalizace prostřednictvím šesti kontrastních odstínů pro zadní C-sloupky a až tří různých povrchových úprav pro obklady karoserie, aby si každý zájemce mohl vůz doladit dle vlastního vkusu. foto: Kia

Chytrý systém rekuperačního brzdění Kia umožňuje řidiči volit z různých úrovní rekuperace energie ve prospěch hladkého zpomalování vozidla a zpětného získávání kinetické energie pro maximální jízdní dosah. Systém je schopen vypočítávat vhodnou míru rekuperace podle údajů z radaru a informací o sklonu vozovky. Díky tomuto řešení je vozidlo schopno zpětně získávat maximální množství energie při zpomalování, zakončeném jemným zastavením vozidla. Prodej zcela nového modelu Niro HEV na korejském trhu bude zahájen ještě tento měsíc a od poloviny roku se bude prodávat v České republice.

Nové Niro svými rozměry přerůstá svého předchůdce: na délku naměříme 4420 mm (+65 mm), šířka činí 1825 mm (+20 mm), výška 1545 mm (+10 mm) a rozvor náprav 2720 mm (+20 mm). Zbrusu nové Niro tak posádce zprostředkuje prostornou kabinu pro uvolněné, pohodlné a příjemné cestování.

Jeden komentář u “Nová Kia Niro: hybrid, plug-in hybrid i elektromobil”

Napsat komentář