Nová Kia Niro: dojezd 460 km, cena od 1,12 mil. Kč

Kia oznámila ceny a podrobnosti o výbavě nového modelu Niro. Druhá generace nejprodávanějšího elektromobilu značky je nabízena jako hybrid, plug-in hybrid a čistý elektromobil, který nese název Niro EV (dříve e-Niro).

Kompaktní, 4,42 m dlouhý crossover kombinuje inovativní technologie s vysokou úrovní komfortu ovládání a jeho cílem je přilákat nováčky v oblasti e-mobility k udržitelným typům pohonu. Ceny nového modelu, který je již ve standardní výbavě bohatě vybaven, začínají od 729 980 korun pro Niro Hybrid, 1 029 980 korun pro Niro Plug-in Hybrid a 1 119 980 korun pro elektromobil Kia Niro EV.

„Každý druhý vůz Kia prodaný v Evropě v loňském roce byl elektrifikovaný a dosavadní model Niro byl v letech 2020 a 2021 nejprodávanějším modelem značky Kia v Evropě. Od uvedení modelu na český trh, v roce 2016, si jej zakoupilo 1 056 zákazníků, z čehož 81 % volilo hybridní verzi, 17 % čistě elektrický pohon a 2 % se rozhodla pro plug-in hybridní variantu. Nové Niro představuje bezpečný vůz pro rodinné potřeby, nabízí příznivé provozní náklady i ekologické parametry. Věříme, že přesvědčí mnoho zájemců o prvním kroku k elektrifikaci,“ řekl Arnošt Barna, generální ředitel společnosti Kia Czech.

Interiér nové Kia Niro. foto: Kia
Interiér nové Kia Niro. foto: Kia

Zcela nové Niro je postaveno na třetí generaci podvozkové platformy ‚K‘ značky Kia a oproti svému předchůdci je vůz větší a prostornější. S délkou 4 420 mm, šířkou 1 825 mm a výškou až 1 570 mm atakuje segment středně velkých SUV. Vzhledem k rozvoru 2 720 mm a vylepšeným proporcím kabiny disponuje model prostorem v interiéru na vrcholu třídy, i velkorysou nabídkou místa v zavazadlovém prostoru.

U verze Hybrid se kufr zvětšil na 451 litrů (předchůdce: 436 litrů), u modelu Niro EV činí 475 litrů a u modelu Plug-in 348 litrů. Kromě velikosti vzrostla u nového modelu Niro i jeho tažná síla. Zatímco varianty Hybrid a Plug-in Hybrid utáhnou brzděný přívěs, stejně jako jejich předchůdci, až do hmotnosti 1 300 kg, varianta EV výrazně posílila a nabízí tažnou kapacitu až do 750 kg.

Pokročilé hybridní systémy, výkonný elektromobil, pohodlné dobíjení s Kia Charge a Kia EV Power Card

 Vysoce účinný paralelní hybridní systém nového modelu Niro Hybrid s celkovým výkonem 104 kW (141 k) kombinuje 1,6litrový zážehový motor s přímým vstřikováním paliva s elektromotorem o výkonu 32 kW, který umožňuje dosáhnout rychlosti až 120 km/h pouze v elektrickém režimu. Motor 1,6 GDI se používá také ve variantě plug-in o kombinovaném výkonu 135 kW.

Jeho paralelní hybridní systém zahrnuje elektromotor o výkonu 62 kW, který v kombinaci s lithium-iont polymerovým akumulátorem (11,1 kWh) umožňuje rychlou jízdu až 134 kilometrů v hodině, s dojezdem v čistě elektrickém režimu až 65 kilometrů a v městském provozu dokonce až 84 kilometrů (obojí podle WLTP).

Nabíječka mobilních telefonů v nové Kia Niro. foto: Kia
Nabíječka mobilních telefonů v nové Kia Niro. foto: Kia

Niro EV s motorem o výkonu 150 kW a točivým momentem 255 Nm, který je k dispozici již od nulových otáček, jak je u elektromobilů obvyklé, zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 7,8 s. Akumulátor o kapacitě 64,8 kWh, který lze navíc dobít z 10 na 80 % za pouhých 45 minut na stejnosměrné nabíjecí stanici o výkonu 100 kW, zajišťuje dojezd až 460 km (kombinovaný, podle WLTP); (předchůdce: 455 km) vhodný pro dlouhé vzdálenosti.

Kia nabízí kupujícím svých plug-in hybridních a čistě bateriových modelů službu Kia Charge, která umožňuje mimořádně pohodlné dobíjení na cestách. Pomocí jediného účtu lze v celé Evropě využívat téměř 360 000 veřejných dobíjecích míst, včetně více než 400 vysokorychlostních dobíjecích stanic IONITY. V České republice mají zákazníci Kia Charge v současné době přístup k více než 2 350 dobíjecích stanic.

K dispozici mají i druhou univerzální kartu s názvem Kia EV Power Card. Tu lze využít u téměř 630 dobíjecích stanic provozovaných společnostmi ČEZ, PRE a E.ON, které tvoří dvě třetiny všech veřejných dobíječek v ČR. S touto kartou je možné dobíjet i v síti IONITY a ve všech sousedních zemích, konkrétně v rakouské síti Smatrics, německé EnBW, slovenských sítí Greenway a ZSE, a v případě sítě Greenway také v Polsku.

Uživatelé obdrží transparentní měsíční fakturu, na které jsou jasně uvedeny všechny procesy účtování. Kromě toho Kia nabízí také výhodná kompletní řešení pro domácnosti s různými balíčky wallboxů včetně komplexního servisu.

Ceny a výbava

S cenou varianty Hybrid v první úrovni výbavy Comfort, začínající pod hranicí 730 000 korun, je nová generace modelu Niro zcela srovnatelná s obdobně velkými vozy na trhu. Již v základním stupni výbavy ovšem nabízí řadu nadstandardních technologií, jako je centrální středový airbag mezi předními sedadly, kolenní airbag pro řidiče, zadní parkovací senzory s kamerou nebo v případě čistě elektrického pohonu také technologie Vehicle-to-device (V2D). Ta umožňuje přímo z akumulátoru vozu dobíjet i další přístroje jako například elektrokolo, gril, nebo třeba jiný elektromobil jakékoliv značky, přičemž cena modelu Niro ve variantě EV začíná na 1 119 980 korunách.

Ve druhém stupni výbavy s názvem Style si mohou zákazníci kromě pohonu Hybrid či EV zvolit i Plug-in Hybrid, jehož cena startuje na 1 029 980 korunách. Výbava Style zahrnuje mimo jiné přední parkovací senzory, vyhřívaná sedadla a volant, 10.25″ navigaci a stejně velký digitální přístrojový štít nebo funkci V2D i pro využití v interiéru.

Vozy v nejvyšší výbavě Premium pak nabízejí kromě prvků nižších stupňů také například Head Up displej, prémiový sound systém Harman Kardon nebo asistenty pro sledování mrtvého úhlu (BCA), pro zabránění kolizím při parkování (PCA) či pro inteligentní parkování s dálkovým ovládáním (RSPA). K vyššímu komfortu jízdy přispějí rovněž sedačky z veganské kůže s ventilací, relaxační sedadlo spolujezdce nebo vyhřívané zadní sedačky.

Kia poskytuje na vůz svou nadstandardní záruku v trvání 7 let nebo do najetí 150 000 km. Tato záruka se samozřejmě vztahuje i na komponenty elektrického a hybridního pohonu, jako jsou elektromotor/y, řídící jednotka elektrického pohonu, palubní nabíječka apod. V rámci záruky je kryta i ztráta kapacity trakčního akumulátoru (70 %  jeho původní hodnoty).

zdroj: tisková zpráva

51 komentářů u “Nová Kia Niro: dojezd 460 km, cena od 1,12 mil. Kč”

      1. Děkuji, to jsou ale asi staré neplatné údaje. Bylo to zrušeno a měly být jiné podmínky. Taky tam píšou že…..“Nová plánovaná výzva bude mít zřejmě jiný výpočet celkových % dotace, proto prosím uvedená procenta berte s rezervou. Vždy záleží na platných podmínkách a konkrétním textu výzvy.“…….

  1. „Akumulátor o kapacitě 64,8 kWh, který lze navíc dobít z 10 na 80 % za pouhých 45 minut na stejnosměrné nabíjecí stanici o výkonu 100 kW…“

    Takže akumulátor je stejný jako byl v předchozí verzi, to znamená, že nabíjecí výkon bude max. těch cca. 70-75 kW. To je na dnešní dobu nekonkurenceschopné. A to ještě, ten výkon dá jenom za ideálních podmínek, trochu zima a už to klesá, viz. zkušenosti uživatelů, coldgate.

  2. Zvažoval jsme jestli mám počkat na nové Niro EV a nebo koupit novou Konu s 64 kW baterií a tepelným čerpadlem ve verzi Smart, která se teď dá s 21% slevou pořídít za 860.000 Kč s DPH (630.000 Kč bez DPH), což je na elektrické auto s dojezdem 500 km a ve městě i přes 600 km docela dobrá cena. Nakonec jsem minulý tyden koupil novou Konu ve verzi Czech Edition za 770.000 kč bez DPH, která byla hned k dispozici s 50% bezůročnou půjčkou na 3 roky. Na novém Niru EV mě zaujala možnost čerpání energie z vozu 3 kW – V2D, která je ale dostupná až od verze Style 1.2 mil kč. Do budoucna bude, ale asi výhodnější mít V2L (vehice to load), který umožní i případný prodej elektrické energie, když bude hodně drahá a vy jí nebudete potřebovat. Také by se mi občas hodila možnost tahat vozík 750 kg. Větší kufr u Nira se občas může také hodit, ale na potřeby ježdění po Praze lépe zaparkuji Konu a tak jsem ušetřil cca 220.000 Kč a na auto nemusím čekat půl roku.

    1. Pro Lžidlaždič… Hysterií názýváš moji opravu tvého rádoby chytrého nesmyslu?..Tak teda polopatě…NE rozhodně NENÍ jisté, že dětský imunitní systém dozraje. Vyprávěj to alergikům, astmatikům a na onkologii dochtore 🤪.
      Jaký byl provoz za tvého dětství? Vždyť byly ulice prázdné. Určitě byly v zimě inverze, kdy stál vzduch za hovno, ale dejchat jedy každý den, celý rok jako dnešní městský děcka bys nechtěl.
      Tobě imunitní systém asi dozrál, ale o tvém mozku bych si to tvrdit netroufnul.

      1. Budte v klidu. Ja debil jsem a velkej a jsem si toho vedom. Ale vy mozna netusite ze jste genius, alespon soude podle vasich zdejsich genialnich prispevku. Tak pokud to netusite, tak vam to rikam. Byla by to velka skoda kdybyste si neuvedomoval jak jste chytry.
        Mimochodem kam zmizel Kuk?

        1. Spoustě lidí tady po obdržení nových ceníků elektřiny došla slova.

          Věnujme tedy tichou vzpomínku Chroustostrojovi a dalším padlým drobným škudlilům, kteří nás obveselovali svými kalkulacemi předpokládaných úspor.

          hxxps://www.hybrid.cz/hit-jmenem-elektricky-pohon-vyplati-se-jizda-elektromobilem/

          1. Také mě překvapilo, že Niro EV nemůže tahat bržděný přívěs a že hybridní verze Nira EV mohou sice tahat bržděný přívěs až do hmotnosti 1300 kg ale nebržděný jen 600 kg. To v praxi znamená, že nemůžete tahat ani prázdný 750 kg přívěs pokud nesnížíte v papírech jeho nosnost na 600 kg. Elektrická Kona (česká verze s 64 kW baterii může tahat jen nebržděný přívěs do hmotnosti 300 Kg a většina EV nemůže tahat přívěs vůbec a na tažné si můžete dát akorát nosič na kola.

            1. Pane Stando, žádnou nosnost si v papírech snižovat nemusíte a přesto můžete tahat přívěs který má třeba i těch 750 kg. Jen jeho OKAMŽITÁ váha nesmí přesáhnout těch 600 kg. To znamená, jestliže prázdný přívěs váží 150 kg, můžete na něj naložit 450 kg. Tohle platí pro spojení přívěsu k autu vzhledem k tažnému zařízení. Na řidičský průkaz se bere váha celková, to je ta váha, která je napsaná v technickém průkazu jako nejvyšší.

              1. Diky za info,
                myslel jsem, že se bere to co je napsane v TP a tak jsem snizoval v papirech brzdeny prives z 1300 na 900 kg. To zanema za za Konu, kera muze tahnout 300 kg prives mohu zaprahnout i prazdny brzdeny 900 kg pokud jeho okamzita hmotnost nebude vetsi nez 300 kg. Tak to jsem rad obcas se to muze hodit.

                1. Ano, vysvětlujete si ho správně. Ještě pozor na řidičák, pokud máte jen skupinu „B“: Tam se bere váha celková u auta i u přívěsu. Není rozhodující, kolik máte právě naloženo. Na řidičák B můžete řidít auto, jehož celková váha není vyšší než 3 500 kg a za to auto můžete zapřáhnout přívěs u kterého je celková do 750 kg. ( Celkem tedy 4 250 kg) Nerozhoduje, zda brzděný, nebo nebrzděný. Můžete rovněž zapřáhnout přívěs i těžší než 750 kg, v tomto případě ale celková hmotnost soupravy (tedy vozidla a přívěsu) nesmí překročit 3 500 kg.

        1. – je to lokalne ekologicke (tam kde to dava smysl > mesto kde ziji lidi). Po ujeti urcitych km vice nez spalovak.
          – je to financne usporne, zalezi na aute a zpusobu pouziti.
          – vetsina jizdnich vlastnosti je lepsich nez u spalovacich aut. (Porad to neujede 1000km na jeden zatah).

          Par mesicu z5 jsme se bavili jak mi baterie zdegraduje atd. Ujel jsem za posledni rok 50k km baterie je zhruba porad na stejne urovni jako kdyz jsem auto koupil. Delam si zapisky. (Max baterie mela 401km je ted 399km)
          Doplnim jen ze je to tesla S 85D(2015). Co se provozu tyce tech 50k km jsem ujel v podstate zdarma (Max 10Eur pri ceste na jih Rumunska). Kupoval jsem nove pneu. Maximalni spokojenost jeste doplnim, ze predtim jsem mel Hondu Civic v Dieslu. Planuju auto pouzivat jak dlouho to bude mozne. Souhlasim, ze teslou bez nabijeni zdarma bych jezdil srovnatelne jako s Hondou protoze nemam moznost dobijeni doma(Bydlim v bytovce). Tesla je vetsi a pohodlnejsi bez nutnosti servisu.

          Elektricka auta jsou jedinou cestou jak zachovat aktualni mobilitu a mit cista a ticha mesta. Na dalnici je mi to jedno.

              1. Mám dospělé děti, spoustu vnoučat. U malých dětí jde jen o to přečkat období, než imunitní systém vyzraje. Což současný člověk, který musí mít všechno hned, nechápe a hysterické FCB mamky už vůbec ne. Jisté je, že imunitní systém dětí dozraje, zatímco Tvá materština Adámku už nikoliv.

                1. Pro Lžidlaždič… Jisté je, že imunitní systém dětské mrtvolky nedozraje… Nevím jestli současný člověk chce vše hned, ale všiml jsem si, že hodně těch minulých by si přálo, aby všechen vývoj – možná nejlépe úplně všechno – skončilo zároveň s nima….
                  A moc tady nemachruj, nebo ti to vysvětlím, až ti zase budou nákoleníky úzký 😃😉

                2. Takze pokud nechate deti inhalovat treba castice z azbestu tak si na nej vytvori imunitu?

                3. Pro dlažpič:
                  Máš štestí, že tě osobne neznám, jinak bych tě musel vypnout lopatou, h.o.v.a.d.o nebetyčné. Jinak ale doufám, že si s takovými jako ty, příroda vybaví účty sama.

Napsat komentář