Nové Mini Countryman v sobě spojuje pocit z jízdy jako v elektrické motokáře s minimální ekologickou stopou a pokračuje v úspěšné tradici největšího modelu Mini.
Největší model nové rodiny vozů Mini s pěti dveřmi a variabilním interiérem přivádí značku dále do éry lokálně bezemisní elektromobility. Volitelně je k dispozici pohon všech čtyř kol.
Již první generace modelu MINI Countryman, která nabídku své značky rozšířila v roce 2010 o kompaktní SUV s pohonem všech kol, pěti dveřmi a délkou přes čtyři metry, zaznamenala okamžitý úspěch. V první generaci bylo možné zavazadlový prostor tohoto všestranného dobrodruha flexibilně zvětšit z 370 litrů až na 1170 litrů díky sklopným opěradlům posuvných zadních sedadel.
V roce 2017 se ve druhé generaci MINI Countryman objevila varianta MINI Cooper SE Countryman ALL4, která jako první plug-in hybridní MINI přinášela pro pohon kol zadní nápravy elektromotor o výkonu 65 kW/88 k.
Nová generace největšího modelu MINI bude čistě elektrická. MINI Countryman E poskytne výkon 140 kW, zatímco MINI Countryman SE ALL4 bude prvním čistě elektrickým vozem značky s pohonem všech kol.
Jeho dva integrované elektromotory umístěné na přední a zadní nápravě společně nabídnou krátkodobý maximální výkon 230 kW/313 k. Kapacita baterie činí 64,7 kWh. S odhadovaným dojezdem přibližně 450 km se MINI Countryman bude cítit stejně pohodlně v centrech měst jako na delších trasách v přírodě. S čistě elektrickým MINI Countryman MINI dále rozšiřuje nabídku elektrifikovaných modelů. Každé páté MINI je již dnes elektrické.
Prostorný dobrodruh s délkou zvětšenou o 13 centimetrů na 4429 mm svým cestujícím poskytne ještě více prostoru a komfortu. Jeho výška naroste o téměř šest centimetrů a dosáhne hodnoty 1613 mm, což přinese ještě více místa nad hlavou.
Nové MINI Countryman kombinuje lokálně bezemisní elektromobilitu s maximální možnou šetrností k životnímu prostředí i při výrobě. Součástí tohoto komplexního přístupu je také absence všech dekorativních detailů na exteriéru i v interiéru, stejně jako například používání až ze 70 % druhotného hliníku pro výrobu kol z lehké slitiny. V kombinaci s využitím obnovitelné elektřiny při výrobě se tak daří ve srovnání s konvenčními výrobními procesy výrazně snížit emise CO2.
Povrchy palubní desky, volantu, čalounění stropu i podlahy vozidla, stejně jako podlahové rohože jsou vyrobeny z recyklovaného polyesteru získaného z PET lahví a zbytků koberců. Tato vysoce kvalitní, barevná a komfortní alternativa k tradičním materiálům snižuje emise CO2 v celém hodnotovém řetězci až o 85 % a dokazuje zaměření na minimalizaci ekologické stopy nové generace modelu MINI.
Součástí strategie dlouhodobé udržitelnosti výroby a spotřeby energie „zelené továrny“ BMW Group v Lipsku jsou čtyři větrné turbíny o výšce 190 metrů, umístěné přímo v areálu závodu. Ty v roce 2021 vyrobily 21,9 GWh elektřiny z větrné energie.
Vlastní energetická farma se může skládat z až 700 vysokonapěťových baterií z modelů BMW i3. BMW Group do roku 2024 rozšíří investicí více než 800 milionů eur místní výrobní kapacitu komponentů elektrického pohonu o osm výrobních linek.
Hlavním cílem tohoto, již nyní jednoho z nejmodernějších a nejudržitelnějších výrobních závodů automobilového průmyslu na světě je úplná dekarbonizace výroby nahrazením fosilních paliv vodíkem.
zdroj: tisková zpráva
nemá toto auto 6 dverí – zadné delené zvisle, (nevýklopné), vhodné prepravo i ľavostrannú premávku.